سه ساعت بازجویی بی پرده از حسین هدایتی


مالک باشگاه استیل آذین و ملوان بندرانزلی که حالا از طریق برادرش باشگاه گهر دورود را هم در لیگ برتر دارد، همواره مورد سوال بسیاری از علاقمندان به فوتبال و افراد عادی بوده که این ثروت را از کجا آورده و با چه نیتی در فوتبال خرج می کند و دنبال چیست؟


ویدیو مرتبط :
ساعت طلای حسین هدایتی، سوژه داغ رسانه ها شد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسین هدایتی : افشای پشت‌ پرده هیات مدیره پرسپولیس/ مشاور وزیر ورزش گفت سکوت کن!



 اخبار,اخبار ورزشی,حسین هدایتی


 اخبار ورزشی - حسین هدایتی مطرح کرد:
افشای پشت‌ پرده هیات مدیره پرسپولیس/ مشاور وزیر ورزش گفت سکوت کن!

رئیس پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که یکی از گروه‌های مذاکره کننده برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس طی ماه‌های گذشته بود با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان هیچ نگاه مثبتی به حضور بخش خصوصی در ورزش ندارد گفت: وزیر ورزش شرط گذاشته بود هرگروهی می‌خواهد پرسپولیس را بگیرد باید ساکت مدیرعامل باشد اما بعدا نظر او تغییر کرد.

به گزارش مهر، حسین هدایتی که چندین سال است وارد ورزش شده و بخش عمده ای از  فعالیت هایش را در فوتبال سپری کرده است، یکی از افرادی بود که برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس با مسئولان وزارت ورزش و جوانان وارد مذاکره شد اما در شرایطی که مذاکرات طولانی مدتی را هم با امیررضا خادم نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان در امر خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس داشت، اما در نهایت نتوانست به هدفی که داشت برسد.

هدایتی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود همه مذاکراتی که صورت گرفت نتوانست باشگاه پرسپولیس را در اختیار بگیرد گفت: من سالهاست که در عرصه اقتصادی فعالیت می کنم و بیش از 34 سال است که کار اقتصادی می کنم. در این مدت حرف و حدیث های زیادی پیرامون بنده وجود داشت اما با همه این مسائل با قدرت کارم را ادامه می دهم که این نشان می دهم هیچ مشکلی برای انجام چنین فعالیت هایی ندارم.

وی در ادامه به مذاکراتش با امیررضا خادم و مسئولان وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: زمانی که مسئولان وزارت ورزش در حال رایزنی برای واگذار کردن استقلال و پرسپولیس بودند، مذاکراتی با بنده برای در اختیار قرارگرفتن باشگاه پرسپولیس صورت گرفت و بنده هم پیشنهاداتم را به آنها ارائه کردم. حتی روزی که با آقای خادم جلسه داشتم چک بانکی 8 میلیارد تومانی را هم همراه داشتم تا نشان دهم قصد دارم باشگاه پرسپولیس را در اختیار بگیرم.

وی ادامه داد: دهه آخر اسفندماه سال گذشته بیش از پنج جلسه با آقای خادم داشتم که دو جلسه در دفتر خصوصی ایشان بود و سه جلسه دیگر در دفتر من. در نهایت این جلسات منجر به قرارداد سه صفحه ای شد که روز 26 اسفند در اختیار من قرار دادند و گفتند که شما باید 27 میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس هزینه کنید. بنده این را پذیرفتم اما اعلام کردم باید اعضای هیات مدیره با انتخاب بنده معرفی شوند و اگر پنج عضو داریم باید سه عضو را ما انتخاب کنیم و دو عضو را وزارت ورزش و جوانان که آقایان نپذیرفتند.

