بفرمــایید شام در خانه لعبت‌الملـوك


شاید یكی از اتفاق‌های جالب در اولین گروه «بفرمایید شام»، حضور یك خانم مجرد بین 3 خانم متاهل و صاحب فرزند بود! سحر زكریا آن‌قدر دست‌پختش خوب بود كه همه را متعجب كرده بود!






شاید یكی از اتفاق‌های جالب در اولین گروه «بفرمایید شام»، حضور یك خانم مجرد بین 3 خانم متاهل و صاحب فرزند بود!

خیلی‌ها از جمله خود ما تصور می‌كردیم، سحر زكریا در این گروه نمی‌تواند شانه‌به‌شانه دیگر رقبایش پیش بیاید اما وقتی در خانه لعبت‌الملوك این روزهای قهوه تلخ حاضر شدیم، دیدیم قضیه 180 درجه با آنچه ما فكر می‌كردیم متفاوت است؛ از دست‌پخت و كدبانوگری سحرزكریا همین بس بدانید كه بهاره رهنما، شقایق دهقان و لادن طباطبایی، هر 3 متفق‌القول معتقد بودند، اصلا تصور نمی‌كردند سحر زكریا تا این حد در آشپزی و خانه‌داری حرفه‌ای باشد. حتی بهاره رهنما در صحبت‌هایش گفت، میرزا قاسمی سحر زكریا واقعا طعمی استثنایی و بی‌نظیر دارد! شاید جالب باشد حرف‌های خود سحر زكریا را در این‌باره بشنوید.   





هر خانمی باید آشپزی كردن بلد باشد

مگر یك خانم حتما باید ازدواج كند تا تصمیم بگیرد آشپزی یاد بگیرد؟! به‌نظرمن هر خانمی، چه ازدواج كرده باشد، چه در شرفش باشد و چه اصلا قصد ازدواج نداشته باشد، باید آشپزی كردن را بلد باشد چون این، می‌تواند یكی از مهم‌ترین هنرهای یك خانم باشد، اصلا دست‌پخت خوب داشتن  بین خانم‌ها یك نوع افتخار و هنری بزرگ به حساب می‌آید. من هم مثل همه دخترخانم‌های دیگر، آشپزی را از مادرم یاد گرفتم. به‌نظر خودم دست‌پختم هم خوب است، البته نكته‌ای كه باعث می‌شود طعم یك غذا خوشمزه شود، این است كه خانم‌ها هنگام آشپزی باید حتما سرشار از عشق و علاقه باشند و از سر ناچاری غذا درست نكنند. دقیقا به این موضوع معتقدم كه هنگام آشپزی باید با عشق و حوصله غذا پخت تا طعمی ایده‌‌آل و لذیذ پیدا كند.





تصور نمی‌كردم بتوانم رقابت كنم

تمام سعی‌ام بر این است كه وقتی تعدادی مهمان به منزلم می‌آیند، با تمام وجود كاری كنم به آن‌ها خوش بگذرد و تمام امكانات و شرایط لازم از جمله غذا را برای‌شان تدارك می‌بینم تا از هر لحاظ یك میزبانی ایده‌آل را رقم زده باشم. وقتی پیشنهاد حضور در برنامه «بفرمایید شام» به من شد، ابتدا احساس كردم از پس آن برنمی‌آیم و كار مشكلی خواهد بود اما هر چه گذشت، دیدم كار بسیار لذت‌بخش و شیرینی است و همه بچه‌های گروه‌مان را دوست داشتم و خدا را شكر كار خیلی خوب به پایان رسید.



خورش‌بادنجان من مشهور است

اصلا به این موضوع كه هر 3رقیبم ازدواج كرده‌اند و حتی بچه‌ هم دارند، فكر نكردم. خیلی از خانم‌ها هستند كه ازدواج كرده‌اند و خانه‌دارند ولی هیچ علاقه‌ای به آشپزی ندارند و برعكس، خیلی‌ از خانم‌ها ازدواج نكرده‌اند یا شاغل‌اند اما عاشق آشپزی‌ كردن هستند؛ به‌نظرمن این معیار مناسبی برای مقایسه ما نیست چون با وجود این‌كه هنوز ازدواج نكرده‌ام اما خودم عاشق آشپزی‌ام و دست‌پختم هم خوب است. حتی خورش بادنجانم بین اقوام معروف است. خودم هم بیشتر دوست دارم خورش بادنجان و زرشك‌پلو بپزم چون پخت‌شان را دوست دارم. در این چند سال كه آشپزی می‌كنم، ‌بعضی‌وقت‌ها اتفاق افتاده حواسم نبوده یا سرم به موضوع یا چیزی گرم بوده و غذایم سوخته!





وقتی پیشنهاد حضور در برنامه «بفرمایید شام» به من شد، ابتدا احساس كردم از پس آن برنمی‌آیم و كار مشكلی خواهد بود اما هر چه گذشت، دیدم كار بسیار لذت‌بخش و شیرینی است و همه بچه‌های گروه‌مان را دوست داشتم و خدا را شكر كار خیلی خوب به پایان رسید

هرگونه استفاده و انتشار مطالب و تصاویر «بفرمایید شام »، بدون ذكر  منبع

 « زندگی ایده آل» پیگرد قانونی دارد


ویدیو مرتبط :
جشن طلاق لعبت الملوک !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) «شام ایرانی» در خانه «پسر عمه‌زا»



اخبار فرهنگی - (تصاویر) «شام ایرانی» در خانه «پسر عمه‌زا»

تصویربرداری مجموعه «شام ایرانی» این بار در خانه محمدرضا هدایتی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، دوربین مجموعه «شام ایرانی» پس از پایان بخش‌های مربوط به خانه رضا شفیعی‌جم، این بار به منزل محمدرضا هدایتی رفته و آشپزی او را به تصویر می‌کشد.

اخبار,اخبار فرهنگی ,شام ایرانی

 
قسمت قبل شام ایرانی در خانه رضا شفیعی‌جم گذشت و در این قسمت نیز محمدرضا هدایتی قصد دارد تا بتواند بیشترین امتیاز را با هنرنمایی‌های خود در آشپزی کسب کند و برنده این قسمت از مجموعه «شام ایرانی» شود.

محمدرضا شریفی‌نیا و برزو ارجمند دو بازیگر دیگری هستند که به زودی تصویربرداری در خانه آنها پیگیری خواهد شد.

هدایتی تاکنون در سریال‌هایی چون «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «قهوه تلخ» و ... ایفای نقش کرده و در مجموعه نوروزی «کلاه قرمزی» نیز صداپیشگی عروسک پسر عمه‌زا را برعهده داشت.

اخبار,اخبار فرهنگی ,شام ایرانی


در سری قبل از این مجموعه شاهد رقابت اکبر عبدی، فیروز کریمی، بیژن بنفشه‌خواه و رضا داوودنژاد بودیم که فیروز کریمی توانست با کسب امتیاز بیشتر بر رقبای خود پیروز شد.

مجموعه «شام ایرانی» کاری است از محمد شایسته و محصول سینما 24 است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,شام ایرانی

 اخبار فرهنگی - ایسنا