سر امیرحسین رستمی خیلی شلوغ است!


امیرحسین رستمی روزهای پرکاری را پشت سر می گذارد. او با مجموعه قلب یخی و سریال دختران حوا حضور خوبی در عرصه بازیگری داشته و این روزها هم که درگیر بازی در سریال مناسبتی ماه محرم مهدی کرم پور است.

تماشا: امیرحسین رستمی روزهای پرکاری را پشت سر می گذارد. او با مجموعه قلب یخی و سریال دختران حوا حضور خوبی در عرصه بازیگری داشته و این روزها هم که درگیر بازی در سریال مناسبتی ماه محرم مهدی کرم پور است. با او گپ و گفتی کوتاه داشتیم. حرف های جالبی درباره این کارها زد که دلمان نیامد شما نخوانید:

امیرحسین رستمی این روزها مشغول بازی در سریال «یک تکه زمین» به کارگردانی مهدی کرم پور است که در ماه محرم پخش خواهد شد. او درباره این کار به تماشا می گوید: «نزدیک یک سالی می شد که نقش جدی بازی نکرده بودم. شروع این داستان با فیلم سینمایی «سورپرایز» به کارگردانی «مهدی ودادی» اتفاق افتاد که قرار است در جشنواره فیلم فجر امسال پخش شود. فضای غالب سریال هایی مانند «شمس العماره»، «نون و ریحون» و «سه، پنج، دو» طنز بود.

روزهای پرکار امیرحسین رستمی

دوست داشتم کمی از این فضا دور شوم و نقش های دیگری را نیز تجربه کنم. «دختران حوا» سیهلی زاده راه را برای من باز کرد. به لطف خدا آقای «مهدی کرم پور» برای سریال مناسبتی شان که برای محرم می سازند (یک تکه زمین) از من دعوت کردندن و الان حدود یک ماهی می شود این کار کلید خورده است. این از شانس من است که در اولین کار تلویزیونی کارگردان های بزرگی چون حمید نعمت الله و مهدی کرمپور حضور داشته ام و در کنار سرکار خانم رویا تیموریان، داریوش ارجمند، آتیلا پسیانی و کوروشتهامی عزیز کار می کنم. اصولا آدمی نیستم که بخواهم کارها را با یکدیگر مقایسه کنم چون به نظر من هر کارگردانی امضا و سلیقه خاص خودش را دارد اما مطمئن باشید «مهدی کرمپور» کارش را خوب بلد است و با وسواس خاصی این سریال را پیبش می برد؛ آنقدر که چند بار فیلمنامه اش را تغییر داده است. همین موضوع نشان می دهد کار چفت و بست داری خواهد شد.»

امیرحسین رستمی از آن بازیگرهایی است که یکباره گل کرد. از خودش در این مورد می پرسیم که قبول داری یک جورهایی لوک خوش شانس سینمایی؟ با خنده می گوید: «از نظر اینکه با کارگردان های خوب ایران کار کرده ام، قبول دارم. خدا را شکر احساس می کنم آدم خوش شانسی هستم که کارگردان های خوب برای کارهایشان صدایم می زنند. حتی در زمینه تئاتر هم همینطور است؛ چون تا امروز دو تئاتر کار کرده ام که هر دویشان با استقبال بسیار زیادی مواجه شده اند. اصلا اسمم امیرحسین است و فامیلیم لوک خوش شانس.»

روزهای پرکار امیرحسین رستمی

رستمی درباره علت دور شدن از فضای طنز و تجربه کارهای جدی هم می گوید: «در یک سال اخیر تعداد زیادی سریال طنز به من پیشنهاد شد که هیچ کدامشان را نپذیرفتم. البته نه به این دلیل که بخواهم از دنیای طنز فاصله بگیرم، چون علاقه اصلی خودم به فضای کمدی و طنز است. اما مسئله ای که وجود دارد اکثر فیلمنامه های طنزی که برای سریال های مان نوشته می شوند به شدت ضعیف اند، چرا که بسیاری هنوز تفاوت کمدی و طنز را نمی دانند! هنوز خیلی ها نمی دانند طنز بر پایه شخصیت سازیست اما کمدی بر پایه تیپ سازیست. همه می دانیم کمدی صریح تر از طنز است اما در طنز است که می توانی نقدهای اجتماعی و مسائل روز را در قالب شوخی بیان کنی، برای همین است که می گویم طنز دغدغه ام است. به نظر من، پیمان و مهراب قاسم خانی بهترین نویسنده های طنز ایران هستند. راحت ترین کار برای یک بازیگر حضور در کارهایی است که این دو نوشته باشند، چون مطمئنا تمام شخصیت پردازی های لازم برای بازیگر را در متن شان انجام داده اند. همواره خودم را مدیون پیمان قاسم خانی می دانم چون او بود که سفارش من را به «سامان مقدم» کرد و شروع جدی من از همان روزها با «شمس العماره» اتفاق افتاد و سامان مقدم بود که باعث شد در کار طنز جان بگیرم. به شدت دلم برای یک کار طنز درجه یک تنگ شده ولی بعد از «سه، پنج، دو» هنوز چیزی که باب میلم بوده باشد پیشنهاد نشده.»

