مهراوه شریفی نیا درس هم خوانده است؟


«مهراوه شریفی نیا» دختر محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان خیلی زود خودش را از زیر سایه حمایت پدر و مادرش بیرون کشید و توانست به عنوان بازیگری مستقل خودش را مطرح کند.





مجله خانواده سبز:
 «مهراوه شریفی نیا» دختر محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان خیلی زود خودش را از زیر سایه حمایت پدر و مادرش بیرون کشید و توانست به عنوان بازیگری مستقل خودش را مطرح کند. برکسی پوشیده نیست که اکثرمردم نسبت به زندگی این هنرمندان کنجکاو هستند و دوست دارند بدانند که آنها چطور بزرگ شده اند و دوران کودکی شان چگونه گذشته است. روابط شان با اعضای خانواده شان چطور است و پشت پرده زندگی خانوادگی شان چه می گذرد. به همین بهانه به سراغ مهراوه رفتیم چرا که با صداقتی که از او سراغ داشتیم می دانستیم که پاسخگوی سوالات ما می شود تا در گفتگویی متفاوت با ما شرکت کند، گفتگویی در مورد تحصیل شان...

معمولا اکثر مردم نسبت به خانواده هنرمندان این نگاه را دارندکه آنها به واسطه حمایت اعضای خانواده وارد این عرصه شده اند و به نوعی مسیر برای آنها هموار شده است در حالی که این امکان برای دیگران وجود ندارد و از نظر آنها این موضوع یک تبعیض حسادت برانگیز است؟

- به نظرم کسانی که این نگاه را نسبت به هنرمندان دارند مسائل را بسیار سرسری می گیرند و آنالیزی روی آن ندارند در حالی که اگر شما بخواهید موضوع را از زاویه دیگری مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد که اکثر بچه هایی که در این خانواده ها زندگی کرده اند به نوعی از کودکی با این حرفه آشنا شده اند و اتفاقا مسیر پیشرفت در این عرصه را پله پله طی کرده اند و مشکلاتی را که در این عرصه وجود داشته با همه وجودشان لمس کرده اند و اینطور نبوده که برای آنها ورود به عرصه بازیگری مصداق هلو برو توی گلو باشد.



یعنی شما از همان دوران کودکی می دانستید که قرار است در آینده بازیگر شوید و مثلا هیچ گاه به سراغ پزشکی یا معلمی و ... نرفتید؟

- موضوع این نبود که من می دانستم کهق رار است در آینده بازیگر شوم. مسئله این بود که من از وقتی چشم باز کردم خودم را در خانواده ای هنرمند دیده بودم که تمام فکر و ذکرشان هنر بود، به همین خاطر تمام دوران کودکی من پشت صحنه سینما و تلویزیون گذشت. من با بسیاری از بزرگان هنر در آن دوران آشنا شدم و وقتی تنها 8 ساله بودم به روی صحنه تئاتر می رفتم و در بسیاری از کارها نقش آفرینی می کردم. اینها مسائلی است که بسیاری از آن بی اطلاع هستند و فکر می کنند ما صرفا با حمایت خانواده هایمان وارد این عرصه شده ایم و تصور می کنند ما دوران بسیار خوب را پشت سر گذاشته ایم در صورتی که هیچ کس از سختی زندگی افرادی مثل ما مطلع نیست.

چه سختی هایی؟!

- بازیگری حرفه ای نیست که شما بتوانید برای آن زمان و مکان خاصی تعریف کنید زیرا براساس نقشی که قرار است آن را ایفا کنید مدام برنامه زندگی تان تغییر می کند، به همین خاطر در دوران کودکی درحالی که ما هم انتظار داشتیم مانند اکثر بچه ها مادرمان صبح ها ما را از خواب بیدار کند، برایمان صبحانه درست کند اما مادرم در خانه نبود و در اغلب فیلم یا سریالی مشغول نقش آفرینی بود، یا اینکه گاه آنقدر شب ها به دلیل شبکاری دیر به خانه می آمد که حسرت یک شب بخیر در دل ما می ماند. تازه برای درس خواندن هم مشکلات خودمان را داشتیم.

بیشتر در مورد این مسائل توضیح می دهید؟

- خب، ما گاه به دلیل تغییر شرایط کار پدر و مادرمان مجبور بودیم برای ایفای نقش آنها به اتفاقشان به شهرستان برویم در حالی که فصل مدرسه بودو ما باید درس می خواندیم یا گاهی پیش می آمد ما یک سال تحصیلی را مثلا در سه شهر بخوانیم. خب برای بچه ای که در دوران ابتدایی درس می خواند، راحت نیست که مدام از این مدرسه به مدرسه ای دیگر آن هم در شهر غریب برود. هیچ وقت یادم نمی رود وقتی چهارم ابتدایی بودم مجبور شدم نیمی از سال را در تهران و بعد در ارومیه و میاندوآب درس بخوانم.

