رونمایی از هیلاری 2016


گرمای هوای آمریکا به عرصه سیاست رسیده است. درحالی‌که هنوز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک‌سال باقی‌مانده است؛ اما نامزدهای دو حزب اصلی این کشور استارت خود را برای کمپین‌های انتخاباتی زده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد - حسین موسوی: گرمای هوای آمریکا به عرصه سیاست رسیده است. درحالی‌که هنوز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک‌سال باقی‌مانده است؛ اما نامزدهای دو حزب اصلی این کشور استارت خود را برای کمپین‌های انتخاباتی زده‌اند. هیلاری کلینتون، مطرح‌ترین نامزد دموکرات‌ها که زودتر از سایر نامزدها، ورود خود را به این عرصه رسمی کرده است، روز شنبه نیز نخستین برنامه انتخاباتی‌اش را در میان طرفداران خود برگزار کرد. برنامه‌ای که به گفته بسیاری از ناظران، با شعارهای پوپولیستی همراه بوده و انتقاد برخی را به همراه داشته است. او در کمپین انتخاباتی خود تصویری از مادرش، «دوروتی رودهام» را نشان می‌دهد و می‌گوید: «درد زنان را می‌فهمد و می‌داند که باید چه راهکاری داشت تا بتوان بر فقر غلبه کرد».

رونمایی از هیلاری 2016

به گزارش سایت سی‌ان‌ان، کمپین انتخاباتی روز شنبه هیلاری کلینتون با تمرکز بر طبقه متوسط اقتصادی برگزار شد و هیلاری کلینتون با شعارهای عوام‌پسند قول داد که شکاف درآمدی را در این کشور کاهش دهد. او که خود را سخنگوی طبقه متوسط می‌داند، در کمپین انتخاباتی‌اش به این طبقه گفت: «رفاه نمی‌تواند فقط برای مدیران اجرایی و صندوق‌های تامینی و مالی باشد. دموکراسی نمی‌تواند فقط برای میلیاردرها باشد. رفاه و دموکراسی دو موردی هستند که شما به این کشور ارزانی داشته‌اید. این‌بار پس نوبت شماست. نوبت شماست تا امنیت به‌دست آورید و به‌جلو حرکت کنید».

در این کمپین که 5500 نفر شرکت کرده بودند به شدت پس از پایان هر شعار، هیلاری کلینتون را تشویق می‌کردند. این سخنان کلینتون در حالی ابراز می‌شود که اخیرا بخشی از درآمدهای افسانه‌ای خاندان کلینتون‌ها افشا شده است اما هیلاری کلینتون قصد دارد تا با استفاده از شگردهای باراک اوباما، شعارهای انتخاباتی خود را روی طبقه متوسط متمرکز کند.

او در روز شنبه قول داد که اگر رئیس‌جمهوری ایالات متحده شود، «حداقلِ دستمزدها» را بالاتر ببرد و تبعیض را در محیط‌های کاری که بین زنان و مردان و همچنین دگرباش‌ها وجود دارد از بین می‌برد. او همچنین گفت به شرکت‌هایی که بتوانند سود خوبی از فعالیت‌شان در درازمدت در داخل آمریکا به‌دست ‌آورند، تخفیف‌های مالیاتی ببرد، اما شرکت‌هایی که پول‌ها را از این کشور خارج می‌کنند با جریمه و مجازات سنگینی مواجه خواهند شد. کارشناسان می‌گویند این بحث‌ها به چالش بیشتر هیلاری کلینتون و دیگر نامزد این حزب یعنی «برنی سندرز» ختم خواهد شد. برنی سندرز خود را یک سوسیالیست تمام‌عیار می‌داند و سخنان هیلاری کلینتون می‌تواند به رقابت فشرده در این حزب منجر شود. اما به گفته کارشناسان، هیلاری کلینتون می‌داند چگونه از همه ابزارهای دم دست خود استفاده کند و بر سایر رقبای این حزب غلبه کند.

به گفته شاهدان عینی یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های سخنرانی هیلاری کلینتون به زمانی مربوط بوده که وی تصویری از مادر خود، یعنی «دوروتی رودهام» نشان می‌دهد و می‌گوید: «مادرم خانه‌های مردم را تمیز می‌کرد تا بتوانم دوره متوسطه را تمام کنم.» او ادامه می‌دهد: «مردم به وی اطمینان داشتند و خانه‌شان را در اختیارش قرار می‌دادند تا او خانه‌ها را تمیز کند. او نیز به من این اطمینان را داد تا بتوانم ادامه تحصیل بدهم.»