روزهای پرکار امیرحسین رستمی

از او دلیل بازی در «قلب یخی» را پرسیدیم: «تصمیم این بود که قلب یخی با یک گروه، کارگردان، بازیگران و طراحی جدید ساخته شود و اگر من در این کاروان هم در قالب این نقش حضور پیدا کردم تنها به خاطر «سامان مقدم» بود. این را همه جا هم گفته ام که سامان هر لحظه و هر جا اراده کند کنارش باشم، مطمئن باشید همین اتفاق خواهد افتاد و اگر باز هم بخواهد در نقشی هر چند کوتاه باشد برایش بازی خواهم کرد. مطمئنا نقش من در قلب یخی چیز خاصی نداشت که بخواهد وسوسه ام کند و تنها به خاطر سامان در آن حضور پیدا کردم. سند عشق من به سامان مقدم هم رد کردن پیشنهادهای نقش یک در خیلی از سریال ها پیش از «قلب یخی» بود. اینطوری نبود که در خیابان بدون کار بمانم و این نقش را قبول کنم، چون ممکن است برای خیلی ها این موضوع سوء تفاهم شود. برای همین است که خیلی محکم می گویم قبل از این حداقل پیشنهاد 12 سریال را رد کردم چون امکان داشت کار آبرومندی از آب درنیایند. اصولا معتقدم رابطه آدم ها باید دو طرفه باشد، مثلا آقای «همایون اسعدیان» به من پیشنهاد بازی در «بوسیدن روی ماه» را دادند، رفتیم حرف زدیم واتفاقا نقش تاثیرگذاری هم بود، بعد از یک ماه دوباره به من گفتند نقشت یک مقدار کوتاه تر شده بنابراین اگر قبول نکنی هم ما ناراحت نمی شویم اما من به خاطر شخص همایون اسعدیان حرفی نزدم و آن را بازی کردم. همیشه توقع دارم هنگام پخش کار در مطبوعات، تبلیغات و تیتراژ حواسشان به من و جایگاهم باشد تا به رابطه دو نفره آدم ها خدشه ای وارد نشود.»

روزهای پرکار امیرحسین رستمی

حمید عسگری، پیشنهاد خودم بود

اما او این روزها با سریال «دختران حوا» دوباره به تلویزیون برگشته است. خودش در این باره به تماشا توضیح می دهد: «اواخر سریال «سه، پنج، دو» بود که آقای سهیلی زاده درباره طرح سریال «دختران حوا» با من حرف زدند. آن زمان هنوز هیچ داستانی برای این سریال نوشته نشده بود و تنها یک تفکر پشت کار بود. به همین دلیل من یکی از دوستانم را به عنوان نویسنده به آقای سهیلی زاده معرفی کردم و بعد از نگارش کار، ایشان فیلمنامه را جلوی من گذاشتندو گفتند هر کدام از نقش ها را که دوست داری انتخاب کن. من هم نقشم را خواندم و خودم انتخاب کردم. همه چیز این کار دوستانه و گروهی اتفاق افتاد و برای انتخاب بازیگران با مشورت آقای سهیلی زاده پیش رفتیم. همان اوایل کار بود که برای ترانه تیتراژ «حمید عسگری» را پیشنهاد کردم و خدا را شکر آقای سهیلی زاده خودشان از طرفداران صدای حمید بودند و این همکاری شکل گرفت.»


ویدیو مرتبط :
جدید ترین عکسهای امیرحسین رستمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی سر تاج خیلی شلوغ است!


به نظر می رسد در روزهایی که سرمربی تیم ملی جوانان از بی‌توجهی به شرایط تیمش ناراحتی دارد برخی در فدراسیون فوتبال به دنبال شو هستند.

خبرگزاری فارس: تمرکز نکردن روی تیم های ملی نوجوانان و جوانان عادت بد همه شده است. اینکه در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا به فکر این تیم ها بیفتیم و سپس در صورت ناکامی خود را آماده هر گونه نقدی کنیم هم جزو همان عادت های بدی است که چندین سالی می شود که گریبانمان را گرفته است.

چند روز قبل متنی در اینستاگرام سرمربی تیم ملی جوانان منتشر شد که اگر چشم هایی در کمیته های جوانان و فنی فدراسیون باز بود و گوشی برای شنیدن در این فدراسیون بود این قدر راحت از کنار آن نمی گذشتند و درست به جای بها دادن به تیمی که چند ماه دیگر باید به رقابت رقبای تا دندان مسلح خود برود به دنبال شو جدید خود نبودند.

