آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

اردور پنیر و سیب‌ زمینی


اول یک خمیر خوب، شبیه خمیر تارت درست کنید. می توانید به آن رنگ سبز بزنید، داخل آن را با سیب زمینی و پنیر پر کنید. برای روی آن نیز گل های پنیری با ژلاتین آماده کنید. حالا شما یک اردور پنیر و سیب زمینی عالی دارید.

مجله زندگی ایده آل - مانی یزدان پرست: اول یک خمیر خوب، شبیه خمیر تارت درست کنید. می توانید به آن رنگ سبز بزنید، داخل آن را با سیب زمینی و پنیر پر کنید. برای روی آن نیز گل های پنیری با ژلاتین آماده کنید. حالا شما یک اردور پنیر و سیب زمینی عالی دارید.

اردور پنیر و سیب‌زمینی

مواد لازم جهت تهیه خمیر

  •     آرد: 350 گرم
  •     تخم مرغ: یك عدد
  •     آب: 3 قاشق غذاخوری
  •     مارگارین: 200 گرم
  •     روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  •     رنگ سبز: چند قطره
  •     آویشن، پودر سیر و پودر كاری: از هر كدام یك قاشق چایخوری
  •     نمك: یك قاشق چایخوری

مواد لازم برای پركردن داخل تارت‌ها

  •     سیب‌زمینی پخته و رنده شده: 200 گرم
  •     پنیر لبنه: 100 گرم
  •     مارگارین ذوب شده: 50 گرم
  •     نمك و فلفل:  به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه رزهای پنیری

  •      پنیر لبنه: 350 گرم
  •      مخلوط ریحان، شاهی و نعناع كاملا ریز شده: یک دوم پیمانه
  •      ژلاتین: یك قاشق غذاخوری
  •      آب سرد: یك سوم پیمانه معادل 80 میلی‌لیتر

روش تهیه خمیر:

1. ابتدا آرد و مارگارین را توسط نوك انگشتان یا چرخ خمیر زن همزن به خورد هم می‌دهیم تا حالت ماسه‌ای شكل پیدا كنند. در كاسه‌ای جداگانه تخم‌مرغ، آب، روغن مایع، رنگ، نمک و ادویه‌ها را با چنگال هم می‌زنیم تا یكدست شوند. سپس آرام‌آرام به مخلوط آرد و كره اضافه می‌كنیم و چنگ می‌زنیم تا خمیر یكدستی حاصل شود. ممكن است از مایه تخم‌مرغ اضافه بیاید. وقتی خمیر به لطافت مطلوبی رسید آن را كنار می‌گذاریم.

2. خمیر را به مدت 15 د قیقه روی میز كار و داخل كیسه نایلونی استراحت می‌دهیم. سپس از آن گلوله‌هایی به اندازه یك نارنگی برداشته داخل قالب‌های تارت كوچك به قطر حدودا 10 سانتی‌متر پهن می‌كنیم. روی خمیر با چنگال چند حفره ایجاد كرده سپس تارت‌ها را روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 170 درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم.

3. عموما این نوع خمیر تارت پف بیش از حد نخواهد داشت. اگر احساس می‌كنید ممكن است دفرمه شود می‌توانید روی نان‌ها تكه‌ای كاغذ روغنی قرار داده و روی آن را با سنگ‌های مخصوص تارت بپوشانید و پس از پخت‌بردارید.

4. برای تهیه مایه میانی سیب زمینی، پنیر، نمک، فلفل و كره ذوب شده را با هم مخلوط می‌كنیم تا پوره یكدستی حاصل شود. از پوره سیب زمینی یك قاشق غذاخوری برداشته و میان تارت‌ها می‌گذاریم و پخش می‌كنیم.

5. پنیر و سبزی را مخلوط كرده ژلاتین را روی آب سرد پاشیده و ذوب می‌كنیم. ژلاتین ذوب شده را با مایه پنیر و سبزی مخلوط می‌كنیم و داخل قالب‌های رزسیلیكونی كه از قبل چرب كرده‌ایم می‌ریزیم و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.  پس از این مدت كرم پنیر و سبزی را از داخل یخچال خارج كرده و روی تارت‌های كوچك بر می‌گردانیم و روی كرم را با اسپری سبز صدفی پاوونی و ورق طلایی پاوونی تزئین می‌کنیم. اطراف تارت كمی تخم خرفه می‌پاشیم كه بیشتر جنبه تزئینی دارد. می‌توانیم از این تارت برای صبحانه، عصرانه و اردور یا كنار غذاهای گوشتی استفاده كنیم.


ویدیو مرتبط :
سیب زمینی تنوری با پنیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی خوراک سیب زمینی با پنیر



طرز تهیه خوراک سیب زمینی, خوراک سیب زمینی با پنیر

(خوراک سیب زمینی یک خوراک سالم مغزی)

طرز تهیه ی خوراک سیب زمینی با پنیر

 

مواد لازم جهت تهیه خوراک سیب زمینی با پنیر :

 

کره  یک چهارم فنجان
آرد  یک چهارم فنجان
 شیر  دو فنجان
 نمک  نصف قاشق چای خوری
 پنیر پارمیسان یک فنجان
خرده نان یک چهارم فنجان
سیب زمینی پخته ، پوست کنده و قاچ شده 4 فنجان


طرز تهیه ی خوراک سیب زمینی با پنیر:
در یک ماهیتابه ، کره را آب کرده ، آرد را در آن هم بزنید تا صاف و یکدست شود . به تدریج شیر را به آن اضافه کنید ، روی حرارت هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود . آن را از روی حرارت برداشته و نمک و پنیر را به آن اضافه کنید . سیب زمینی ها را در سینی روغنی فر قرار داده ، روی آن خرده های نان را ریخته و مخلوط پنیر را روی آن بریزید . به مدت نیم ساعت با حرارت 350 درجه آن را در فر قرار دهید تا خوراک سیب زمینی بپزد .

 

منبع : sooran.com