تیم برنرزلی، مخترع صفحات وب را بشناسید


در میان معماران عصر دیجیتال، تیم برنزلی، به واسطه خلق پهنه جهانی وب، از اعتبار بالایی برخوردار است و اختراع وی سبب شد تا امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، با کم‌ترین هزینه، با یکدیگر در ارتباط بوده و خرید و فروش کنند.


ویدیو مرتبط :
گفت و گو با برنرزلی مخترع اینترنت در 25 سالگی وب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فعال نمودن حالت مرورخصوصی صفحات وب



 

 

فعال نمودن حالت مرورخصوصی صفحات وب


در نسخه‏های جدید مرورگرهای وب، حالتی به نام Private Browsing یا مرور خصوصی در نظر گرفته شده است که می‏تواند بسیار کاربردی باشد. فرض کنید قصد دارید به طور خصوصی مشغول گشت‏و‏گذار در اینترنت شوید. به صورتی که هیچ اطلاعاتی از آنچه شما در مرورگر مشاهده کرده‏اید مانند آدرس سایت‏های مشاهده شده در تاریخچه مرورگر ثبت نشود. پیش از این ناچار بودید پس از مشاهده صفحات وب، به صورت دستی History مرورگر و سایر موارد ثبت شده را پاک کنید. این کار هم وقت‏گیر است و هم باعث حذف سایر موارد ثبت شده در تاریخچه مرورگر می‏شود. اما با استفاده از این قابلیت جدید و فعال نمودن آن، هیچ اطلاعاتی در حافظه مرورگر در مدت زمانی که این حالت فعال است ثبت نمی‏شود و شما می‏توانید یک حالت امن را تجربه کنید. در این حالت صفحات مشاهده شده، موارد ثبت شده در فرم‏ها، پسوردها، لیست فایل‏های دانلود شده، کوکی‏ها و فایل‏های کش در حافظه مرورگر باقی نمیماند.

در این ترفند قصد داریم نحوه فعال نمودن حالت خصوصی را در 4 مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، اپرا و گوگل کروم بازگو نماییم.

 

Internet Explorer
این حالت در مرورگر IE نسخه 8 اضافه شده است و InPrivate Browsing نام دارد. برای فعال نمودن آن کافی است از منوی Safety گزینه InPrivate Browsing را انتخاب کنید. تا زمانی که این حالت فعال است هیچ چیزی در حافظه مرورگر باقی نمی‏ماند.

 

Firefox
در نسخه 3.5 به بعد مرورگر فایرفاکس قابلیت Private Browsing اضافه شده است. برای فعال کردن آن کافی است از منوی Tools بر روی Start Private Browsing کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده نیز مجدد جهت تأیید بر روی این دکمه کلیک کنید.

 

Opera
از نسخه 10 به بعد مرورگر اپرا این قابلیت به آن اضافه شده است. برای فعال نمودن آن بر روی دکمه O قرمز رنگ در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید. سپس از منوی Tabs and Windows برای باز کردن یک پنجره خصوصی گزینه New Private Window و برای باز کردن یک تب خصوصی گزینه New Private Tab را انتخاب کنید. کار با حالت خصوصی در مرورگر اپرا بسیار انعطاف‏پذیرتر از مرورگرهای دیگر است.

 

Google Chrome
در نسخه 4 به بعد مرورگر کروم حالت خصوصی به آن اضافه شده است. برای استفاده از آن نیز کافی است بر روی دکمه بالای صفحه سمت راست که با علامت آچار مشخص شده است کلیک کنید و New incognito window را انتخاب نمایید. همچنین در کروم با راست کلیک بر روی هر لینک امکان باز کردن آن را در حالت خصوصی دارید. این کار با راست کلیک بر روی هر لینک و انتخاب گزینه Open link in incognito window میسر است.