ژیلا صادقی و دلقک بازی مجریان


اگر فكر می‌كنید چهره‌ای زیبا، صدایی گرم و تیپ مناسبی دارید و خودتان را برای مجری شدن گزینه‌ای مناسب می‌دانید، دست نگه دارید؛پیشنهاد می‌كنیم ابتدا صحبت‌های این مجری مشهور تلویزیون را بخوانید. شاید متقاعد شدید و سراغ كار دیگری رفتید!




«به این راحتی‌ها هم نیست؛» اینكه می‌نشینیم جلوی تلویزیون و پاهای‌مان را روی یكدیگر می‌اندازیم و فكر می‌كنیم آن كسی كه آن طرف تلویزیون و پشت دوربین برای‌مان حرف می‌زند، داستان تعریف می‌كند، لطیفه می‌گوید، خبر می‌خواند یا یك برنامه خانوادگی را اجرا می‌كند، كارش اینقدر راحت است كه هر كسی از جمله خود ما هم می‌تواند آن را انجام دهد! شاید تا قبل از تكمیل این گزارش، خودمان هم نمی‌دانستیم مجریان مشهور و پركار رسانه ملی ایران با چه سختی‌هایی روبه‌رو هستند.



اجرا احساس مسئولیت است

صادقانه باید بگویم با پیش‌زمینه و علاقه زیاد به‌ بازیگری وارد رسانه شدم، در واقع ابتدا تصمیمم بازیگر‌شدن بود اما وقتی متوجه شدم قوانین و قواعد خاصی در فضای سینما حاكم نیست و برای آن‌كه به قرارداد اخلاقی كه از قبل با پدر و مادرم بسته بودم پایبند بمانم، ترجیح دادم با توجه به راهنمایی‌های آقایان مظفری و دهقان‌نسب به سمت اجرا بیایم و پیش خودم فكر كردم می‌توانم گوشه‌ای از استعدادم را در این عرصه نشان دهم تا بتوانم تا حدودی به نیازهای قلبی و عاطفی‌ام نسبت به این كار پاسخ بدهم.  بعد از مدتی متوجه شدم در این زمینه‌ استعدادهایی دارم كه با پرورش‌شان می‌توانم به جایگاه مناسبی در این حرفه برسم و كم‌كم به این كار علاقه‌مند شدم، به همین دلیل از سال 78 تا امروز عرصه اجرا را با هیچ‌ عرصه‌ دیگری عوض نكرده‌ام، حتی با عرصه‌هایی كه بوی پول می‌دهند، مانند تهیه‌كنندگی!



اجرا، احساس مسئولیت است

 اجرا هماهنگ كردن آستین هزار تومانی با مقنعه رنگی نیست، اجرا كت‌وشلوار رنگی پوشیدن و شیك صحبت‌ كردن نیست، اجرا چشم‌ و ابرو و رابطه‌های آنچنانی داشتن نیست، اجرا یعنی شناسنامه شش‌دانگ و سند منگوله‌دار رسانه‌ای به بزرگی رسانه ملی كه امروز با فشار دادن یك دكمه می‌توانی تمام اتفاقات دنیا را به واسطه آن ببینی، بشناسی و درباره‌شان قضاوت كنی. اجرا كودكانه یا بهتر بگویم احمقانه صحبت كردن نیست، اجرا احساس مسئولیت است نسبت به تك‌تك آدم‌ها از نوزادی كه تازه متولد شده تا پیرمرد و پیرزنی كه همین الان دار فانی را وداع می‌‌گویند؛ چون منِ مجری جلوی دوربین می‌نشینم و نمی‌دانم چه كسی، كجا، با چه تفكری، آینده‌ای، اصلا از چه جنسی بهترین وقت زندگی‌اش را به حرف‌های من اختصاص می‌دهد تا شاید كلمه‌ای یاد بگیرد. همین احساس مسئولیت داشتن من را وادار می‌كند به بهتر بودن، به بیشتر دانستن، به ایده‌آل‌تر كار كردن. با اجرا انگار كلیدی طلایی در دستان من است كه تمام درهای قلب و افكار مخاطبان برنامه‌ام با آن باز می‌شود و شاید با باز شدن این درها، روزنه‌ای رو به آینده برای این مخاطبان باز شود.



سوال عجیب من

قدم اول برای ورود به عرصه اجرا، خودشناسی است؛ دختر خانم یا آقا پسری كه علاقه‌مند است توانایی‌هایش را در این عرصه بسنجد، ابتدا باید بداند چقدر علاقه‌مند و مستعد برای حضور در این حرفه است. بعضی اوقات كه قرار است از تعدادی آدم برای ورود به این عرصه تست بگیرم، صادقانه به تعدادی‌شان می‌گویم «مثلا چی فكر كردی كه اومدی سراغ اجرا؟!» جالب این‌جاست كه بعضی‌های‌شان حتی موقع تست دادن به‌خودشان زحمت نمی‌دهند متنی را آماده كرده باشند، چراكه این روزها عامیانه اجرا كردن، دلقك‌بازی و لودگی بعضی دوستان، این شائبه را در ذهن آنها ایجاد كرده كه ما هم می‌توانیم مجری شویم!



