آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

آشنایی با خاصیت های هویج



فواید هویج, فایده های هویج

برای تصفیه خون، هفته ای یک بار آب هویج بخورید

 

هویج علاوه بر اینکه خوشمزه و دلچسب است برای سالاد و آبمیوه و سوپ نیز همیشه به کار می آید و برای سلامتی کلی بدن و پوست و چشم و دستگاه گوارش و دندان ها کاربرد دارد. بنابراین اگر از عطر خاص و طعم شیرین هویج خوشتان نمی آید این مقاله را با ما بخوانید تا شاید به خاطر مزایای سلامتی آن به خوردن هویچ علاقه مند شوید.

جوانی و شادابی پوست با هویج ممکن است. این ماده‌ی غذایی نه فقط برای عضو های داخلی بدن خاصیت بخش  است بلکه برای بهتر شدن وضعیت پوستمان تاثیر گذار است.

تفاوتی ندارد که هویجتان خام یا پخته و یا رنده شده یا به صورت پوره ای باشد. راه  های متفاوتی برای وارد کردن هویج به برنامه‌ی غذایی روزانه وجود دارد. این ماده‌ی غذایی نارنجی رنگ لبریز از خواص غیر باور کردنی است که  کمک بزرگی به سلامتی جسم شما می‌کند چون می‌تواند مشکلات بینایی، کم‌خونی، اسهال و … را برطرف کند.

هویج بخشی از روده!
دل درد، بیرون‌روی، حالت تهوع و غیره. زمانی که روده‌ها توانایی ندارد که به درستی آب را جذب خود کند بیرون روی اتفاق می‌افتد (یکی از مشکلات خطر ساز روده). یکی از کارهای موثر برای برطرف شدن این مشکل استفاده از هویج است. این ماده‌ی غذایی لبریز  از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می‌کند و به این گونه از شدت اسهال کاسته می‌شود.

روش استفاده
استفاده از هویج به صورت پوره، آب هویج و یا هویج خردشده برای جلوگیری از بیرون روی موثر است.

هویج= چشم سالم!
کم شدن قدرت بینایی، ریزش اشک چشم‌ها، مشکلات دید و غیره. با گذر زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی واگیر بیماری‌های داخلی می‌شوند. می شود این را به راحتی گفت که هویج دوست سلامت چشم‌هاست. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان بسیاری قوی می‌باشد که می تواند از شبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند. برای برطرف کردن دوربینی و آب مروارید در مردان موثر است

برای تقویت دید روزانه
روزانه 300 میلی‌گرم عصاره‌ی هویج را با عصاره‌ی مورد صحرایی بهم زده و میل کنید.

برای تقویت دید شبانه
علاوه بر مصرف هویج می‌توانید با نظر پزشک یا داروساز مکمل بتاکاروتن میل کنید.

هویج برای به تاخیر انداختن پیری پوست
جوانی و شادابی پوست ناشدنی نیست. این ماده‌ی غذایی نه فقط برای اعضای داخلی بدن موثر است بلکه برای بهبود وضعیت پوستمان نیز موثر است. برای این که لبریز از بتاکاروتن یا همان مقدمه ساز ویتامین A می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان از پیری سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند. اگر در برنامه‌ی غذایی‌تان به طور مدام هویج مصرف کنید کار بزرگی در راه  سلامت و شادابی پوستتان خواهید کرد.

 

سلامت چشم و مو و ناخن

مواد مغذی که در این گیاه خوشمزه وجود دارد با سم زدایی که انجام می دهد می تواند باعث سلامت پوست و مو و ناخن شود و ساخت سلول های جدید در بدن را بهبود دهد.


روش مصرف
از هر وقتی برای میل هویج استفاده کنید. در سالادهایتان هویج رنده کنید. آب هویج میل کنید. خلاصه اینکه با  هر روشی که خود می دانید به سلامت جسم خود با خوردن هویج کمک کنید.

