آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

استیک جگر ( خوراك جگر )



پخت استیک جگر , طرز تهیه خوراک جگر
مواد لازم :

 جگر  برای هر نفر ۲ تكه
 سیب زمینی كوچك  ۱ عدد
 پیازچه  ۱عدد
 سیر  ۱ الی۲ عدد
 روغن زیتون و نمك  قدری

طرز تهیه :
سیب زمینی را پخته و به شكل مكعبهای ریز خردكنید.
تكه های جگر رابه قطر یك سانتیمتر ببرید وبا كمی نمك وروغن ویك لیوان آب روی حرارت بسیار ملایم در ماهیتابه رژیمی گذاشته تا آرام آرام بپزد چنانچه جگر خوب پخته نشده بود كمی آب اضافه كنیدتا كاملا" بپزد ودر پایان پخت آب کمی برایش باقی نماند .جگر را در ظرف بكشید وبا سیب زمینی و سیر سرخ شده و پیاز چه تزیین كنید.

پخت استیک جگر , طرز تهیه خوراک جگر

منبع : ashpazierangin.net


ویدیو مرتبط :
Amozesh Stick jegar طرز تهیه استیک جگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواص جگر



 

 

جگر

 

 

جگر یكی از غنی‌ترین منابع گوشت‌ها و شامل آهن زیادی است اما به علت این كه محل تجمع سموم بدن حیوان است (ارگان دفع سموم بدن) توصیه می‌شود؛ در صورت تمایل در هر هفته حداكثر یك بار و آن هم به میزان ۱۵۰ گرم مصرف شود.

 

آهن یكی از عناصر كمیاب در بدن بوده و نقش بسیار حیاتی دارد، معمولا در بدن به دو شكل قابل جذب یا سریع‌الجذب و یا سخت جذب وجود دارد.


آهنی كه به صورت سریع‌الجذب است در مواد غذایی همچون انواع گوشت‌ها (مرغ و ماهی و گوشت سایر پرندگان و نیز گوشت غده‌ای یا شكمی مانند دل، قلوه، جگر و زبان) وجود دارد.

 

مواد غذایی همچون تخم‌مرغ، حبوبات، دانه كامل غلات و سبزیهای غده‌ای نیز حاوی آهن هستند اما آهن موجود در آنها از نوع دیر جذب است و لازم است برای تسهیل جذب آهن در آنها با مواد غذایی خورده شوند كه جذب آنها را آسان كرده و یا با موادی مصرف نشوند كه مانع جذب آهن آنها شود.

 

سبزی‌ها و میوه‌ها به علت داشتن ویتامین C و تسهیل جذب آهن در كنار مصرف حبوبات و تخم مرغ و غذاهایی كه حاوی آهن دیر جذب‌اند، مصرف شوند و از مواد غذایی كه جذب آهن آنها را به تاخیر می‌اندازد نظیر نوشابه و چای خودداری شود.

منبع:takmahfel.com