حمید عسگری: نوروز غمگینم می کنه!


خواستیم حمید عسگری را ببریم به همان حال و هوای عاشقانه عید. به هوایی که آدم دلش پربکشد برای لحظه تحویل سال، اما نشد که نشد. خالق آلبوم های کما، خوشبختی و... انگار از عید فراری بود. حس خوبی نسبت به نوروز نداشت.





مجله آهنگ ایده آل - فاطمه صمدی: خواستیم حمید عسگری را ببریم به همان حال و هوای عاشقانه عید. به هوایی که آدم دلش پربکشد برای لحظه تحویل سال، اما نشد که نشد. خالق آلبوم های کما، خوشبختی و... انگار از عید فراری بود. حس خوبی نسبت به نوروز نداشت. حسی که می گفت غم دارد. عید که عید نیست.

با همین حال و هو با حمید حرف زدیم و گاهی به دل گرفتن های او از هجرت نیما رسیدیم. به رفتنی که زاویه ای تلخ از 93، او را برجای گذاشت. به هر حال پرسش های ما با حمید تماما نوروزی بود اما پاسخ هایش بوی خوشبختی آلبوم او را نمی داد. گاهی رنگ یاس نوروزی بر روی جواب ها پاشیده شده بود. حس تلخی که او به عید داشت اما دلش با بچه هایی بود که سر سفره شان خالی است و دغدغه شان لباس های عیدی است که می خواهند داشته باشند اما ندارند.

حمید عسگری: حس خوبی ندارم

عید آرام آرام از راه می رسد. چه حس و حالی داری؟


- واقعیت را بگویم؟

حتما...

- حس خاصی ندارم. یعنی همیشه این طور بودم و با آمدن عید حس خاصی نداشتم.

حتی از بچگی؟


- بله. آن موقع ها هم همین طور بودم. اتفاقا می دیدم بچه های هم سن و سال خودم با آمدن عید چقدر خوشحال می شدند اما برای من زیاد فرقی نمی کرد. با این تفاوت که آن موقع نسبت به آمدن عید حس غم نداشتم. اما الان دارم.

چرا؟

- خودم هم نمی دانم. اتفاقا خیلی به آن فکر کردم اما نمی دانم چرا من با آمدن عید حس خوشحالی ندارم. البته گاهی به بچه هایی فکر می کنم که شب عید لباس نو ندارند یا پدر و مادری که دوست دارند شب عید سفره شان پر باشد، اما سفر خالی دارند و...

پس با این حساب شما کلا از آمدن عید خوشحال نیستید؟


- نه زیاد. البته بدم هم نمی آید. اما مثل همه زیاد از آمدن عید خوشحال نمی شوم و همان حس غمگین پنهان عیدی که گفتم را دارم.

حتما روز آخر هم پیک نوروزت را حل می کردی؟

- دقیقا همین طور است. بچه که بودم دوست داشتم عید یک ماه طول بکشد. به روزای آخر عید که می رسیدیم افسرده می شدم و می گفتم ای کار تعطیلات ادامه داشت. دست آخر به 13 فروردین که می رسیدیم با دغدغه و نگرانی و خیلی هول هولکی پیکم را حل می کردم. البته فکر کنم کار همه بچه های دوره و زمانه ما همین بود و حل کردن پیک را می گذاشتند برای شب آخر عید. اما یادم نمی رود چقدر برایم سخت بود روزی که می خواستم به مدرسه بروم. بعد از آن همه تعطیلی مدرسه رفتن خیلی سخت بود.

حمید عسگری: حس خوبی ندارم

خود شما در این روزها پرکار هستید. درست است؟


- بله، همین طور است. برای ما که تعطیلی عید مفهومی ندارد و اتفاقا در عید پرکارتر هم هستیم. بیشتر کنسرت داریم و از این شهر به آن شهر می رویم. عید برای ما مفهوم پرکاربودن را دارد و کمتر پیش می آید که بتوانیم در کنار خانواده باشیم.

تا به حال شده سفره هفت سین را خودت بچینی؟

- نه. من اهل این برنامه ها نیستم.

اصلا سلیقه اش را داری یا نه؟

- راستش این کارا مخصوص خانم هاست و من هم تا به حال امتحانش نکردم.

دوست داشتی عید ما ایرانی ها غیر از بهار در چه فصلی بود؟


- حقیقتا من دوست داشتم عید ما در پاییز یا زمستون بود.

