سلفی‌های راجر فدرر، آقای تنیس جهان


راجر فدرر سی و چهار ساله، از میلیونرترین و معروف‌ترین تنیسورهای یک دهه اخیر هست که عاشق شبکه‌های اجتماعی و دنیای رنگارنگ و جذاب سلفی به شمار می‌رود و این گفتار نگاهی دارد به دنیای سلفی‌های آقای تنیس جهان.


ویدیو مرتبط :
راجر فدرر تنیس باز مشهور جهان.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راجر فدرر بار دیگر پادشاه تنیس جهان شد


فدرر همچنین بار دیگر پس دو سال به مرد شماره یك تنیس جهان تبدیل شد. او آخرین بار در می 2010 در این رتبه قرار داشت. ایسنا: راجر فدرر با پیروزی مقابل اندی ماری برای هفتمین بار به عنوان قهرمانی رقابتهای تنیس ویمبلدون دست یافت و بار دیگر پس از دو سال به مرد شماره یك تنیس جهان تبدیل شد.

فدرر سوئیسی كه پیش از این شش بار قهرمان ویمبلدون شده بود عصر امروز (یكشنبه) در دیدار پایانی این رقابتها در سال 2012 مقابل اندی ماری بریتانیایی قرار گرفت كه تنها امید بریتانیا برای كسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها از سال 1936 تاكنون بود.

ماری بازی را بهتر از فدرر آغاز كرد و در ست نخست با نتیجه ی 6 بر 4 از فدرر پیش افتاد. در ست بعد تجربه ی فدرر به كمك او آمد و ضربات فورهند مهارناپذیر مرد سوئیسی باعث شد او در این ست با نتیجه ی 7 بر 5 پیروز شود. در آغاز ست سوم باران شدیدی در ورزشگاه اصلی رقابت‌ها شروع به باریدن گرفت كه برای چهل دقیقه بازی را با تأخیر مواجه كرد. پس از اینكه سقف ورزشگاه باز شد و دو تنیسور بار دیگر بدنهای خود را آماده مسابقه كردند بازی از سر گرفته شد و باز هم این فدرر بود كه با پیروزی 6 بر 3 در ست سوم به كسب عنوان قهرمانی نزدیك تر شد. در ست چهارم فدرر هر دو تنیسور گیم های خود را می بردند و كمتر اشتباهی از سوی فدرر و ماری سر می زد تا اینكه زمانی كه فدرر 5 بر 4 از حریفش پیش بود و در حالی كه اندی ماری سرویس می زد پرافتخارترین تنیسور تاریخ دنیا این گیم حساس را از آن خود كرد تا در این ست با نتیجه 6 بر 4 پیروز شود و در نهایت با پیروزی 3 بر 1 بر تنیسور بریتانیایی برای هفتمین بار كاپ قهرمانی ویمبلدون را بالای سر ببرد.

فدرر كه پیش از این در سال 2009 هم ویمبلدون را فتح كرده بود با این قهرمانی تعداد قهرمانی هایش را در رقابتهای گرنداسلم (ویمبلدون، رولان گاروس، اوپن آمریكا و اوپن استرالیا) به عدد 17 رساند تا پادشاهی خود را در این رقابت‌ها ادامه بخشد. پیت سمپراس آمریكایی از این حیث با 14 قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم پس از فدرر قرار می‌گیرد.

فدرر همچنین بار دیگر پس دو سال به مرد شماره یك تنیس جهان تبدیل شد. او آخرین بار در می 2010 در این رتبه قرار داشت.

اندی ماری بریتانیایی امید داشت به عنوان نماینده بریتانیا نخستین تنیسوری باشد كه از سال 1936 موفق به قهرمانی در ویمبلدون می شود اما فدرر آرزوهای او را بر باد داد.

* دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس، دیوید بكهام و همسرش ویكتوریا، سر آلكس فرگوسن، همسر فدرر و فرزندان دوقلویش و خانواده اندی ماری از مهمانان ویژه این بازی بودند.

* اندی ماری پس از پایان بازی و در حالی كه دوربین‌های تلویزیونی قصد گفت‌وگو با او را داشتند از شدت ناراحتی نمی‌توانست به خوبی صحبت كند. در این لحظات خانواده ماری او را دلداری می‌دادند.