چپ دست های موفق و مشهور جهان


در بسیاری از جوامع چپ دستی نوعی ناهنجاری و عادت ناپسند محسوب می شده است و معمولا سعی می کردند کودکان را به راست دستی عادت دهند اما گذشت زمان و صفحات تاریخ نشان داده است چپ دست هایی در جهان بوده اند که به شهرت رسیده اند.اسامی برخی از افراد مشهور چپ دست ذکر شده است.



مجله خانواده سبز: چپ دستی به معنای تمایل طبیعی افراد در استفاده از دست چپ برای انجام کارهای گوناگون به ویژه نوشتن است. اکثر مردم جهان راست دست هستند و تنها یک درصد از مردم روی کره زمین توانایی استفاده از دست چپ و راست را به طور یکسان دارند. در سال 1976 نام گذاری روز جهانی چپ دست ها برابر با 13 اوت به تصویب رسید.

دلیل نامگذاری این روز انتقاد از این است که تمامی ابزارها و امکانات برای راست دست ها طراحی شده مانند صندلی های یک دسته، صندلی راننده در خودرو، میزهای پر کردن فرم در بانک ها و اداره ها،تیغه قیچی، مچاقو و ...) لذا چپ دست ها مجبور به استفاده از وسایل راست دست ها هستند.

همچنین یکی از هدف های این روز مبارزه با باورهای خرافاتی درباره چپ دست هاست.

چپ دستی علت ژنتیکی و ارثی دارد که مربوط به فعالیت های مغزی از دوران جنینی و رشد می شود. پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اخیرا ژنی را کشف کرده اند که گمان می رود عامل بروز چپ دستی باشد. در افراد حاوی این ژن بخش راست مغز کار کنترل سرعت و زبان را به عهده دارد و بخش چپ مغز مسئول احساسات می باشد.در افراد راست دست که فاقد این ژن هستند وظیفه هر نیمکره مغز برعکس این می باشد.

چپ دست های موفق جهان

در بسیاری از جوامع چپ دستی نوعی ناهنجاری و عادت ناپسند محسوب می شده است و معمولا سعی می کردند کودکان را به راست دستی عادت دهند اما گذشت زمان و صفحات تاریخ نشان داده است چپ دست هایی در جهان بوده اند که به شهرت رسیده اند.

از سوی دیگر تحقیقات نشان داده چپ دستان در رشته های ورزشی و هنری موفق تر هستند زیرا خلاقیت آنها بیشتر است و درک انتزاعلی گسترده تری دارند. چپ دستی اکتسابی نیست بلکه ژنتیکی است. در فهرست روزنامه تایمز اسامی برخی از افراد مشهور چپ دست ذکر شده است.

لئوناردو داوینچی


نقاش، هنرمند، دانشمند، پزشک و همه فن حریف دوره رنسانس تمامی آثار هنری خود را با دست چپ خلق کرده است.

پیکاسو


نقاشی مشهور با سبک نوین، آثارش را با دست چپ خلق کرده است.

چارلی چاپلین


یکی از مشهورترین بازیگران عرصه سینما و برنده جایزه اسکار که بیشتر فیلم هایش صامت و کمدی است. او نیز از جمله چپ دستان مشهور تاریخ می باشد.

ارسطو فیلسوف بزرگ یونان


که در زمینه فیزیک، ریاضیات و ستاره شناسی تحقیقات گسترده ای داشته است و آثار وی تاثیر زیادی در دانش مدرن دارد.

مهاتما گاندی

سیاستمدار مشهور هند که انقلابی در تفکر و رویه زندگی هندیان به وجود آورد و کشور را به استقلال رساند.

میکل آنژ


نقاش مشهور رومی نیز چپ دست بوده است. افلاطون، شکسپیر، آمینا باچان، تام کروز، رابرت دنیرو و باخ هم چپ دست های مشهور جهان بوده اند.

آلبرت انیشتین


یکی از مشهورترین پژوهشگران چپ دست تاریخ، این پروفسور ژولیده با کارهای تحقیقاتی خود انقلابی درباره فضا، زمان، علم فیزیک و علوم طبیعی مدرن برپا کرد.

چپ دست های موفق جهان

نیچه

فیلسوف، شاعر و آهنگساز آلمانی در تاریخ تفکر جهان شهرت داشته است.

بتهوون


متولد170 در شهر بن که آهنگسازی را از 6 سالگی آموخت و عالم هنر را مبهوت خود کرد.

ماری کوری


متولد سال 1867 فیزیکدان و شیمیدان لهستانی. او نخستین دانشمندی است که دو بار جایزه نوبل را در رشته فیزیک و شیمی دریافت کرد.

نیکول کیدمن و آنجلینا جولی


بازیگران معروف آمریکایی هستند که در فهرست چپ دستان مشهور تاریخ قرار دارند.

چپ دست های موفق جهان

ناپلئون بناپارت

سیاستمدار باهوش و با تدبیر فرانسوی که در سایه فرمان ها و کاردانی او فرانسه از هرج و مرج نجات یافت. البته یکی از جنگجویان تاریخ اروپا نیز می باشد. سخنان قصار او معروف است.

چپ دست های موفق جهان

رافائل نادال

تنیس باز مطرح اسپانیایی اگرچه راست دست است اما همیشه با دست چپ بازی می کند.

بیل گیتس

برای بسیاری از آمریکایی ها نماد غرور و افتخار است. عده ای معتقدند ذهنش از خلاقیت بالایی برخوردار است که به دلیل چپ دستی او می باشد و یکی از ثروتمندترین و کارآفرین ترین افراد جهان به شمار می رود.

چپ دست های موفق جهان

در میان رئیسان جمهور آمریکا، فورد، رونالد ریگان، جورج بوش پدر، بیل کلینتون و باراک اوباما چپ دست بوده اند. لازم به ذکر است که امضاء اوباما از راست به چپ می باشد.


ویدیو مرتبط :
آموزش غیب شدن سکه در دست راست و ظاهر شدن در دست چپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معروف ترین چپ دست‌های دنیا


لئوناردو داوینچی