پس کلا عید را در سرما دوست داری؟

- دقیقا همین طور است. دوست داشتم مثلا در برف عیدمان را می گرفتیم. درست مثل کریسمس. البته فصل بهار هم زیبایی خاص خودش را دارد اما اگر قرا بود عید ما در یک فصل دیگر باشد، من زمستان را انتخاب می کردم.

از بین سین های سفره هفت سین کدام را بیشتر دوست داری؟

- سبزه. من کلا عاشق جاهای سرسبز هستم و به خاطر همین به سبزه هم علاقه بیشتری دارم.

کدام سین هفت سین را دوست نداری؟


- این که می گویم سین نیست اما من اصلا دوستش ندارم. ماهی قرمزهای سفره هفت سین. هرسال موقع عید مردم ما این همه ماهی می گیرند و هنوز عید تمام نشده همه این ماهی ها مرده اند. واقعا دلم برای این ماهی هایی که سر سفره هفت سین میذاریم، می سوزد و فکر می کنم رسم خوبی نیست که این ماهی های بیچاره را بگیریم و بعد از چند روز شاهد مرگشان در تنگ باشیم. بهتر است آنها را همین طور آزاد در رودخانه ها رها کنیم. این صحنه ها زیباتر است.

حمید عسگری: حس خوبی ندارم

به نظرت بهترین رسمی که ما ایرانی ها در عید داریم چیست؟


- دید و بازدید ما ایرانی ها خیلی خوب است. حداقل در عید به یاد هم هستیم و حال همدیگر را می پرسیم. من وقتی می بینم آدم ها در کنار هم شاد هستند و به یاد هم هستند، خودم احساس خوشحالی می کنم و حس خوبی دارم.

عید در خانه شما بعد از زندگی متاهلی چه حال و هوایی دارد؟


- باورتان میشه من از آن موقع که ازدواج کردم فقط یک سال را توانستم سر سفره هفت سین با همسرم در منزل خودمان باشم؟ بیشتر یا در سفر بودم و یا کنسرت داشتم. زمانی هم که مجرد بودم همین حال و هوا بود. آن موقع هم عید نمی توانستم در کنار پدر و مادرم باشم.

حمید عسگری برای هوادارانش چه عیدی دارد؟

- معمولا آلبوم هایم را شب عید بیرون داده ام یا این که چند تا تراک را بری آن ها آماده کرده ام. به خاطر همین همیشه آلبوم هایی که دادم عیدی من به هوادارانم بوده که خوشبختانه آن ها هم استقبال خوبی از آن داشته اند.

برای عید چقدر خرج تیپ و لباس خودت می کنی؟


- معمولا من برای عید لباس نمی گیرم و بیشتر خریدهایم را در وسط سال می کنم.

چرا؟

- نمی دانم. کلا از خرید عید حس خاصی ندارم و به همین دلیل در این چند سال اخیر شب عید خرید لباس نداشتم.

بعد از سال تحویل اول منزل مادرت می روی یا مادر همسرت؟


- فرقی ندارد ما اصولا موقع عید دور هم هستیم و این طور نیست که اول یک جا را انتخاب کنیم.

اولین دعایی که سر سفره هفت سین داری؟

- من همیشه اولین دعایم رفع مشکلات مالی مردم است. می دانم مردم ما الان مشکلات مالی زیادی دارند. گرفتاری هاشان زیاد هست. دعا می کنم مشکلات مالی مردم رفع بشود و هیچ پدر و مادری به خاطر نداری شرمنده بچه هایشان نباشند و سفره کسی خالی از برکت نباشد. امیدوارم سال بعد که با شما حرف می زنم مشکلات مالی مردم ما رفع شده باشد و دغدغه هاشان کمتر.

از سال 93 راضی بودی؟

- بله، خوشبختانه سال خوبی بود و اتفاقات خوبی برایم رقم خورد.

حمید عسگری: حس خوبی ندارم

بدترین اتفاقی که در این سال برات رقم خورد؟


- فوت نیما وارسته عزیز که هنوز هم رفتنش را باور نکردم و می دانم هنوز کنارمان است و پرواز تلخ مرتضی پاشایی که آن هم خیلی غمگین بود.

و اتفاقات خوب 93؟

- از آلبوم خوشبختی نتیجه گرفتم و خدا را شکر استقبال از آلبومم خیلی خوب بود. در موسیقی به خواسته هایم رسیدم و در کل از این نظر خوب بود. ولی ای کاش نیما و مرتضی نرفته بودند.

