آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

بات بونز كشمشی


ابتدا آب روی حرارت می‌گذاریم تا ولرم شود به‌طوری كه نه سرد باشد و نه گرمای آن دست را بسوزاند. پودر خمیر ترش را با یك قاشق از شكر داخل آب می‌ریزیم و در آن را می‌گذاریم.




مواد لازم:
  •  كره: 80 گرم
  •   آرد: 500 گرم (به میزانی كه خمیر به دست نچسبد)
  •   كشمش: 200 گرم
  •   شكر: 50 گرم
  •   شیر: 150 میلی لیتر
  •   تخم مرغ: یك عدد
  •   پودر خمیر ترش: یك و نیم
  •  قاشق سوپ‌خوری
  •   آب: 125 میلی لیتر (نصف لیوان)



روش تهیه :

ابتدا آب روی حرارت می‌گذاریم تا ولرم شود به‌طوری كه نه سرد باشد و نه گرمای آن دست را بسوزاند. پودر خمیر ترش را با یك قاشق از شكر داخل آب می‌ریزیم و در آن را می‌گذاریم. مخلوط را در محیطی گرم قرار می‌دهیم تا حجم آن چند برابر شود. در كاسه‌ای بزرگ تخم مرغ، شیر، بقیه شكر، و كشمش و كره ذوب‌شده را مخلوط می‌كنیم تا یكدست شوند،  سپس مایه خمیر پف كرده را به مواد اضافه می‌كنیم و پس از مخلوط‌كردن، آرد را نیز در 3 مرحله به مواد اضافه‌كرده و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر مطلوبی حاصل شود. خمیر را در كاسه‌ای گود قرار می‌دهیم. روی آن را آرد پاشی می‌كنیم و یك حوله روی خمیر پهن می‌كنیم تا خشك نشود. خمیر را به‌مدت یك ساعت در محیطی گرم استراحت می‌دهیم تا حجم آن 2 تا 3 برابر شود. سپس خمیر را داخل قالب كه بهتر است قالب لوف باشد قرار می‌دهیم و دوباره با همان شرایط خمیر را 30 دقیقه استراحت می‌دهیم. سپس روی آن را با زرده تخم مرغ و زعفران حل شده زرین كرده و به‌مدت یك ساعت روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم می‌پزیم.


ویدیو مرتبط :
بات تلگرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 نوآوری برتر در کنفرانس سالانه مایکروسافت Build 2016 / بات ها آینده اینترنت را می‌سازند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

به گزارش خبرآنلاین، در این کنفرانس توسعه اسکریپت‌های موسوم به بات /Bot در جای‌جای مایکروسافت مورد تأکید قرار گرفت. (بات ها به‌عنوان ربات روی وب، اپلیکیشن هایی هستند که به‌طور خودکار وظایف محوله را انجام می‌دهند)

در بیلد 2016 10 نوآوری جدید مایکروسافت موردبحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت که باهم آن‌ها را مرور می‌کنیم.

1-راهی جدید برای فکر کردن درباره بات ها

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

مایکروسافت درحال‌توسعه پلتفرم جدید خود است که مغز آن بات های هوشمند است که به واژه‌های درخواستی شما پاسخ صحیح می‌دهند و دستیار کاملی برای کاربران محسوب می‌شوند. ساتیا نادلا از چت بات اجتماعی جدیدی بنام Tay گفت که متهم به نژادپرستی شده و برای بازبینی دوباره طراحی می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی مایکروسافت در آینده زبان انسان، لایه‌ای از UI است و بات ها نسل جدید اپلیکیشن ها خواهند بود که به‌عنوان دستیاران دیجیتال به آن‌ها «متا اپلیکیشن» می‌گوییم و هوش مصنوعی قلب بات ها هستند و کورتانای مایکروسافت بهترین مثال در این زمینه است که درحال‌توسعه اسکایپ از طریق بات هستند.

2-شاهد توسعه چارچوب جدیدی برای بات ها توسط مایکروسافت هستیم و اپلیکیشن‌های چت از اسکایپ گرفته تا اسلک همگی در زیرمجموعه آن توسعه می‌یابند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

مایکروسافت از بات پیتزا دومینو یادکرد که چگونه توسط توسعه‌دهندگان به‌وسیله ابزار مایکروسافت ساخته‌شده است و به‌صورت چند اپلیکیشن و سازگار با زبان‌های بومی سرویس و خدمات محلی برای مشتریان می‌دهد.

