گفتگو با الناز حبیبی در مورد ازدواج


مصاحبه با الناز حبیبی برای من بسیار متفاوت بود چرا که او با صداقت و جسارت خاصی در مورد ازدواج اظهارنظر کرد و برای ما از آداب و رسوم خواستگاری و مراسم عقدش گفت و اینکه مسائل مالی آنقدرها که برخی می گویند در زندگی مشترک بی اهمیت نیست.





مجله خانواده سبز:
وقتی حرف از ازدواج و شروع زندگی مشترک به میان می آید و افراد می خواهند از تجربه زندگی زیر یک سقف بگویند معمولا دچار کلیشه های رایج می شوند و دوست دارند در صحبت هایشان به شدت خود را خوشبخت و عاشق پیشه نشان دهند و تصویر یک زندگی رویایی و ایده آل را از خود به جای بگذارند در حالی که خیلی وقت ها این تصویر ارائه شده از جانب آنها چندان با واقعیت انطباق ندارد و اگر در زندگی برخی از آنها ریز شوید به مشکلاتی که کم و بیش با آن مواجه اند پی می برید. در طول مدتی که مسئولیت گرفتن مصاحبه برای این صفحه با سوژه ازدواج را برعهده داشتم با زوج های مختلفی صحبت کردم که گفتگو با هر کدام از آنها برای من جذابیت های خاص خودش را داشت اما از ابن بین مصاحبه با الناز حبیبی برای من بسیار متفاوت بود چرا که او با صداقت و جسارت خاصی در مورد ازدواج اظهارنظر کرد و برای ما از آداب و رسوم خواستگاری و مراسم عقدش گفت و اینکه مسائل مالی آنقدرها که برخی می گویند در زندگی مشترک بی اهمیت نیست، چرا که ریشه بسیاری از مشکلات و اختلافات به این نوع مسائل بازمی گردد. با ما همراه باشید تا با او و نقطه نظرهایش در مورد ازدواج بیشتر آشنا شوید. بازیگری که آخرین کارش در مجموعه دودکش بود...



سن ازدواج برای هر کسی متفاوت است

در مورد ازدواج نمی توان سن خاصی را در نظر گرفت و گفت، «مثلا وقتی افراد به این سن و سال رسیدند، باید ازدواج کنند» مثلا فردی به فراخور شراطی که در آن قرار دارد ممکن است برای ازدواج به لحاظ روحی و مالی احساس آمادگی کند، به همین خاطر دوست ندارم در این مورد برای کسی نسخه بپیچم و بگویم مثلا چون من در 24 سالگی ازدواج کردم دختران دیگر هم باید در این سن ازدواج کنند.

بهانه ای برای شروع زندگی

متاسفانه این روزها آمار طلاق به شدت در حال افزایش است، بخش زیادی از این مشکل هم به این برمی گردد که افراد به درک و شناخت کافی برای ازدواج نرسیده اند و اختلاف های کوچک را جدی نمی گیرند و یا اینکه از لحاظ مالی هنوز به استقلال کافی نرسیده اند، در هر حال به عقیده من، اگر درک و تفاهم وجود نداشته باشد، افراد خیلی زود از دست هم خسته می شوند و ترجیح می دهند از یکدیگر جدا شوند.

وجه مشترک من و همسرم برای ازدواج

بیش از یک سالی است که من وهمسرم «مهدی صاحب الزمانی» با هم پیوند زناشویی بسته ایم آن چیزی که باعث شد من و مهدی در وهله اول به هم علاقمند بشویم و بخواهیم باقی زندگی مان را کنار هم بگذرانیم، خصوصیات مشترک بسیاری بود که بین ما وجود داشت، ما از نظر اخلاقی به شدت به هم شبیه هستیم و این شباهت به ما کمک می کند تا لحظاتی آرام را کنار هم سپری کنیم، از طرفی ما سعی کردیم نسبت به یکدیگر با گذشت و منعطف باشیم، این موضوع به ما کمک کرد تا از کنار هم بودن بیشتر لذت ببریم.