چه انتظاری از 94 داری؟

- جز خدا کسی نمی داند چه سالی است اما من امیدوارم هرسالی هست، بهترین ها را برای همه ما با خودش بیاورد. خودم به شخصه برنامه ها و هدف های زیادی برای خودم در نظر گرفته ام و امیدوارم آلبوم جدیدم هم در این سال با موفقیت همراه باشد و از همه مهم تر این که همه ما در این سال تنما سالم و سلامت باشد. فکر می کنم سلامتی بزرگ ترین دارایی است و از خدا می خواهم همه ما را در سلامت کامل نگه دارد.

بهترین  عیدی که گرفتی را یادت هست؟


- من همیشه عیدی پول می گرفتم و بعد پول های عیدیم را جمع می کردم و برای خودم یک چیز می خریدم. البته عیدی هایی که من از پدر و مادرم می گرفتم در حد معمولی بودند. به هر حال پدر من حقوق کارمندی داشت و این طور نبود که عیدی های خیلی بزرگ بگیرم.

سیزده بدر را دوست داری؟

- نه، نمی دانم چرا اما همان طور که نسبت به عید حس خاصی ندارم  زیاد از سیزده بدر هم خوشم نمی آید. اما امیدوارم همه آنهایی که عید را دوست دارند از تعطیلات نوروزی شان نهایت استفاده را ببرند و دلشان خوش باشد.

جای چه کسی را در عید کنار خودت خالی می بینی؟


- نیما وارسته. خیلی سخت است نبودنش و می دانم این غیبتش برای پدر و مادر عزیزش خیلی سخت و دردناک تر است. چی می شد نیما برمی گشت؟

حمید عسگری: حس خوبی ندارم

یک دروغ سیزده؟


- 3، 4 سالن مجزا با سیستم نور و صوت خیلی خوب در تهران راه اندازی شد.

و حرف آخر؟

- امیدوارم سال 94، سالی توأم با خوشبختی و سلامتی برای تمام مردم ایران باشد و همه در کنار خانواده شان بهترین لحظات را تجربه کنند.


ویدیو مرتبط :
حمید ابراهیم زاده- آهنگ خداحافظ از حمید عسگری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی حمید عسگری



 

بیوگرافی حمید عسگری


حمید عسگری خواننده محبوب و دوست داشتنی پاپ توانست در دنیای موسیقی غوغایی به پا کند . او با احساس و دلش زندگی می کند .
حمید عسگری متولد 20 مهرماه 1357 است در شیراز به دنیا امده و بزرگ شده اصفهان است و در حال حاضر به همراه دوستش میلاد ترابی (( که اهنگساز است )) در تهران زندگی می کند . دو خواهر و یک برادر دارد . تحصیلاتش ربطی به موسیقی ندارد او کارشناس مدیریت صنعتی است . مجرد است و هنوز فرد مورد علاقه اش را پیدا نکرده است معتقد است ازدواج باعث به ارامش رسیدن انسان ها می شود .
اوایل که البوم او به بازار امد خیلی ها به اسم شادمهر عقیلی فروختند در صورتی که او کسی نبود جز حمید عسگری . رنگ و جنس صدای حمید و شادمهر تا حدی به هم شباهت دارد و این شباهت به نفع او تمام شد . او می گوید : هیچ کس در توانایی های شادمهر شکی ندارد البته شباهت صدای من و شادمهر چیز طبیعی در عالم موسیقی است چرا که صداها در عین تفاوت ها شباهت های زیادی به هم دارند .
صدای سیاوش شمس را هرگز فراموش نمی کند و صدای محمد علیزاده رو خیلی دوست داره . غذای مورد علاقه حمید عسگری قیمه های مادرش است . او اصلا اهل اشپزی کردن نیست . وقتی غمگین است می خواند . صمیمی ترین دوست حمید عسگری میلاد ترابی است . یک زمانی عاشق بوده است .

 

بیوگرافی حمید عسگری

 

با ترانه هایی که خودش گفته ارتباط بیشتری برقرار کرده است چون ترانه ها را با توجه به شرایط روحی خودش گفته است . از میان ترانه ها " ترانه بازم دلم گرفته چند روزی که رفتی رو خیلی دوست دارد . در صدایش غم خاصی وجود دارد .

نقطه ضعف حمید عسگری این است که زود عصبانی می شود البته عصبانیت های او 5 دقیقه است بعد چنان ارام می شود که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است . نقطه قوت حمید هم این است که بی هیچ چشمداشتی احساسش را نثار دیگران می کند انقدر که طرف بی نیاز از محبت می شود .

 

بیوگرافی حمید عسگری

 

بیوگرافی حمید عسگری