محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام


«اینستاگرام»؛ لابد برای یک بار هم که شده این اسم را شنیده اید. صفحه ای اجتماعی که مخاسبان بسیار زیادی پیدا کرده و روز به روز بر تعداد کسانی که عضو آن می شوند افزوده می شود.

 
 
 
 
هفته نامه تماشاگر: «اینستاگرام»؛ لابد برای یک بار هم که شده این اسم را شنیده اید. صفحه ای اجتماعی که مخاسبان بسیار زیادی پیدا کرده و روز به روز بر تعداد کسانی که عضو آن می شوند افزوده می شود.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهد اینستاگرام به دلیل در دسترس بودن بیشتر و سهولت کار با آن از شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و توییتر پیشی گرفته است. در ایران هم، اقشار مختلف جامعه اعم از چهره های معتبر سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی در اینستاگرام صفحه دارند و این صفحه اجتماعی به نوعی برای آنها تبدیل به یک رسانه شخصی شده که خودشان مدیریت آن را برعهده دارند و با گذاشتن عکس ها و مطالب مختلف در مورد فعالیت ها و نیز اتفاقات پیرامون شان در جامعه، می توانند واکنش مردم و نیز نظرات آنها درخصوص خودشان را به طور مستقیم جویا شوند.

جالب اینکه مردم هم بدون آن که آشنایی دو طرفه ای با آن چهره سرشناس داشته باشند، صفحه مورد نظر خود را فالو می کنند تا بتوانند به راحتی فعالیت های او را دنبال کنند. این شرایط سبب شده روز به روز بر تعداد کسانی که اینستاگرام چهره های سرشناس را تعقیب می کنند افزوده شود تا این تعداد مخاطبان رکوردهای جالبی را برای تعدادی از چهره های سرشناس به ثبت برسانند.

جالب تر اینکه تعداد مخاطبان برخی از چهره های سرشناس آنقدر زیاد است که علاقمندان برای ستاره های مورد علاقه خود فن پیج یا صفحه هواداری هم درست کرده اند.

البته تعداد زیاد فالوئرها، اگرچه نشان دهنده معروف بودن آن شخص است اما شاخص درستی برای محبوبیت یا مقبول بودن آن طرف در جامعه نیست.

اگر به پیام های افراد مختلف جامعه در اینستاگرام اشخاص سرشناس دقت کنید به خوبی می توان برخی نظرات انتقادآمیز آنها را نسبت به کاری که آن چهره انجام داده است، در صفحه اجتماعی اش دید.

در این مقاله قصد بررسی اینستاگرام محبوب ترین چهره های ورزشی، خصوصا فوتبالی را داریم. شاید تصورتان این باشد که فوتبالی های مطرحی مثل علی کریمی، فرهاد مجیدی و ... در صدر محبوب ترین ورزشکاران قرار دارند اما اینطور نیست و باید گفت تب والیبال و موفقیت های این رشته در لیگ جهانی و مسابقات جهانی سبب شده تا ملی پوشان مطرح والیبال از بازیکنان فوتبال جلو برنند و در اینستاگرام رکورددار شوند.

سید محمد موسوی

Followers 317k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

این مدافع بلندقامت تیم ملی والیبال یک مورد استثنایی است! موسوی با رکوردی بسیار جالب در صدر داشتن مخاطبان در بین ورزشکاران است و به نظر می رسد به محبوبیت بسیار ویژه ای دست پیدا کرده است. در چند روزی که اینستاگرام موسوی را چک می کردیم، رکورد او از 317 هزار افزایش پیدا کرده است و این یعنی در هر روز هزار نفر به تعداد کسانی که می خواهند فعالیت های این ملی پوش والیبال را دنبال کنند افزوده می شود. موسوی به غیر از پیچ اصلی خودش، شش، هفت صفحه هواداری هم دارد تا به این ترتیب در اینستاگرام بسیار دیده شود.


علیرضا حقیقی

Followers 257k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

سال 93، سال شانس علیرضا حقیقی بود. دروازه بانی که به یکباره و با تصمیم کارلوس کی روش دروازه بان اصلی تیم ملی در جام جهانی شد و در برزیل هم مورد توجه قرار گرفت تا جایی که پیشنهاد بازیگری در هالیوود یا مدل بودن در ایتالیا را دریافت کرد. حقیقی 257 هزار بازدیدکننده در صفحه خود دارد تا از این جهت از تمام فوتبالیست های ایرانی بالاتر باشد.



سعید معروف

Followers 219k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

نفر چهارم هم یک والیبالیست دیگر یعنی سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال است. این بازیکن معروف با 156 هزار فالوئر در رده سوم ایستاده است. البته معروف هم طی چند روز گذشته دو سه هزار مخاطب بیشتر جذب کرده و بعید نیست طی روزهای آینده، نفراتی که صفحه او را دنبال می کنند بیشتر و بیشتر شود.



