فردوسی پور خیلی باجنبه است!


سامان گوران این روزها خیلی معروف شده است. او تیپ شخصیت‌ها و چهره‌های سرشناس و معروف را تقلید می‌كند؛ كسانی مثل عادل فردوسی‌پور، علی دایی، مهران مدیری و رضا صادقی.





سامان گوران این روزها خیلی معروف شده است. او تیپ شخصیت‌ها و چهره‌های سرشناس و معروف را تقلید می‌كند؛ كسانی مثل عادل فردوسی‌پور، علی دایی، مهران مدیری و رضا صادقی. البته او چند وقت قبل و با بلوتوث‌هایی كه در آن صدای شخصیت‌های معروف را تقلید می‌كرد توانسته بود استعدادش را در زمینه تقلید صدا و تیپ سازی نشان بدهد. او هر كسی را می‌بیند فورا تیپ ظاهری‌اش را تقلید می‌كند



شهرت با شب‌های برره

كارم را از تئاتر و با آقای سید‌جواد هاشمی آغاز كردم. یادم می‌آید اولین كاری كه انجام دادم یك كار مذهبی بود كه در آن من نقش بچه‌ای را بازی می‌كردم كه حضرت علی(ع) به او كاسه شیری می‌داد. یك‌طوری آن را بازی كردم كه سیدجواد سعی می‌كرد، چنین نقش‌هایی را حتی در كارهای بعد هم داشته باشد. بعد در یك مراسم اختتامیه در سپاه پاسداران كه چهره‌های معروفی در آن كار داشتند، مثل طناز طباطبایی، انوشیروان ارجمند، فرهاد بشارتی و... كار كردم كه كار خوبی بود اما شاید در شب‌های برره شناخته شدم. در برره هم به این معروف شده بودم كه تیپ شخصیت هار ا خوب می‌گیرم. بیشتر هم پشت دوربین بودم. این خیلی برایم خوب بود چون دوربین و صحنه را خیلی بهتر شناختم و البته از آن مهم‌تر این‌كه دوستان خیلی خوبی مثل سیامك انصاری پیدا كردم. همان‌جا به این معروف شدم كه تیپ شخصیت‌ها را خوب می‌گیرم.



بازیكن پرسپولیس بودم

بله دركل تیپ‌ها را خوب می‌گیرم. رضا شفیعی‌جم كه خودش یكی از بهترین‌هاست در شب‌های برره به من می‌گفت كه این كار را خوب انجام می‌دهم. من حرفه‌ای فوتبال بازی می‌كردم و در آخرین جایی هم كه بازی می‌كردم تیم امید پرسپولیس بود به مربیگری آقای بهزاد داداش زاده. همان‌جا مینیسك پایم پاره شد و دیگر بین دوراهی ماندم كه كدام را انتخاب كنم. حتی در دوران خدمتم هم فوتبال بازی كردم. به همین دلیل دوست‌های قدیمی‌ام اكثرا فوتبالی هستند.
  • آن یكی عادل
ابتدا یكی دیگر این كار را انجام داده و تیپ عادل را بازی كرد اما چون بیشتر به عادل شباهت‌ ظاهری داشت، ماندگار نشد.
  • چرا عادل؟
همیشه ارتباط زیادی با فوتبالیست‌ها داشتم. سال گذشته و در جام ستارگان با عادل بودیم و همین خیلی به درست شدن این تیپ كمك كرد. خود عادل در همان جام ستارگان می‌گفت: «(با لحن عادل) اون‌ موقع‌ها این‌طوری نبودی كه...» در عید من دائم آرشیو برنامه‌های 90 را می‌دیدم و از اینترنت سوژه‌ها را می‌گرفتم. از دوستانش درباره عادل پرسیدم. خوشحالم كه افراد نگفتند، فقط صدایش شبیه عادل بود بلكه می‌گویندحركات و میمیكم هم شباهت دارد.



بلوتوث؟

تعدادی از آن بلوتوث‌هایی كه در آن صدای شخصیت‌ها تقلید می‌شد كار من بود. این كار‌ها را بیشتر در محافل دوستان هنری هم انجام دادم. آن‌ بلوتوث‌ها باعث شد، من استعدادم را جدی‌تر بگیرم و آشناهای بیشتری پیدا كنم.



جنبه؟

واقعا سعی كردم عادل را بشناسم. تكه كلام هایش را دقیق تكرار می‌كنم. او واقعا جنبه زیادی دارد و همیشه خیلی لطف داشته است به‌خصوص این كارهای آخر را خیلی دوست دارد.



كت قهوه‌ای؟

در سری اول گفتم باید كت قهوه‌ای بیاورید تا بازی كنم. عادل در همان سبك لباس می‌پوشد. بعد از پخش عادل رنگ‌های متنوع تری می‌پوشد.

دوستان بازیگر خیلی لطف داشتند. امیر جعفری زنگ زد و هرچه فحش از دهانش درآمد به من داد. پوریا پورسرخ زنگ زده و گفته: «عاشقتم داداش...»



علی دایی

من مشكل بیانی دایی را بیان نكردم چرا در محافل خصوصی این كار را كردم اما در تلویزیون نه. در مورد علی دایی فقط صدا و بیان نبود. میمیك و حركت‌ها هم بود؛ گریم و لباس خودش بود. در جشن استقلال فقط گفتم به افتخار علی دایی و برای اجرای برنامه نرفته بودم. رفته بودم پیراهن استقلالم را بگیرم. علی دایی هم اعلام كرد: «نیازی به تعریف و تمجید این آدم‌ها ندارم.‌»



تیپ حامدبهداد و رضا صادقی

حامد بهداد به من گفت كه این كار را خوب انجام می‌دهم و خیلی متاسفم كه نشد در خنده‌بازار بهداد را تقلید كنم درباره رضا صادقی هم بگویم كه از او اجازه گرفتم و تیپش را ساختم.


ویدیو مرتبط :
سوتی های فردوسی پور خیلی خفنه!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی فردوسی پور خیلی کوچک بود (عکس)



اخبار ورزشی - وقتی فردوسی پور خیلی کوچک بود (عکس)

تصویر زیر، عادل فردوسی‌پور را در دوران کودکی نشان می‌دهد.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,عادل فردوسی‌پور

 اخبار ورزشی - خراسان