گلزار: دلیل حضورم رفاقت با مهران مدیری است


آرام و تنها، بدون اینکه کنارش دو تا آدم درشت هیکل باشد، بی آنکه توجه کسی را به خود جلب کند وارد سالن شد و صندلی خالی ای نزدیک در ورودی پیدا کرد تا بنشیند؛ اما نگاه تیزبین مهران مدیری که روی سن رفته بود و گرم صحبت درباره سریالش بود، سوپراستار سینمای ایران را شکار کرد.

اصلاً هم جای تعجب نداشت که با اعلام حضور او در سالن همه توجه ها به سمت وی جلب شد. جالب تر اینکه خود مدیری هم با دیدن این جوان بازیگر فراموش کرد چه می خواهد بگوید و به شوخی گفت: «این پسر آنقدر خوش تیپه که آدم حرفش یادش می ره!» محمدرضا گلزار، بازیگر خوش چهره سینما، یکی از میهمانان ویژه دومین مراسم قرعه کشی آپارتمان های قهوه تلخ بود که سه شنبه شب در هتل هما برگزار شد.

او از همان ابتدا در مراسم حضور داشت. بعد از اینکه مدیری متوجه حضور گلزار شد و اعلام کرد، همکاران او، آقای سوپراستار را تا جایگاه نه چندان مناسبی که برای مدعوین در نظر گرفته شده بود همراهی کردند. گلزار جزو میهمانانی بود که برخلاف برخی بازیگران قهوه تلخ ترجیح داد تا پایان مراسم حضور داشته باشد.
شاید خیلی ها فکر می کردند گلزار حوصله شلوغی مراسم را ندارد و بعد از پایان بخش های اصلی مراسم بی سر و صدا سالن را ترک می کند؛ اما تصور من و خیلی از همکارانم اشتباه از آب درآمد.
او پس از دیدن بخش هایی از پشت صحنه قهوه تلخ و البته بعد از روشن شدن چراغ ها قصد ترک سالن را داشت که طبق معمول با جمعیت زیادی که همه از طرفدارانش بودند روبه رو شد.
اگر آنجا بودید و استقبال و ابراز علاقه مردم به گلزار را می دیدید حتی یک لحظه هم در محبوبیت او شک نمی کردید.
دختر هفت، هشت ساله خشایار الوند یکی از طرفداران گلزار بود که برای عکس و امضا جلو آمد. البته از مرد میانسالی که به نشانه علاقه، گلزار را در آغوش گرفت و بوسید هم نباید گذشت. جالب اینجا بود که سیروس الوند هم خودش را از میان جمعیت به او رساند و با خنده گفت: «اجازه بدین ما با این رفیقمون روبوسی کنیم». گلزار هم به احترام این کارگردان به سمتش رفت و احوالپرسی کرد.



در جمع علاقه مندان به او که همگی برای عکس و امضا آمده بودند و دوربین هایشان را به سمت او زوم کرده بودند فرصت کوتاهی پیش آمد تا گپ و گفت کوتاهی با او داشته باشیم.

ـ آقای گلزار خیلی ها معتقدند شما تنها بازیگری هستید که همه فیلم نامه هایی را که ساخته می شوند، مطالعه کرده اید؟
تا حدودی اغراق شده، اما به هر حال من اغلب فیلمنامه ها را می خوانم.

ـ چند وقت پیش شنیدیم که قرار است در قسمت آخر قهوه تلخ بازی کنید، خبر هم منتشر شد؛ اما بعد از مدتی تهیه کننده سریال آن را رد کرد. با این حساب حضورتان در این مراسم چه معنایی دارد؟
با تمام احترامی که برای مهران مدیری، تهیه کنندگان، و گروه قهوه تلخ قائل هستم باید بگویم از اول هم قرار نبود در یک یا چند قسمت از این مجموعه بازی کنم.
علت حضور من هم در این مراسم رفاقتی است که با مهران مدیری و تهیه کنندگان این مجموعه دارم و از اینکه آمدم خیلی خوشحالم.

