شایعات عجیب درباره روسای جمهور ایران


دنیای آدم‌های معروف و مشهور و کسانی که اعضای یک جامعه آنها را با انگشت به یکدیگر نشان می‌دهند با شایعه گره خورده است و نمی‌توان زندگی آنان را بدون حضور شایعه‌های تصور کرد. شایعه‌هایی که از جزئی ترین موارد زندگی خصوصی این افراد تا مرگ و بیماری آنها را شامل می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: دنیای آدم‌های معروف و مشهور و کسانی که اعضای یک جامعه آنها را با انگشت به یکدیگر نشان می‌دهند با شایعه گره خورده است و نمی‌توان زندگی آنان را بدون حضور شایعه‌های تصور کرد. شایعه‌هایی که از جزئی ترین موارد زندگی خصوصی این افراد تا مرگ و بیماری آنها را شامل می‌شود.

نامه‌نیوز در ادامه نوشت:‌ دنیای هنرمندان، ورزشکاران و سیاستمدارن مملو از این شایعات است. آخرین نمونه این شایعات مربوط به رئیس جمهور پیشین ایران یعنی محمود احمدی نژاد است. خبری در سطح شهر پیچید که احمدی نژاد سکته مغزی کرده و در کما به سر می‌برد. بعد از انتشار این خبر، رسانه‌ها به دنبال صحت خبر بودند و از این بیمارستان تا بیمارستان دیگری به دنبال نام بیماری به نام محمود احمدی نژاد می‌گشتند.

در این بین یکی از نزدیکان محمود احمدی نژاد در گفت‌وگویی با رسانه‌ها خبر سکته احمدی نژاد را تکذیب کرد و گفت:« سکته مغزی احمدی‌نژاد و انتقال وی به بیمارستان و در کما به سر بردن وی از اساس کذب است .اینگونه اخبار کذب از سوی برخی سایت‌های خبری با اهداف خاص تهیه و منتشر می‌شود که به لحاظ قانونی قابلیت پیگرد قضایی دارد.»



بوتاکس رئیس جمهور

دیگر شایعه‌ای که در مورد محمود احمدی نژاد دهان به دهان چرخیده است و هنوز هیچ فرد حقیقی و حقوقی آن را به طور کامل تکذیب نکرده است خبر بوتاکس کردن احمدی نژاد بوده است. در این میان داماد او یعنی «مهدی خورشیدی» که اتفاقا یک پزشک است در گفت‌وگویی درباره شایعه عمل جراحی زیبایی پدرزن اش گفت:« ایشان بوتاکس نکرده چون بوتاکس بیشتر صورت را باز می‌کند،تا جایی که می‌دانم در سفرهای استانی زیر آفتاب و این‌طرف و آن‌طرف پوستشان خیلی اذیت شد یکسری کرم برای ایشان تجویز شد و خب خیلی بهتر شدند. اگر دقت کنید شکستگی‌های خاصی هم در صورتشان وجود دارد»

احمدی نژاد تنها سیاستمدار ایرانی نیست که درگیر این شایعات است و بسیاری از این سیاسیون ایرانی درگیر این شایعات هستند که در راس آنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.



ثروت آیت‌الله

شایعات اصلی پیرامون آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی در مورد زندگی شخصی او، ثروت و زندگی فرزندانش است. بعد از پایان دوران ریاست جمهوری وی همراه شد با شایعه‌های فراوانی پیرامون زندگی شخصی آیت‌الله. در مورد زندگی او کتاب‌ها و مقاله‌های فراوانی نوشته شد که معروف ترین آن نوشته اکبر گنجی به نام« عالیجناب سرخپوش» بود.

محمد هاشمی بهرمانی، برادر رئیس جمهور پیشین ایران، در مورد این شایعات می‌گوید: «به هر حال زندگی شخصی آیت الله هاشمی را آنهایی که می بینند، می دانند. آن روز که انقلاب شد، در خانه ای در دزاشیب بود که حدود 800 متر بود. الان در یک خانه اجاره ای زندگی می کنند که خیلی کمتر از آن است. در مورد فرزندان ایشان هم باید بگویم که هیچ یک از بچه ها کار اقتصادی به آن معنا جز ادامه کشاورزی ندارند؛ همان کشاورزی که ما در رفسنجان داشتیم. بخشی از زندگی را از آنجا و بخشی را هم از حقوق خودشان اداره می کنند.»

