آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

آشپزی موفقیت: غذاهایی برای تقویت حافظه


مادربزرگ‌ها خیلی چیزها می‌دانستند، یكی همین كه سرسفره به نوه‌های شان می‌گفتند: «‌بچه، یه‌خورده سبزی هم بخور.» آن‌ها شاید نمی‌دانستند با همین توصیه چقدر در افزایش هوش و حافظه بچه‌ها تاثیر می‌گذارند اما...آستین‌ها را بالا می‌زنیم و به آشپزخانه می‌رویم تا با استفاده از میوه و سبزی‌ها برای افزایش هوش و حافظه تلاش كنیم.




ویدیو مرتبط :
مقدمه تقویت حافظه (سری فیلم های تقویت حافظه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حافظه کودکان را تقویت کنیم



 

حافظه کودکان را تقویت کنیم

 

یادداشت برداری از فعالیت های روزانه را به فرزندتان بیاموزید. به فرزندتان آموزش دهید آنچه به نظرش ‌مهم می‌رسد را در دفتر یادداشت مخصوصی بنویسد ‌. آنچه که بسیاری از ما بدان نمی اندیشیم این است که حافظه نیز مانند ماهیچه و عضلات نیازمند ورزش و ‌تحرک است.

 

همانطور که شما برای ورزش و سلامت جسم خود به کلاس های مختلف می روید برای بهبود ‌وضعیت حافظه نیز ملزم به انجام تمرینات خاصی هستید در غیراین صورت حافظه تان به تدریج رو به تحلیل ‌می رود. در ذیل به برخی از راهکارهای بهبود حافظه اشاره می‌کنیم :

 

 

‌ یادداشت برداری از فعالیت های روزانه را به فرزندتان بیاموزید. به فرزندتان آموزش دهید آنچه به ‌نظرش مهم می‌رسد را در دفتر یادداشت مخصوصی بنویسد. نوشتن، جزئیات ذهن را به سمت نکات مهم جذب ‌و آن ها را به خاطر می‌سپارد . عمل نوشتن چندین برابر گوش دادن می‌تواند در فعال سازی ذهن نقش داشته ‌باشد (فرزند شما می توانند آنچه که نوشته است را با صدای بلند بخواند. این روش، علاوه بر ذهن، حس ‌شنوایی را نیز تحریک میکند.) به فرزندتان بیاموزید متن و یا نوشته هایش را آرام آرام بخواند، زیرا در این ‌صورت ذهن فرصت جذب و دریافت اطلاعات راخواهد داشت.

 

 

درخلال بهبود حافظه به‌وسیله خواندن متون مختلف درک مطلب نیز بالا می‌رود.

 

 

به فرزندتان یادآوری کنید آنچه می آموزد را یادداشت و نکته برداری کند.

 

 

ساعت مطالعه او را افزایش دهید؛ ‌

 

 

برای فرزندتان چرخه یادگیری و به حافظه سپردن را توضیح دهید؛ به اوبگویید ۵ دقیقه بعد از خواندن مطلبی که باید به حافظه سپرده شود،آن را طی ۱ یا ۲ دقیقه مرور کند و یک ساعت بعد دوباره نکته های اصلی را در چند دقیقه دوره نماید.

 

ـ ۳‌ ساعت بعد مرور سوم انجام شود.‌

 

ـ ‌۶ ساعت بعد دوباره تکرار شود.

 

ـ شب هنگام قبل از رفتن به خواب نیز دوره کند.

 

ـ اکنون برای مطمئن شدن از به حافظه سپرده شدن،۳ روز پیوسته مطلب را در چند دقیقه تکرار نماید. ‌با طی این مسیر مطلب مورد نظر علاوه بر حافظه کوتاه مدت، در حافظه بلند مدت نیز ثبت خواهد شد و به ‌احتمال زیاد به فراموشی سپرده نمی‌شود. این روند یک روش اعجاب انگیز برای بهبود حافظه است.‌آنچه که باید موردتوجه قرار گیرد آن است که تأثیر روش‌های بهبودحافظه در افراد متفاوت است و این ‌موضوع نباید باعث نگرانی شما شود وبه جای آن سعی کنید در پی یافتن راه های متفاوت و تأثیرگذار بهبود ‌حافظه بر روی فرزندتان باشید.

 

 

حفظ کردن شعر یا متن‌های ادبی کمک زیادی به بهبود حافظه می‌کند.

 

 

خواندن کتاب های داستانی و پلیسی که ذهن را درگیر حل معما کند.‌

 

 

‌ اگر فرزندتان راست دست است از او بخواهید به عنوان تفریح و سرگرمی برخی کارهایش را با دست ‌چپ انجام دهد و یا بالعکس (مثلاً با دست چپ مسواک بزند، موهایش را شانه کند و ...)‌

 

 

یادگیری زبان یا فعالیت های هنری جدید را به او پیشنهاد دهید.

 

 

به او بگویید لطیفه ها و یا داستان های خنده دار را به حافظه اش بسپارد(به طور طبیعی انسان‌ها مطالب ‌جالب و خنده دار را بسیار راحت تر به ذهن می سپارد)

 

 

از طریق سرنیام مطالب را به حافظه اش بسپارد.( سرنیام تکنیکی است که با گذاشتن اول اسامی در کنار ‌هم به یک کلمه بامعنی و یا حتی بی معنی می رسیم که کار حفظ کردن را ساده می کند. مثلا برای حفظ این ۵ ‌شهر " بابل، شیراز، تبریز، بوشهر، آمل " می توانید با کنار هم گذاشتن اول این اسامی، آنها را راحت تر به خاطر بسپارید.مانند: شبتاب.) روزنامه آفتاب یزد