پولدارترین بازیگران جهان در سال 2014


در اواخر قرن نوزدهم بود که سینما و بازیگری آنقدر ارزش یافت که برای خودش تبدیل به صنعتی بزرگ شد و بازیگران توانستند اوج بگیرند و برای خودشان ثروتی جمع کنند. نه تنها در هالیوود بلکه در بالیوود نیز بازیگران هر روز بیشتر از روز قبل پول پارو می کنند.

 
 
 

صبح بخیر: در گذشته بازیگری در جامعه جایگاه خاصی نداشت و در عصر شکسپیر فقط چند بازیگر وجود داشت. در اواخر قرن نوزدهم بود که سینما و بازیگری آنقدر ارزش یافت که برای خودش تبدیل به صنعتی بزرگ شد و بازیگران توانستند اوج بگیرند و برای خودشان ثروتی جمع کنند. نه تنها در هالیوود بلکه در بالیوود نیز بازیگران هر روز بیشتر از روز قبل پول پارو می کنند و سلاطین کمدی، اکشن و بازیگران محبوب برنده اسکار در میان ثروتمندترین های دنیا قرار دارند و اکثر آنها حتی قدرت خرید جت شخصی را دارند. متأسفانه بازیگران زن در این لیست جایی ندارند، حتی مریل استریپ که دست کم 18 بار نامزد جایزه اسکار شده، دستمزدهایی پائین تری می گیرد. ظاهراً تبعیض جنسی در هالیوود غوغا می کند. در هر صورت این بازیگران را دوست داشته باشید یا اصلاً اسمشان را هم نشنیده باشید، اینها پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014 هستند.

10. آدام سندلر: 300 میلیون دلار

سندلر پس از فروش بالای 1 میلیارد دلاری دو فیلم The Wedding Singer و The Water Boy در سال 1998، کمپانی فیلم سازی Happy Madison را تأسیس کرد که بسیار پرسود شد. از دیدگاه انتقادی باید گفت که این کمپانی موفقیت چندانی نداشت و فقط دو تا از بیش از 30 فیلم آن در Rotten Tomatoes درجه قابل قبولی بدست آوردند که در این دو فیلم هم خود سندلر بازی کرده بود. با توجه به اینکه فیلم Grown Ups 2 با بودجه 80 میلیون دلاری اش، 250 میلیون دلار فروش کرد، این بار احتمالاً منتقدین به سندلر سخت نمی گیرند.

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

9. بیل کازبی: 350 میلیون دلار

این پیش کسوت 76 ساله هالیوود یکی از طولانی ترین حرفه های بازیگری را در طول تاریخ دارد. از شوی The Bill Cosby Show (شوی شماره یک آمریکا به مدت 5 سال متوالی) گرفته تا Fat Albert، و 7 آلبوم کمدی برنده جایزه گرمی، تأثیر بیل کازبی روی "تجارت خنده" را نمی توان نادیده گرفت. با وجود ثروت 350 میلیون دلاری، بیل برای کمپین های تبلیغاتی برندهایی همچون سیگارهای White Owl، Coca-Cola، Texas Instruments، Kodak، the 1990 US Census و همچنین پودینگ Jell-O بطور مداوم چهره تبلیغاتی اصلی بوده است. 

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

8. تام هنکس: 350 میلیون دلار

در کنار تام هنکس بازی کردن به نوعی سخت است، زیرا به احتمال زیاد او قبل از شما همه نگاه ها را به سمت خود جذب می کند. فیلم های شاخصی همچون "بیخواب در سیاتل"، "فارست گامپ"، "آپولو 13"، "نجات سرباز رایان"، "منو بگیر اگه می تونی"، "مسیر سبز"، "دورافتاده"، "داستان اسباب بازی" و "کاپیتان فیلیپس" برای این بازیگر که دو بار برنده اسکار شده است، 4.2 میلیارد دلار فقط در آمریکا و بیش از دو برابر این مبلغ در سراسر دنیا آورده است. او یکی از پرسودترین بازیگران تاریخ سینما است و هنوز هم یکی از صمیمی ترین و مهربان ترین شخصیت های هالیوودی است. 

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

7. جانی دپ: 350 میلیون دلار

جانی دپ همیشه به عنوان نماد جذابیت شناخته شده است، ولی در عین حال یکی از شخصیت های اسرارآمیز و در عین حال بازیگری الگو برای نسل خودش بوده است. بازی او به عنوان یک ژورنالیست معتاد، یک دزد دریایی مست و ویلی وونکا در میان نقش های دیگرش برای او در گیشه بیش از 7.6 میلیارد دلار در سراسر دنیا به همراه آورده و رکورد جهانی گینس 2012 را به عنوان بالاترین دستمزد بازیگری شکسته است. 

