آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

آبگوشت ویژه بیرجندی ها برای افطار


آبگوشت پیشنهاد ویژه مردم بیرجند برای افطار است. آبگوشتی بدون حبوبات و با گوشت بره و سیب زمینی که طعم و مزه خاصی هم دارد.

مجله آشپزی مثبت - سمیه شیری: آبگوشت پیشنهاد ویژه مردم بیرجند برای افطار است. آبگوشتی بدون حبوبات و با گوشت بره و سیب زمینی که طعم و مزه خاصی هم دارد. مردم بیرجند در افطاری های‌شان بیشتر با این آبگوشت از مهمان های شان پذیرایی می کنند.غذایی که به سنگینی آبگوشت با حبوبات نیست.

آبگوشت ویژه بیرجندی ها برای افطار

مواد لازم برای 4 نفر

  • 400 گرم گوشت بره
  • 2 عد د پیاز
  • 3 حبه سیر
  • 4 عد د گوجه فرنگی
  • 4 عد د سیب زمینی
  • 2 ق س رب گوجه فرنگی
  • 1 ق س  جعفری خرد شد ه
  • به میزان لازم نمک و فلفل و زرد چوبه

طرز تهیه:

1. برای این آبگوشت باید از 8 ساعت قبل از پخت، گوشت را در پیاز و سیر بخوابانید. به این ترتیب که پیاز و سیر را نگینی خرد کرده و داخل یک ظرف بریزید. گوشت را تکه تکه کرده و درون سیر وپیاز بخوابانید و به مدت 8 ساعت داخل یخچال بگذارید.

2.  بعداز 8 ساعت گوشت را با همان پیا ز و سیر داخل یک قابلمه قرار داده و آن را روی حرارت بگذارید. 2 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید روی حرارت کم برای دو ساعت بپزد.

3.  وقتی گوشت پخت سیب زمینی ها را هم اضافه کنید.

4.  گوجه ها را نگینی خرد کنید و سپس آنها را داخل قابلمه بریزید. نمکف فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید.

5.   در پایان جعفری خرد شده را اضافه کنید و صبر کنید تا آبگوشت جا بیفتد.


ویدیو مرتبط :
ویژه برنامه افطار شبکه سبلان قسمت 5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویژه‌ برنامه‌ های افطار تلویزیون در رمضان 93


"ماه عسل"، "شهر باران" و "ضیافت" از جمله ویژه برنامه‌های افطار تلویزیون در ماه رمضان هستند.

خبرگزاری ایسنا: "شهر باران" ویژه برنامه شبکه یک سیما در ماه مبارک رمضان است که هر روز ساعاتی پیش از اذان مغرب با اجرای داریوش کاردان از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این برنامه شامل دو بخش مهمان است. اول خانواده مهمان اصلی و دوم مهمان اصلی. پخش سخنرانی کوتاه از حجت الاسلام دکتر رفیعی و استفاده از سخنان مرحوم حجت الاسلام کافی از بخش های دیگر این ویژه برنامه است.

همچنین در برنامه "شهر باران" مسابقه تلفنی "دستان بهشت" با موضوعات متنوع معارفی روانه آنتن می‌شود.

ویژه برنامه "ماه عسل" با اجرای احسان علیخانی ویژه برنامه دیگری است که در مدت زمان ۷۰ دقیقه پیش از اذان مغرب از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود. این برنامه در طول زمان پخش خود طی سال‌های گذشته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

"ضیافت" عنوان برنامه ویژه افطار در شبکه قرآن سیماست. برنامه «ضیافت» نیز ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیماست که بر اساس شناخت بهتر از سیره ۳۰ نفر از مراجع سلف و همینطور کارشناسان قرآنی شکل گرفته است. در این برنامه از فرزندان و بازماندگان این بزرگان دعوت شده و با آنها گفت‌وگو خواهد شد.

مجریان اصلی این برنامه سید وحید مرتضوی و کتایون درویشی هستند.

این برنامه به زندگی و شخصیت بزرگانی نظیر آیت الله بهجت، آیت الله فاضل، آیت الله تبریزی، آیت الله اراکی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله صافی، آیت الله بروجردی، آیت الله حائری، آیت الله بهاالدینی، آیت الله مجتهدی، آیت الله تهرانی، علامه طباطبایی، علامه جعفری، علامه امینی، آیت الله خوانساریف شسخ عباس قمی، علامه مجلسی، بانو امین و ... می‌پردازد.