واکنش چهره های مشهور به درگذشت «محمدعلی»


محمد علی «Muhammad Ali» با نام قبلی کاسیوس مارسلوس کِلِی، جونیور، بوکسور حرفه‌ای سنگین ‌وزن اهل آمریکا بود که به عنوان برترین مشت ‌زن تاریخ بوکس در این وزن شناخته می‌شود.


ویدیو مرتبط :
چهره به چهره - سید محمدعلی بتولی (1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگذشت هفتمین چهره مشهور در نوروز 92


حمید غبرا‌نژاد، هفتمین هنرمندی است که در تعطیلات نوروزی امسال خبر درگذشتش منتشر می‌شود.

مشرق: حمید غبرانژاد، از هنرمندان برجسته خوشنویسی و نقاشی خط کشورمان، عصر روز یک شنبه 11 فروردین در سن 55 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

کتابت قرآن به خط نستعلیق از مهم‌ترین دغدغه‌های هنری زنده یاد غبرانژاد بود و او در آخرین روزهای زندگی‌اش قصد داشت با به پایان رساندن خوشنویسی جز سی‌ام، این قرآن نفیس را برای چاپ آماده سازد.

این خوشنویس برجسته که به سبک میرزا غلامرضا اصفهانی می‌نوشت، شاگردی استاد محمد احصایی را هم تجربه کرده بود. او اگر چه به شیوه سنتی خوشنویسی می‌کرد، اما به دلیل تحصیل در رشته معماری داخلی، در ترکیب بندی آثارش نوآوری به چشم می‌خورد.

برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور و کتابت آثار کهن ادبیات فارسی، از جمله فعالیت‌های هنری غبرانژاد بود. در این میان می‌توان به نسخه نفیس رباعی‌های حکیم عمر خیام اشاره کرد که سال گذشته با خوشنویسی این هنرمند از سوی موسسه فرهنگی یونسکو عرضه شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابشهر ایران، پیکر زنده یاد غبرانژاد صبح روز چهارشنبه 14 فروردین در بهشت زهرا تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

حمید غبرا‌نژاد، هفتمین هنرمندی است که در تعطیلات نوروزی امسال خبر درگذشتش منتشر می‌شود.

احمد اسفندیاری (نقاش)، امیر هوشنگ کاووسی (منتقد سینما)، سید محمد حسین رحمتی (عکاس)، ابوالفضل فیاضی (کارگردان و بازیگر تئا‌تر)، عسل بدیعی (بازیگر سینما) و محمود عبادیان (مترجم و استاد فلسفه) شش هنرمند و نویسنده‌ای هستند که پیش از این خبر درگذشت آنان از 30 اسفند 91 تا 12 فروردین 92 منتشر شده است.