پیام صادقیان، رکورددار حاشیه در ایران


بدون تردید یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس در لیگ سیزدهم، پیام صادقیان بود؛ او اما با اعتماد علی دایی به تهران آمد و چنان نمایش های خوبی ارائه داد که حالا عدم دعوتش به تیم ملی برای شرکت در جام جهانی به جنجالی فراگیر در فوتبال ایران منجر شده است!





مجله تماشاگر:
بدون تردید یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس در لیگ سیزدهم، پیام صادقیان بود؛ بازیکن جوانی که وقتی در ذوب آهن توپ می زد، خیلی ها می دانستند مهره موثری است اما کمتر کسی می توانست باور کند به اندازه حضور فوری و موثر در تیمی به بزرگی پرسپولیس هم کارایی دارد. او اما با اعتماد علی دایی به تهران آمد و چنان نمایش های خوبی ارائه داد که حالا عدم دعوتش به تیم ملی برای شرکت در جام جهانی به جنجالی فراگیر در فوتبال ایران منجر شده است!

با این وجود اما زندگی بهترین ارسال کننده پاس گل در لیگ سیزدهم، طی یک سال گذشته مملو از حاشیه های ریز و درشت بوده، آنقدر زیاد که نیمی از انرژی پیام و باشگاه برای رفع و رجوع آنها و تایید و تکذیب شان صرف شده است. صادقیان حالا یکی از رکوردداران حاشیه در فوتبال ایران است و شاید خالی از لطف نباشد اگر به بهانه خط خوردنش از لیست تیم ملی، نگاهی بیندازیم به مشتی از انبوه شایعاتی که پیرامون او به گوش می رسیده است.

ستاره در آستانه مرگ!

این یکی از اولین شایعاتی بود که برای او ساختند. پیام صادقیان تازه در پرسپولیس جا افتاده بود که ناگهان سایت ها و روزنامه ها از خطر فوتبال برای او نوشتند و تیتر زدند مشکلات قلبی صادقیان ممکن است در صورت اصرار او به ادامه این حرفه، حتی منجر به مرگ وی شوند!

یک دنیا شایعه در مورد صادقیان، در اولین فصل حضورش در پرسپولیس

بخشی از خبری که همان روزها بدون ذکر نام صادقیان اما با کدهای شفاف منتشر شد و وی را در خطر مرگ به خاطر بیماری موروثی دانست از این قرار است:

«سه چهار سال پیش وقتی قرار به چکاپ پزشکی تمام بازیکنان تیم اصفهانی می شود. پزشک تیم در حین چکاپ متوجه بیماری قلبی بازیکنی می شود و این موضوع را به مسئولان باشگاه اطلاع می دهد. مسوولان باشگاه هم از بازیکن می خواهند یک بار دیگر برای چکاپ دقیق تر پیش پزشکی که به او معرفی شده برود، ولی بازیکن جوان سر باز می زند و همین امتناع او از معاینات پزشکی، مسئولان وقت باشگاه را به یقین می رساند که بازیکن جوان مشکل اساسی دارد.

موضوع را با سرمربی وقت تیم درمیان می گذارند و از او می پرسند که آیا حاضر است عواقب بازی دادن به این بازیکن در جریان مسابقات لیگ را بپذیرد؟ سرمربی هم به صراحت اعلام می کند حاضر به چنین کاری نیست و هنوز یادش نرفته که پدر همین بازیکن جوان چگونه وسط زمین جان داد. در نهایت مادر بازیکن را می خواهند و موضوع را به او اطلاع می دهند و عواقب بازی کردن پسرش را به او متذکر می شوند ولی در نهایت تعجب، مادر بازیکن به مسئولان باشگاه می گوید که هیچ مشکلی با بازی کردن پسرش ندارد...»

واکنش صادقیان، بازیکن جوان پرسپولیس اما خیلی زود این موضوع را تکذیب کرد: «واقعا نمی دانم این شایعات از کجا بیرون می آید. می خواهم این موضوع را پیگیری کنم تا ببینم چه کسی چنین خبری را منتشر کرده است. مشکل قلبی ندارم و اگر چنین مشکلی وجود داشت مطمئن باشید اجازه نمی دادند در لیگ برتر بازی کنم. من توجهی به این شایعات ندارم و کسانی که چنین مسائلی را بدون آگاهی مطرح کرده اند را به خدا واگذار می کنم. قبل از شروع فصل تمام بازیکنان لیگ برتری باید تست بدهند و من هم تست های مختلفی را انجام دادم که تست قلب را هم شامل می شد. اگر مشکل قلبی دارم پس چرا آزمایش هایی که گرفته شد چنین چیزی را نشان نداد؟ عده ای چشم ندارند موفقیتم را ببینند، به همین دلیل حاشیه درست می کنند.»