برگزاری مراسم به شیوه سنتی

با وجود اینکه خانواده من در خارج از کشور زندگی می کنند، اما همچنان به آداب و رسوم ایرانی اهمیت می دهند و حتی می توان گفت تا حد زیادی سنتی هستند، به همین خاطر مراسم خواستگاری ما به همان شیوه مرسوم سنتی برگزار شد و ما در منزل، میزبان خانواده داماد بودیم، خوشبختانه چون من و مهدی حرف هایمان را با هم زده بودیم، استرسی بابت خواستگاری نداشتیم.

خبری از عروسی تشریفاتی نیست

من وهمسرم هنوز دوران عقدمان را سپری می کنیم و به قول معروف زیر یک سقف نرفته ایم اما راستش را بخواهید با وجود اینکه چیزی به عروسی مان نمانده برنامه ریزی خاصی برای برگزاری عروسی و نوع تشریفات نکردیم، چون هر دوی ما به شدت آدم های شلوغی هستیم و نمی توانیم زمان چندانی را به این مسائل اختصاص دهیم به همین خاطر فکر کنم همه چیز در حدل معقول برگزار شود و احتمالا خبری از عروسی تشریفاتی نیست.



پدرم میزان مهریه را تعیین کرد

راستش را بخواهید وقتی حرف مهریه و رسم و رسوم مربوط به عروسی به میان آمد. من و مهدی تصمیم گرفتیبم خودمان را کنار بکشیم و مسائل را به بزرگترها واگذار کنیم چون می دانستیم آنها به دلیل اشرافشان نسبت به این مسائل، زبان هم را به خوبی می دانند و به قول معروف می دانند چگونه با هم صحبت کنند. در هر حال میزان مهریه را پدر من تعیین کرد و من دخالتی در مورد آن نداشت. البته این صحبت ها بدون کمترین چالش و اختلاف نظری بیان شد چون خانواده های ما به لحاظ سطح به هم نزدیک بودند و ما مشکلی در این خصوص با هم نداشتیم.

آقای داماد ایران زندگی نمی کند

همسرم سال هاست که در خارج از کشور اقامت دارد و چون شرایط کاری من هم به گونه ای است که نمی توانم به واسطه شغلم از ایران بروم به همین خاطر من و ایشان از وقت های بیکاری مان استفاده می کنیم و به همدیگر سر می زنیم هر چند که این دوری و جدایی سخت است اما در شرایط کنونی چاره ای جز تن دادن به آن نداریم.


ویدیو مرتبط :
الناز حبیبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگو با الناز حبیبی بازیگر نقش «عالیه» سریال دودکش



گفتگو با الناز حبیبی بازیگر نقش «عالیه» سریال دودکش

الناز حبیبی با بازی در نقش «عالیه» در سریال «دودکش» حسابی درخشید هر چند که قبل از آن با تجربه ای که در سریال سیروس مقدم به دست آورده بود می شد انتظار داشت که در ادامه مسیر بازیگری اش هم موفق باشد.

الناز حبیبی با بازی در نقش «عالیه» در سریال «دودکش» حسابی درخشید هر چند که قبل از آن با تجربه ای که در سریال سیروس مقدم به دست آورده بود می شد انتظار داشت که در ادامه مسیر بازیگری اش هم موفق باشد. خودش می گوید این دومین تجربه طنز اوست و از حضور در کنار هومن برق نورد و دیگر بازیگران تئاتری کار احساس رضایت می کند. با او گپ کوتاهی زده ایم که در ادامه می خوانید.

بیوگرافی الناز حبیبی, گفتگو با الناز حبیبی


- من در حال حاضر دانشجوی تدوین و فیلمسازی هستم. تدوین را برای این انتخاب نکردم که کارگردان شوم یا حتی تدوینگر. به این خاطر در این رشته تحصیل می کنم که تدوین به همه چیز در حوزه تصویر مربوط می شود. با تدوین یک بازیگر می تواند روی رفتارها و اکت هایش کنترل داشته باشد. نمی گویم که برای بازیگر بودن نیاز به تحصیلات نیست اما خب درباره خودم باید بگویم که من سال ها تئاتر کار کردم و همین الان که دارم تدوین می خوانم هم با لنزها آشنا می شوم هم فیلمبرداری و هم میزانسن ها.

