شخصیت شناسی طلایی های ایران در المپیک


می‌گویند مرد متولد شهریور خیلی دوست دارد كه در كانون توجه باشد اما حمید سوریان بی‌آنکه بخواهد وقتی قهرمان هم نمی‌شود یك چهره است در بین تمام بچه‌ها.



 صبح بخیر : می‌گویند مرد متولد شهریور خیلی دوست دارد كه در كانون توجه باشد اما حمید بی‌آنکه بخواهد وقتی قهرمان هم نمی‌شود یك چهره است در بین تمام بچه‌ها.



حمید سوریان، مؤدب،  احساساتی وخوش مشرب

 در همه کارهایش  پشتکار دارد

پسر مودبی كه از 13 سالگی روی تشك سالن بابك ری شاه‌عبدالعظیم كشتی گرفتن را مثل پدر و 5 برادرش یاد گرفت حالا 5 مدال طلای جهان و یك قهرمانی المپیك را دارد. حمید می‌خواهد در رشته تربیت‌بدنی به درس خواندن ادامه دهد و آرزو دارد مثل الكساندر كارولین، اسطوره روس كشتی فرنگی جهان، جاودانه شود.

    عاشق خانواده اش است

سوریان در یك خانواده شش پسره، پسر ته‌تغاری است و شاید به همین دلیل است كه برای مادرش ناز می‌كند. از خانواده دوستی حمید نمی‌توان به راحتی گذشت. او برای هر كدام از برادرانش یك صفت در وبلاگش آورده اما مادرش آنقدر برای او عزیز است كه بلافاصله بعد از گرفتن مدال در المپیك آن را به مادرش تقدیم كرد. حمید محمد سوریان ریحانپور روز دوم شهریورماه 27 ساله می‌شود اما چهره معصومانه‌اش غیر از اینكه او را ازدیگركشتی‌گیرها متمایز كرده او را جوانی 52-42 ساله نشان می‌دهد.

    احساساتی است اما درون گرا


اگر به وبلاگ شخصی‌اش سركی بكشید، می‌بینید كه دغدغه‌های قهرمان المپیك دغدغه‌های خیلی از ماست؛ كمك به زلزله‌زده‌ها، فراموش نكردن بچه‌های سرطانی و زنده نگه داشتن نام آنهایی كه از پیش ما رفتند و غروب‌شان غمی بود برای جامعه ایرانی. به نظر می‌رسد حمید پسر احساساتی و جالبی باشد كه البته به چهره‌اش هم كاملا می‌آید. او خیلی راحت از علاقه‌اش به علیرضا دبیر می‌گوید در حالی كه تعداد قهرمانی‌هایش نسبت به بچه محل خود خیلی بیشتر است.

    شکست ها او را از پا نمی اندازند

5 سال پیش وقتی محمد بنا از تیم ملی رفت، حمید هم به هم ریخت؛ تا جایی كه وقتی به بی‌نظمی اردوی تیم ملی اعتراض كرد اخراج شد. البته سوریان خیلی زود برگشت و قهرمان جهان هم شد اما از المپیك پكن تا بازی‌های گوانگ‌ژو و حتی بعدتر از آن دوران زندگی ورزشی حمید با شكست‌های متعدد رقم خورد كه این مسئله روی زندگی او تاثیر بدی گذاشت اما خوشبختانه با برگشت محمدبنا، طلسم شکست و او قهرمان المپیک هم شد.

    دوست ندارد در دسترس باشد و روی کارش متمرکز است

حمید از پدری ورامینی و مادری اهل شهرری به دنیا آمده و با پایین‌شهری بودنش خیلی حال می‌كند. این قهرمان المپیك 2 دوست خیلی صمیمی دارد كه از دوستی با آنها لذت می‌برد. شاید بدترین خصوصیت سوریان تغییر شماره تلفن باشد كه هرچند وقت یك‌بار اتفاق می‌افتد وگرنه در حمید خیلی سخت می‌توان خصلت منفی و بداخلاقی پیدا كرد.