این هم دیگر عکس العمل صادقیان به موضوع که آن را به ذوبی ها نسبت می دهد: «من احساس می کنم چون سال قبل ذوب آهن بودم، جدایی ام برایشان سنگین تمام شده و حالا برایم حاشیه درست می کنند. نمی دانم این حرف ها را از کجا درمی آورند اما فکر می کنم کار باشگاه ذوب آهن باشد!»

پیام و همسایه جنجالی!

این هم یکی از همان دست شایعاتی بود که مردم و رسانه ها به شدت به آن علاقه نشان دادند و ظرف مدت کوتاهی فراگیر شد. اواسط لیگ سیزدهم ناگهان سایت ها و روزنامه ها خبر دادند یک فوتبالیست جوان با یک هنرپیشه زن همسایه شده است و خب طبیعی بود که همین دو خط، دو کرور کلیک به دنبال بیاورد!

رفته رفته البته اسم این ستاره جوان هم در سطح رسانه ها کشف شد. بخشی از شایعه منتشر شده در آن روزها را بخوانید: «پیام صادقیان یکی از بازیکنان موفق پرسپولیس در این فصل بوده اما سر زده رفتن رویانیان به خانه او حرف و حدیث های زیادی را مطرح کرد. از گوشه و کنار شنیدیم ماجرا از تغییر آپارتمان این بازیکن شروع شد. وقتی پیام بعد از چند ماه از سعادت آباد به ایران زمین در شهرک غرب نقل مکان کرد و در آپارتمان نزدیک هاکوپیان ساکن شد. مسئله دیگری هم که بازیکنان در خصوص محل سکونت این بازیکن می گویند همسایگی او با یک بازیگر زن است!»

واکنش صادقیان: بازیکن جوان پرسپولیس به رغم آنکه نخستین ماه های حضورش در پرسپولیس را پشت سر می گذاشت، جواب نسبتا تندی به مدیرعامل سرخپوشان داد. او در سطح رسانه ها مدعی شد زندگی خصوصی وی به خودش مربوط است و خوش ندارد رویانیان گاه و بیگاه به او سرکشی کند!

پیش به سوی زندگی نیکبخت وار!

با اوج گرفتن حاشیه ها و شایعه ها در اطراف ستاره پرسپولیس، خیلی ها مدعی شدند او در حال تبدیل شدن به نیکبخت جدید فوتبال ایران است. علی نیکی سال ها پیش وقتی از مشهد به تهران آمد و بازیکن استقلال شد، ستاره ای کاملا مستعد نشان داد، اما برخی رفتارهای او همه چیز را به هم ریخت و باعث شد وی هرگز نتواند حتی به نیمی از استحقاق خودش برسد. درست در فصلی که صادقیان به پرسپولیس آمد و با درخشش خودش چشم ها را خیره کرد، نیکبخت واحدی هم با کلی اصرار توانست موافقت امیر قلعه نویی را برای بازگشتش به استقلال جلب کند. شاید همین مسئله باعث شد خیلی ها در مورد آینده پیام هم نگران شوند و به این فکر کنند که شاید یک دهه بعد، صادقیان نیز در همین جایگاه قرار بگیرد. همین مسئله باعث شد تا کم کم موج پرهیز دادن پیام شکل بگیرد و بسیاری از رسانه ها و منتقدان او را از این سرنوشت نامطلوب بترسانند.

یک دنیا شایعه در مورد صادقیان، در اولین فصل حضورش در پرسپولیس

واکنش صادقیان: او این موضوع را هم به کلی انکار کرد، آن هم با لحنی جالب و متفاوت که شاید بیشتر از تکذیب، بوی تایید زندگی پرحاشیه اش را می داد: «به نظر من مورد نیکبخت فرق می کرد. نیکبخت زمانی توی این فوتبال مدل مو می زد که اصلا کسی نمی دانست مدل مو یعنی چه! اما امروزمن مدل مویی می زنم که 90 درصد جوان های جامعه دارند می زنند و چیزی نیست که به اصطلاح تک باشد و از خودم درآورده باشم. ضمن اینکه نیکبخت یک خرده هم بر و رو داشت! بیشتر توی چشم بود، به نظر من همه چیز دست خود آدم است. زندگی شخصی ات زندگی سالمی باشد، پیشرفت می کنی. به قول معروف آدم زندگی خودش را بکند و آتو دست کسی ندهد موفق می شود. چرا بعضی ها فکر می کنند کسی که به تیپ و قیافه اش می رسد حتما هدف خاصی دارد؟ کسی ریگ به کفش اش باشد اصلا نیازی به این کارها ندارد. بازیکن پرسپولیس و استقلال به ظاهر خودش هم نرسد، حتی ماشین هم نداشته باشد، آنقدر هستند که از سر و کولش بالا بروند! نیازی به این حرف ها نیست.»

