چند دستگی سوپراستارها در مورد بحران غزه


شماری از این چهره ها از فلسطینی‌ها و شماری دیگر از رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند؛ برخی نیز محتاطانه تر، اصل جنگ را محکوم کرده و خواهان برقراری صلح شده اند.


ویدیو مرتبط :
هشدار در مورد وخامت بحران انسانی در غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر کلینتون درباره دو بحران اوکراین و غزه



اخبار,اخبار بین الملل ,بحران اوکراین

 

اخبار بین الملل - نظر کلینتون درباره دو بحران اوکراین و غزه

وی افزود: ببینیم که در ابتدا در اوکراین چه اتفاقی افتاد. رسانه‌های روسیه در روایت یک مساله موثرتر عمل کردند. روایت آن‌ها درست نبود اما آن‌ها این روایت را بارها و بارها بازگو کردند

هیلاری کلینتون با ابراز تاسف نسبت به بن بست در کنگره آمریکا گفت: دموکراسی در آمریکا دچار بحران است.

به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مشهور آمریکا موسوم به "دیلی شو" گفت: در کشور ما رهبران سیاسی دیگر تمایلی به مذاکره با یکدیگر ندارند و ما نمی‌توانیم دیپلماسی خود را به اجرا درآورده و سیاست خارجی خود را تعریف کنیم. جهان به این شیوه عمل نمی‌کند.

کلینتون تاکید کرد: مردم جهان بسیار قدرتمند شده‌اند. هنگامی که وزیر امور خارجه شدم دریافتم مردم بسیار زیادی در جهان به ویژه جوانان دیگر خاطره‌ای از نقش آمریکا در آزادسازی‌های صورت گرفته در اروپا و آسیا، شکست آلمان نازی و مبارزه در جنگ سرد و پیروز شدن در این جنگ ندارند. آن‌ها فداکاری‌هایی که ما انجام دادیم و ارزش‌هایی که انگیزه ما برای فداکاری بودند را نمی‌دانند. ما باید داستان آمریکا را بازگویی کنیم.

کلینتون متذکر شد که بحران اوکراین لزوم بازگوئی موثر روایت آمریکا در جهان را نشان داد.

وی افزود: ببینیم که در ابتدا در اوکراین چه اتفاقی افتاد. رسانه‌های روسیه در روایت یک مساله موثرتر عمل کردند. روایت آن‌ها درست نبود اما آن‌ها این روایت را بارها و بارها بازگو کردند. بنابراین من فکر می‌کنم که ما باید در کشورمان نسبت به این که چه کسی هستیم و مدافع چه چیزی هستیم اتفاق نظر داشته باشیم.

در این برنامه مجری قصد داشت که کلینتون را وادار کند کاندیداتوری رسمی خود برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا را اعلام کرده واعتبار برنامه را بیشتر کند اما کلینتون در پاسخ به تقاضای این مجری گفت: من می‌خواستم به طور ناگهانی کاندیداتوری خود را اعلام کنم اما شما برنامه من را خراب کردید. اکنون باید دوباره بررسی کنم که کجا می‌توانم این کار را انجام دهد.

با این حال مجری سرسخت برنامه عقب‌نشینی نکرد. وی در سوالی که اشاره به بیضی شکل بودن دفتر رئیس جمهور آمریکا داشت از کلینتون پرسید: آیا شما دوست دارید در دفتری کار کنید که زاویه و گوشه دارد؟ کلینتون در پاسخ گفت: من فکر می‌کنم که جهان آنقدر پیچیده شده است که شما هرچه کمتر زاویه داشته باشید برای شما بهتر است.

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین با اشاره به بحران غزه بار دیگر بر حمایت آمریکا از اسرائیل تاکید کرد و مدعی شد که اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند.

وی رهبران حماس را دلیل محاصره غزه دانست و از این جهت با ساکنان نوار غزه ابراز همدردی کرد.

کلینتون گفت: جنبش حماس درصدد دستیابی به موشک‌هایی جدیدتر و بهتر برای شلیک به سمت اسرائیل است و اسرائیلی‌ها کاملا حق دارند که در مقابل موشک‌هایی که به سمت آن‌ها شلیک می‌شود، ساکت نمانند.
اخبار بین الملل - ایسنا