همچنین از اپ Cortana Intelligence Suite نام‌برده شد که تحت فریم ورک بات مایکروسافت ساخته‌شده است.

3-در کنفرانس روی هوشمندتر شدن کورتانا تأکید شد(با گفتن واژه eat می‌توانید زین‌پس‌ غذا سفارش دهید!) و اینکه قرار است در ایکس باکس دستیار درجه‌یک دیجیتال کاربران باشد. همچنین از به‌روزرسانی عمده کورتانا هم‌زمان با آپدیت سالانه ویندوز در تابستان 2016 صحبت شد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

4- نسل جدید اسکایپ به‌وسیله بات های طراحی‌شده هوشمندتر شده و با کورتانا صحبت می‌کند. در دموی نشان داده‌شده به مهندسان نرم‌افزاری در کنفرانس، بات مخصوص Cups and Cakes نشان داده شد که برای ارسال بسته دنبال آدرس از مشتری می‌گردد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

5-بهترین ویندوز و آپدیت ویندوز در تابستان 2016 عرضه خواهد شد که تأییدیه بیومتریک را در خود جای‌داده، مرورگر مایکروسافت سبک‌تر و امن‌تر شده، حسگر اثرانگشت را در خود جای‌داده، پلتفرم یونیورسال ویندوز روی آن توسعه‌یافته که می‌تواند بین پی سی، موبایل و هولولنز در محیط‌های مختلف کار کند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

6-با جوهر ویندوز / Windows Ink همه‌چیز را نقاشی و ترسیم کنید. اپلیکیشن مخصوص ترسیم در مایکروسافت که با سایر اپ ها در تماس بوده و می‌توانید نقشه‌ها را ادیت کرده و با نوشتن «به مامان فردا زنگ بزن» به‌وسیله کورتانا و قلم دیجیتال مایکروسافت، تسک موردنظر را در ساعت و زمان مخصوص انجام دهد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

7-ورود اپ های جدید یونیورسال و به‌روزرسانی سایر اپ هایی که قبلاً به‌روزرسانی نشده‌اند(مانند فیس‌بوک در ویندوز، اینستاگرام، توئیتر و ده‌ها اپ دیگر مانند Electronic Flight Bag، Uber، Vine و ...)توسط مایکروسافت تدارک دیده‌شده است که در تابستان همگی چهره جدید خود را نشان خواهند داد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

8-کام‌اند لینوکس / Bash shell وارد ویندوز می‌شود و بدین ترتیب رسماً لینوکس توسط مایکروسافت پشتیبانی فنی می‌شود و بدین ترتیب باینری‌های اوبونتو در ویندوز خوانده‌شده که این امر کمک بزرگی به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری می‌کند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

9-در کنفرانس بیلد 2016 روی توسعه گیم ها در خط موازی ویندوز و ایکس باکس با معرفی بازی Forza به‌عنوان نمونه تأکید شد. این بازی هم با پی سی و هم ایکس باکس به‌راحتی و عین هم کار می‌کند و به‌زودی دو بازی Quantum Break  و Killer Instinct نیز روی ویندوز 10 می‌آیند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

10-در دهمین نوآوری مطرح‌شده درباره هولولنز مایکروسافت بود که قرار است به‌زودی در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به‌صورت وسیع قرار گیرد. هدست های واقعیت مجازی دنیای ما را متحول خواهند کرد و مایکروسافت با دانستن این نکته، استراتژی توسعه هولولنز را در اولویت قرار داده است. نشان دادن توسعه هولولنز برای آینده تحقیقات درباره کره مریخ توسط تیم هولولنز در کنفرانس بسیار موردتوجه کارشناسان نرم‌افزاری قرار گرفت. پروژه holographic anatomy توسط دانشگاه وسترن رزرو و کلینیک کلیولند برای دروس پزشکی و نیزعمل های پیچیده جراحی در این کنفرانس نشان داده شد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,مایکروسافت

 

اخبار علمی - خبرآنلاین