نیکوکارترین چهره های ثروتمند دنیا


این افراد ثروتمندانی هستند که کارهای نیکوکارانه انجام می دهند.


 
 
 

صبح بخیر:



بیل گیتس، آمریکا

مبلغ اهدا: 28 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: 66 میلیارد دلار آمریکا

گیتس که با مایکروسافت شهرت جهانی دارد، به طور مدام به بخش علوم کامپیوتری دانشگاه هاروارد، کتابخانه ها، مدارس و مراکز خیریه شهر سیاتل کمک مالی می کند. کمک های خیرخواهانه اصلی او در سال 1999 میلادی هنگامی که 16 میلیارد دلار برای ساخت موسسه خیریه هزینه کرد و بعدها با کمک های مالی خود گیتس و وارن بافت این مرکز به یکی از بشردوستانه ترین موسسه های دنیا تبدیل شد. در میان پیشگامی های اصلی او باید به هزینه 10 میلیارد دلار برای واکسیناسیون بیماران از مالاریا گرفته تا مننژیت در طول یک دهه اشاره کرد.





وارن بافت، آمریکا

مبلغ اهدا: 17.25 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: 46 میلیارد دلار آمریکا

سال های طولانی بافِت اصرار داشت که پس از مرگش همه ثروت خود را خواهد بخشید اما قبل از آن نه. اما ناگهان نظرش تغییر یافت و در سال 2006 میلادی قول داد تا در طول 20 سال بیش از 30 میلیارد دلار به موسسه خیریه گیتس کمک کند. در سال 2012 میلادی، او از سهام در گردش شرکت برکشایر هاتاوی حدود 1.5 میلیارد دلار به دست آورد. او در سال 2010 میلادی به همراه گیتس موسسه Giving Pledge را راه اندازی کردند که به واسطه آن، 92 فرد ثروتمند در حرکت های خیرخواهانه آنها ثبت نام و همکاری می کنند. بافت در ماه آگوست مصادف با سالروز تولد خود مبلغ 3 میلیارد از سهامش را به موسسات حمایت از کودکان بخشید.






گوردون مور، آمریکا

مبلغ اهدا: 5 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: 4.8 میلیارد دلار آمریکا

موسس شرکت اینتل و مدیر عامل سابق آن، در سال 2000 میلادی حدود 5 میلیارد دلار به موسسه خیریه گوردون و بتی مور پرداخت کرد. این مرکز روی کمک به موسسه های علمی، حفاظت از محیط زیست و آموزش پرستارها متمرکز است. مورد آخر به دلیل این است که بتی، همسر گوردون یکبار در بیمارستان مورد تزریق اشتباه پرستار نابلد قرار گرفته بود.





کارلوس اسلیم هِلو، مکزیک

مبلغ اهدا: 4 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: 69 میلیارد دلار آمریکا

ثروتمندترین مرد دنیا اعتقاد داشت بزرگ ترین کمک ایجاد شغل برای بیکارها است نه بخشش های موقتی پول. اما نظرش تغییر کرد و در سال 2006 میلادی حدود 2 میلیارد دلار آمریکا به موسسه خیریه خودش به نام کارلوس اسلیم، بخشید. هدیه یکصد میلیون دلاری به پروژه مبتکرانه کلینتون آن نیز برای کمک به جراحی 50 هزار بیماری آب مروارید در پرو از دیگر کمک های اوست. موسسه خیریه اسلیم به کمک موسسه بیل گیتس و دولت اسپانیا، حدود 150 میلیون دلار آمریکا را برای جلوگیری از مشکلات تغذیه و بیماری ها اختصاص داد.





الی براود، آمریکا

مبلغ اهدا: 3.5 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: 6.3 میلیارد دلار آمریکا

براود دو منبع درآمد دارد: یکی از ساختمان سازی و دیگری موسسه بیمه سالانه. او سیستم آموزش عمومی را با جایزه دادن به آموزگاران مستقل تغییر داد. در سال 2010 میلادی، او برای تاسیس موزه هنرهای معاصر در مرکز شهر لس آنجلس مجوز گرفت و قرار است در سال 2014 میلادی گشایش بیابد. در سال 2007 میلادی، او حدود 26 میلیون برای دانشگاه ایالت میشیگان هزینه کرد تا موزه Eli and Edythe Broad را راه اندازی کند. در ماه اکتبر، براود 19 اثر هنری از مجموعه خود را به موزه بخشید که شامل آثاری از راکسی پین، پیتر هالی و تری وینتس هستند. موسسه خیریه او همچنین در تحقیقات پزشکی نیز سرمایه گذاری کرده است. او بیش از نیم میلیارد دلار برای تحقیقات سلولی به دانشگاه هاروارد و M.I.T کمک کرده است.





جورج کایسر، آمریکا

مبلغ اهدا: 3.3 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: 10میلیارد دلار آمریکا

او موسسه خیریه شخص خود را با سرمایه 3 میلیارد دلار راه اندازی کرده است. او سالانه میلیون ها دلار به کلینیک های پزشکی تولسا، کمک به ترک اعتیاد زنان، بهبود مدارس دولتی تولسا و ساخت مراکز تربیتی کودکان کمک می کند.





مایکل بلومبرگ

مبلغ اهدا: 2.8 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: 25 میلیارد دلار آمریکا

بلومبرگ به بیش از 850 موسسه خیریه کمک می کند. او از کمپین های ترک سیگار، قوانین ملی کنترل اسلحه و موسسه های هنری نیویورک کمک پشتیبانی می کند. در طول سال، او حدود 200 میلیون دلار نیز به دانشگاهی که خود در آنجا تحصیل کرده است، هاپکینز، کمک می کند. در سال 2011 میلادی، او مبلغ 330 میلیون دلار آمریکا به گروه هایی همچون باشگاه سوری ها، اتحادیه های هنری و موسسات آمریکایی جلوگیری از خودکشی کمک کرده است.





عظیم پرمجی، هند

مبلغ اهدا: 2.1 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: 15.9 میلیارد دلار آمریکا

مدیر Wipro – عظیم پرمجی – در سال 2001 میلادی موسسه خیریه خود را با سرمایه 125 میلیون دلاری راه اندازی کرد. در سال 2010 میلادی، او مبلغی به ارزش 2 میلیارد دلار آمریکا را برای بهبود مدارس دولتی در هند و آموزش معلمان هزینه کرد. دانشگاه خصوصی تربیت مدرس عظیم پرمجی نیز در سال 2011 میلادی گشایش یافت.





جیمز استوارت، آمریکا

مبلغ اهدا: 2 میلیارد دلار آمریکا

ثروت خالص: یکصد میلیون دلار آمریکا

این غول بازرگانی در سال 2000 میلادی حدود 1.2 میلیارد دلار آمریکا به موسسه استورز به منظور تحقیقات پزشکی در شهر کانزاس سیتی پرداخت کرد. از آن زمان تاکنون او و همسرش سالانه میلیون ها دلار به موسسه های تحقیقاتی سرطان، دیابت، امراض قلبی و ... کمک می کنند.


ویدیو مرتبط :
‫5 کودک ثروتمند دنیا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکسهایی زیبا و تلخ از چهره گداهای دنیا