آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

آموزش خشک کردن سبزی در ماکروویو


خشک کردن سبزی یکی از کارهایی است که خیلی از مادرها آن را انجام می دهند و برای این کار باید زمان زیادی صرف کنند. در این مطلب نحوه خشک کردن سبزی در مایکروویو را به شما آموزش می دهیم. این روش برای زمان هایی که عجله دارید خیلی به درد می خورد.

وب سایت آکا ایران: خشک کردن سبزی یکی از کارهایی است که خیلی از مادرها آن را انجام می دهند و برای این کار باید زمان زیادی صرف کنند. در این مطلب نحوه خشک کردن سبزی در مایکروویو را به شما آموزش می دهیم. این روش برای زمان هایی که عجله دارید خیلی به درد می خورد.

سبزی تازه را تمیز کنید و بشویید ( برگ های سبزی را از ساقه جدا کنید ) ، سبزی ها را روی پارچه تمیزی پهن کنید تا رطوبت سبزی ها گرفته شود. ( روی برگ سبزی هیچ اثری از رطوبت نباشد در غیر اینصورت رنگ سبزی پس از خشک کردن سیاه خواهد شد)

تکه ای دستمال کاغذی روی بشقاب بگذارید و سبزی را روی دستمال پهن کنید ( سعی کنید سبزی ها روی هم قرار نگیرند ) ، ماکروفر را روی حداکثر قدرت قرار دهید سپس بشقاب را داخل ماکروفر بگذارید.

سبزی خشک - آموزش خشک کردن سبزی در ماکروفر

حدود 1-2 دقیقه زمان برای خشک شدن سبزی زمان لازم است (هر 10 ثانیه در ماکروفر را باز کنید و سبزی را زیر و رو کنید)، پس از این مدت زمان سبزی خشک را با دست خرد کنید و داخل ظرف بریزید ، این روش برای خشک کردن انواع سبزی ها کاربرد دارد.

نکته: همچنین میتوانید ساقه های سبزی را جداگانه و با همین روش در ماکروفر خشک کنید اما توجه کنید که بدلیل ضخامت ساقه زمان بیشتری برای خشک شدن لازم است.


ویدیو مرتبط :
خشک کن سبزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قورمه سبزی با سبزی خشک



 

قرمه سبزی با سبزی خشکه, پخت قورمه سبزی

 

مواد لازم:

 

سبزی خشک قورمه سبزی

3 پیمانه

لوبیا قرمز یا چیتی

نصف کنسرو

لیمو عمانی

4 عدد

رب

1/5 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل

به میزان لازم

گوشت

به میزان لازم

پیاز

یک عدد بزرگ


 

طرز تهیه:

 

1) سبزی ها رو به مدت نیم تا 1 ساعت دخل آب می گذاریم .

 

2) گوشت ها رو با پیاز کمی تفت می دهیم و اب جوش می ریزیم تا بپزد (حدود یک ساعت)

** اینجا گوشت ها آماده شده و تیکه شده است. (حدود 6 تا 7 تیکه گوشت متوسط )

 

3) سبزی ها رو  آب کش می کنیم و با کمی روغن تفت می دهیم.

 

4) وقتی گوشت ها پخت . سبزی رو به آن اضافه می کنیم همراه با نمک و فلفل.

 

5) لیمو عمانی ها رو دو سه تا سوراخ ایجاد می کنیم و به خورش اضافه می کنیم . من به جای لیمو عمانی فقط از داخلش اسفاده می کنم که آماده هم می توانید پیدا کنید.

 

6) لوبیا را شافه می کنیم.

 

7) در صورت تمایل رب می زنیم.

 

به همین سادگی و خوشمزگی

 

منبع : bbcghaza