رازهای پوست الیکا عبدالرزاقی


بد نیست راز موفقیت او را در زمینه شاداب و جوان نگه‌داشتن پوست صورت‌اش بدانیم. از آن‌جایی که حرفه بازیگری سختی‌ها و بی‌خوابی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد، باید رسیدگی زیادی به پوست کرد، وگرنه دچار پیری زودرس خواهد شد.






سال‌ها تجربه الیکا عبدالرزاقی در حوزه تئاتر، تجارب مختلفی از کار گریمورها و تاثیر انواع فوم‌ها روی پوست صورت را به او آموخته است. الیکا عبدالرزاقی این روزها با بازی چشمگیرش در سریال قهوه تلخ نظر خیلی هارا به خود جذب کرده است او در دهه چهارم زندگی خود به سر می برد و هنوز زمان زیادی تا پیری و چین و چروک در پیش دارد ، اما به دلیل نوع کارش از همین حالا کارهای مراقبت از پوست خود را آغاز کرده است .

بد نیست راز موفقیت او را در زمینه شاداب و جوان نگه‌داشتن پوست صورت‌اش بدانیم. از آن‌جایی که حرفه بازیگری سختی‌ها و بی‌خوابی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد، باید رسیدگی زیادی به پوست کرد، وگرنه دچار پیری زودرس خواهد شد. ببینیم خانم عبدالرزاقی برای پوست خود چه راه‌هایی را امتحان می‌کند.





 روش‌های سنتی جواب می‌دهد

الیکا عبدالرزاقی حرف‌های خود درباره مراقبت از پوست را از روش‌هایی آغاز می‌کند که آنها را در مجلات یا با مشورت پزشکان یاد گرفته و خیلی ساده آنها را انجام می‌دهد.

به تاثیر بعضی روش‌های سنتی مثل بُخور هم اعتقاد دارم. بُخور به آبرسانی پوست کمک زیادی می‌کند. گاهی هم مقداری چای را در نعلبکی می‌ریزم و بعد پد بهداشتی و استریل را به آن آغشته کرده، چشم‌هایم را می بندم و پدها را روی پلک‌هایم می‌گذارم. این کار علاوه بر این‌که آرامش عجیبی دارد و خستگی چشم‌هایم را بر طرف می‌کند، به رطوبت‌رسانی پوست دور چشم (که بسیار هم حساس است) کمک می‌کند.



 گاهی تنبلی می‌کنم!

اما مراقبت از پوست به سبک خانم عبدالرزاقی خیلی هم ساده نیست. او می‌گوید:
همه ما در زندگی‌ها و شرایط امروزه باید سعی کنیم تا آنجاکه ممکن است از پوست‌مان محافظت کنیم. البته گاهی بین آنچه که درست است، با آنچه که انجام می‌دهیم فاصله هست. مثلا در کار ما، یک وقت‌هایی که ساعت 4-5 صبح (بعد از ساعت‌ها کار ممتد) کار تمام می شود، این‌قدر خسته هستم که دیگر توانی برای پاک کردن گریم از روی صورتم و شستن دقیق با وسواس آن ندارم؛ چه برسد به کرم شب و دور چشم بعدش! اما خب درستش این است که تحت‌نظر پزشک به حفظ جوانی و شادابی پوست‌مان توجه کنیم.



 حالا دیگر موضوع را جدی می گیرم

به نظر عبدالرزاقی شغل بازیگری فرساینده زیبایی پوست است.

متاسفانه شرایط کاری ما خیلی سخت و سنگین است و علاوه بر فشارهای شدید فیزیکی، فشارهای روحی بسیاری هم دارد. بنابراین پوست یک بازیگر در معرض آسیب‌های فیزیکی، روحی و عصبی بسیاری قرار دارد. اما خطر شکستگی و پیری، بدن بازیگر را به اندازه پوست صورتش تهدید نمی‌کند. شادابی و سلامت بدن را با ورزش و تغذیه درست می توان حفظ کرد. فراموش نکنیم که صورت، ابزار کار بازیگر است؛ پس باید اهمیت زیادی به سلامت و طراوت آن داد. من متاسفانه پیش از این خیلی به پوستم اهمیت نمی دادم و برنامه جدی برای مراقبت از آن نداشتم، اما حالا تقریبا یک سالی است که مراقبت از پوستم را تحت نظر پزشک شروع کرده‌ام.



 از پاک کننده‌های قوی استفاده می‌کنم

من همیشه سعی می کنم تغذیه سالم داشته باشم و خوب استراحت کنم. چون به هر‌حال تغذیه بد، بی‌خوابی و خستگی بیشترین فشار را به پوست می آورد. بازیگر باید بیشتر از یک فرد عادی به پوستش توجه کند. برای اینکه پوست او گریم‌ها و نورهای سنگین را تحمل می‌کند که به پوست خیلی آسیب می‌زنند. به نظرم حتی با مراقبت زیاد باز هم صورت بازیگرها زودتر از دیگران شکسته و پیر می شود. با این حال من سعی می کنم با استفاده از پاک‌کننده‌های قوی و مرطوب کننده‌های خوب از پوستم محافظت کنم. بعد از کار گریم، صورتم را با شیر‌پاک‌کن ضد حساسیت پاک می کنم و با شستشو دهنده های مخصوص می شویم. همین طور از کرم مرطوب‌کننده روز و شب و کرم دور چشم هر روز استفاده می‌کنم.



با مواد داخل یخچال طراوت وجوانی را به پوست خود هدیه بدهید

ماسک پیشنهادی



  • ماسک موز و توت‌ها
این ماسک ساده باعث بازسازی، احیا و جوان‌سازی پوست می‌شود. فقط کافی است که چند ماده دیگر به ماسک بالا اضافه کنید.