- از کودکی دوست داشتم بازیگر شوم، حتی یادم می آید که وقتی معلم مان برای موضوع انشا می گفت آرزویتان چیست می نوشتم بازیگری. برای همین همیشه به این فکر بودم که بازیگر شوم و به یکباره سر از این دنیا درنیاوردم.

- به نظر من دختران هم سن من در این عرصه فرصت خوبی برای اینکه خودشان را نشان بدهند ندارند برای همین است که شاید بچه های اواخر دهه شصت در بازیگری تا الان کمتر دیده شدند اما با همین بضاعت هم بازیگران خوبی مثل لیندا کیانی، پریناز ایزدیار، هدی زین العابدین و دیگرانی هم هستند که بازیشان خوب است و بی انصافی است اگر بگوییم در این سن بازیگر خوبی نداریم.

بیوگرافی الناز حبیبی, گفتگو با الناز حبیبی


- نمی توان کتمان کرد که بازیگرانی هستند که خیلی راحت وارد این عرصه شدند و با پارتی بازی و شرکت در این میهمانی و آن میهمانی به چشم آمدند اما من اشکالی در این کار نمی بینم چون شک ندارم که این جور آدم ها ماندگار نمی شوند. کسانی ماندگار می شوند که تلاش کنند و خوب ظاهر شوند. ماندگاری در بازیگری، خیلی سخت است.

- من و محمدحسین لطیفی مدت هاست که همدیگر را می شناسیم ولی من تا به الان افتخار همکاری با ایشان را نداشتم. اتفاقا چند بار دیگر هم قرار بوده که با آقای لطیفی کار کنم اما فرصتش جور نشد. هم برای قلب یخی و هم برای روز سوم قرار بود با هم کار کنیم و نشد اما این بار به دفترشان رفتم و فیلمنامه را خواندم خیلی قوی بودو خدا را شکر جور شد. بالاخره دختران هم سن و سال من خیلی دوست دارند که با آقای لطیفی کار کنند. ایشان یکی از کارگردانان بزرگ تلویزیون هستند و سریال کت جادویی شان واقعا خوب بود. من فیلم «عینک دودی» ایشان را هم خیلی دوست دارم.

 

بیوگرافی الناز حبیبی, گفتگو با الناز حبیبی


- پیش از این هم تجربه کار طنز را داشتم. در فیلم «پیتزا مخلوط» هم نقش طنزی داشتم و با این فضا آشنا هستم اما به نظر من «دودکش» طنز نیست، یک کمدی – درام است و گاهی واقعا تلخ است. موقعیت های تلخ جامعه را نشان می دهد و ما متوجه درد و دغدغه مردم می شویم.

- دوست ندارم از بازیگری الگو بگیرم، دوست دارم خودم باشم و کاری که خودم فکر می کنم درست است انجام بدهم اما از میان بازیگران، فاطمه معتمد آریا و پرویز پرستویی را خیلی دوست دارم. اصلا مگر کسی هست که این دو عزیز را دوست نداشته باشد؟

- افتخار می کنم که در کنار بازیگرانی مثل سیما تیرانداز، بهنام تشکر، نگار عابدی و .... کار کردم. این تجربه فراموش نشدنی است ضمن اینکه من واقعا از هومن برق نورد خیلی چیزها یاد گرفتم.

بیوگرافی الناز حبیبی, گفتگو با الناز حبیبی


- من یک سال است که ازدواج کرده ام و خیلی از قسمت های سریال را با خانواده همسرم تماشا کردم و واکنش ها هم مثبت بود. 24 سالگی برای ازدواج از لحاظ شناسنامه ای زود است اما مهم این است که دو طرف به پختگی فکری و عملی رسیده باشند.... /  bartarinha.ir