عی کریمی

Followers 204k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

جادوگر یکی دیگر از اهالی فوتبال است که  204 هزار مخاطب دارد. کریمی پیش از این فعالیت زیادی در اینستاگرام داشت و اولین نفری در ایران بود که بحث چالش سطل آب یخ را باب کرد و علی دایی را در اینستاگرام خود به این چالش فرا خواند. وی پس از اینکه به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد، تمام عکس ها و مطالب خود را که مربوط به پرسپولیس و اتفاقات دیگر بود از روی صفحه اینستاگرامش برداشت تا به نوعی بیطرفی خود را نشان دهد.


پژمان جمشیدی

Followers 192k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی که با بازی در نقش خود در مجموعه «پژمان» وارد عرصه بازیگری شد حالا بسیار در این عرصه فعال شده و پشت سر هم فیلم و سریال و تئاتر بازی می کند. پژمان بازیگر از پژمان فوتبالیست بسیار محبوب تر شده، به طوری که 192 هزار تعقیب کننده را در صفحه اینستاگرام خود می بیند و عکس های مختلفی از فعالیت های هنری و فوتبالی اش را برای آنها به اشتراک می گذارد.


فرهاد مجیدی

Followers 171k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

نفر پنجم اما کسی نیست جز شماره هفت محبوب آبی ها. فرهاد مجیدی که حالا یک سالی است از فوتبال خداحافظی کرده و بیشتر وقت خود را در کنار خانواده اش می گذراند و برای همین عکس هایی هم که در اینستاگرامش می گذارد بیشتر مربوط به تفریحاتی است که دارد و عکس هایی که از فرزندانش به اشتراک می گذارد تا 171 هزار نفری که او را فالو کرده اند، بتوانند فعالیت های او را دنبال کنند.



پیام صادقیان

Followers 157k


محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

این ستاره جوان پرسپولیس، یکی از فوتلایست های فعال اینستاگرام است. او که بیش از 157 هزار بازدیدکننده دارد، چند وقت پیش با انتشار عکسی از خود در اردوی کیش در نیمه های شب حسابی خبرساز شد و چندین هفته پیش هم پس از اینکه ماجرای تعویض شدنش در بازی با پیکان حاشیه ساز شد در همین صفحه اعلام کرد که از پرسپولیس خداحافظی می کند. او دوباره برگشت و صفحه اینستاگرامش همچنان خبرساز است!


حسین ماهینی

Folowers 132k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

بعد از این شش نفر که بالای صد هزار فالوئر دارند، به ورزشکارانی می رسیم که بیشتر از 132 هزار بازدیدکننده دارند. جالب است بدانید که در صدر آنها حسین ماهینی با 132 هزار تعقیب کننده قرار دارد که حالا بنا بر اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی، سرباز است و باید دوران خدمت را سپری کند.

البته عکس های صفحه او همچنان مربوط به دوران حضورش در پرسپولیس است.


حنیف عمران زاده

Followers 129k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

این مدافع استقلال اگرچه تا هفته پیش مصدوم بود و بازی نمی کرد و در بازی با تراکتورسازی برای اولین بار در فصل جدید به میدان رفت اما در اینستاگرام حضوری فعال دارد و عکس های مختلفی از خودش و استقلالی ها به اشتراک می گذارد تا 129 هزار بازدیدکننده ای که صفحه او را رصد می کنند، بتوانند بازی او را ببینند.


آرش برهانی

Followers 120k

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی در اینستاگرام

دیگر بازیکن استقلالی که با 120 هزار بازدیدکننده در تعقیب بچه غول است و عکس هایی از خودش و استقلالی ها در صفحه اش به اشتراک گذاشته است، به نظر می رسد آرش در این بخش هم به دنبال آقای گلی است اما کار سختی را در پیش دارد.


ویدیو مرتبط :
هشتگ های محبوب اینستاگرام (فارسی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محبوب ترین ورزشکاران ایرانی اینستاگرام



اینستاگرام. لابد برای یک بار هم که شده این اسم را شنیده اید. صفحه‌ای اجتماعی که مخاطبان بسیاری پیدا کرده و روز به روز تعداد افرادی که عضوش می‌شوند افزایش می‌یابد.

اینستاگرام به دلیل در دسترس بودن بیشتر و سهولت کار با آن از شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر پیشی گرفته است. در ایران هم، اقشار مختلف جامعه اعم از چهره‌های معتبر سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی در اینستاگرام صفحه دارند و این صفحه اجتماعی به نوعی برای آنها تبدیل به یک رسانه شخصی شده که خودشان مدیریت آن را برعهده دارند و با گذاشتن عکس‌ها و مطالب مختلف در مورد فعالیت‌ها و نیز اتفاقات پیرامون شان در جامعه، می‌توانند واکنش مردم و نیز نظرات آنها درخصوص عملکردشان را به طور مستقیم جویا شوند.

