بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ


وقتی بروسلی در سن 32 سالگی و در اوج شهرت و محبوبیت از دنیا رفت، جهان ناگهان شوکه شد و برای همین بخش هایی از زندگی او زیر علامت سوال قرار گرفت و شایعات مختلفی درباره وی شکل گرفت. از چگونگی مرگ او گرفته تا توانایی هایش در هنر رزمی کونگ فو. در بین شایعات نقل شده درباره این قهرمان مشهور، تعدادی از آنها همچنان به قوت خود باقی مانده تا جایی که افراد زیادی از آن دفاع می کنند.

همشهری جوان: معمولا وقتی فرد مشهوری به طور ناگهانی از دنیا می رود شایعه ها و داستان های زیادی درباره علت مرگ او دهان به دهان می چرخد. شایعاتی که خیلی زود از یاد می روند. اما درباره بروسلیاستاد هنرهای رزمی، نظریه پرداز و بنیانگذار سبک رزمی «جیت کان دو»، شرایط فرق می کند.

 وقتی بروسلی در سن 32 سالگی و در اوج شهرت و محبوبیت از دنیا رفت، جهان ناگهان شوکه شد و برای همین بخش هایی از زندگی او زیر علامت سوال قرار گرفت و شایعات مختلفی درباره وی شکل گرفت. از چگونگی مرگ او گرفته تا توانایی هایش در هنر رزمی کونگ فو. در بین شایعات نقل شده درباره این قهرمان مشهور، تعدادی از آنها همچنان به قوت خود باقی مانده تا جایی که افراد زیادی از آن دفاع می کنند.

بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ

مافیا بروسلی را کشت

سال 1973 پس از مرگ بروسلی، بزرگترین شایعه درباره مرگ او، دهان به دهان چرخید. شایعه این بود که مافیای چین، بروسلی را با نقشه ای از پیش تعیین شده به قتل رسانده است زیرا او در فیلم هایش رازهای زیادی از هنرهای رزمی را به نمایش گذاشته است.

در مقابل عده ای دیگر می گفتند که راهب های قاتل شائولین به همین دلیل مشابه، نقشه قتل بروسلی را کشیده اند تا مبادا وی رازهای بیشتری از هنرهای رزمی را فاش کند، اگرچه بسیاری از مردم این شایعه را باور کرده اند اما در پرونده پزشکی بروسلی آورده شده که وی به دلیل تورم مغزی جان خود را از دست داده است.

به تشخیص پزشک این رزمی کار مشهور، او به دلیل خوردن آسپرین قوی به علت سردرد، به کما رفته و جان باخته است. البته در کالبدشکافی بروسلی، چند شاهدانه نیز در معده او پیدا شد که عده ای از پزشکان مدعی شدند که شاهدانه ها آغشته به زهر بوده و همین زهر سبب مرگ وی شده است. بروسلی در بیمارستان «کوئین الیزابت» هنگ کنگ درگذشت و این درحالی بود که چند ماه قبل از آن به علت تشنج و سردردهای شدید در همین بیمارستان بستری شده بود.



نقشه گروه های سازماندهی شده جنایی


یکی دیگر از شایعاتی که درباره مرگ بروسلی وجود دارد این است که گفته می شود گروه های زیرزمینی سازماندهی شده، مرگ او را رقم زده اند، زیرا آنها به بروسلی پیشنهاد بازی در فیلم هایشان را داده بودند و چون بروسلی از این کار سر باز زد وی را به قتل رساندند.

بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ

بنابر این ادعا، آنها نه تنها از بروسلی انتقام گرفتند بلکه پسرش – براندون – را نیز در جوانی کشتند. براندون که مثل پدرش بازیگر شده بود، برای بازی در یکی از صحنه های فیلمی به نام «کلاغ» دعوت به کار شده بود.

در یکی از صحنه های این فیلم، براندون باید مورد اصابت گلوله قرار می گرفت اما پس از شلیک گلوله توسط یکی از بازیگران، زمانی که کارگردان فیلم دستور کات داد، عوامل صحنه متوجه شدند که بدن براندون غرق خون شده است. عوامل فیلم براندون را به بیمارستان منتقل کردند اما وی مثل پدرش در جوانی از دنیا رفت.

از آنجا که براندون لی نیز در سن 28 سالگی به طور ناگهانی کشته شده بود، این شایعات درباره او نیز قوت گرفت.



مشت قاتل

یکی دیگر از تئوری هایی که سال ها پس از مرگ بروسلی شکل گرفت «مشت قاتل» نام داشت. برای اولین بار، این تئوری در مجله «کمربند سیاه» که درباره هنرهای رزمی است به چاپ رسید. در مقاله ای از این مجله آمده بود: «لی ممکن است با ضربه «دیم ماک» یا مشتی که به نام «لمس مرگ» معروف است مرده باشد.

یعنی بروسی پیش از مرگ خود هدف ضربه قرار گرفته و چند هفته بعد تاثیر مرگبار ضربه نمایان شده است. مشت مرگ در بسیاری از فیلم های رزمی از جمله «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و «بیل را بکش 2» به تصویر کشیده شده است.

در مقابل عده ای معتقدند که تکنیک ارتعاش کف دست موجب مرگ قهرمان رزمی کار شده است. یعنی با استفاده از نیروی زندگی یا همان نیروی «چی» بروسیلی را به قتل رسانده اند. سال 1997 انستیتوی ملی سلامت آمریکا اعلام کرد که تحقیق درباره چنین ادعایی غیرممکن است زیرا ثابت کردن آن با اطلاعات علم پزشکی امروزی امکانپذیر نیست.