هیلاری کلینتون هرچند که بیشتر سخنان خود را به موضوع طبقه متوسط و زنان بیکار اختصاص داده بود اما از ضربه زدن به جمهوری‌خواهان هم غفلت نکرد. او گفت: «شاید در گروه کُرِ جمهوری‌خواهان صداهای تازه‌ای شنیده شود اما آنها فقط بلدند یک آهنگ را تکرار کنند و آن آهنگ هم آهنگ «دیروز» است. آنها فقط دیروز را می‌شناسند و با فردا کاری ندارند. شما حتما یکی‌شان را می‌شناسید. تمام مشکلاتی که برای ما به‌وجود آمده است از همین دیروز است.»

سخنان وی که به این مرحله می‌رسد بیشتر مردم یک‌صدا هیلاری را تشویق می‌کنند و چندین بار اسم نامزد دموکرات‌ها را فریاد می‌زنند.

جب بوش به اروپا رفت

درحالی‌که در جبهه دموکرات‌ها، رقابت داخلی چندان فشرده نیست و به چند اسم محدود بسنده شده است، جمهوری‌خواهان هر روز با یک نام تازه روبه‌رو می‌شوند. آمارهایی هم که از نظرسنجی‌ها در این حزب منتشر می‌شود، سردرگمی بیشتری برای طرفداران این حزب به‌همراه داشته است.

در این میان اما چند صباحی است که نام جب بوش، برادر جورج بوش به‌طور جدی مطرح شده است. وی چند روزی به اروپا سفر کرد و به گفته خود سفری پربار داشته است.او قرار است امروز نامزدی‌اش را به‌طور رسمی اعلام کند.

سایت پولوتیکو، که اخبار جمهوری‌خواهان را پوشش می‌دهد، می‌گوید به احتمال بسیار قوی جب بوش، امروز نامزدی خود را اعلام می‌کند.

رونمایی از هیلاری 2016

نزدیک به 6 ماه است که اسم بوش در میان گزینه‌های جمهوری‌خواهان مطرح شده، اما او از اعلام نامزدی خودداری ‌کرده است.

او که با جت شخصی «وودی جانسون» یکی از دوستان خود به این سفر رفت، پس از سفر اروپایی شوق خود را به اعلام رسمی نامزدی‌اش نشان داده است. قرار است جب بوش نامزدی خود را در میامی به‌طور رسمی اعلام کند و سایت پولوتیکو می‌گوید سفر اروپایی اشتیاق وی را برای این موضوع دو چندان کرده است.

او در فرودگاه نیز این شوق را نشان می‌دهد و پس از پایان سفرش به اروپا به مزایای این سفر اشاره می‌کند و می‌گوید: «در استونی همه چیز عالی بود. مردم این کشور عاشق تکنولوژی هستند و بین معلمان و دانش‌آموزان ارتباط بسیار عالی برقرار بوده است.» او ادامه می‌دهد: «مردم این کشور به‌راحتی به بیمه‌های درمانی دسترسی دارند. خرید خود را آنلاین انجام می‌دهند و در سطح عالی از تکنولوژی استفاده می‌کنند.»

جب بوش می‌گوید: بسیاری از این سیاست‌ها می‌تواند الگوی وی برای کمپین‌های انتخاباتی‌اش باشد. او می‌گوید: «باید در مورد این دستاوردها اندیشید و دید که در کجای دنیا ایستاده‌ایم.»

او می‌گوید که در آمریکا، 800 میلیون دلار برای راه‌اندازی سایت بیمه‌های درمانی و بهداشتی هزینه شده است؛ اما هنوز به‌درستی کار نمی‌کند.

جب بوش در 5 روز به سه کشور استونی، فنلاند و آلمان سفر کرد و می‌گوید که وی قصد دارد تا در برخی جهات از این کشورها الگوبرداری کند.

روبیو چهره محبوب دانشگاهیان

مارکو روبیو، نامزد جمهوری‌خواهان که توانسته خود را به‌عنوان رقیب جدی برای جب بوش مطرح سازد، در نظرسنجی‌های شکبه خبری ABC نیز خود را رقیبی قدرتمند نشان داده است. مارکو روبیو که سال‌ها در کنار جب بوش شاگردی کرده و روایت دوستی این دو به‌عنوان داستان استاد و شاگرد نام‌گذاری شده است، این‌بار در میان دانشجویان چنین رابطه‌ای به شکل رقابت درآمده است. رقابتی که در آن نشان داده می‌شود شاگرد در میان دانشگاهیان مقبول‌تر از استاد خود است.

