آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

آموزش مرحله به مرحله «نوتلا» در خانه


نوتلا یکی از چیزهای خوشمزه ای است که از کوچک تا بزرگ، همگی عاشقش هستند. اما چون قیمت آن کمی بالاست، خیلی ها از خریدن آن صرف نظر می کنند. برای همین طرز تهیه آن در منزل را به شما آموزش می دهیم. وب سایت سوران: نوتلا یکی از چیزهای خوشمزه ای است که از کوچک تا بزرگ، همگی عاشقش هستند. اما چون قیمت آن کمی بالاست، خیلی ها از خریدن آن صرف نظر می کنند. برای همین طرز تهیه آن در منزل را به شما آموزش می دهیم.

مواد اولیه :

  • فندق (بدون نمک / تست شده) 2/3 پیمانه
  • عسل 3 ق غ
  • شکلات تلخ (ریز خرد شده) 1/2 پیمانه
  • شیر عسلی 3/4 پیمانه

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

همونطور که میدونید شیر عسلی پرطرفداره و از شیر عسلی پر طرفدارتر نوتلا هستش!

حالا تصور کنید این دوماده دوست داشتنی در کنار هم باشن بنظرتون نتیجه چی میشه؟ ! :)

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

در این روش از روغن استفاده نمیشه و برای دوستانی که با روغن  مخالف بودند گزینه بهتری می باشد.

طرز تهیه:

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

برای تست فندق ها کف سینی کاغذ روغنی گذاشته فندق ها راداخل سینی میریزیم ودر فر با دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت 10 تا 12 دقیقه قرار می دهیم تا قهو ه ای شوند و در طی این مدت حتما هر 3 تا 4 دقیقه یکبار فندق ها را زیر رو کنید تا نسوزند. بعداز تست شدن فندق ها را کنار میگذاریم تا خنک شوند.

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

سپس داخل غذا ساز ریخته

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

دستگاه را روشن میکنیم. بعداز 1 تا 2 دقیقه به این صورت خواهد شد

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

بعداز یک دقیقه دیگر فندق شروع میکنه به جمع شدن به دور تیغه دستگاه . در این مرحله میتونید یک پینچ نمک اضافه کنید

تا این مرحله شما کره فندق دارید.

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

بعداز حدود 5 دقیقه مایه صاف و یکدستی خواهید داشت(مثل تصویر)

تا زمانی ادامه می دهیم که کاملا یکدست شود.

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

شیر عسلی و شکلات و عسل را با هم ترکیب و به روش بن ماری ذوب کرده

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

و مرتب هم میزنیم تا کاملا به مخلوط یکدستی تبدیل شوند.

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

مخلوط شکلات را به ظرف فندق اضافه میکنیم و مجددا دستگاه را روشن میکنیم

به مدت 1 تا 2 دقیقه ویا یشتر تا زمانی که کاملا صاف و روان و براق شود و دانه ای داخل آن وجود نداشته باشد ترکیب میکنیم

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

تا زمانی که یکدست نشده به ترکیب شدن آنها ادامه می دهیم.

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

نوتلای ما آماده شده در صورت تمایل میتوانید مقدار بیشتری عسل اضافه کنید .اما به اندازه کافی شیرین است. بااین حال به ذائقه خودتون بستگی داره و میتونید مقدار عسل را کم و زیاد کنید

طرز تهیه نوتلا خانگی (2)

نکات:

1 - با این مقدار حدود 1 ونیم پیمانه نوتلا خواهید داشت

2 - غلظت شیر عسلی شما باید مناسب باشد (مثل تصویر) اگر از نوع خانگی استفاده میکنید، حتما به غلظت و یکد ست بودن شیر عسلی توجه کنید.

3 - بهتره از شکلات تلخ استفاده کنید چون به اندازه کافی شیرین هست حتی نوع ایرانی تا 96 % هم بنظر من عالیه اما غیر ایرانی درصد کمتر در نظر بگیرین.

4 - این نوتلا در ظرف دار تا 1 ماه در یخچال قابل نگهداری می باشد.

5 - میتوانید از این نوتلا در انواع کیک ها ، رولت ها ، دسر ها ، نوشیدنی ها ، بستنی ، کروسان و....... استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
آموزش مرحله به مرحله زنبورداری 02128423118-09130919448-wWw.118File.Com

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفت مرحله براي خانه تكاني موفق



 

 

هفت مرحله براي خانه تكاني موفق

 

 

خانه تكاني از رسوم بسيار قديمي آماده شدن براي عيد نوروز است و هرچند كه آپارتمانهاي كوچك و بدون پستو و انباري و زيرزمين امروزي تقريبا در تمام مدت سال نسبتا تميز هستند، اما تميزترين خانه ها هم مدتي مانده به نوروز، براي شگونش هم كه شده از بالا تا پايين روفته و شسته و برق انداخته ميشوند. نظافت لزوما معادل با كار سخت نيست، يك موسيقي خوب يا يك برنامه راديويي خوب و مفيد ميتواند شما را با اشتياق بيشتري به تحرك وادارد. اما اين روزها كه كمتر كسي به صورت تمام وقت در خانه است و كار نظافت بايد تدريجي انجام شود، هيچ چيز بهتر از يك روش خوب و برنامه ريزي شده به كمك ما نمي آيد. روند داشتن خانه اي تميز، بدون نگراني و تشويش در طي 7 مرحله به انجام ميرسد:

 


