سوپر استار فیلمنامه نویس ها


پیمان قاسمخانی پس از یک تجربه بازیگری نه چندان موفق در "عاشقانه" (علیرضا داوودنژاد) با نگارش فیلمنامه "دختری با کفش های کتانی" در سال 1377 جایگاه خود را به عنوان یک فیلمنامه نویس حرفه ای تثبیت کرد.

در چند دهه گذشته با نگاه به بالا رفتن سطح کیفی کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین، ساخت موسیقی متن، استفاده از صدای سر صحنه و حتی رفتن به سوی بهره گیری از جلوه های ویژه دیداری مطابق با حداقل استانداردهای روز و نیز مهم شدن موضوع بازیگری در سینمای ما، این ادعا و باور بسیاری از کارشناسان و منتقدان که "دلیل مهم نرسیدن سینما و تلویزیون ایران به سطح استانداردهای جهانی همواره ضعف در فیلمنامه بوده و هست" روز به روز رنگ و بویی جدی تر به خود می گیرد.

اگر آثار سینمای تجاری را در برهه های زمانی گوناگون کنار بگذاریم، متاسفانه می بینیم که بسیاری از فیلمهای مهم و شاخص سینمای ایران، با فیلمنامه ای از خود کارگردانانشان جلوی دوربین رفته اند که این به درک نادرست بسیاری از همان فیلمسازان از "نگره مولف" بازمی گردد. با این وجود در یکی دو دهه اخیر فیلمنامه نویسان مستقل و حرفه ای کم کم توانسته اند. جایگاه فن/ هنر فیلمنامه نویسی را در سینما و حتی تلویزیون ایران جا بیندازند.



ویدیو مرتبط :
آموزش فیلمنامه نویسی 1، فکر کردن مثل یک فیلمنامه نویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشك های سوپر استار + عكس



اشك های سوپر استار + عكس

شاید خیلی ها مغرورترین فوتبالیست دنیا را رونالدو بدانند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، این تصویر قاب كوچكی از اشكهای سوپر استار مغرور پس از تعویضش به علت مصدومیت است!/باشگاه خبرنگاران


  کریس رونالدو ,عکسهای رونالدو ,اخبار,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی

 

  کریس رونالدو ,عکسهای رونالدو ,اخبار,اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی