آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

این غذاهای ایتالیایی در اصل ایتالیایی نیستند!


حقیقت امر این است که غذای ایتالیایی در ایتالیا بیش از هر جای دیگر دنیا مزه دارد. ولی یادمان نرود که بعضی از غذاهایی که به عنوان غذای ایتالیایی می شناسیم اصولاً منشأ ایتالیایی ندارند.

 
 
 

صبح بخیر: حقیقت امر این است که غذای ایتالیایی در ایتالیا بیش از هر جای دیگر دنیا مزه دارد. ولی یادمان نرود که بعضی از غذاهایی که به عنوان غذای ایتالیایی می شناسیم اصولاً منشأ ایتالیایی ندارند:

اسپاگتی با کوفته قلقلی


سنت آمریکایی-ایتالیایی پختن اسپاگتی با کوفته قلقلی را به آشپزخانه ایتالیا نسبت می دهد، در حالیکه این غذا ایتالیایی نیست: البته سسی هست که در کنار کوفته قلقی درست می شود ولی با اسپاگتی خورده نمی شود و گاهی کوفته ها را در کنار لازانیا هم درست می کنند، ولی اصولاً هیچیک از خانواده های ایتالیایی از اسپاگتی با کوفته قلقلی خوششان نمی آید.



اسپاگتی بولونزه

این اسپاگتی هم مانند مورد قبلی است. سس بولونزه یا "راگو الا بولونزه" یک سس معمولی متعلق به شهر بولونیا است که با رب گوجه و گوشت چرخ کرده درست می شود و آرام آرام و به مدت چندین ساعت پخته می شود. هیچ یک از اهالی بولونیا و یا در کل ایتالیا، راگو را با هیچ نوع پاستایی نمی خورد.



فتوچینه آلفردو

این یکی از داستان های خنده دار در مورد غذای ایتالیایی است که اصلاً در ایتالیا وجود ندارد. فتوچینه غذای محبوبی در دنیاست که در ایتالیا اصلاً یافت نمی شود و همین قدر بگوییم که در دایره المعارف ویکیپدیا اصلاً مدخل ایتالیایی برای این غذا وجود ندارد. داستان اختراع فتوچینه توسط آلفردو دی للیو، رستوران دار رومی نیز در زبان انگلیسی ویکیپدیا داستانی طولانی است که بر عهده خودتان است آن را باور کنید یا نکنید! فقط این نکته را بگوییم که اگر دل درد دارید، یا در بیمارستان هستید یا یخچالتان خالی است: پاستای خود را با کره و پنیر پارمزان مزه دار کنید!



پیتزا پپرونی


اگر به ناپل بروید و در رستورانی تقاضای پیتزا پپرونی کنید، چیزی که گارسون برایتان می آورد پیتزا با فلفل است، زیرا کلمه "پپرونی" در زبان ایتالیایی به معنای فلفل است. در ایتالیا هیچ سوسیسی به نام سالامی وجود ندارد، اگر پیتزا پپرونی می خواهید باید بگویید پیتزا با سوسیس یعنی "الا دیاوولا" (alla diavola) یا با سالامی اسپایسی می خواهید.



پیتزا پاین اپل (آناناسی)

این پیتزا هم مثل مورد قبلی است و همه می دانند که آناناس میوه ای است که در ایتالیا بسیار فراوان است.



سس مارینارا

آنچه اغلب سس مارینارا نامیده می شود شاید چیزی باشد که در ایتالیا به آن سس گوجه فرنگی معمولی می گویند و برای درست کردن پیتزا، پاستا و غیره ضروری است و در آن سیر، پیاز یا سبزیجات معطر یافت نمی شود. تنها مارینارای شناخته شده در ایتالیا، پیتزا مارینارا است که در اصل در ناپل پخته می شود و با موزارلا به همراه گوجه فرنگی، سیر، آویشن و روغن زیتون درست می شود.



سس نیاپولیتن

این سس را نیز هیچکس در ایتالیا نمی شناسد. در ایتالیا سس های متنوعی وجود دارد که تنوع آن به سنت های منطقه ای یا خانوادگی بستگی دارد (برای مثال با سیر یا بدون سیر، با پیاز یا بدون پیاز، با هویج یا بدون هویج و ...) ولی سس گوجه فرنگی فقط و فقط "سالسا" یا "سوگو" نامیده می شود که بستگی دارد به اینکه اهل شمال رم باشید یا جنوب رم.



