وقتی خانواده سلطنتی منتقد سینمایی می شوند!


اظهار علاقه مندی سیاستمداران به سریال های در حال پخش این روزها یک موضوع عادی تلقی می شود. از رئیس جمهور آمریکا گرفته تا خانواده سلطنتی انلگستان در رسانه های مختلف از سریال های محبوبشان حرف می زنند و اگر فرصتی دست بدهد، از پشت صحنه آن بازدید می کنند.





هفته نامه چلچراغ: می گویند پروسه فیلم و سریال سازی در آن ور آب، زمین تا آسمان با ما فرق می کند. آن جا مثل این جا نیست که یک عده دوست و آشنا دور هم جمع شوند و یک شبه سر و ته فیلمنامه یک اثر فاخر سینمایی یا تلویزیونی را هم بیاورند و نتیجه کار بشود شاهکارهایی مثل «ملک سلیمان» و «یوسف پیامبر».

این طور که می گویند برای ساخت سریال های تاریخی، یک تیم متشکل از کارشناسان و پژوهشگران رشته های مختلف دور هم جمع می شوند و مدت ها شواهد و قراین به جا مانده از دوران گذشته را بازبینی می کنند تا کمترین میزان «سوتی» را در نتیجه کار شاهد باشیم. با این حال، باز هم گاهی اتفاق می افتد که جایی کنترل از دست عوامل سازنده فیلم یا سریال در برود و بشود آن چیزی که نباید می شد. حالا یکی از این معدود اشتباهات در محبوب ترین سریال روز بریتانیا اتفاق افتاده؛ سریال دوان تاون ابی؛ اشتباهی که کاشف آن کسی نیست جز ملکه انگلستان!

اظهار علاقه مندی سیاستمداران به سریال های در حال پخش این روزها یک موضوع عادی تلقی می شود. از رئیس جمهور آمریکا گرفته تا خانواده سلطنتی انلگستان در رسانه های مختلف از سریال های محبوبشان حرف می زنند و اگر فرصتی دست بدهد، از پشت صحنه آن بازدید می کنند.

وقتی خانواده سلطنتی منتقد سینمایی می شوند!

سریالی که این روزها چشم خانواده سلطنتی انگلستان را گرفته، سریال محبوب داون تاون ابی است. بانوی کهنسال بارها اعلام کرده که به تلویزیون کشورش علاقه زیادی دارد و اکثر برنامه های تاریخی را تماشا می کند. البته او فقط تماشاگر این سریال ها نیست و گاهی در جامه منتقد تلاش می کند از این برنامه ها ایرادات تاریخی دربیاورد و از این کار حظ وافر ببرد.

آخرین اکتشاف ملکه 89 ساله هم این بوده که افسر بریتانیایی حاضر در سریال، روی لباس خود از مدال هایی استفاده کرده که در آن برهه تاریخی وجود نداشته است. ظاهرا این افسر در جنگ جهانی اول، مدال های جنگ جهانی دوم را به سینه زده است. اخباری که به گوش می رسد، حاکی از این است که سازندگان این سریال به این اکتشاف واکنش نشان داده اند و قرار شده که ایراد مطرح شده از طرف ملکه را اصلاح کنند.

رقابت عروس و مادرشوهر در طرفداری از سریال های روز

این سریال پرطرفدار انگلیسی فقط توجه ملکه انگلستان را جلب نکرده و کیت میدلتون عروس خانواده سلطنتی هم از هواداران پروپا قرص این سریال است. ظاهرا او همسرش را هم مجبور می کند تا با هم به تماشای سریال بنشینند و شاهزاده هم برخلاف مردان ایرانی مقاومت چندانی نمی کند! علاقه میدلتون به داون تاون ابی به حدی است که چندی پیش به محل فیلمبرداری این سریال رفت و با بازیگران و عوامل آن دیدار و خوش و بش کرد. این بازدید آن قدر برای بانوی خوش پوش خوشایند بود، که یک ساعت بیش از زمان برنامه ریزی شده به طول انجامید.

وقتی خانواده سلطنتی منتقد سینمایی می شوند!