ـ اما قرار است در یک پروژه سینمایی با این تهیه کنندگان همکاری کنید، درست است؟

بله، اتفاقاً همه شایعاتی که این اواخر شنیدیم هم از همین جا شکل گرفت.
من از ابتدا برای صحبت درباره دو فیلم سینمایی به دفتر آقای آقا گلیان رفتم و این شبهات به وجود آمد.

ـ درباره فیلم ها برایمان می گویید؟
ترجیح می دهم در این باره خود تهیه کننده ها صحبت کنند و اخبار را در نشریات به چاپ برسانند.

ـ یعنی دستمزد میلیاردی تان هم شابعه است؟
متأسفانه همه فقط سراغ حاشیه ها می روند. ایراد کار ما همین است که به جای پرداختن به موضوعات مهم تر فقط دنبال حواشی هستیم.
فکر می کنم دستمزد یک بازیگر هم یک مسئله کاملاً شخصی است؛ مثل حقوق دریافتی هر فردی که در هر زمینه ای فعالیت می کند. اما متأسفانه فقط درباره قضایایی که به بازیگرها مربوط می شود جنجال و هیاهو به پا می کند.

ـ راستی قهوه تلخ را دیده اید؟
بله، هر زمانی که فرصت کردم بیننده این سریال بودم و اتفاقاً بعضی از قسمت هایش را هم خیلی دوست دارم.

منبع : روزنامه تماشا


ویدیو مرتبط :
‫مهران مدیری از رفاقت خود با مسعود فراستی می گوید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهوه تلخ مهران مدیری فعلا پخش نمی شود



 

 

«مهران مدیری» و «سیامك انصاری» ادر این سریال ایفاگر شخصیت‌های اصلی «قهوه تلخ» بودند و داستان این سریال با بازی سیامك انصاری آغاز می‌شد. او در ابتدای داستان كه در دنیای امروز می‌گذرد، یك فنجان قهوه تلخ می‌خورد و با خوردن آن به تاریخ سفر می‌كند. او در طول زمان به مورخی تبدیل می‌شود كه در مرور خاطرات تاریخی خود، هربار دچار مسائلی می‌شود كه این مسائل داستان‌های سریال را رقم می‌زند.

 

سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری پخش نخواهد شد.

 

یک منبع آگاه گفت: بدلیل صحبتی که از طرف مسئولین حراست سازمان صدا و سیما با تهیه کنندگان این سریال بعمل آمده این سریال بدلیل برخی مسائل روی آنتن نخواهد رفت.

 

هاشم رضایت قائم‌مقام مدیر شبکه سه زمان پخش مجموعه "قهوه تلخ" مهران مدیری را در بعد از ماه محرم اعلام کرده بود.

 

«مهران مدیری» و «سیامك انصاری» ادر این سریال ایفاگر شخصیت‌های اصلی «قهوه تلخ» بودند و داستان این سریال با بازی سیامك انصاری آغاز می‌شد. او در ابتدای داستان كه در دنیای امروز می‌گذرد، یك فنجان قهوه تلخ می‌خورد و با خوردن آن به تاریخ سفر می‌كند. او در طول زمان به مورخی تبدیل می‌شود كه در مرور خاطرات تاریخی خود، هربار دچار مسائلی می‌شود كه این مسائل داستان‌های سریال را رقم می‌زند.

 

در مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» كه به تهیه كنندگی «مجید گلیان» و «حمید گلیان» ساخته می‌شد بازیگرانی نظیر سیامك انصاری، علی لك‌پوریان، آرام جعفری، سحر زكریا، الیكا عبدالرزاقی، سحر جعفری جوزانی، هادی كاظمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، یوسف صیادی، فلامك جنیدی، سعید پیردوست و ... ایفای نقش می‌کردند.

 

داستان‌های مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» توسط امیر مهدی ژوله و خشایار الوند نوشته شده بود.