با این اوصاف وضعیت تحصیلی ات در آن زمان چطور بود؟

- سعی می کردم به هر زحمتی که شده درسم را بخوانم چون انظتارات از من زیاد بودو اگر جزو شاگردان خوب کلاس نبودم به نوعی زیر سوال می رفتم. به همین خاطر همیشه سعی می کردم درسم را بخوانم. وقتی دوم ابتدایی بودم مادر و پدرم خانه نبودند که بخواهند به من دیکته بگویند و درسم را بپرسند به همین خاطر وقتی دوم ابتدایی بودم خودم به خودم دیکته می گفتم. البته خیلی وقت ها معلم خصوصی هم داشتم چون گاه به خاطر بازی در نقش های کوتاهی که در فیلم ها بازی می کردم به مدرسه نمی رفتم و از معلم خصوصی بهره می گرفتم، یا اینکه دختر عمه ام به من املا می گفت در هر حال ندیدن پدر و مادر در دوران کودکی برای کسانی نظیر من که در چنین خانواده هایی بزرگ شده اند کار سختی بود.

به نظرتان بازیگرانی که در خانواده هنرمندان بزرگ شده اند تا چه حد توانستند خودشان را از زیر سایه نام پدرشان بیرون بکشند؟

- به نظرم اکثر این دوستان موفق به این کار شده اند. اجازه بدهید قبل از این موضوع پرسشی مطرح کنم و آن این است که مگر در جامعه، اینگونه بازیگران چند درصد هستند بازیگرانی که از این طریق وارد عرصه هنر شده اند. تعداد آنها شاید به 20 نفر هم نرسد در حالی که اکثر بازیگران از طریق آکادمیک یا تست وارد این عرصه شده اند. به نظر شما بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، باران کوثری، پگاه آهننگرانی، پولاد کیمیایی، شقایق فراهانی و ... استعداد بازیگری ندارند و بی دلیل نام شان مطرح شده است. اگر انصاف داشته باشیم اکثر آنها بازیگران با استعدادی بوده و هستند و خب از طرفی بازیگرانی نظیر هدیه تهرانی، نیکی کریمی، پورسرخ، بهرام رادان، گلزار و ... مگر پارتی داشتند و قوم و خویش شان در این عرصه بوده اند، گاه لازم است که ما در این مورد کمی منصفانه قضاوت کنیم.



حرفی مانده که نگفته باشید؟


- من در یک خانواده هنرمند به دنیا آمدم و این موضوع لطف خداوند بوده است. من خودم در این مورد تصمیم گیری نکردم تنها چیزی که برای خودم یک رسالت می دانم این است که هیچ وقت سوء استفاده از موقعیتم نکنم، شاید برخی ندانند ولی تا به امروز هیچ وقت به خودم اجازه ندادم از پدرم که مسئولیت انتخاب بسیاری از هنرمندان فیلم ها را برعهده داشته بخواهم که نقشی برای من در نظر بگیرد در حالی که بسیاری از این آثار نقش مناسب سمن من را داشتند اما من این موضوع را مصداق سوءاستفاده می دانستم و به همین خاطر تصمیم گرفتم بدون حمایت هایی از این دست و صرفا به توانایی خودم متکی باشم.


ویدیو مرتبط :
مهراوه شریفی نیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا + تصاویر



بیوگرافی مهراوه شریفی نیا,عکس های مهراوه شریفی نیا در اینستاگرام,مهراوه شریفی نیا

تصاویر مهراوه شریفی نیا

 

عکس های جدید و بیوگرافی مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی‌نیا بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. مهراوه از سن 8 سالگی یعنی از سال 1368 بازی را شروع کرد. اولین تجربه بازیگری مهراوه شریفی نیا بازی در فیلم زیبای دزد عروسک هابوده است.

بیوگرافی کامل مهراوه شریفی نیا:

نام: مهراوه

نام خانوادگی: شریفی نیا

تاریخ تولد: ١٣۶٠/١/٢٩

مدرک تحصیلی مهراوه شریفی نیا: فارغ التحصیل رشته موسیقی

 

زندگی شخصی مهراوه شریفی نیا:

مادر مهراوه شریفی نیا آزیتا حاجیان یکی از برترین بازیگران سینما و تئاتر ایران می باشد و محمدرضا شریفی نیا یکی از بازیگران و بازیگردانان بنام ایران و پدر مهراوه است.

 

مهراوه شریفی نیا از سن 8 سالگی یعنی از سال 1368 بازی را شروع کرد. فیلم زیبای دزد عروسک ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند (کارگردان زیر تیغ) شروع فعالیت های هنری مهراوه شریفی نیا بود... مهراوه فرزند اول خانواده شریفی نیاست و خواهر کوچک تر مهراوه، ملیکا می باشد. ملیکا شریفی نیا هم بازی خود را از سنین کودکی آغاز کرده است. ملیکا 5 سال از مهراوه کوچک تر است ولی ازدواج کرده است درحالی که مهراوه شریفی نیا هنوز مجرد است.

 

مهراوه شریفی نیا در رشته موسیقی تحصیل کرده است. مهراوه بعد از فیلم دزد عروسک ها در فیلم "دایان باخ" فرهاد پوراعظم در سال 1371 به ایفای نقش پرداخت و تا 7 سال در هیچ فیلمی حضور پیدا نکرد..