هدایتی در ادامه خاطرنشان کرد: حرف آقایان این بود که باید اعضای هیات مدیره را وزارت ورزش انتخاب و معرفی کند. ضمن اینکه آقای وزیر ورزش اصرار داشتند و شرط کرده بودند که هر گروهی که پرسپولیس را در اختیار می گیرد باید محمدرضا ساکت را به عنوان مدیرعامل انتخاب کند. سر مدیرعاملی ساکت ما به اختلاف خوردیم. بنده اعتقاد داشتم مدیرعامل را باید اعضای هیات مدیره انتخاب کنند اما وزیر ورزش و جوانان عنوان می کرد که ساکت باید مدیرعامل باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب ساکت به عنوان مدیرعامل باشگاه تنها نقطه اختلاف شما با مسئولان وزارت ورزش و جوانان بود گفت: البته این مشکل وجود داشت اما متاسفانه برخی بی اخلاقی ها هم صورت گرفت و برخی به دروغ مسائلی را مطرح کردند که به هیچ عنوان واقعیت نداشت. آقایان مطرح کرده بودند که بنده به شهرداری تهران بدهی دارم و نمی توانم مسئولیتی در باشگاه پرسپولیس بگیرم. این حرف کاملا بی اساس بود چرا که بنده به عنوان یک فرد اقتصادی که در کار خرید و فروش املاک هستم طبیعتا با شهرداری هم مراودات کاری دارم.

هدایتی ادامه داد: متاسفانه این آقایان بدون اینکه بررسی کنند و یا اطلاعات درستی داشته باشند با آبروی افراد بازی کردند. بنده فهرست بدهی و طلبکاری از شهرداری را منتشر می کنم تا دوستان بدانند که وضعیت چگونه است. من 30 سال است که با شهرداری کار می کنم و در مجموع 9 میلیارد تومان در یک بخش به شهرداری بدهکار هستم اما در بخش ملکی 400 میلیارد تومان از شهرداری طلبکار هستم. نمی دانم این آقایان بر چه اساسی عنوان کرده بودند که حراست شهرداری با حضور بنده در پرسپولیس مخالفت کرده است.

مالک باشگاه استیل آذین در ادامه خاطرنشان کرد: آقایان وزارت ورزش عنوان کردند که از مراجع ذیصلاح استعلام گرفتند و آنها عنوان کرده بودند که بنده برای حضور در پرسپولیس مشکل دارم و مورد تایید نیستم. در حالی که اصلا چنین استعلامی از این مراجع گرفته نشده بود. اگر آنها چنین استعلامی را دارند خواهش می کنم منتشر کنند تا بقیه هم بدانند که بنده مشکل دارم. متاسفانه در این مورد بی اخلاقی و دروغگویی صورت گرفته و چنین استعلامی وجود ندارد.

وی افزود: همان روزی که قرارداد را در اختیار من گذاشتند عنوان کردند که آقای گودرزی به خاطر کسالتی که مادرشان داشته رفتند ملایر و دسترسی به ایشان برای گرفتن تاییدیه سخت است. اما بعدا مطلع شدم همان شب آقای گودرزی رفته بودند فرودگاه استقبال یا بدرقه یکی از تیم های ملی. وقتی متوجه شدم که به من دروغ گفته اند خیلی ناراحت شدم. متوجه شدم که این آقایان نگاه مثبتی به بخش خصوصی ندارند. من قبلا رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بودم و هیچ مشکلی نداشتم حالا چطور آقایان دنبال مشکل سازی بودند نمی دانم دلیلش چیست.

حسین هدایتی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از اینکه سال به پایان رسید بنده به مسافرت رفته بودم و دیگر پیگیری نکردم اما شنیدم آقایان گفته بودند که صلاحیت آقای هدایتی برای حضور در هیات مدیره پرسپولیس تایید نشده است. وقتی هم با آقای خادم صحبت کردم گفت کذب محض است و ما چنین حرفی نزده بودیم. البته عنوان کردند که حمید استیلی هماهنگی های لازم برای انتخاب اعضای هیات مدیره را با وزیر ورزش و جوانان انجام داده و افرادی را به ایشان معرفی کرده است که از دوستان و آشنایانش هستند.

