وقتی ستاره ها مردمی می شوند +عکس


تام هنکس، علیرغم آنکه یکی از بزرگترین ستاره های دنیاست، ولی با عنوان هنرمند مردمی مشهور شده است. به خصوص اینکه در مورد یک دعوی در لوس آنجلس کمک زیادی به دادگاه کرد و باعث شد که این دعوی پایان خوشی داشته باشد.





صبح بخیر: تام هنکس، علیرغم آنکه یکی از بزرگترین ستاره های دنیاست، ولی با عنوان هنرمند مردمی مشهور شده است. به خصوص اینکه در مورد یک دعوی در لوس آنجلس کمک زیادی به دادگاه کرد و باعث شد که این دعوی پایان خوشی داشته باشد.




دکتر مهمت اوز (چپ) و دیوید جوستینو، لوله کش (راست) در حادثه تصادف یک خانم با یک تاکسی در نیویورک کمک زیادی به او نمودند.




دیو متیوز یک بار در مسیر رسیدن به کنسرتش، موتورسیکلتش خراب شد و یکی از طرفدارانش با خودروی خود او را به موقع رساند و در عوض دیو او و نامزدش را به شام دعوت کرد و بلیت وی آی پی برای کنسرتش به او داد.




جی-زی هم در سال 2012 برای رسیدن به کنسرت خود در مرکز بارکلیز بروکلین، از متروی نیویورک سیتی استفاده کرد. او در طول مسیر با هنرمند دیگری به نام الن گراسمن گپ زد.




اغلب ستاره ها ماه ها قبل از آنکه به محلی بروند، حضور خود در آنجا را اعلام می کنند، به خصوص اگر مراسمی باشد که برایشان تبلیغات خوب و مثبتی داشته باشد. ولی تام کروز برای سخنرانی در سانتا مونیکای کالیفرنیا، کاملاً ناگهانی و سرزده رفت و گفته می شود که این سخنرانی او در مورد بازیگران بلندپرواز، یکی از الهامبخش ترین سخنرانی ها بود.




کریگ مورگان، خواننده سبک کانتری، در تصادفی که جلوتر از اتوبوس او در تنسی رخ داد به کمک و نجات مردم شتافت. از آنجائیکه او آموزش کمک های اولیه دیده است، به خاموش کردن آتش و نجات دادن افراد حادثه دیده کمک زیادی کرد.




قبل از کریگ مورگان، جان مالکوویچ هم به کمک یکی از شهروندان شتافته بود. او در تورنتو بود که شاهد افتادن پیرمردی از داربست شد. او تا رسیدن آمبولانس به حادثه دیده کمک کرد و زخمش را فشار داد تا آمبولانس برسد.




جنیفر لارنس هم از کمک به غریبه ها خودش را نمی گیرد. این هنرپیشه برنده اسکار در تصویر دیده می شود که کنار خانمی نشسته که حالش بد شده و روی زمین دراز کشیده است. لارنس در کنار او ماند تا آمبولانس برسد.




رایان گاسلینگ هم در آگوست 2011 برای میانجی گری در دعوایی در خیابان های نیویورک سیتی، پا پیش گذاشت و طرفدارانش را با این کارش بیشتر جذب کرد. سال بعد هم گفته شد که یک خانم را در نیویورک از جلوی اتومبیلی که سرعت زیادی داشته نجات داده است.




پاتریک دمپسی در آوریل 2012 یک نوجوان را نجات داد. این هنرپیشه جذاب سریال "آناتومی گری" نوجوانی به نام وستون ماست را از اتومبیل فورد موستانگی که واژگون شده بود بیرون آورد و او را از مرگ حتمی نجات داد. دمپسی با کمک دیلم و کپسول آتش نشانی، این پسر 17 ساله را از اتومبیل درآورد و پیش او ماند تا آمبولانس برسد. او حتی با مادر پسربچه هم تماس گرفت.




داستین هافمن در هاید پارک لندن در حال پیاده روی بود که به کمک یک دونده شتافت که دچار مشکل قلبی بود. او وقتی دید که این مرد 27 ساله تلو تلو خورد و کف به دهان آورد و بیهوش شد، فوراً به سوی او رفت و تماس گرفت و درخواست آمبولانس کرد. او نزد بیمار ماند تا کمک پزشکی برسد.




کیتی هولمز از وقتی که به نیویورک سیتی نقل مکان نموده، از شهری که نمی خوابد، بیشترین استفاده را برده است. او اغلب دیده می شود که در خیابان های نیویورک قدم می زند و مانند مردم عادی رفت و آمد می کند. حتی او را در مترو دیده اند که چرت می زند.



ویدیو مرتبط :
‫گوهر خیراندیش و ستاره اسکندری در دیدار مردمی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت چرخه تولد و مرگ ستاره ها در میان کهکشان آندرومدا (+عکس)



 

 

ثبت چرخه تولد و مرگ ستاره ها در میان کهکشان آندرومدا

 

از این رو مطالعه بر روی آندرومدا روشی مناسب برای آشکار کردن برخی از اسرار ستاره ای نهفته در قلب راه شیری و همسایه اش خواهد بود که این ماموریت به دو تلسکوپ هرشل و نیوتن سپرده شده است.

 

تلسکوپ های قدرتمند فضایی هرشل و XMM نیوتن با تمرکز بر روی کهکشان زیبای آندرومدا موفق به ثبت تصویری ترکیبی و خارق العاده از چرخه عظیم حیات ستاره ها از لحظه تولد تا زمان نابودی آنها شده اند.

 

به گزارش مهر، تلسکوپ هرشل نسبت به نور فروسرخ حساس بوده و می تواند ابرهای سرد گازها و غبارهایی که زادگاه ستارگان به شمار می روند را به خوبی ببیند و در مقابل تلسکوپ نیوتن توانایی مشاهده پرتوهای ایکس را داشته و نشانه های به جا مانده از پدیده های خشن کیهانی و مرگ ناشی از انفجارهای مهیب ستاره ها را به ثبت برساند.

 

آندرومدا به گونه ای کهکشان دوقلوی راه شیری به شمار می رود، این کهکشان بخشی از گروه محلی است و در فاصله ای در حدود 2.5 میلیون سال نوری قرار گرفته است و مانند راه شیری، یک کهکشان مارپیچی به شمار می رود.

 

از این رو مطالعه بر روی آندرومدا روشی مناسب برای آشکار کردن برخی از اسرار ستاره ای نهفته در قلب راه شیری و همسایه اش خواهد بود که این ماموریت به دو تلسکوپ هرشل و نیوتن سپرده شده است.

 

بخشهایی از این تصویر ترکیبی که به تلسکوپ هرشل مرتبط است به رنگ نارنجی دیده شده و جزئیات دست کم پنج حلقه متحد المتمرکز از غبارهای ستاره زا را به خوبی آشکار کرده اند.

 

این حلقه ها وسعتی برابر ده ها هزار سال نوری دارند و به گفته محققان دانشگاه گنت در بلژیک این اولین باری است که چنین وضوح تصویری از این حلقه های غباری به دست آمده است.

 

تلسکوپ XMM نیوتن تلسکوپ پرتو ایکس مدارگرد اروپا است که در سال 1999 به فضا پرتاب شده است و می تواند با جذب طول موجهای کوتاهتر نور شاهد رویدادهای خشونت آمیز ستاره ها در زمانی باشد که عمر آنها رو به پایان گذاشته و در حال انفجار و نابودی هستند.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، تصاویر آبی رنگ در تصویر ترکیبی بالا نشانه هایی از مرگ ستاره ها در آندرومدا هستند که نیوتن آنها را به چشم دیده و صدها منبع پرتو ایکس ناشی از این رویدادها را در میان کهکشان آندرومدا به ثبت رسانده است./عصرایران