    برای  زندگی مشترک اهل برنامه ریزی است


قهرمان المپیك فعلا اهل زندگی مشترك نیست. در طالع ازدواج مرد متولد شهریور آمده شعله عشق درون او خیلی آرام و كند روشن می‌شود اما همیشه روشن خواهد بود. ظاهرا این اتفاق هنوز برای حمید نیفتاده، زیرا خبری از زندگی مشترك نیست. خودش جایی گفته یك المپیك دیگر باید بگذرد تا وارد زندگی مشترك شود. آن روز حمید 13 ساله خواهد بود و البته این سن ازدواج دیگر برای جوان‌های امروزی دیر نیست؛ به خصوص اگر نازكدل باشی و دلت نخواهد همسرت به دلیل اردوها و سفرهای طولانی دلتنگ دیدنت باشد و زجر بكشد.

  چهره حمید سوریان به كشتی‌گیرها نمی‌‌خورد؛ حتی با آن زخم زیر چشم بعد از قهرمانی المپیك. ظاهری آرام دارد اما آنها كه چند باری از نزدیك با او برخورد داشته‌اند می‌گویند پسر شلوغی است برای خودش. اصلا مگر می‌شود بچه شهرری بود و ساكت یك‌جا نشست؟ با این حال حمید را نه به دلیل این شلوغی‌های زیركانه، بلكه با خلقیات خوبش مثل حس نوع‌دوستی‌اش می‌شناسند.






 هركول زن‌ذلیل!

بهداد سلیمی خانواده دوست،خوشرو و مهربان

    آقا بیداد (نام بهداد به گویش محلی) مثل همسرش از سفر نوروز سال گذشته به شیراز به عنوان بهترین و خاطره‌انگیزترین سفر زندگی‌اش یاد می‌كند. اگر بچه حرف گوش‌كنی باشد باید در 32 سالگی ورزش قهرمانی را كنار بگذارد، زیرا پدرش اصرار دارد كه او به زندگی شخصی‌اش بیشتر برسد و مربی شود اما بعید است این اتفاق بیفتد. بهداد كه روزگاری به وزنه‌برداری به عنوان تفریح تابستانی نگاه می‌كرد بعد از شكستن ركورد یكضرب رضازاده در پاریس، در لندن از شكستن ركورد دوضرب او بازماند اما شاید در آینده‌ای نزدیك تمام ركوردها متعلق به او باشد. البته به نظر می‌رسد فرمان ركوردشكنی را باید همسرش برای او صادر كند.

قهرمان مازندرانی المپیك با وجود تپل بودن بیش از حد به خودش می‌رسد هر چند پیدا كردن لباس دلخواه در این سایز برای او بسیار دشوارتر از رویارویی با پولاد سرد و زدن وزنه 251 كیلوگرمی است. سلیمی دوم فروردین 09 پای سفره عقد نشست. البته داستان خواستگاری هركول ایران هم برای خودش  جالب است، بهداد با برادر آلما كه وزنه‌بردار بوده در اردوی آنتالیا آشنا می‌شود و رفت و آمد را با او آغاز می‌كند. بهداد در بابلسر و منزل آیدین دوستش آلما را می‌بیند و مدتی بعد خواستگاری و سایر اتفاقات شیرین و شروع زندگی مشترك. همسر سلیمی البته از روز خواستگاری‌اش هم خاطره شیرینی دارد، ظاهرا بهداد به دلیل دوستی با آیدین (برادر عروس) نمی‌توانسته سرش را بالا بیاورد و از شدت خجالت صورتش سرخ شده بود!

 شاید  خیلی از بچه‌های شمال مثل بیشتر نقاط ایران، عاشق فوتبال باشند و گل كوچك محلی اولین خاستگاه ورزشی‌شان باشد. اما سلیمی به صراحت می‌گوید هیچ علاقه‌ای به فوتبال ندارد. البته با وجود این بی‌میلی، تعصب به تیم شهرش   را   پنهان نمی کند و برد نساجی بهداد را خوشحال می‌كند. طبیعی است كه به تعداد طرفداران بارسلونا و لیونل مسی هر روز افزوده ‌شود و بهداد با وجود اینكه خیلی كم فوتبال می‌بیند از جادوی بارسا و لئو مسی لذت می‌برد.