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

6. کلینت ایستوود: 375 میلیون دلار

سلطان فیلم های وسترن، ایستوود، از دهه پنجاه تابحال بازی می کند و دارایی خالص او از بازیگری 375 میلیون دلار است. محبوبیت او بخاطر مدل چشم ها و نگاهش باشد، یا صدای خش دارش )که از این لحاظ کریستین بیل در نقش بتمن را خجالت زده می کند)، یا قیافه و تیپش، ایستوود به عنوان افسانه زنده و نهمین بازیگر ثروتمند زنده هالیوود، در هالیوود پرستیده می شود. او در آخرین بازی اش که در فیلم Gran Torino در سال 2008 بود، به عنوان یک بازیگر کهنه کار بهتر از بازیگران جوان و مغرور هالیوود، درخشید و رکورد خودش را با فروش 270 میلیون دلاری شکست. 

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

5. جک نیکولسون: 400 میلیون دلار

هیچ بازیگری نمی تواند میراثی همچون میراث جک نیکولسون از شخصیت های روانی و جامعه ستیز داشته باشد. او عملاً توانسته فرمولی برای خودش برای قاطی کردن شوخی با انزواطلبی بیابد و آن را تبدیل به دیوانگی کند. او 12 بار نامزد جایزه اسکار شده و 3 بار این جایزه را برده است.

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

4. تایلر پری: 400 میلیون دلار

تایلر پری، بازیگر-کارگردان-فیلمنامه نویس-تهیه کننده-نویسنده-ترانه سرایی است که از سال 1992 در صنعت سرگرمی مشغول به کار شده است و فوربس زمانی بالاترین دستمزد در صنعت سرگرمی را به او نسبت داده بود. فقط در سال های 2010 و 2011 پری 130 میلیون دلار بدست آورد و از زمانی که او شراکت انحصاری با اوپرا وینفری امضا کرده، شکی وجود ندارد که پروژه های او بسیار پرسود خواهند بود. برای کسی که از دبیرستان اخراج شده اصلاً بد نیست!

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

3. تام کروز: 500 میلیون دلار

نام تام کروز بلافاصله ما را یاد فیلم های اکشن، انفجارها، تعقیب و گریزها در اتوبان، هلی کوپترها و ... می اندازد، چیزهایی که در بیش از 20 فیلم سینمایی برای کروز بیش از 200 میلیون دلار درآمد داشته است. تام کروز برای فیلم های هالیوودی یکی از مطمئن ترین انتخاب ها است زیرا فیلم هایش صد در صد سودآور هستند. 

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

2. شاهرخ خان: 600 میلیون دلار

حتماً از خودتان می پرسید این بازیگر خوش چهره بالیوودی کیست که بیشتر از تام کروز ثروت دارد؟ شاهرخ خان تام کروز هندوستان است که طرفدارانش او را "سلطان خان" صدا می زنند. او در بیش از 50 فیلم هندی پرفروش از ژانرهای رمانس گرفته تا اکشن و کمدی بازی کرده و پادشاه بالیوود لقب گرفته است و این را باید در نظر داشته باشید که بالیوود فقط در هندوستان وسعت ندارد، بلکه در تمام دنیا این نوع فیلم ها فروش دارند. تنها چیزی که ثروت شاهرخ خان را از بقیه بازیگران ثروتمند دنیا متمایز می کند، تعداد طرفداران اوست که به میلیاردها طرفدار می رسد و همچنین کارهای انسان دوستانه و خیریه اوست که باعث شده Newsweek او را جزو 50 فرد قدرتمند در سراسر دنیا قرار دهد. 

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014

1. جری ساینفلد: 800 میلیون دلار

جری ساینفلد اصولاً موفق ترین شخصیت پروژه های تلویزیونی در تاریخ است. این بازیگر دستمزد 5 میلیون دلاری برای هر اپیزود 22 دقیقه ای فصل دهم "جری ساینفلد" را رد کرد و زمانی بود که سالیانه 267 میلیون دلار درآمد داشت، یعنی دو سوم کل ثروتی که کلینت ایستوود و جک نیکولسون تا این لحظه از زندگی شان بدست آورده اند. البته باید گفت که تخصص های این بازیگران با هم فرق می کند، ولی اگر ساینفلد چیزی غیر از کمدی بلد باشد، آن هم پول است. کمدی های استندآپ، قراردادهای فروش برنامه به کانال های دیگر و حضور در کمپین های تبلیغاتی، ثروت او را تا ده ها میلیون دلار افزایش داده اند. ولی 800 میلیون دلار در ذهن نمی گنجد!!! آیا تکرار شوهای ساینفلد را هم تماشا نکرده اید؟!

پولدارترین بازیگران دنیا در سال 2014


ویدیو مرتبط :
پولدارترین بازیگران كره ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)


با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2014 میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال 2014، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال 2014 را برای شما تدارک ببینیم.