مواد لازم:
  •  سه‌چهارم فنجان گیلاس(هسته آن را درآورید)
  •  یک‌چهارم فنجان آناناس
  •  نصف فنجان بلوبری
  •  دو عدد موز
  •  4 قاشق غذاخوری عسل
  •  نصف فنجان ماست ساده و بدون چربی
روش تهیه :

مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید تا کاملا حالت خمیری پیدا کند. صورت خود را به خوبی تمیز کرده و این ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس با پنبه خشک صورت خود را پاک کنید و با آب ولرم بشویید. هفته‌ای یک‌بار این ماسک را استفاده کرده و اثر جادویی آن را روی پوست خود مشاهده کنید.





  • ماسک موز

یک راه ساده و موثر برای این‌که چین و چروک‌های خود را کمی رفع کنیم، استفاده از ماسک موز است. این ماسک بسیار راحت تهیه می‌شود و تمام مواد اولیه آن موادی است که در آشپزخانه شما وجود دارد. این ماسک باعث بازسازی، شفافیت، طراوت و جوان‌سازی پوست می‌شود.

مواد لازم:
  •  یک چهارم یک عدد موز
  •  یک قاشق  چایخوری عسل
  •  یک چهارم فنجان ماست
روش تهیه:

موز را به خوبی له کرده و با عسل مخلوط کنید. سپس ماست را به آن اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود. آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. سپس به آرامی با پنبه خشک آن را پاک کنید و صورت خود را با آب سرد بشویید.


ویدیو مرتبط :
الیکا عبدالرزاقی و خاطرات جشنواره...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی + تصاویر



الیکا عبدالرزاقی, بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی, عکس الیکا عبدالرزاقی

تصاویر الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی متولد ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ در تهران است ، وی لیسانس ادبیات نمایشی است ، دوره بازیگری را در کلاسهای استاد حمید سمندریان گذرانده ، او که بازیگر نقش فخر‏التاج در سریال «قهوه تلخ» است ، فعالیت در تلویزیون را از سال ۷۷ و بازی در سریال «گمشده» مسعود نوابی شروع کرد. ورود او به تلویزیون، همزمان شد با اولین کارش در تئاتر با نام «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان.

 

الیکا عبدالرزاقی پر از انرژی است. از آن آدم هایی که وقتی یک لحظه کنارش قرار می گیری حس می کنی روحیه ات به کل تغییر کرده. حجم بالای کار و این همه توجه و دیده شدن نه تنها روی خلق و خوی او تاثیر نگذاشته بلکه او را نسبت به کارش مسئول تر کرده است. او قبل از همکاری با مهران مدیری ۱۳ سال سابقه فعالیت در عرصه بازیگری را داشته اما بازی در نقش «بانوی اول دربار قهوه تلخ یعنی فخرالتاج» باعث شهرتش شده است. او متولد سال ۱۳۵۸ است، اصالتش به رامسر بر می گردد و دو برادر دارد.

  الیکا عبدالرزاقی, بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی, عکس الیکا عبدالرزاقی

تصاویر الیکا عبدالرزاقی

فیلم شناسی

سینما

نسل جادویی (ایرج کریمی – ۱۳۸۵)

فرزند صبح (بهروز افخمی)

جایی برای زندگی (محمدرضا بزرگ نیا – ۱۳۸۲)

تلویزیون

سریال قهوه تلخ (مهران مدیری – ۱۳۸۹)

سریال باغ مظفر (مهران مدیری – ۱۳۸۵)

همیشه مادر – فیلم نود (شاهد احمدلو – ۱۳۸۵)

باران بهاری (مسعود رشیدی – ۱۳۸۴)

مزرعه کوچک (سیروس مقدم – ۱۳۸۳)

آواز مه (حسینعلی لیالستانی – ۱۳۸۲)

تلخ و شیرین (حمید فرخ نژاد – ۱۳۸۲)

جست وجو در شهر (حسن هدایت – ۱۳۸۱)

سریال چند دقیقه زندگی (۱۳۸۰)

سریال دختران (اصغر توسلی – ۱۳۷۹)

پروانه طلایی – فیلم نود (مسعود نوابی – ۱۳۷۸)

سریال گمشده (مسعود نوابی -( ۱۳۷۷)

فیلم کوتاه

دندان آبی (هومن سیدی)

یک منهای بی نهایت (رسول قاسمی)

صفر (رضا سنجابی)

دعوت (مهدی کرم پور)

تئاتر

امروز دوستت ندارم (علی هاشمی – جشنواره بانوان ۱۳۸۶)

از خواب تا مهتاب (علی هاشمی – جشنواره بانوان ۱۳۸۵)

الوتریا (وحید رهبانی -محمد رضا جوزی- ۱۳۸۳)

مرد اتفاقی (وحید رهبانی – ۱۳۸۳)

اتوبوسی به نام هوس (افسانه ماهیان – ۱۳۸۰)

بهجت (حسین عاطفی – ۱۳۸۰)

نقش زن (علی هاشمی – ۱۳۷۹)

دایره گچی قفقازی (وحید سمندریان – ۱۳۷۷)

 

تصاویر الیکا عبدالرزاقی

 

الیکا عبدالرزاقی, بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی, عکس الیکا عبدالرزاقی

تصاویر الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی, بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی, عکس الیکا عبدالرزاقی

تصاویر الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی, بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی, عکس الیکا عبدالرزاقی

تصاویر الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی, بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی, عکس الیکا عبدالرزاقی

تصاویر الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی, بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی, عکس الیکا عبدالرزاقی

تصاویر الیکا عبدالرزاقی

 

منبع:jazzaab.ir