هویج مانع قدرتمندی برای آفتاب سوختگی
هویج پر خاصیت ترین ماده‌ی غذایی برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است. اشعه‌های ماورای بنفش خورشید به «اپیدرم» آسیب‌ زده و گاهی التهاب ایجاد می‌کند که معروف ترین این التهاب ها  آفتاب سوختگی است. بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌شود. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کند. مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود.

هویج راهی برای جلوگیری از کم خونی
مصرف هویج برای رفع کم‌خونی جزئی مفید است. هویج خواصی دارد که با کم‌خونی جزئی مقابله می‌کند به خاطر اینکه به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

روش استفاده
هویج را وارد برنامه‌ی غذایی روزانه تان کنید. فرقی نمی‌کند به صورت خام، پخته، پوره یا آب هویج باشد. در هر حال هویج میل کنید.

هویج دوست خانم‌های یائسه
گرگرفتگی، چاقی، پوکی استخوان و … در دوره‌ی یائسگی این قبیل مشکلات یکی پس از دیگری خود را نمایان می کند. اما با مصرف هویج می‌توان این علائم را به تاخیر انداخت. به خاطر اینکه هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بدن کمک می‌کنند تا با اکسایش سلول‌ها و پیری بدن مقابله کنند.

روش مصرف
به صورت پوره، خام، آب هویج و غیره. توصیه می‌کنیم به طور مرتب هویج میل کنید.

با این که هویج از هر روش استفاده کنید موثر است ولی تحقیقات نشان داده که مصرف هویج بصورت آب گرفته شده از آن این خواص بالا را بهتر و سریع تر به عمل می رساند.

 

خاصیت هویج,آشنایی با خاصیت های هویج

استفاده از هویج به صورت پوره، آب هویج و یا هویج خردشده برای جلوگیری از بیرون روی موثر است


خواص هویج برای مردان
به گفته متخصصان مصرف هویج، بیماری لثه را درمان می کند و مانع از بوی بد دهان می شود.

آیا می دانید چرا مردان باید علاوه بر روزی یک سیب حتما یک هویج بخورند؟ هویج نسبت به گیاهان دیگر برای سلامت مردان اهمیت بیشتری دارد.

اما چرا؟ بتاکاروتن موجود در هویج بیشتر از آن چه تصور کنید برای مردان مفید است. به گفته متخصصان، هویج باید حداقل هفته ای ۲ بار مصرف شود. مردان بالای ۳۰ سال که تشکیل خانواده داده اند باید به خوردن هویج اهمیت زیادی بدهند.

برای تصفیه خون، هفته ای یک بار آب هویج بخورید.
برای بهبود کیفیت اسپرم، هویج خام مصرف کنید.

هویج هر نوع ناراحتی معده را تسکین می دهد.
برای کاهش میزان کلسترول خون، هر شب پس از شام یک لیوان آب هویج مصرف کنید.

به طور روزانه هویج خام که حاوی ویتامین C است، مصرف کنید.
مصرف روزی یک هویج، در پیشگیری از سرطان مفید است.

تقویت کننده سیستم ایمنی است.
برای کنترل انسولین، مبتلایان به دیابت، هویج خام بخورند.

برای تسکین ناراحتی روده ای و پیشگیری از یبوست هویج مصرف کنید.

 

خواص هویج برای مردان, نحوه مصرف هویج

هویج خام یا رنده شده می تواند در التیام زخم ها و یا بریدگی و التهاب موثر باشد


خاصیت داروئی خوردن هویج

بتاکاروتن در هویج

هویچ در درجه ی اول یک منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن است که می تواند در بدن به ویتامین A تبدیل شده و سلامت چشم را تضمین کند.

 

گوارش

هویج ترشح بزاق و عرضه ی مواد معدنی ضروری را در بدن افزایش داده و ویتامین ها و آنزیم هایی که برای هضم غذا کاربرد دارند را در بدن آزاد می کند. خوردن هویج به طور منظم می تواند از زخم معده و اختلالات گوارشی جلوگیری کند.

 

عناصر قلیایی

هویج غنی از عناصر قلیایی بوده و برای پاک کردن بدن و احیای خون و ایجاد تعادل بین محیط اسیدی و قلیایی موثر است.