حماسه قلیان گیت!

این یکی دیگر آخرش بود. بعد از حضور تیم ملی امید در مسابقات کیش، چند بازیکن این تیم به استعمال قلیان انگور، آن هم به اندازه یک و نیم میلیون تومان متهم شدند؛ وجهی که چون مسئولان تیم آن را به هتل محل اقامت کاروان نپرداخته بودند، روی آنتن زنده تلویزیون جنجال به پا کرد. بعد از این موضوع اگرچه اسم از بازیکن خاصی به میان نیامد اما با سهل انگاری یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال، ناگهان صادقیان و مسلمان به عنوان متهمان ردیف اول این پرونده مطرح شدند.

همین مسئله کافی بود تا یک جنجال وحشتناک در فوتبال ایران شکل بگیرد. ابتدا این دو بازیکن از حضور در تیم ملی امید محروم شدند و سپس در ورزشگاه غدیر اهواز، برخی از تماشاگران بازی فولاد و پرسپولیس علیه آنها شعار دادند. موضوع به تدریج آنقدر بالا گرفت که روزنامه هواداری پرسپولیس عکس هایی از رحمتی و عمران زاده در هنگام استفاده از قلیان به چاپ رساند. جالب اینکه حتی همین اواخر یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران مدعی شده بود دلیل عدم دعوت صادقیان به تیم ملی در آستانه جام جهانی، قلیانی بودن این بازیکن است!

واکنش صادقیان: بازیکن پرسپولیس بعد از تحمل این فشار به شدت عصبی شد، طوری که در یک مصاحبه تند اعلام کرد این باشگاه را ترک خواهد کرد تا حاشیه سازان به هدف خودشان برسند.

این مصاحبه معروف پیام بعد از بازی با فولاد است: «نمی دانم چرا می خواهند بر سر من بلا بیاورند؟ چه کسی به علیپور گفته که من قلیانی هستم؟ چرا فقط اسم من و مسلمان را آورده اند؟ از کجا می دانید که ما دو نفر قلیان کشیده ایم؟ چرا زندگی ما را سیاه کرده اند؟ با این شرایط چگونه باید سرمان را بلند کنیم؟ متاسفانه برخی ها با آبروی ما بازی کردند. پیش از این حرفی نزدم اما بغض داشتم و تحت فشار بودم. همه دیدند که این موضوع چقدر در فوتبال من و مسلمان تاثیر منفی داشت. سکوت کردم و منتظر بودم اوضاع درست شود اما هر روز بدتر شد. اگر از من عکس و فیلم داشتید که در حال قلیان کشیدن بودم خودم از شما می خواهم که آن را علنی کنید. اگر واقعا چنین سندی دارید آن را در 90 پخش کنید و بگویید صادقیان و مسلمان قلیان کشیده اند و پس از آن مرا مادام العمر محروم کنید. در خانواده یا در جمع دوستان هر کس من را می بیند می پرسد چرا قلیان کشیده ام، در حالی که من واقعا چنین کاری نکرده ام. مگر من چند سال سن دارم که این حاشیه ها را برایم درست می کنند؟ مگر چه هیزم تری فروخته ام که این کارها را با من می کنند؟ آیا اگر من از پرسپولیس بروم همه راحت می شوند؟ برخی ها می خواهند صادقیان در پرسپولیس نباشد و به همین دلیل با آبرویم بازی می کنند. حالا که این حرف ها را مطرح کردم به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟ چه کسی پیگیری می کند که آبروی من را برده اند؟»

وداع با برزیل و داستان باعث و بانی!

خط خوردن پیام صادقیان از اردوی اتریش هم برای خودش ماجرایی بود که باعث شد شایعات زیادی در فضای فوتبال ایران به وجود بیاید. کارلوس کی روش از چند ماه پیش کلا نشان داد که علاقه چندانی به دعوت از صادقیان ندارد و به دلایلی حاضر نیست درخشش او را مورد توجه قرار بدهد.