   در طالع مرد متولد آذرماه آمده هرگز نباید جلوی موفقیت آنها را گرفت و ظاهرا قاسم غزالیان اولین‌ مربی بهداد در قائم‌شهر خیلی خوب این نكته را درك كرده بود كه شاگردش می‌تواند روزی قهرمان المپیك باشد. البته بهداد اول به طرف ژیمناستیك و بعد از آن به كشتی جذب شد اما  وقتی بیشتر رشد كرد فیزیك بدنی او باعث شد وزنه‌برداری را به عنوان رشته ورزشی‌اش انتخاب كند. فكرش را بكنید، بهداد با این هیكل و 160 كیلوگرم وزن می‌خواست در ژیمناستیك بالا و پایین بپرد.

    اینكه بهداد فرد خانواده‌دوستی باشد اصلا چیز عجیبی نیست، زیرا بیشتر ما ایرانی‌ها چنین خصوصیاتی داریم حتی اگر هر سال قهرمان جهان باشیم و در خیابان با انگشت نشان‌‌مان دهند. با این حال بهداد بدجوری به همسرش عشق می‌ورزد و به غیر از اینكه 5 دقیقه بعد از مدال گرفتن با او تلفنی صحبت می‌كند، او مدال‌هایش را به همسرش تقدیم می‌كند. اصلا همسر او بود كه از بهداد خواست در مسابقات جهانی پاریس ركورد یكضرب سنگین‌وزن را بزند. شب قهرمانی در المپیك هم بهداد مدام پلاك طلایش را كه نام همسرش روی آن حك شده می‌بوسید تا باز هم مدال را تقدیم همسرش آلما كند.  البته به غیر از اینكه دوباره باید بگوییم كه پشت هر مرد موفق یك زن قوی ایستاده و برای موفقیت تشویقش می‌كند باید برای آقایان متاسف باشیم، زیرا قوی‌ترین مرد جهان هم یك زن‌ذلیل بیش نیست!

بهداد هر غذایی را دوست دارد جز سوپ شاید به دلیل اینكه سوپ هیچ حجمی از معده فراخ او را نمی‌گیرد. البته مشخص است كه یك آدم 160 كیلویی دنبال غذاهای حجیم و پركالری باشد و شاید بهداد در غذا خوردن هم حسین رضازاده را الگوی خودش قرار داده.





 امید نوروزی متولد بهمن و غافلگیر کننده

امید متولد 29 بهمن 1364 در روستای ارزبان بهرغان از توابع شهرستان سپیدان است و شاید به همین دلیل بعد از قهرمانی در المپیك هم دنبال تیپ و لباس و ماشین آنچنانی نرود.

در طالع مرد متولد بهمن آمده، آنها زیاد حرف می‌زنند اما امید دقیقا برعكس آنچه گفته شده جزو كم‌‌حرف‌ترین بچه‌های اردوی كشتی فرنگی است. بهمنی‌ها معمولا از چیزهای پیش‌بینی‌نشده و غیرمترقبه لذت می‌برند و شاید به همین دلیل بود كه او با مدال طلایش كل ایران را غافلگیر كرد. بعد از كشتی فینالش هم سالتو بارانداز محمد بنا مربی محبوب اهالی كشتی یك سورپرایز دیگر از این بهمنی‌ كم‌حرف بود.

حالا خانواده امید در محله فضل‌آباد كه یكی از محله‌های قدیمی شیراز به حساب می‌آید یك خانه قدیمی و كوچك دارند و بعید است قهرمانی امید در المپیك هم تغییری در زندگی این خانواده ساده شهرستانی به وجود بیاورد. البته شب قهرمانی امید در محله‌های دروازه كارون و سنگ سیاه غوغایی برپا بود نوروزی در آن شب تاریخی مدالش را به همه مردم ایران تقدیم كرد تا دست و دلبازی‌اش را نشان دهد.

امید جوان آرام، بی‌حاشیه و گوشه‌گیری است كه با سرك كشیدن در زندگی‌اش هم نمی‌توان به جزئیات زیادی رسید. البته دوستانش می‌گویند این قهرمان 27ساله المپیك هم آدم حساس و هم احساسی است كه البته این صفات چندان با روحیه یك كشتی‌گیر همخوانی ندارد.