فاطمه هاشمی، دختر بزرگ آیت‌الله نیز اینگونه پاسخ این شایعات را می‌دهد:« اینها دروغ است. فائزه هنوز یک بار هم پایش به کانادا نرسیده است، می‏‌گویند اتوبان‏‌های کانادا مال فائزه است. اثبات کردن این حرف‏‌ها که کاری ندارد. چرا کسی به طور مستند اثبات نمی‏‌کند؟ ما خیلی پولدارتر از این بودیم. پدر من حدود یکصد قواره زمین در سالاریه قم داشت و همه را داد به طلاب و نیازمندان. یک مقداری از آنها را هم به ما داد. وضع ما هم بد نیست، به هر حال همسر من دندانپزشک است و بقیه خانواده هم همه تحصیلکرده و دارای مشاغل خوب هستند»

در دهه 60 نیز هاشمی درگیر شایعاتی از جنس دیگر بود و طی‌ آن سال‌ها بارها شایعه ترور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به گوش مردم می‌رسید. ترور شدن هاشمی رفسنجانی، خبری بود که مردم بارها آن را شنیده بودند. آیت‌الله در کتاب خاطرات سال 60 خود اینگونه این شایعه‌ها را روایت می‌کند: «شایعه‌ توطئه‌ سوء قصد به‌ جان‌ من‌ و سایر مسئولان‌ قوی‌ است‌ و به‌ همین‌ جهت‌محافظت‌شدیدتر است‌. ساعت‌ یازده‌ به‌ دانشگاه‌ رسیدم‌. مراسم قرائت فاتحه‌ برای‌ شهیدهاشمی‌ نژاد و شهدای‌ سانحه‌هواپیما هم‌ از طرف‌ امام‌ و مسئولان‌، قبل‌ از نمازدر دانشگاه‌ برگزار شد. خانم‌ کلاهدوز وفرزندان‌ خردسال‌ کلاهدوز و نامجو،برادر هاشمی‌ نژاد و رحیم‌ صفوی‌، فرمانده‌عملیات‌ سپاه‌ در خوزستان‌ و آقای‌ فلسفی‌ صحبت‌ کردند.»



دست دادن با زنان

سید محمد خاتمی دیگر رئیس جمهور ایران است که شایعات فراوانی پیرامون او رخ داده است. دست دادن یا یک دختر ایتالیایی، حضور در انتخابات‌های مختلف و دیدارها او در راس این شایعات قرار دارد. دست دادن او با زنان، یکی از شایعه‌هایی بود که مخالفان رئیس جمهور اصلاحات در مورد او به راه انداخته بودند و حتی تصویری نیز در این زمینه رسانه‌های مجازی منتشر شده بود.

خاتمی بعد از این ماجرا و در دیداری ضمن تکذیب این ادعا گفت:« با هیچ زنی مصافحه نکرده‌ام و فیلم ارایه‌‏شده با واقعیت همخوانی ندارد.» یکی دیگر از فعالیت‌های دفتر سید محمد خاتمی، تکذیب شایعات متعدد در مورد اوست. خاتمی، بارها و بارها از طریق دفتر خود و در دیدارهای مختلف شایعات پیرامون خود را تکذیب می‌کند، به ویژه شایعاتی که مربوط به دیدار با برخی متفکران غربی است.

یکی دیگر از کسانی که شایعات پیرامون او فراوان شنیده می‌شود، اسفندیار رحیم مشایی، یار دیرین و به اصطلاح مراد محمود احمدی نژاد است. مرد جنجالی دولت‌های نهم و دهم در تیررس شایعات مختلف قرار داشت و از سکته گرفته تا ارتباط با رمال‌ها و جادوگرها. چندی پیش و پس از پایان کار دولت دهم خبری در رسانه‌ها منتشر شد که اسفندیار رحیم مشایی، سکته کرده است و تحت عمل جراحی باز قلب قرار گرفته است. خبری که به سرعت توسط نزدیکان مشایی تکذیب شد و رسانه‌های نزدیک به دولت دهم اعلام کردند که مشایی با سلامت کامل در محل کار خود حضور دارد.

فروردین امسال نیز شایعه‌ای دیگر در مورد مشایی، تیترهای روزنامه‌ها و رسانه‌ها را به خود اختصاص داد. یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که مشایی در جلوی درب نهاد ریاست جمهوری ترور شده است. خبری که به سرعت از سوی نهادهای مختلف تکذیب شد تا مشخص شود، مشایی می‌تواند رکورد دار شایعه‌ها در کشور باشد.