1. از همين حالا شروع كنيد خانه تكاني شب عيد، از كارهاييست كه برخلاف اسمش نبايد "شب عيد" انجام شود، بلكه بايد از مدتها قبل از رسيدن لحظات سال تحويل انجام شده باشد. علاوه بر كار نظافت، كارهاي ديگري هم هست كه بايد از حالا تا آخر تعطيلات نوروزي انجام شوند: تهيه هديه، تهيه، نوشتن و ارسال كارت تبريك، شيريني پزي/خريد خوراكيها و در كل "خريد شب عيد" و پذيرايي از مهمانها. خوب حالا چطور براي خانه تكاني وقت بگذاريم؟ در حقيقت، داشتن خانه اي نظيف در طي تعطيلات ، به خصوص اگر از روش صحيحي استفاده كنيد، ساده تر از چيزيست كه تصور ميكنيد. مرحله اول؟ خانه تكاني را قبل از دوران پر تنش آخر فصل انجام دهيد. به اين ترتيب كار را بدون عجله و فشار روحي انجام ميدهيد و به اندازه كافي براي پروژه هاي وقت گيري مانند تغيير دكوراسيون يا برق انداختن لوازم فلزي زمان خواهيد داشت.

 

 

2. فهرستي تهيه كنيد و آن را دو مرتبه چك كنيد قبل از اينكه شروع كنيد، فهرستي از تمام چيزهايي كه بايد تميز شوند تهيه كنيد. كارها را بر اساس هر اتاق تقسيم كنيد و زماني براي هر كار در نظر بگيريد. به اين ترتيب ميتوانيد بسته به زمان لازم براي هر كار، حتي از زمانهاي اضافه بسيار كوتاه-مانند پخش آگهي در تلويزيون- نيز استفاده كنيد و مثلا چند تكه لباس را در ماشين لباسشويي بريزيد. هنگامي كه به تدريج هر مورد موجود در فهرست را علامت ميزنيد، حس بسيار خوبي به شما دست ميدهد و احتمال اينكه كارتان را تمام و كمال انجام دهيد بسيار بيشتر خواهد بود.

 

 

3. كمي اينجا و كمي آنجا براي داشتن خانه اي تميز و درخشان، نبايد لزوما زمان متمادي زيادي در اختيار داشته باشيد. در حقيقت، خواهيد ديد كه اختصاص دادن 30 دقيقه در روز به كار نظافت، نتايج بسيار رضايت بخشي خواهد داشت. براي مرتب كردن لوازم و خرده ريزها، يك زمان ثابت مانند قبل از خواب يا قبل از صبحانه را كنار بگذاريد ، در اين فاصله ميتوانيد به نظافت هم بپردازيد، مثلا بعد از دوش صبحگاهي آينه حمام را تميز كنيد و يا كف وان را با كمي پودر يا مايع مخصوص برق بياندازيد.

 

 

4. گاهي ميانبر زدن اشكالي ندارد اگر تا اينجا هر توصيه اي را به جز مورد اول عملي كرده و يا به هر علت ديگر وقت كم آورده ايد، نگران نشويد. بخشهاي اساسي و بيروني خانه مانند پرده ها، فرش و مبلمان- را تميز كرده و نظافت داخل كمدها، كابينتها و قسمتهاي "مخفي" را به مدتي بعد موكول كنيد، اما فراموشش نكنيد!

 

 

5. همه كارها را به تنهايي انجام ندهيد اين عيد، تنها عيد شما نيست و تنها دوستان و خانواده شما به منزلتان نمي آيند، پس نبايد تمام نظافت آنرا به تنهايي بر عهده بگيريد. در هر هفته زمان خاصي را براي نظافت اختصاص داده و كارها را با فرزندان و همسر خود تقسيم كنيد. از بچه ها بخواهيد كه تختهاي خود را مرتب كرده، اسباب بازيها و لوازم ديگر خود را جمع كرده و پس از گردگيري قفسه ها، سرجاي خود بگذارند. اين كار نه تنها باري از دوش شما برميدارد، بلكه عادات خوبي به فرزندان شما مي آموزد.

 

 

6. كارها را ساده كنيد گاهي تميز كردن دور و اطراف يك شيءاضافه راحت تر از دور انداختن آن به نظر ميرسد، اما اين روش در دراز مدت كارساز نخواهد بود. با كمي نظم و ترتيب، خرده ريزها را كاهش دهيد. خود را از شر هر لباسي كه ديگر اندازه تان نيست يا بيش از دوسال است آنرا نپوشيده ايد راحت كنيد. هر قطعه پوشاك يا شيء ناقص مانند لنگه جوراب، لنگه گوشواره بدلي، ظروف شكسته اي كه دوباره چسبانده شده و...- را دور بياندازيد. تهيه لوازمي مانند جا كليدي، جا كفشي و در كل وسايلي كه موجب مرتب شدن خرده ريزها ميشوند را در دستور كار خود قرار دهيد.

 

هفت مرحله براي خانه تكاني موفق

 

 

7. خوش بگذرانيد نظافت لزوما معادل با كار سخت نيست، يك موسيقي خوب يا يك برنامه راديويي خوب و مفيد ميتواند شما را با اشتياق بيشتري به تحرك وادارد. براي خود انگيزه هايي پيدا كنيد و به خود قول دهيد كه اگر كارهاي روزانه را مطابق برنامه انجام داديد، به خود جايزه اي خواهيد داد. اين جايزه ميتواند چيزي ساده اما دلپذير مانند يك حمام طولاني، صرف چاي و شيريني با خانواده يا تماشاي يك برنامه خوب تلويزيوني باشد.