نوروزی كه گفته در طول این سال‌ها چیزی جز دردسر و زحمت برای پدر و مادرش نداشته در رشته دانشگاهی تربیت بدنی درس می‌خواند. امید  عاشق ورزش زورخانه‌ای است و هر از گاهی باید او را در گود زورخانه پیدا كرد تا روی تشك كشتی.





قاسم رضایی آقای ببر وارد می شود

مرداد، ماه تولد قاسم برای او به اندازه كافی خوش‌یمن بود، قهرمانی در المپیك آن هم در حالی كه او حتی طلای جهانی نداشت به یكباره قاسم را به اوج شهرت و محبوبیت رساند اما او پسر مودب و خجالتی‌ای است كه بعید به نظر می‌رسد از قسمت منفی شهرت و محبوبیت استفاده كند و دنبال ماشین آنچنانی و... باشد.

در طالع مرد متولد مرداد آمده متولدان این ماه خیلی دوست دارند مورد توجه و تحسین قرار بگیرند ضمن اینكه اهل گفت‌وگو و معاشرت هستند. شاید به همین دلیل است كه بعد از بازگشت از لندن، رضایی در تمام شبكه‌‌های تلویزیونی و رادیویی دیده شد و مصاحبه‌هایش در روزنامه‌ها جلوی چشم بود.

آنهایی كه با رضایی از نزدیك برخورد داشته‌اند می‌گویند قاسم پسر فوق‌العاده‌ باشخصیت و مودبی است و با وجود آن هیكل عضلانی و قدرتمند سرش را به زور بالا می‌آورد.

رضایی ظاهرا دل‌خوشی از روس‌ها ندارد و از اینكه به آنها درس كشتی داده حسابی شاد و كیفور است و مدام در مصاحبه‌هایش به این نكته تاكید می‌كند.قاسم اهل سورپرایز كردن نیست اما بدش نمی‌آید بعد از قهرمانی در المپیك جلوی چشم باشد. شاید رسول جزینی مربی اصفهانی، خیلی خوب او را می‌شناخت كه بعد از قهرمانی‌اش روی  تشك سالتو باراندازش كرد، قاسم 27 مرداد امسال 27ساله شد و حالا در این سن یك چهره ویژه برای مردم ایران خواهد بود كه به جزئیات زندگی‌اش بیشتر پرداخته می‌شود.

برای قاسم این روزها بزرگ‌ترین اتفاق زندگی‌اش دور زدن با پرچم ایران است كه نزدیك بود از كف او برود. همین چند وقت پیش بود كه قاسم وسوسه شد تا با پذیرفتن تبعیت كشور آذربایجان به تیم ملی كشتی فرنگی این كشور بپیوندد اما دوپینگ 2 كشتی‌گیر برای او درهای تیم ملی ایران را گشود.






ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی المپیک ایران 1 - 2 المپیک عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود تیم دختران ایران به نیمه نهایی المپیک



 

 

صعود تیم دختران ایران به نیمه نهایی المپیک

 

صعود تیم دختران ایران به نیمه نهایی المپیک نوجوانان سنگاپور

تیم فوتبال دختران ایران به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال المپیک 2010 نوجوانان سنگاپور صعود کرد.

در آخرین روز بازیهای گروهی، تیم ترکیه با نتیجه چهار بر صفر مقابل گینه نو به پیروزی رسید و همین نتیجه باعث صعود تیم ایران به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی شد. در مرحله نیمه نهایی روز شنبه تیم دختران ایران در استادیوم جالان بیسار به مصاف گینه استوایی می رود که در دو بازی قبلی خود شیلی و ترینیداد و توباگو را شکست داده است. در دیگر بازی نیمه نهایی تیم ترکیه به مصاف شیلی می رود.

جدول رده بندی نهایی گروه  مسابقات فوتبال المپیک سنگاپور به شرح زیر است:

ترکیه 6 امتیاز - تفاضل گل 6+، ایران 3 امتیاز - تفاضل گل 1-،  گینه نو بدون امتیاز - تفاضل گل 5-