در حالی که این انتظار بود حداقل فدراسیون فوتبال به خصوص که این روزها مهدی تاج را بالای سر خود دارد تلنگری می خورد و به دنبال برگزاری نشستی با امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان بود تا ریشه یابی کند و بیش از این وقت از دست نرود شاهد نمایشی از سوی کمیته های جوانان و فنی هستیم که شاید نمونه آن فقط در ایران رخ دهد.

چند روزی است که فضای رسانه ها از این خبر پر شده که فدراسیون فوتبال به فرهاد مجیدی برای مربیگری در تیم های پایه پیشنهاد داده است. شاید آنهایی که علاقه مند به فرهادمجیدی هستند از این خبر ذوق زده شده باشند اما آنهایی که فوتبال را با همه قواعدش درک می کنند می دانند که این خبر و حتی پیشنهاد صوری دادن آن به فردی مثل فرهاد مجیدی که هنوز مدارک مربیگری اش تکمیل نیست و حتی یک دقیقه هم به صورت تجربی مربیگری را در کارنامه خود ندارد نه تنها خوب نیست بلکه تاسف آور است. تاسف‌آور که در فدراسیون فوتبال چه زمانی قرار است سرانجام این افکار پوسیده دست بردارد و اجازه نفس کشیدن به فکرهای تازه را بدهند.

تا چه زمانی قرار است این فوتبال چوپ چنین افکاری را بخورد؟ آیا آنهایی که امروز با ذوق از این پیشنهاد صحبت می کنند هیچ به این فکر کرده اند که در همه جای دنیا مهمترین بخش پایه ها است. در روزهایی که خیلی ها در این فوتبال فریاد زدند که آموزش صحیح باید از پایه ها و آموزشگاه ها صورت گیرد امروز پیشنهاد حضور شخصی را در تیم های پایه می دهید که هیچ برای عرضه کردن به نونهالان دارد.

بحث اسم و یا شخص مجیدی مطرح نیست. این اسم می تواند به علی دایی ها، علی کریمی‌ها، مهدی مهدوی کیاها و وحید هاشمیان ها و جواد نکونام ها ختم شود. اساس فکر غلط و بی بنیان است.

درست در ایامی که برخی از آنهایی که به تازگی فوتبال را کنار گذاشته اند و یا در شش و بش خداحافظی هستند و به نوعی می خواهد ره صدساله را یک شبه طی کنند در همین مملکت امثال وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا راه درستی که هر مربی مطرح و نام آشنایی آن را طی کرده برای خود انتخاب کرده اند.

قدم به قدم جلو رفتن. انگاری که در فدراسیون کسی این ها را نمی بیند و هر چقدر از مسیر درست دور باشی به چشم می آیی.

تا به حال کسی از فدراسیون فوتبال به خصوص کمیته جوانان و کمیته فنی پرسیده چرا تا امروز اکثر تورنمنت های تیم ملی جوانان لغو شده اند. آیا کمبودهای مالی فقط برای این تیم است؟ آیا فردا روزی این تیم ناکام شد به مردم گفته می شود میزان امادگی این تیم و توجه و رسیدگی به این جوانان در حد نام و فراخور لیاقت این بازیکنان نبوده است؟ یا در چنین مواقعی فقط این را یاد گرفته ایم که به کادرفنی خنجر بزنیم؟

شاید بد نباشد آنهایی که این روزها در کمیته های مورد نظر در حال پیشنهادهای رنگی و عجیب به ستاره ها هستند نگاهی هم به چگونگی امادگی تیم های رقیب تیم ملی جوانان هم داشته باشند و شرایط آنها را با تیم خودمان مقایسه کنند.

این فوتبال دچار یک لجام گسیختگی است که باید با درایت آن را حل کرد و در حالی که نگاه ها به تاج است که نکند زیر بار حرف زور وزارت ورزش برود تا دبیرکلش و رئیس سازمان لیگش از سوی وزارت نشین ها انتخاب شوند کاش فوتبالی تر به این فوتبال نگاه شود. از تاج این انتظار می رود بابت دمیده شدن فکرهای جدید و ایده های برتر در این فدراسیون اقدام های شایسته ای انجام دهد و راه را بر افراد با ایده های کاملتر باز کند. آیا زمان آن نرسیده برای برخی کمیته هایی که راکد مانده اند فکری کرد؟

صحبت های جالب زیاد است. رئیس کمیته جوانان در جدیدترین اظهار نظر خود گفته باید برای امثال مجیدی ها استثنا قائل شد! براستی چرا باید برای ستاره ها آن هم در رده پایه استثنا قائل شد؟ آیا مربیگری به اسم است یا به علم؟ در رده پایه تجربه مهم نیست؟ از مهدی تاج باید پرسید این روزها که حسابی سرش شلوغ است چطور زیر مجموعه او به این نتیجه رسیده اند که یکی مثل مجیدی باید هدایت تیم های پایه را برعهده بگیرد و درست چند متر آن طرف تر تیم جوانانش با اندک امکانات در حال آماده سازی برای رقابت های آسیایی است.