 

پتاسیم

این گیاه خوشمزه یک منبع عالی از پتاسیم بوده که می تواند به ایجاد تعادل در سطح سدیم بدن و در نتیجه به تعادل فشار خون بینجامد.

 

بهداشت دهان و دندان

هویج باعث کشتن میکروب های مضر دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می شود. به گفته متخصصان مصرف هویج، بیماری لثه را درمان می کند و مانع از بوی بد دهان می شود.

 

زخم

این خوراکی دوست داشتنی خام یا رنده شده می تواند در التیام زخم ها و یا بریدگی و التهاب موثر باشد.

 

غذاهای گیاهی

در میان غذاهایی که مصرف می کنید که مقادیر زیاد مواد شیمیایی را با خود دارد هویج دارای یک ماده به نام فالکارینول است که می تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کرده و به سلامت آن کمک کند.

 

کارتنوئید ها

هویج سرشار از کارتنوئید هایی است که می توانند در بدن به تنظیم قند خون بینجامند.

 

فیبر

این گیاه ریشه ای سرشار از فیبر محلول است که می تواند باعث کاهش LDL و افزایش HDL شود. این روند برای کمک به لخته شدن خون و جلوگیری از بیماری های قلبی موثر است. با تقویت سلامت قلب، بیماری های مربوط به قلب را دور نگه می دارد.

 

گردآوری : بخش آشپزی صبح بخیر

 

منابع : asanteb.com
asriran.com
7ganj.ir


ویدیو مرتبط :
10 خاصیت هویج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با تاریخچه ی حلقه ازدواج



 

حلقه ازدواج

 

در یونان مدرن دو حلقه مورد استفاده قرار میگیرد، حلقه ی طلایی برای داماد و نقره برای عروس كه به نشانه یگانگی و برابری مبادله می شود ولی در واقع ارزش بیشتر حلقه ی مردان نشاندهنده ی برتری موقعیت آنهاست.در دوره ای نیز حلقه ی آهنی مرسوم بود كه به نشانه ی تعهد برای نامزد (عروس) فرستاده می شد.

 

 

این حلقه ی آهنی به عنوان نماد دوام و پایداری پیمان ازدواج ساخته می شد. در دوره های قبل حلقه هایی از جنس برنج و مس نیز دیده شده است. از نظر شكلی نیز یك حلقه ی  ساده همیشه تنها شكل حلقه ی ازدواج نبوده و گاهی اشكال مختلفی روی آن تراشیده و كندهكاری شده مثل یك كلید برای نشان دادن اقتدار خانگی زن.

 

 

در قرنهای 15 و 16 ایتالیاییها از حلقه ی ازدواج استفاده میكردند كه عمدتاً از جنس نقره بوده و با مینای سیاه_مینا كاری می شد. اروپاییان قرون وسطی نیز از الماس برای حلقه ی ازدواج استفاده می كردند و قدرت آن را حافظ پیمان ازدواج میدانستند. دهقانان ایرلندی نیز بر این عقیده بودند كه ازدواج بدون حلقه ای از جنس طلا قانونی و مشروع نیست. در اركنی (منطقهای در اسكاتلند) دو میدان بزرگ به احترام ماه و خورشید وجود داشت.

 

 

قرنها پیش اگر دوشیزهای قصد ازدواج داشت به گردش دور سنگی میپرداخت كه به نام ماه نامگذاری شده بود و پسر نیز به دور حلقه ی خورشید میگشت سپس هر دو در محل سنگی كه به نام آدین (خدای خدایان) نامگذاری شده بود به یكدیگر ملحق شده و دستهای آنها در محل حلقه ی زناشویی كه سوراخی در سنگ بود، به یكدیگر میرسید و آنها به این وسیله وفاداری و تعهد نسبت به یكدیگر را اعلام كرده و زن و شوهر می شدند. مراسم طلاق بسیار ساده تر بود، به گونه ای كه زن و شوهر میتوانستند با یكدیگر وارد كلیسا شده و سپس هر یك از دری متفاوت بیرون بروند. در میان انگلونورمانها حلقه در انگشت میانی دست راست قرار میگرفت، اما در اواخر قرن 17 این رسم تغییر كرد. كویكرها یعنی اعضای كلیسای The Society of Friends حلقه ی ازدواج را به عنوان بقایای برتری مشركان و كافران رد كردند و اكنون نیز برخی پیوریتن ها سعی میكنند به همان دلیل، چنین رسمی را منسوخ كنند. اگرچه حلقه برای ازدواج در كلیسای انگلستان كاملا ضروری بود، اما جنس و سایز آن اهمیتی نداشت.