وی با بیان اینکه تنها پیشنهاداتش را به وزیر ورزش داده و نمی توانسته برای او تعیین تکلیف کند افزود: بعد از اینکه اعضای هیات مدیره انتخاب شدند آقای دایی و رحیمی آمدند دفتر من و چندساعتی با هم جلسه داشتیم. آنها از من خواستند تا بیایم و به پرسپولیس کمک کنم اما گفتم به خاطر حرف هایی که وزیر ورزش زده و رفتاری که داشتند دیگر حاضر نیستم به فوتبال بیایم.

رئیس پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که اگر شرط وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری پرسپولیس به شما مدیرعاملی ساکت بود، پس چرا رحیمی مدیرعامل شد؟ گفت: ظاهرا برآوردی کرده بودند و به این نتیجه رسیده بودند که افکار عمومی نسبت به آقای ساکت مثبت نیست. به همین خاطر رفتند سراغ آقای رحیمی. به نظر من همین الان هم تنها کسی که در پرسپولیس تاثیرگذار است همین آقای رحیمی است.

هدایتی ادامه داد: بعد از اینکه اعضای هیات مدیره انتخاب شدند یکی از مشاوران وزیر ورزش و جوانان آمد پیش بنده و گفت شما فعلا سکوت کن و چیزی نگو. خود این مشاور تاکید کرد که به طور شفاهی از مراجع ذیصلاح استعلام چهار نفر برای حضور در پرسپولیس را گرفته بود که بنده تایید شده بودم. حالا چطور آقایان می گویند من تایید نشده بودم نمی دانم.

مالک باشگاه استیل آذین در مورد اظهار نظری که سیاسی عضو هیات مدیره پرسپولیس کرده بود و عنوان کرده بود که هدایتی را نمی شناسد گفت: آقای سیاسی با من دوست است و کارهای اقتصادی زیادی با هم انجام داده ایم اما از زمانی که عضو هیات مدیره شده تلفنش را جواب نمی دهم. ایشان به من بدهی ندارد اما یکی بیاید به من بگوید که این اعضای هیات مدیره با کدام پشتوانه اقتصادی آمده اند پرسپولیس. اینها که عنوان می کنند می خواهند در پرسپولیس تحول اقتصادی ایجاد کنند کدام کارخانه یا برند تجاری را دارند؟

وی افزود: همین گروهی که آمده اند پرسپولیس قبلا دو ملک از بنده خریداری کرده بودند که هنوز نتوانسته اند بدهی شان را بدهند و نزدیک به 10 میلیارد تومان به بنده بدهکاری دارند. قرار این بود که تا سال 92 این بدهی را تسویه کنند اما سال 93 است و هنوز خبری از پول بنده نیست. البته بعد از اینکه اعضای هیات مدیره معرفی شدند آمدند و مبغلی را به بنده دادند و گفتند شما سکوت کن تا بقیه پول را هم بدهیم اما هنوز خبری نشده.

رئیس پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس افزود: این آقایان در مجموع با تاخیر در خسارتی که به آن پول خورده نزدیک به 20 میلیارد تومان به بنده بدهکار هستند. حالا چطور می خواهند به تعهداتی که به پرسپولیس داده اند عمل کنند نمی دانم. من خیلی به این موضوع خوشبین نیستم. البته گفتن این جمله از طرف من دو حسن دارد که یکی از آنها می تواند این باشد که همین آقایان برای اینکه به من ثابت کنند توانایی بالای مالی دارند به تعهداتشان در قبال پرسپولیس تا آخر عمل کنند که این برای تیم ما خوب است!