 

تجربه بازیگری مهراوه شریفی نیا:

مهراوه شریفی نیا در فیلم "زیر پوست شهر" رخشان بنی اعتماد، نقش دوست باران کوثری را بازی کرد.... مهراوه شریفی نیا همان دختر عاصی که به خاطر آزار برادرش از خانه فرار کرد و... شاید این اولین حضور جدی مهراوه به عنوان بازیگر حرفه ای به شمار رود... بعد از این فیلم مهراوه شریفی نیا در دو فیلم سینمایی دیگر به نام های دختری به نام تندر و به من نگاه کن (1381-شهرام اسدی) بازی کرد... اما بدون شک اوج بازی مهراوه شریفی نیا در سریال زیبای ساعت شنی است. بازی کاملا احساسی و به دور از کلیشه هایی که در بیش تر مواقع در سریال ها و فیلم های سینمایی شاهد آن هستیم...

 

مهراوه شریفی نیا به جز کارهای سینمایی در سریال ها و مجموعه های بسیار زیبایی هم بازی کرده است.

 
فیلم های سینمایی مهراوه شریفی نیا:
۱۳۶۸- فیلم سینمایی دزد عروسک‌ ها – به کارگردانی محمد رضا هنرمند
۱۳۷۸- فیلم سینمایی زیر پوست شهر – به کارگردانی رخشان بنی اعتماد
۱۳۷۹- فیلم سینمایی دختری به نام تندر – به کارگردانی حمیدرضا آشتیانی پور
۱۳۷۹- فیلم سینمایی به من نگاه کن – به کارگردانی شهرام اسدی
۱۳۸۷- فیلم سینمایی کابوس – به کارگردانی سیروس مقدم
۱۸۷- فیلم سینمایی اخراجی‌ ها ۲ – به کارگردانی مسعود ده نمکی
۱۳۸۷- فیلم سینمایی اگر باران ببارد – به کارگردانی روح‌ الله حجازی
۱۳۸۹- فیلم سینمایی یه عاشقانه ساده – به کارگردانی سامان مقدم
۱۳۸۹- فیلم سینمایی یک سطر واقعیت – به کارگردانی علی وزیریان
۱۳۹۰- فیلم سینمایی قصه ها – به کارگردانی رخشان بنی اعتماد
۱۳۹۱- فیلم سینمایی قصه عشق پدرم – به کارگردانی محمدرضا ورزی

 

سریال های مهراوه شریفی نیا:
۱۳۷۱ – سریال قافله این عمر – به کارگردانی مجید بهشتی
۱۳۷۴- ۱۳۷۰ – سریال امام علی (ع) – به کارگردانی داوود میرباقری
۱۳۷۴- سریال شبحی در تاریکی – به کارگردانی محسن شاه‌محمدی
۱۳۷۸- سریال قصه‌ های رودخانه سیاکیا – به کارگردانی کمال تبریزی
۱۳۸۶- سریال ساعت شنی – به کارگردانی بهرام بهرامیان
۱۳۸۷- سریال روز حسرت – به کارگردانی سیروس مقدم
۱۳۸۸- سریال آشپزباشی – به کارگردانی محمدرضا هنرمند
۱۳۸۹- سریال قلب یخی – به کارگردانی محمدحسین لطیفی
۱۳۹۱- سریال خداحافظ  بچه – به کارگردانی منوچهر هادی
۱۳۹۴ – سریال کیمیا - به کارگردانی جواد افشار

۱۳۹۴ – سریال معمای شاه - با کارگردانی محمدرضا ورزی

 

جدیدترین تصاویر مهراوه شریفی نیا

 

فیلمهای بیوگرافی مهراوه شریفی نیا,مهراوه شریفی نیا

عکس و تصاویر مهراوه شریفی نیا

 

مهراوه شریفی نیا,عکسهای مهراوه شریفی نیا,خواهر مهراوه شریفی نیا

 ملیکا شریفی نیا خواهر مهراوه شریفی نیا

 

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا,مهراوه شریفی نیا,عکس مهراوه شریفی نیا

تصاویر جدید مهراوه شریفی نیا

 

مهراوه شریفی نیا,بیوگرافی مهراوه شریفی نیا,مادر مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا به همراه مادرش آزیتا حاجیان

 

تصاویر مهراوه شریفی نیا,بیوگرافی مهراوه شریفی نیا,مهراوه شریفی نیا

عکسهای مهراوه شریفی نیا

 

مهراوه شریفی نیا,بیوگرافی مهراوه شریفی نیا,فیلم های مهراوه شریفی نیا

عکس جدید مهراوه شریفی نیا

 

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا,فیلم جدید مهراوه شریفی نیا,مهراوه شریفی نیا

تصاویر مهراوه شریفی نیا

 

عکس های مهراوه شریفی نیا,مهراوه شریفی نیا,بیوگرافی مهراوه شریفی نیا

عکس اینستاگرام مهراوه شریفی نیا

 

 گردآوری:بخش سرگرمی صبح بخیر

منبع:pazal.plogger.ir