کیت با علاقه به صحبت های عوامل گوش می کرد و شاهد ضبط یکی از صحنه های مهم سریال بود. هم چنین بازیگران در آشپزخانه لوکیشن سریال از میدلتون با کیک پذیرایی کردند. عروس خانواده سلطنتی از این که شنید در یک روز فقط چهار دقیقه از سریال تصویربرداری می شود، بسیار شگفت زده شد. او همچنین به عوامل گفت که لوکیشن از آن چه تصور می کرده، بسیار کوچک تر بوده است؛ به خصوص وقتی همه عوامل برای تماشای او یک جا جمع شوند.

خانواده سلطنتی انگلستان آن قدر به فیلم و سینما علاقه نشان می دهند که بعدی نیست در چند ماه آینده نقدهای سینمایی آن ها را هم در نشریات معتبر بخوانیم. به گفته برایان هوی نویسنده تاریخ خانواده سلطنتی انگلستان، ملکه الیزابت به چند سریال دیگر از جمله Last of the Summer Wine، Dad's Army و جالب تر از همه، مسابقه استعدادیابی X Factor به شدت علاقه مند است.

این نویسنده هم چنین افشاگری کرده بود که ملکه زمانی که در سال 2011 به ایرلند سفر کرده بود، از اطرافیانش خواسته بود که X Factor را برایش ضبط کنند و به محض بازگشت آن را تماشا کرده بود.

شاید علاقه بانوی 89 ساله به برنامه هایی که خاطرات و حافظه تاریخی او را زنده نگه می دارند، چندان عجیب به نظر نرسد، اما اصرارش برای تماشای یک مسابقه جوان پسند در نوع خود جالب و تعجب برانگیز است.


ویدیو مرتبط :
خانواده سلطنتی(موزیک ویدئو)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدام فیلم شایسته حضور در اسکار است؟ / نظر خواهی از ۲۴ منتقد سینمایی



اخبار ,اخبار فرهنگی,اسکار

کدام فیلم شایسته حضور در اسکار است؟ / نظر خواهی از ۲۴ منتقد سینمایی
 فیلم سینمایی«یه حبه قند» با 9 رای در صدر نظرخواهی خبرآنلاین از منتقدان سینمایی قرار گرفت.
سینمای ایران که با معرفی فیلم «جدایی نادر از سیمین» به اسکار 84 توانست برای نخستین بار به این جایزه دست یابد، امسال به عقیده منتقدان سینما شانس زیادی در هشتاد و پنجمین دوره اسکار ندارد.
 دلیل چنین حدس و گمانی فیلم‌هایی است که آمادگی حضور در این رقابت را دارند. تا اینجا بعضی از فیلم‌ها مانند «ملکه» و «بغض» به دلیل قرار گرفتن در لیست فیلم‌های پیشنهادی نماینده ایران در اسکار در تبریز و کاشان اکران محدود داشته‌‌اند، اما باقی فیلم‌ها نتوانستند این کار را انجام دهند و به همین دلیل عملا فیلم‌های که روی پرده سینما نرفته‌اند شانسی برای حضور در این رقابت جهانی ندارند.
 با توجه به نحوه انتخاب هیات ایرانی برای معرفی فیلم به اسکار، امسال فیلم‌های «یه حبه قند» رضا میرکریمی، «روزهای زندگی» پرویز شیخ‌طادی، «سعادت آباد»مازیار میری، «اسب حیوان نجیبی است» عبدالرضا کاهانی، «نارنجی‌پوش»اریوش مهرجویی، «ضد گلوله» مصطفی کیایی، «قلاده‌های طلا» ابوالقاسم طالبی، «مرگ کسب و کار من است» امیر ثقفی، «چیزهایی هست که نمی‌دانی» فردین صاحب‌الزمانی، «آیینه‌های روبرو» نگار آذربایجانی، «بغض» رضا درمیشیان، «ملکه» محمدعلی باشه آهنگر و «کلاه قرمزی و بچه ننه» ایرج طهماسب، بضاعت‌های سینمای ایران هستند.
منتقدان سینما فیلم‌های منتخب خود را از میان این لیست معرفی کردند. اگرچه شانسی برای موفقیت در اسکار 85 نمی‌دیدند. در این نظرسنجی «یه حبه قند» با 9 رای فیلم منتخب منتقدان شد.

اخبار ,اخبار فرهنگی,اسکار