آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

اسپاگتی با سس معروف بلونیز


پاستا دارای تنوع فراوانی است. همواره سعی کنید از پاستای باکیفیت استفاده کنید که دارای صددرصد آرد گندم است. پاستای خشک، معمولاً تا مدت‌ها خاصیتش باقی می‌ماند. اما اگر شما کیسه‌ی پاستا را باز می‌کنید و آنها را در ظرف درپوشیده نگه می‌دارید، صبر کنید تا پاستای داخل شیشه تمام شود،

مجله آشپزی مثبت - معصومه افرازه: پاستا دارای تنوع فراوانی است. همواره سعی کنید از پاستای باکیفیت استفاده کنید که دارای صددرصد آرد گندم است. پاستای خشک، معمولاً تا مدت‌ها خاصیتش باقی می‌ماند. اما اگر شما کیسه‌ی پاستا را باز می‌کنید و آنها را در ظرف درپوشیده نگه می‌دارید، صبر کنید تا پاستای داخل شیشه تمام شود،

اسپاگتی با سس بلو نیز

1. ابتدا سس بلونیز یا همان سس ماكارونی را  آماده كنید . همانطور كه می بینید این سس با سس  ماكارونی رایج  ایرانی فرق می كند. 

2. ایتالیایی ها در سس بلونیز كرفس ، هویج، جعفری و ریحان هم اضافه می كنند . خب طبیعی است كه طعم متفاوت تری نسبت به اسپاگتی های ایرانی یا همان ماكارونی خودمان داشته باشد.

3. وقتی سس را آماده كردید ، حالا تصمیم بگیرید كه آن را می خواهید با چه نوع اسپاگتی بخورید. این روزها برند های مختلفی اسپاگتی هایی متنوع چه به لحاظ ضخامت و چه به لحاظ رنگ و آرد مورد استفاده تولید كرده اند كه دست شما را  برای انتخاب بیشتر باز گذاشته است .

4. بعد از اینكه اسپاگتی را به روش معمول ایتالیایی ها در آب پختید، آبكش كنید . حالا كافی است كه سس را روی آن بریزید و سرو كنید .

5. البته یادتان باشد برای اسپاگتی دم كرده هم می توانید از همین سس استفاده كنید  كه البته این مدل را همه به خوبی بلد هستند و نیازی به آموزش نیست.

سس بلونیز

مواد لازم:

  • پیاز ریز خرد شده    1 عدد متوسط
  • هویج ریز خرد شده     2 عدد متوسط
  • کرفس ریز خرد شده     2 عدد متوسط
  • گوشت چرخ کرده     360 گرم
  • جگر مرغ ریز خرد شده     120 گرم
  • روغن زیتون     4 قاشق غذاخوری
  • کره     4 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی ریز خرد شده     450 گرم
  • رب گوجه فرنگی     1 پیمانه
  • سرکه سفید     ½ پیمانه
  • نمک و فلفل     به میزان لازم
  • جوز هندی     کمی
  • فلفل قرمز تند     کمی
  • آب گوشت     ¾ پیمانه
  • خامهٔ غلیظ     ½ پیمانه
 
طرز تهیه:

کره و روغن را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و آن را روی حرارت ملایم می گذاریم تا گرم شود. سبزیجات خرد شده را داخل روغن کمی تفت می دهیم تا نرم شوند.

گوشت چرخ کرده و جگر مرغ را به آن اضافه می کنیم و به مدت 10 دقیقه تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

سرکه را روی مواد داخل تابه می ریزیم و می گذاریم تا کاملاً تبخیر گردد. سپس تمامی مواد را کاملاً مخلوط می کنیم.

گوجه فرنگی و رب گوجه را به سس اضافه می کنیم و آن را با کمی نمک و فلفل مزه دار می کنیم. حرارت را ملایم کرده و می گذاریم حدود 30 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد، در همین حال هر از گاهی آن را هم می زنیم.

½ آب گوشت را به آن اضافه می کنیم. در آن را می گذاریم و به مدت 1 ساعت دیگر آن را روی حرارت ملایم رها می کنیم. اگر سس بیش از حد غلظت داشت، بقیهٔ آب گوشت را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله سس را می چشیم و اگر نیاز به نمک و فلفل بیشتری داشت، به آن می افزاییم.

در 5 دقیقهٔ آخر پخت، خامه را داخل سس می ریزیم و آن را مخلوط می کنیم تا رنگ آن روشن گردد. سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و روی پاستا و یا لازانیا می ریزیم و سرو می کنیم.


ویدیو مرتبط :
‫پاستا ایتالیایی یک اسپاگتی ساده با دو نوع سس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسپاگتی با سس مرغ



 

اسپاگتی با سس مرغ

 

مواد لازم :

 

ماکارونی

225 گرم

مرغ

200 گرم

رب گوجه فرنگی

1 قاشق سوپ خوری

پوره گوجه فرنگی

2 پیمانه

سیر

1 حبه

پیاز

1 عدد

روغن زیتون

50 میلی لیتر

آویشن

1 قاشق چایخوری

آبلیمو

1 قاشق سوپ خوری

جعفری خرد شده

3 قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

کره

2 قاشق سوپ خوری

 

 

طرز تهیه :


روغن را در ظرفی همراه با پیاز و سیر به مدت 3 دقیقه تفت می دهیم ( البته زمان را نصف می کنیم ) سپس ظرف دیگری را روی حرارت قرارداده و اسپاگتس را در آن پخته و سپس آبکش می کنیم . سپس ظرف را از ماکروویو بیرون آورده و مرغ را به آن همراه ادویه جات افزوده و خوب به مدت 2 دقیقه تفت می دهیم ( با درب بسته ) سپس ظرف را از ماکرو ویو بیرون آورده و بعد رب گوجه و پوره و بعد آبلیو و شکر و جعفری را افزوده به مدت 6 دقیقه مواد را با درجه بالا در دستگاه قرار می دهیم و با درب بسته سپس اسپاگتی را همراه کره و نمک و فلفل روی حرارت تفت می دهیم و در ظرف مخصوص ریخته و سس را روی آن ریخته و سرو می کنیم .