ملاقات با فرح

غلامعلی حداد عادل
، نیز از جمله سیاستمدارانی است که شایعات فراوانی پیرامون او قرار دارد. ارتباطش با فرح پهلوی و حضور فرزندش در آمریکا از جمله این مباحث بوده است. این شایعات به قدری پررنگ بود که رئیس سابق مجلس شورای اسلامی مجبور شد در گفت‌وگویی تلویزیونی به این شایعه‌ها پاسخ بدهد. او در مورد ارتباطش با فرح می‌گوید:« بحث ارتباط بنده با فرح و دفترش تهمت هایی است که سروش مطرح می کند و دلایل سیاسی دارد. بنده به وی گفتم اگر دلیلی مبنی بر این ارتباط دارد مطرح کند. اگر من چنین سابقه ای داشتم هیچگاه در ابتدای انقلاب عضو حزب جمهوری اسلامی نمی شدم. بنده حتی یک روز هم در انجمن شاهنشاهی فلسفه عضو نبودم و تدریسی نداشتم.» او همچنین اعلام کرد که یکی از دخترانش به مدت سه سال در آمریکا زندگی کرده است.

بیماری علی اکبر ولایتی، بازداشت محسن رضایی در زمان جنگ، زمین‌های برادران لاریجانی، میزان شهریه سید حسن خمینی، چاقو خوردن قالیباف، گرین کارت داشتن برخی سیاستمداران ایرانی و .... از جمله هزاران شایعاتی است که رسانه‌ها و جامعه ایران را با خود درگیر کرده است. شاید بشود گفت که شایعه جزء جدا ناپذیر زندگی افراد مشهور در جهان و به ویژه در ایران است. شایعه را می‌شود نمک دنیای آدم مشهور دانست.


ویدیو مرتبط :
بیانیه مشترک روسای جمهور ایران و عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاكرات خصوصی روسای جمهور ایران و سوریه آغاز شد



 

 

مذاكرات خصوصی روسای جمهور ایران و سوریه آغاز شد

بشار اسد رییس جمهوری سوریه كه صبح امروز در راس یك هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر كرده است، لحظاتی پیش و پس از استقبال رسمی توسط رییس جمهوری اسلامی ایران، وارد مذاكرات خصوصی با آقای احمدی نژاد شد.

بشار اسد صبح امروز شنبه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال منوچهر متكی وزیر امور خارجه، علی نیكزاد وزیر مسكن و شهرسازی و جمعی از سفرای كشورهای عربی مقیم تهران قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی احمدی نژاد از بشار اسد، فارق الشرع معاون رییس جمهوری، ولید معلم وزیر خارجه و جمعی از مقامات سوری و همچنین منوچهر متكی وزیر امور خارجه، مسعود میركاظمی وزیر نفت، علی نیكزاد وزیر مسكن و شهرسازی و مجبتی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهوری ایران حضور داشتند.

هدف از سفر رییس جمهوری 45 ساله سوریه به تهران، توسعه مناسبات و روابط اقتصادی و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی است.

در این سفر، نشان عالی جمهوری اسلامی ایران توسط دكتر محمود احمدی نژاد برای نخستین بار به رییس جمهوری سوریه به خاطر حمایت وی از ' مقاومت ' در منطقه به ویژه حزب الله لبنان و فلسطین اعطا می شود.

سفر اسد به تهران در پاسخ به سفر رسمی هشتم اسفند ماه سال 1388 محمود احمدی نژاد رییس جمهوری كشورمان به سوریه انجام می شود كه در آن توافقنامه لغو روادید میان دو كشور به امضا رسید.

از زمان آغاز ریاست جمهوری اسد در خرداد ماه 1379 (2000 میلادی) این هشتمین سفر وی به جمهوری اسلامی ایران و پنجمین سفر در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد است.

اسد آخرین بار در تاریخ 28 مرداد 1388 از جمهوری اسلامی ایران دیدار كرده بود.

احمدی نژاد نیز بیست و هفتم شهریورماه در مسیر سفر به نیویورك توقفی دو ساعته در فرودگاه دمشق داشت و با همتای سوری خود دیدار و تبادل نظر كرد.

سفر رییس جمهوری سوریه به ایران به دلیل اهمیت روابط راهبردی دو كشور و نقش آنها در تحولات منطقه ای و بین المللی در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است.