آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

اسپاگتی كلاسیك ایتالیایی


سیرها را پوست كنده و رنده كنید، فلفل چیلی را خرد كرده ( اگر می‌خواهید كه غذای شما زیاد تند نشود نصف آن را استفاده كنید)، ریحان‌ها را بشویید و از ساقه جدا كنید...


 صبح بخیر:  سیرها را پوست كنده و رنده كنید، فلفل چیلی را خرد كرده ( اگر می‌خواهید كه غذای شما زیاد تند نشود نصف آن را استفاده كنید)، ریحان‌ها را بشویید و از ساقه جدا كنید.




مواد لازم
  •   سیر: 2 حبه
  •   فلفل چیلی تازه:‌ یك عدد
  •   گوجه‌فرنگی خرد شده: 400 گرم
  •   ریحان تازه: یك دسته كوچك
  •   نمك و فلفل سیاه: به میزان لازم
  •   پنیر پارمزان: 100 گرم
  •   اسپاگتی: 400 گرم
  •   روغن زیتون: به میزان لازم
  •   پنیر گودا: به میزان لازم
  •   سس گوجه‌فرنگی: به میزان لازم

  برای پخت:


 یك قابلمه را آب كرده و روی حرارت زیاد قرار دهید. مقداری نمك درون آن ریخته و بگذارید تا آب به نقطه جوش برسد. اسپاگتی‌‌ها را اضافه كرده و بگذارید تا به خوبی نرم شوند، در همین هنگام تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به میزان لازم روغن زیتون بریزید. سیرها را درون تابه ریخته و بعد فلفل چیلی را همراه با ریحان اضافه كرده و به خوبی هم بزنید. حرارت را كمی بالا برده و برای یك دقیقه هم زدن را ادامه دهید و كمی نمك و فلفل به مواد داخل تابه اضافه كنید. هنگامی كه سیرها تقریبا به رنگ قهوه‌ای درآمدند، گوجه‌فرنگی‌های خردشده را كم‌كم به داخل تابه ریخته و بگذارید تا با مواد مخلوط شوند و بعد در تابه را گذاشته و زیر آن را خاموش كنید. وقت آن رسیده تا اسپاگتی را آبكش كنید و پس از اینكه آب اسپاگتی به خوبی تبخیر شد، آن را داخل سس گوجه‌فرنگی كه از قبل درست كرده‌ایم بریزید و به خوبی هم بزنید. قبل از سرو مزه آن را بچشید و اگر نمك و فلفل آن كم است میزان كمی به آن اضافه كنید.

  برای سرو:

اسپاگتی را در ظرف‌هایی كه برای سرو آماده كرده‌اید بریزید یا اگر مایل هستید آن را داخل یك دیس ریخته و روی آن را با پنیر پارمزان رنده شده پر كنید و برگ‌های كوچك ریحان را برای تزئین روی آن قرار دهید.

  سس كلاسیك ایتالیایی را می‌توانید متفاوت كنید:

این مواد می‌توانند به سس گوجه‌فرنگی اضافه شوند. فقط دوباره آن را هم بزنید و گرم ‌كنید.

  • میگوی پخته شده همراه با یك‌دوم لیموی تازه.
  • تن‌ماهی همراه با زیتون سیاه و یك‌دوم لیموی تازه.
  • یك مشت نخودفرنگی تازه همراه با سبزی‌های خشك شده.
  • برگ‌های ریز اسفناج را زمانی به سس اضافه كنید كه اسپاگتی را درون آن می‌ریزید و هنگامی كه آن را از روی حرارت برداشتید مقداری پنیرگودا روی آن رنده كنید. مطمئن باشید مزه فوق‌العاده‌ای دارد.







ویدیو مرتبط :
‫پاستا ایتالیایی یک اسپاگتی ساده با دو نوع سس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک سوپ ایتالیایی خوشمزه



 

 

سوپ ایتالیایی

 

 

مواد لازم : برای 4 الی 6 نفر

 

 

لوبیا سفید(چیتی)
130 گرم
آب
1 لیتر
جعفری خرد شده
1 قاشق غذا خوری
پیاز درشت 1 عدد
کرفس خرد شده 2 قاشق غذا خوری
روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری
سیر 1 قاشق غذا خوری
آب گوجه فرنگی
240 گرم
کلم خرد شده 240 گرم
هویج خرد شده 1 عدد
نمک به مقدار لازم
پنیر هلندی رنده شده به مقدار لازم
ماکارونی 60 گرم
فلفل به مقدار لازم
گوشت چرخ کرده 100 گرم

 

 

طرز تهیه :

 


لوبیا را یک شب در آب خیس می کنیم . پیاز را خرد و با سیر و گوشت چرخ کرده در روغن سرخ می کنیم . لوبیا را بر آن می افزاییم و روی حرارت ملایم می پزیم . همه سبزی ها را غیر از کلم به آن اضافه می کنیم تا خوب بپزند . بعد کلم و ماکارونی را اضافه می کنیم و می گذاریم تا نرم شوند . نمک و فلفل را آخر می افزاییم و موقع استفاده ، روی سوپ پنیر رنده شده و جعفری می دهیم . مدت پخت این سوپ دو ساعت است .