ستاره های آینده سیاسی ایران


چرا مردم دوست دارند از زندگی روزمره و خانواده سیاستمداران سر در بیاورند؟ کدام خانواده های سیاسی برای مخاطب ایرانی جذاب شده اند؟


ویدیو مرتبط :
سخنرانی مهندسی سیاسی(1)کالبدشکافی جناح های سیاسی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستاره سیاسی بعدی ایران کیست؟



گزارش تایم از کاندیداتوری احتمالی قالیباف: ستاره سیاسی بعدی ایران کیست؟

در پایان این گزارش با اشاره به فضای جاری در سیاست ایران و اشاره به سابقه غلامرضا کرباسچی که وی نیز به عنوان یک شهردار پرکار دارای محبوبیت فراوانی بود ، تلویحا به قالیباف هشدار می دهد که باید مراقب باشد تا بلایی که سر کرباسچی آمد برای او نیز تکرار نشود.

نشریه تایم آمریکا با انتشار گزارشی به بررسی شانس موفقیت محمد باقر قالیباف شهردار تهران در انتخابات آتی ریاست جمهوری می پردازد.

 

این گزارش که با عنوان " ستاره سیاسی بعدی ایران کیست ؟" از رانندگان تاکسی در ایران به دلیل ارتباط زیادشان با طبقه متوسط به عنوان دماسنج های فضای سیاسی یاد می کند.

این گزارش با اشاره به اقدامات عمرانی قالیباف در طول دو دوره شهرداری شهر تهران به نقل از یک راننده تاکسی در تهران می نویسد : " من در انتخابات بعدی شرکت نخواهم کرد اما اگر قالیباف بیاید به او رای خواهم داد."

تایم می نویسد : " در میان رانندگان تاکسی ایران تقریبا هیچ سیاستمدار ایرانی بی نصیب از انتقاد نیست . برخی از رانندگان از محمود احمدی نژاد رییس جمهوری به دلیل گرانی ها و تورم و دیگر مشکلات خشمگین هستند. برخی دیگر از رانندگان تاکسی هر چند به نسبت کمتر از هاشمی رفسنجانی علی رغم اینکه در 3 سال گذشته مواضعش به اصلاح طلبان نزدیک شده انتقاد می کنند. اما تنها سیاستمدار ایرانی که در میان رانندگان تاکسی موقعیت ممتازی داشته و یا لااقل خصومت آشکاری نسبت به او دیده نمی شود ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران می باشد.

تایم در ادامه با اشاره به اقدامات عمرانی فراوان قالیباف در طی دوران شهرداری در شهر تهران و ساخت اتوبان ها ، پل ها ،زیرگذرها ، توسعه حمل و نقل عمومی ( مترو ، اتوبوس های بی آر تی ) ساخت پارک ها و فضای سبز و... می نویسد : رانندگان تاکسی از نخستین کسانی هستند که تغییر و تحول را در شهر احساس می کنند.

تایم می افزاید که احتمالا بسیاری از پروژه های عمرانی شهر تهران تا سال آینده که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود افتتاح خواهند شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

قالیباف در مراسم افتتاح برج میلاد تهران


این گزارش با اشاره به اینکه شهردار تهران چهره ای تازه در عالم سیاست ایران نیست به سوابق قالیباف در طول جنگ تحمیلی و عملیات آزاد سازی خرمشهر و فرماندهی نیروی هوایی سپاه و نیز به پیشینه وی در طی دوران فرماندهی نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر ، تجهیز ناجا به خودروهای بنز ، ایجاد مرکز فوریت های پلیس 110 و... اشاره کرده و این اقدامات را نمونه ای موفق در کارنامه مدیریتی وی ارزیابی کرده است.

 

در پایان این گزارش با اشاره به فضای جاری در سیاست ایران و اشاره به سابقه غلامرضا کرباسچی که وی نیز به عنوان یک شهردار پرکار دارای محبوبیت فراوانی بود ، تلویحا به قالیباف هشدار می دهد که باید مراقب باشد تا بلایی که سر کرباسچی آمد برای او نیز تکرار نشود.

 

تایم می نویسد که کرباسچی و حامیانش معتقدند که ماجرای دستگیری و محاکمه او به اتهام فساد اقتصادی تلاشی از جانب رقیبان سیاسی او برای از بین بردن محبوبیت و سوزاندن شانس ریاست جمهوری او بوده است و این درسی است که باید سیاستمداران ایرانی که سودای کسب منصب ریاست جمهوری دارند ، باید از آن عبرت بگیرند./عصرایران