این ماجرا اما از داربی 77 به بعد وارد فاز متفاوتی شد؛ جایی که تکل خشن دقایق پایانی صادقیان روی پای نکونام، خشم کاپیتان تیم ملی را به دنبال آورد. بعد از آن اتفاق، خیلی ها یاد تکل مبعلی روی پای دایی افتادند و سرنوشت تلخ هافبک پیشین تیم کشورمان را در ذهن شان مرور کردند. بعدتر کی روش در یکی - دو اردو صادقیان را دعوت کرد و حتی در برابر کویت به او بازی داد؛ مسابقه ای که اتفاقا با درخشش پیام همراه شد، اما بعد از اردوی آفریقای جنوبی، باز هم این بازیکن ناباورانه از تیم ملی خط خورد تا شایعات اوج بگیرند. موافق ها می گویند اخلاق تند و خوی عصبی پیام کار دستش داده، اما مخالف ها رد پای نکونام را در این ماجرا می بینند.

یک دنیا شایعه در مورد صادقیان، در اولین فصل حضورش در پرسپولیس

واکنش صادقیان: این بار هم پیام با عکس العمل تندش کار را خراب تر کرد. او تنها به فاصله چند دقیقه بعد از اعلام خبر، در اینستاگرامش مطلبی منتشر کرد مهمترین بخش اش این بود: «بر باعث و بانی اش لعنت!» خب طبیعتا این لعنت یا به نکونام می رسد یا به کی روش! به هر حال اما صادقیان باز هم ثابت کرد قدرت خویشتنداری ندارد، به خصوص که دو روز بعد یک ویدیوی دیگر را در ماشین، حین رانندگی در جاده شمال تهیه کرد و برای مخاطبانش فرستاد.

خداحافظ پرسپولیس

جدیدترین فاز از حاشیه های پیرامون صادقیان اما، از پایان فصل به بعد و در مورد ماندن با رفتن او از پرسپولیس شروع شده است؛ جایی که هر روز یک شایعه تازه در این مورد ساخته می شود. در یک نمونه مهم، از یکی از جلسات هیات مدیره پرسپولیس ناگهان خبری به بیرون درز کرد که در آن گزارش شده بود حمید استیلی با تمدید قرارداد نیلسون و صادقیان موافق نیست.

جالب اینکه از قول سخنگوی هیات مدیره سرخپوشان گفته بودند مشکل صادقیان بداخلاقی ها وقلیان کشیدن های او است، هر چند استیلی خیلی زود همه چیز را تکذیب کرد و گفت اگر چنین حرفی زده باشد باید به عقل فنی او شک کرد.  این اما پایان ماجرا نبود، چرا که کمی بعدتر از قول پیام نوشتند او گفته حاضر نیست دیگر با علی دایی کار کند. این دو شایعه اگرچه از دو سمت مختلف پدید آمدند اما هر دو یک هدف را دنبال می کردند؛ جدایی پیام از پرسپولیس!

واکنش صادقیان: این یکی هم مثل بقیه؛ پیام تکذیب کرد و گفت چه کسی بهتر از دایی؟ کجا بهتر از پرسپولیس؟ البته بعید به نظر می رسد این پایان کار باشد و تنور شایعات به همین زودی سرد شود. صادقیان نشان داده بازیکن حاشیه خوری است و احتمالا تا روزی که در داخل کشور به کارش ادامه بدهد، شایعات جدیدی پیرامونش ساخته خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
درباره حسن صادقیان، پدر پیام صادقیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه جدید خواننده زیرزمینی برای مطرح شدن/ بازهم پیام صادقیان!



اخبار,اخبار ورزشی , پیام صادقیان

 

اخبار ورزشی - حاشیه جدید خواننده زیرزمینی برای مطرح شدن/ بازهم پیام صادقیان!

گویا این خواننده از اینکه هر روز در رسانه ها مطرح باشد خوشش آمده و سعی دارد بار دیگر موج دوم حاشیه های فوتبالی خود را آغاز کند.

به گزارش جام نیوز، امیر مقصودلو ملقب به تتلو عکس زیر که در کنار پرسپولیسی ها گرفته شده را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و از هواداران پرسید: پیامو لایی بزنم یا ضایس؟؟

گویا این خواننده از اینکه هر روز در رسانه ها مطرح باشد خوشش آمده و سعی دارد بار دیگر موج دوم حاشیه های فوتبالی خود را آغاز کند.

اخبار,اخبار ورزشی , پیام صادقیان

 اخبار ورزشی - جام نیوز