آن خانمی كه... 

طی 8 سال فعالیت در عرصه اجرا دیگر به مدیرانم ثابت كرده‌ام هیچ‌وقت دچار ممیزی نشده‌ام و خوشحالم مدیران سازمان كاملا به طرز تفكر مجری‌ به نام ژیلا صادقی احترام گذاشته‌و بها داده‌اند. من در برنامه‌ام مانتوی نو و آراسته پوشیده‌ام چراكه یك دختر جوان ظاهر شیك را دوست دارد. مردم ژیلا صادقی را همان‌طور كه در برنامه‌اش با یك ظاهر آراسته و مقنعه‌ای كه با یك پیراهن شومیز زیبای در عرف جامعه می‌بینند، بیرون هم همانگونه است، تا امروز هیچ‌كس به من نگفته خانم صادقی مانتوی قرمز نپوشید، كتانی پای‌تان نكنید، ساعت‌تان را با خط كتانی‌تان هماهنگ نكنید چون من تمام این كارها را انجام داده‌ام اما چون در كارم با تخصص كافی جلو می‌روم، كسی به این چیزها ایرادی نمی‌گیرد پشتم به كسی جز خدا گرم نیست كه چنین حرف‌هایی می‌زنم.


ویدیو مرتبط :
سوتی ژیلا صادقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند ژیلا صادقی به انتشار عکس های زندگی خصوصی مجریان توسط خودشان



اخبار,اخبار فرهنگی,اخباریلاصادقی

بعد از اتفاقات روزهای اخیر در رسانه ها و پرداختن به موضوع جنجال فرزاد حسنی و آزاده نامداری که با انتشار عکسی از سوی آزاده نامداری دوباره آغاز شد، ژیلا صادقی مجری تلویزیون که بعد از مدت ها و در برنامه تحویل سال شبکه پنج روی آنتن تلویزیون آمد، نسبت به انتشار این عکس و اتفاقات بعد از آن واکنش نشان داد.

 ژیلا صادقی با انتشار متنی به انتقاد از این رفتار پرداخته که متن این یادداشت را اینجا می خوانید.

 

هرچند که پدیده افشای اطلاعاتِ مربوط به اهالی رسانه وهنر در رسانه ها وشبکه های اجتماعی، پدیده جدیدی نیست،اما به نظر می رسد که در روزهای اخیر ،این موضوع ابعادی متفاوت یافته است.تاکنون دراین باره گفته یا وانمود می شد که این اطلاعات یا تصاویر، عمدتا بدون رضایت صاحبان آنها و توسط عناصر بی اخلاق و بدخواه نشر می یابد، در حالی که در این چند روز شاهد انتشار اطلاعات وتصاویری از زندگی برخی از اصحاب رسانه، توسط خود آنان بودیم که پدیده ای عجیب و بدیع می نماید!


 بدون هیچ مقدمه ای این پرسش را طرح میکنم که آیا هویت وشهرت این افراد متعلق به خود آنان است، یا مربوط به رسانه ملی که سخاوتمندانه با آنتن خویش به آنان اعتبار بخشیده است؟اگر فرض دوم صحیح باشد-که اینگونه نیز هست-اینگونه رفتارهای غیر قابل توجیه ،جز چوب حراج زدن به وجهه این رسانه وخرج کردن از کیسه آن، چه مفهومی دارد؟به راستی چرا باید مکانت این دانشگاه عمومی،هزینه بی مبالاتی عده ای شود که عمدتا با رفتارهای خویش از آن کاسته اند وچیزی برآن نیفزوده اند؟


پرسش دیگر این است که آیا نشر دهندگان این اطلاعات یا تصاویر،لختی به این اندیشیده اند که با این کار تنها وجهه خود را در منظر مردم فرونمی کاهند،که حیثیت اجتماعی وشغلی  همکاران خویش را نیز در مخاطره قرار می دهند؟ نویسنده این سطور در دید وبازدیدهای نوروزی،بارها با سخنان وسوالات دیگران درباره این موضوع مواجه گشته است،مقوله ای که از اساس، آن را مرتبط به خویش نمی داند ودر جایگاه پاسخگویی در باره آن نیز قرار ندارد.


مخاطب پرسش سوم نهادهای نظارتی هستند که: تاچه مقطعی، باید اینگونه متخلفین باسکوت ایشان تشویق وتکثیر شوند؟ آیا به این اندیشیده اند که اگر افشای اطلاعات زندگی خصوصی فلان عنصر رسانه ای توسط خود وی!به نوعی رویه وژست مثبت تبدیل شود،دیگر از بدنه اجتماعی برای رعایت اخلاق،چه انتظاری میتوان داشت؟

اخبار فرهنگی - ستاره نیوز