نان سیر


هیچ یک از رستوران های ایتالیایی برای شما نان سیر سرو نمی کند و هیچ نانوایی ایتالیایی نیز آن را نمی فروشد. در عوض باید سراغ "بروسکِتا" با گوجه فرنگی خرد شده یا بروسکتا با سیر و کمی روغن زیتون را بگیرید.



کاربونارا

می گویند اگر نامزدتان برایتان کاربونارا با پانچتا سرو کرد، از او جدا شوید. ولی ما می گوییم اگر نامزدتان برایتان کاربونارا با خامه سرو کرد او را ترک کنید! اگر او برایتان کاربونارا با سیر درست کرد او را ترک کنید! اگر کاربونارا با ماست سرو کرد ولش کنید! اگر کاربونارا با جعفری درست کرد از او جدا شوید! اگر کاربونارا با پیاز درست کرد زود ترکش کنید! اگر شیشه ای از سس کاربونارا خرید، او را ترک کنید و دیگر نگذارید در شعاع یک مایلی شما بگردد!



سوپ عروسی ایتالیایی


در کامپانیا در ایام کریسمس یا عید پاک رسم بر این است که سوپی با گوشت و سبزیجات درست می کنند. ولی غیر از این ایام هرگز نباید در هیچ رستورانی در رم یا ونیز درخواست این سوپ را نمایید زیرا نگاه وحشتناکی به شما می کنند.



پاستا با مرغ

مرغ چاشنی یا ادویه نیست و پاستا نیز غذای جانبی نیست. همین و بس!



پارمیجیانای مرغ یا گوشت

پارمیجیانا با بادنجان، گوجه فرنگی، پنیر کاچوکاوالو و ریحان درست می شود. هیچ گوشت یا مرغی در آن ریخته نمی شود. در بهترین حالت، در بعضی نقاط ایتالیا، لایه ای بادنجان با لایه ای تخم مرغ زده شده درست می کند تا هضم پذیرتر شود. ولی مرغ یا گوشت، هرگز!



پِستو

پستو فقط به عنوان سس پاستا (به خصوص اسپاگتی یا تروفی)، گنوچی و لازانیا با سس بشامل استفاده می شود. و تنها افزودنی واقعی لیگورین که می توانید درست کنید این است که سیب زمینی را نگینی خرد کنید و لوبیا سبز را در آبپز کنید و آنها را با هم در کنار اسپاگتی بپزید.



سس ایتالیایی

سالاد با روغن زیتون، نمک و سرکه طعم دار می شود یا با روغن زیتون، نمک و سرکه بالزامیک یا با روغن زیتون، نمک و لیمو. سس ها و چاشنی هایی غیر از این موارد ایتالیایی نیستند.



پارمزان روی همه چیز

وقتی در رستوران پیتزا سفارش می دهید دیگر روی آن پارمزان نریزید، آشپز قبلاً روی پیتزای شما پارمزان ریخته، دیگر دلیلی ندارد که روی همه چیز پارمزان بریزید. هرگز روی پاستا با پایه ماهی پارمزان نریزید.



ویدیو مرتبط :
‫ایتالیایی ها عاشق غذاهای خانگی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غذاهای ایتالیایی



 

 

 

كالزونه پیتزای مرغ و ذرت املت ایتالیایی پانکوی ایتالیایی

كالزونه

املت ایتالیایی

پانکوی ایتالیایی

سوپ ایتالیایی لازانیای ایتالیایی خوراک مرغ ایتالیایی شیشلیک ایتالیایی

سوپ ایتالیایی

لازانیای ایتالیایی

خوراک مرغ ایتالیایی

شیشلیک ایتالیایی

جوجه ایتالیایی کانلونی ایتالیایی پیتزای ایتالیایی کیک ایتالیایی

جوجه ایتالیایی

کانلونی ایتالیایی

پیتزای ایتالیایی

کیک ایتالیایی

بستنی ایتالیایی

سس ایتالیایی

 

بستنی ایتالیایی

 سس ایتالیایی