حسین هدایتی با تاکید بر اینکه مراجع نظارتی هیچ مخالفتی با حضورش در پرسپولیس نداشته اند افزود: بنده اگر از مراجع نظارتی استعلام نمی گرفتم به هیچ وجه پا پیش نمی گذاشتم که بیایم و برای خرید باشگاه پرسپولیس اقدام کنم. هرکس سندی دارد که از این مراجع استعلام گرفته است منتشر کند. من کاملا راضی هستم اگر سندی مبنی بر عدم تایید صلاحیت بنده وجود دارد منتشر کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که این آقایان در وزارت ورزش و جوانان هستند هیچ تمایلی برای هزینه کردن در ورزش ندارد گفت: سال گذشته که یکی از سخت ترین سالهای ورزش از لحاظ مالی بود من به 14 فدراسیون ورزشی بیش از 10 میلیارد تومان کمک کردم بدون اینکه سندی بگیرم تا مطلبی در این مورد منتشر کنم. من با اینکه در فوتبال نبودم اما برای تیم ملی فوتبال و فوتبال ساحلی کشورم نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه کردم و هیچ منتی هم سر کسی نگذاشتم اما نباید چنین مسائلی را در مورد بنده مطرح کنند.

هدایتی با بیان اینکه گروهی که پرسپولیس را در اختیار گرفته اند بدهی بالایی دارند گفت: آرزو می کنم که این گروه بتوانند به تعهداتی که در قبال باشگاه پرسپولیس دارند عمل کنند اما تا آنجایی که اطلاع دارم و از دوستانم در حوزه اقتصادی شنیده ام میزان بدهی آنها خیلی زیاد است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا وزیر ورزش و جوانان با حضور شما در هیات مدیره پرسپولیس مخالف است گفت: این سوال را باید از خود ایشان بپرسید اما از طریق یکی از دوستان عنوان شد که وزیر ورزش گفته چرا هدایتی مصاحبه کرده و اسم دادکان را آورده است. ایشان از این ناراحت بوده که چرا من اسم دادکان را می آورم.

رئیس پیشین هیات مدیره پرسپولیس در مورد اینکه احتمال دارد امتیاز باشگاه راه آهن را خریداری کند گفت: چند نفری به من پیشنهاد دادند که امتیاز باشگاه راه آهن را خریداری کنم اما تا زمانی که در راس هرم ورزش چنین افرادی حضور دارند و این نگاه به بخش خصوصی وجود داشته باشد حاضر نیستم در این حوزه فعالیت کنم.

وی در مورد دریافت نشان خدمت به فوتبال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: افتخاری که به دست آمده متعلق به ایران است و نام ایران روی آن نوشته شده است اما برخی آقایان به فدراسیون فوتبال فشار آورده بودند که چرا شما هدایتی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده اید؟ نمی دانم آقایان دنبال چه هستند. من بدون هیچ چشمداشتی به ورزش کشورم کمک کرده ام اما آقایان می آیند با آبروی بنده بازی می کنند. تا زمانی که این نگاه در وزارت ورزش وجود داشته باشد بخش خصوصی جایی در ورزش نخواهد داشت و همین چند نفری هم که هستند کار را رها می کنند و می روند.

حسین هدایتی در پاسخ به این پرسش که چرا از شما به عنوان یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی نام برده می شود گفت: اینها از جمله همان بی اخلاقی ها و جوسازی هایی است که دوستان انجام می دهند. من نزدیک به 14 کارخانه دارم. مگر می شود که کار اقتصادی بکنید و وام نگیرید و با بانک ها مراوده نداشته باشید؟ متاسفانه اینها روی ناآگاهی حرف می زنند. مجموع بدهی بنده به بانک ها کمتر از 100 میلیارد تومان است که آن را هم تا پایان خردادماه تسویه می کنم تا دیگر دوستان حرفی برای گفتن نداشته باشند.

وی افزود: همه وام هایی که از بانک ها گرفته ام با وثیقه های معتبر بوده. مگر می شود من این همه بدهی بانکی داشته باشم و مراجع نظارتی واکنشی نشان ندهند. شاید مشکل من این است که به برخی آقایان ورزشی نفع مالی نمی رسانم که اجازه نمی دهند در ورزش فعالیت کنم. اما مردم این را بدانند آنکه در این میان لطمه می خورد و صدمه می بیند ورزش کشور است نه بنده.

اخبار ورزشی - مهر