 

 

در ایسلند كه نامزدی و ازدواج هر دو به وسیله پول پذیرفته می شد، حلقه كمتر ضروری به نظر می رسید چرا كه انتظار میرفت دختر هدایای خود را نقدی دریافت كند. با این حال حلقه در این كشور استفاده میشد، اما به سختی حلقه ی انگشت نام می گرفت چرا كه به اشكال مختلف از استخوان، سنگ، كهربای سیاه، طلا و نقره ساخته می شد و گاهی اوقات به حدی پهن بود كه اجازه نمی داد دست از آن عبور كند. در مراسم نامزدی داماد چهار انگشت و كف دست خود را از این حلقه عبور می داد و با این روش می توانست دست عروس خود را بگیرد. انداختن حلقه در انگشت چهارم دست چپ بر اساس این اعتقاد قدیمی صورت می گیرد كه رگ این انگشت به طور مستقیم به قلب می رسد. البته این واقعیت هم وجود دارد كه فلز كم استقامت تر در انگشت و دستی كه كمتر از دست و انگشتان دیگر استفاده می شود، كمتر دچار صدمه و آسیب می شود . گفته می شود كه حلقه در میان انگلو نورمانها در دست راست انداخته می شد و بعدها به دست چپ تغییر كرد یعنی همان دستی كه از نظر رتبه پایین تر است.

 

 

همچنین عده ای معتقدند این انگشت به دلیل این رسم قدیمی بر دیگر انگشتها مرجح شده كه انگشت اول (شست) را به نام پدر، انگشت دوم به نام پسر و انگشت سوم را به نام روحالقدس نامگذاری كردهاند. بنابراین داماد پس از اینكه این سه انگشت را نام برد و از آنها گذشت حلقه را به دست عروس میاندازد. قدیمی ترین گزارش از تبادل حلقه ی ازدواج از مصر باستان به دست آمده كه مربوط به 4800 سال پیش است. برای رومیها پذیرش حلقه از جانب بانوی جوان پذیرش نوعی محدودیت بود و پذیرش این قانون كه دختر دیگر آزاد نیست. اكنون نیز حلقه و پذیرش آن بخشی از مراسم مذهبی در كلیساست. اكثر مردم اكنون حلقه ی ازدواج را در دست چپ خود میاندازند. گرچه برخی زنان اروپایی در دست راست هم از آن استفاده میكنند.

 

 

در اسكاندیناوی هم رسمی است كه برخی از زنان از سه حلقه استفاده میكنند. یكی برای نامزدی، یكی برای ازدواج و دیگری برای مادری. عروسهای یهودی نیز حلقه ی ازدواج را در انگشت سبابه میاندازند، انگشتی كه با آن طبق آنچه در تورات خواندهاند به این كتاب اشاره میكنند . آیا مردان از حلقه ی ازدواج استفاده میكنند؟ استفاده ی مردان از حلقه نسبتا جدید است.

 

 

تا میانه قرن 20 بیشتر زنان بودند كه حلقه در دست می كردند كه شاید یادآور روزهایی بود كه زنان جزیی از املاك و داراییهای همسر بودند. بعد از جنگ جهانی دوم، بسیاری از مردان با جداییهای طولانی مدت از همسران خود مواجه شدند و از آن زمان آنها نیز شروع به استفاده از حلقه به عنوان نشانه ای از تاهل خود كردند آنچه موجب می شود همواره به یاد همسران خود باشند.

 

 

برای دیدن عکس حلقه ها روی عکس آنها کلیک کنید.

 

 

حلقه ازدواج ساده

 

 

 

حلقه ازدواج

 

 

 

حلقه ازدواج مردانه