به نوشته سایت «لاتین پست»، شبکه خبری ABC به تازگی نظرسنجی برگزار کرده و در آن دانشجویان مارکو روبیو را به‌عنوان مقبول‌ترین نامزد برای خود انتخاب کرده‌اند. وی توانسته با آرای 13 درصدی در بالای سر سایر نامزدهای جمهوری‌خواهان قرار بگیرد. پس از او نیز اسکات واکر با 12 درصد و جب بوش با 10 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند؛ اما این شبکه به این نظرسنجی بسنده نکرده و یک نظرسنجی دیگر در میان افرادی که درجه دانشگاهی نداشته‌اند، برگزار کرده است. در این نظرسنجی رَند پال با 13 درصد آرا در صدر قرار گرفته و بوش و واکر به‌صورت مشترک با 11درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. روبیو نیز تنها با 9 درصد آرا پس از «میاک هاکه‌بی» فرماندار سابق آرکانزاس، تد کروز سناتور دو رگه آمریکایی‌-کوبایی قرار گرفته است.


هیلاری محبوب عوام و خواص

در رده‌بندی نظرسنجی شبکه خبری ABC، هیلاری کلینتون در هر دو رده در صدر قرار دارد. وی در میان دانشگاهیان با 57 درصد آرا، مقبول‌تر از نامزدهایی مثل سندرز (17 درصد) و جو بایدن (14 درصد) بوده است. در میان افرادی که درجه دانشگاهی نیز ندارند وی با 65 درصد جایگاه خود را به‌شدت بهبود بخشیده است و پس از او جو بایدن، معاون باراک اوباما، با 14 درصد و سندرز با 6 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. این شبکه خبری همچنین در میان دانشگاهیان اعم از طرفداران دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نظرسنجی مستقل برگزار کرد و در رقابت دو نفره بوش و کلینتون، این هیلاری کلینتون بوده که توانسته است با اختلاف یک درصد پیروز این نظرسنجی باشد.

رونمایی از هیلاری 2016

در این نظرسنجی هیلاری کلینتون 45 درصد و جب بوش 44 درصد رای آورده است. در میان افراد غیردانشگاهی نیز هیلاری باز توانسته قدرت‌نمایی کند و با آرای 49 درصدی در برابر 41 درصدی پیروز این نظرسنجی باشد. در شرایطی که اوضاع برای هیلاری کلینتون در چند وقت اخیر مساعد نبوده است؛ اما او توانسته جایگاه خود را در نظرسنجی‌ها بهبود ببخشد. هیلاری کلینتون به‌دلیل ثروت افسانه‌ای و اشتباهاتش در استفاده از ایمیل شخصی در دوران صدارتش در وزارت امور خارجه به شدت تحت فشار قرار گرفته بود. راهبرد هیلاری کلینتون اما در برابر این هجمه تبلیغاتی سکوت بوده و نرم‌نرمک نیز این آتش فروکش کرده است. هیلاری کلینتون متهم است که با استفاده از ایمیل‌های شخصی امنیت آمریکا را به خطر انداخته است؛ اما نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که وی توانسته با راهبرد بهتر، در میان سایر نامزدهای دموکرات‌ موفق‌تر عمل کند و در نظرسنجی‌ها خودی نشان دهد.


ویدیو مرتبط :
رونمایی از فورد 2016 در نمایشگاه نیویورک 2016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از مشعل المپیک ریو 2016 رونمایی شد(+عکس)



از مشعل المپیک ریو با حضور رئیس جمهور برزیل رونمایی شد.

مراسم رونمایی از مشعل المپیک 2016 روز گذشته برگزار شد. جنبش، نوآوری و سلیقه اینها سه موردی هستند که در مشعل المپیک ریو به چشم می‌خورد که روز جمعه از آن رونمایی شد. هدف از طراحی این مشعل بازتاب تعامل پرچم المپیک با گرمی و محبت مردم برزیل است که میزبانی المپیک را برای نخستین بار در آمریکای جنوبی برعهده دارند.

این مشعل با حضور دیلما روسف رئیس جمهور برزیل، کارلوس نازمن رئیس کمیته برگزاری بازی‌های ریو و ستارگان ورزشی این کشور رونمایی شد.

قرار است این مشعل از 83 شهر برزیل در زمان 100 روز مانده به آغاز المپیک ریو عبور کند.

رئیس کمیته برگزاری بازی‌های ریو در این مراسم گفت: ریو سخت در تلاش است تا میزبانی خوبی در این بازی‌ها داشته باشد، اما این موضوع به همه شرکت‌کنندگان در این مسابقات بستگی دارد.

رئیس جمهور برزیل نیز در این خصوص گفت: روزها یکی پس از دیگری می‌گذرد و به زمان آغاز المپیک نزدیک می‌شویم. ما نخستین کشوری هستیم که در آمریکای جنوبی میزبانی این بازی‌ها را برعهده داریم. در فاصله 399 روز مانده به المپیک ریو همه مردم جهان ما را می‌بینند و اهتزاز پرچم المپیک را تماشا می‌کنند.

وی افزود: اطمینان کامل از برگزاری این رقابت‌ها داریم. رقابتی که در سطحی بالا برگزار می‌شود و چالشی بزرگ محسوب می‌شود.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار ورزشی - فارس