مردم هم بدون آنکه آشنایی دو طرفه‌ای با آن چهره سرشناس داشته باشند، صفحه مورد نظر خود را فالو می‌کنند تا بتوانند به راحتی فعالیت‌های او را دنبال کنند. این شرایط سبب شده روز به روز بر تعداد کسانی که اینستاگرام چهره‌های سرشناس را تعقیب می‌کنند افزوده شود تا این تعداد مخاطبان رکوردهای جالبی را برای تعدادی از چهره‌های سرشناس به ثبت برسانند.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی

 
جالب‌تر اینکه تعداد مخاطبان برخی از چهره‌های سرشناس آنقدر زیاد است که علاقه‌مندان برای ستاره‌های مورد علاقه خود فن پیج یا صفحه هواداری هم درست کرده‌اند. البته تعداد زیاد فالوئرها، اگرچه نشان دهنده معروف بودن آن شخص است اما شاخص درستی برای محبوبیت یا مقبول بودن آن شخص در جامعه نیست. شخصیت‌های ورزشی هم از این قاعده مستثنی نیستند. آنها مثل اقشار دیگر جامعه، فعالیت‌های خود را در صفحه شخصی شان شرح می‌دهند و نظرات مردم را جویا می‌شوند. هر انتقاد یا راهنمایی را از طریق کامنت پیگیر می‌شوند تا شاید در مواقعی خاص به آنها نیاز پیدا کنند.

محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی اینستاگرام را والیبالیست‌ها و فوتبالیست‌ها تشکیل می‌دهند. شاید تصورتان این باشد که فوتبالی‌های مطرحی مثل علی کریمی و فرهاد مجیدی در صدر محبوب‌ترین ورزشکاران قرار دارند اما باید گفت تب والیبال و موفقیت‌های این رشته در لیگ جهانی و مسابقات بین‌المللی سبب شده تا ملی‌پوشان مطرح والیبال همچون محمد موسوی و سعید معروف از فوتبالیست‌ها پیشی بگیرند و رکوردهای جالبی به ثبت برسانند.

محمد موسوی صدرنشین تعداد فالوئرها در اینستاگرام، البته در بین ورزشکاران است. مدافع روی تور تیم ملی والیبال، 581000 فالوئر دارد و از این حیث رکورددار است. موسوی در چند سال اخیر عضو تاثیر گذار تیم ملی والیبال بوده و نقشی اساسی در موفقیت این تیم ایفا کرده است. بعد از او نوبت می‌رسد به یک والیبالیست دیگر؛ سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال و یکی از بهترین پاسورهای دنیای والیبال که با 530000 فالوئر در رده دوم قرار دارد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی

 
استارت فوتبالی‌ها در جدول را علی کریمی می‌زند با 408000 فالوئر که نشان از محبوبیت بالای جادوگر فوتبال ایران است. کریمی با اینکه یکی دو سالی است از فوتبال خداحافظی کرده اما همچنان یکی از شخصیت‌های محبوب در فضای مجازی و بخصوص اینستاگرام است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی

 
عنوان چهارم جدول محبوبترین‌ها متعلق به سردار آزمون است. مهاجم جوان و 20 ساله تیم ملی فوتبال ایران که در عرض یکی دو سال گذشته اسم و رسمی در کرده و با گل‌هایی که به ثمر رسانده به یکی از بازیکنان موثر تیم ملی تبدیل شده است. آزمون که به دلیل سن و سال کم و البته چهره فتوژنیک محبوبترین بازیکن تیم ملی در اینستاگرام است، 340000 فالوئر دارد. نکته اینکه صفحه او یکی دو روزی هک شده بود اما به سردار برگردانده شد تا این مهاجم به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه بدهد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی

 
علیرضا حقیقی شانه به شانه سردار آزمون حرکت می‌کند. دروازه‌بان خوش چهره تیم ملی که در خلال مسابقات جام جهانی 2014 به بالاترین حد محبوبیت رسید هم اکنون در رده پنجم جدول فالوئرها قرار دارد. حقیقی با 338000 فالوئر تنها 2 هزار با سردار فاصله دارد. این دو در رقابتی شانه به شانه به سمت رکورد علی کریمی در بین فوتبالی‌ها حرکت می‌کنند. با توجه به خداحافظی کریمی از فوتبال، تعداد هوادارانی که او را فالو می‌کنند کمتر شده و به همین دلیل این امکان وجود دارد که آزمون و حقیقی بتوانند طی ماههای آینده به رکورد جادوگر حمله کنند و او را در اینستاگرام پشت سر بگذارند.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی

 
نفر ششم یک استقلالی است. کاپیتان سابق این تیم و بازیکن محبوبی که کماکان مورد توجه استقلالی‌ها قرار دارد. فرهاد مجیدی را هواداران آبی دوست دارند و در فضای مجازی نیز علاقه خود را به او نشان می‌دهند. مجیدی که دو سه سالی است با فوتبال خداحافظی کرده، 328000 فالوئر دارد. تقریبا 80000 فالوئر کمتر از علی کریمی که مهره محبوب پرسپولیسی‌ها است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی

 
نزدیکترین گزینه به فرهاد مجیدی یک والیبالیست است. شهرام محمودی که در دو سال اخیر به طرز عجیبی محبوب شده و با پیشی گرفتن از پژمان جمشیدی به رده هفتم صعود کرده است. محمودی که اهل کرج است 281000 فالوئر دارد. او در صفحه شخصی‌اش بیشتر عکس‌های خانوادگی منتشر می‌کند و نشان می‌دهد که یک چهره مشهور ورزشی اما خانواده دوست است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی

 
پژمان جمشیدی با حضور در سریال پژمان محبوبیت خاصی به دست آورده است. هم در بین فوتبالی‌ها و هم میان اهالی سینما. جمشیدی که در دوران فوتبال چند فصلی را با پیراهن پرسپولیس بازی کرد و البته چند سالی هم ملی‌پوش بود، درصد بسیاری از این محبوبیت را از طریق سینما به دست آورده است. جمشیدی در حال حاضر 273000 فالوئر دارد اما روز به روز به تعداد علاقه‌مندان او افزوده می‌شود.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی


ورزشکار بعدی پیام صادقیان است. بازیکن سابق پرسپولیس که در فصل اول حضورش در این تیم به محبوبیتی خارق العاده دست یافت اما در فصل دوم روز به روز از علاقه هواداران به او کاسته شد تا در نهایت او به نفت تهران برود و پیراهن این تیم را بپوشد. صادقیان که این روزها از سطح اول فوتبال دور شده و در یک تیم کم طرفدار بازی می‌کند با 264000 فالوئر در رده هشتم قرار گرفته است. اگر صادقیان در فصل دوم حضور در پرسپولیس مثل فصل اول می‌درخشید قطعا حالا تعداد فالوئرهایش بیشتر از 264000 نفر بود.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی


مهدی طارمی در دو ماه گذشته به طرز شگفت انگیزی محبوب شده و تعداد فالوئرهایش به حدود 235000 رسیده. طارمی با درخشش در ترکیب پرسپولیس و سپس تیم ملی در حال حاضر محبوبترین بازیکن سرخ‌ها محسوب می‌شود. با توجه به روند رو به رشدی که طارمی در فوتبال پیش گرفته، باید منتظر ادامه صعود او در تعداد فالوئر باشیم. طارمی بیشتر پست‌های فوتبالی در اینستاگرام خود قرار می‌دهد که آخری‌اش عکسی از بازی ایران- هند است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,محبوب ترین ورزشکاران ایرانی


چند نکته: ورزشکارانی که تعداد فالوئرهایشان به مرز 100 هزار و بالاتر رسیده بسیارند. به‌عنوان نمونه اشکان دژاگه با 232000، رضا قوچان‌نژاد با 217000، حسین ماهینی با 202000، عادل غلامی با 197000، امید عالیشاه با 170000، مهدی رحمتی با 151000، سوشا مکانی با 144000، محسن مسلمان با 135000، وحید طالب لو با 117000، فرهاد ظریف با 106000 و مرتضی پورعلی گنجی با 95000 فالوئر.

در بین مربیان فوتبال، یحیی گل محمدی با 44000 فالوئر در صدر قرار دارد و امیر قلعه‌نویی با حدود 20000 فالوئر رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

نیمار رکورددار تعداد فالوئر در بین ورزشکاران جهان است. مهاجم برزیلی بارسلونا بیش از 31 میلیون فالوئر دارد. یعنی یک دهم تعداد کل کاربران اینستاگرام در جهان. بعد از نیمار، کریس رونالدو قرار دارد با 29 میلیون و 400 هزار فالوئر. مهاجم رئال مادرید و تیم ملی پرتغال البته حضور فعالی در اینستاگرام دارد و حدودا روزی دو، سه عکس از خود منتشر می‌کند. بعد از رونالدو نیز نوبت می‌رسد به لیونل مسی ستاره بارسلونا و تیم ملی آرژانتین که 24 میلیون فالوئر دارد. 7 میلیون کمتر از نیمار و 5 میلیون کمتر از رقیب دیرینه‌اش رونالدو.

 

اخبار ورزشی - روزنامه ایران ورزشی