شایعات اضافه

علاوه بر شایعاتی که درباره مرگ بروسلی وجود دارد، شایعات دیگری هم درباره توانایی ها و تکنیک های او وجود دارد.

بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ



اژدهای کاغذی


یکی دیگر از شایعات عجیب و غریبی که درباره بروسلی دهان به دهان چرخید این بود که گفته می شد با وجود استعداد او در بازی فیلم و به تصویر کشیدن هنرهای رزمی، وی یک اژدهای کاغذی بیش نبود.

بسیاری می گفتند توانایی های رزمی او هیچ وقت به مرحله آزمون گذاشته نشد و مبارزات بروسلی همگی نزاع های خصوصی بود یا فن مبارزات در حد تئوری باقی ماند. حتی عده ای معتقد بودند که بروسلی بیشتر یک مربی بود تا یک مبارز. در برابر این شایعات، خیلی ها بر این عقیده بودند که بروسلی در کاولون – حومه هنگ کنگ – و با مبارزات خیابانی بزرگ شد و برای همین بود که خانواده اش وی را تشویق کردند تا هنرهای رزمی را یاد بگیرد و به این ترتیب او در سن 13 سالگی شروع به یادگیری «وینگ چون» کرد.

ماجرای دیگری که درباره بروسلی تعریف می کنند، مبارزه او با پسر یکی از خانواده های جنایتکار چینی بود. پدر بروسلی از ترس اینکه مبادا زندگی پسرش پس از این مبارزه به خطر بیفتد او را به آمریکا می فرستد تا از آنجا دور باشد.

بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ



قدرت مشت یک اینچی


«قدرت مشت یک اینچی» نوعی تمرین مشت زنی است که آن را به بروسلی نسبت می دهند. گفته می شود که این نوع فن مشت زنی را بروسلی اتز هنرهای رزمی چینی گرفته است.

مشت یک اینچی از فاصله صفر تا 15 سانتی متری به حریف زده می شود و در آن از تکنیکی به نام «فا جین» کمک گرفته می شود که این کلمه به معنی پودر انفجاری است.

لی، این فن مشت زنی را زمانی که «وینگ چون» هنری بر پایه برداشت ها و آموخته هایش در هنگ کنگ را آموزش می داد یاد گرفت و همیشه آن را به نمایش می گذاشت.

بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ

شبکه دیسکاوری در یکی از برنامه هایش نیروی این مشت را توسط دستگاه فشارسنج اندازه گیری کرده و آن را با یک مشت معمولی مقایسه کرد. نتیجه باورنکردنی بود، مشت معمولی 147 گیلوگرم و مشت یک اینچی 69 کیلوگرم قدرت داشت، اما از آنجا که قدرت این مشت در ضربه به انسان اندازه گیری نشد، همچنان آن را به عنوان یکی از تکنیک های قوی در مبارزات معرفی کردند.

پایین بودن میزان قدرت مشت یک اینچی همچنان موضوع داغ بحث بسیاری از طرفداران هنرهای رزمی است و بسیاری معتقدند که این ضربه بیشتر هل دادن است تا مشت زدن به حریف.



کیسه بوکس 149 کیلوگرمی


یکی از ادعاهای دیگر درباره بروسلی این بود که می می توانست یک کیسه بوکس 149 کیلوگرمی را در حالی که از سقف آویزان است و به این طرف و آن طرف می رود با یک ضربه از هم بپاشد.

بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ

این ادعا از سوی بسیاری از طرفداران بروسلی نیز مورد بحث قرار دارد، البته در فیلمی از بروسلی او موفق شد یک کیسه بوکس 31 کیلوگرمی را با یک ضربه خراب کند اما از نظر متخصصان پاره کرده و از بین بردن کیسه ای به وزن 149 کیلوگرم بسیار دور از ذهن و محال است.


ویدیو مرتبط :
وقتی که واقعیت جایگزین دروغ می شود!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شایعه عاشق شدن آنجلینا جولی و کالین فارل دروغ یا واقعیت؟ +عکس



شایعه عاشق شدن آنجلینا جولی و کالین فارل دروغ یا واقعیت؟ +عکس
به گزارش پرداد به نقل از تودی نیوز: شایعه عاشق شدن "آنجلینا جولی" قبل از ازدواج با "برد پیت" دروغ یا واقعیت؟

آنجلینا جولی,کالین فارل

هنوز تحقیقات پیرامون شایعه ازدواج "برد پیت" و "آنجلینا جولی" در شب کریسمس امسال ادامه دارد که شایعه جدیدی زندگی این زوج را وارد حاشیه ای تازه کرده است. . این شایعه جدید به قدری داغ و غیر قابل باور است که هرکس سعی دارد بفهمد دروغ است یا واقعیت.
شنیده میشود که "آنجلینا جولی" 35 ساله قبل از آشنا شدن با "برد پیت" عاشق یکی از ستاره های هم بازی اش در یکی از فیلمها شده  و فقط بخاطر ثروت و آرامش با "برد پیت" ازدواج کرده است.

آنجلینا جولی,کالین فارل

گفته میشود او عاشق "کالین فارل " بوده است و برای او پیامها و ویدئوهای شیطنت آمیز میفرستاده است. که البته این مسئله توسط منابع موثقی تایید شده است، اما از همان زمان به نظر نمیرسید کالین به این مسئله خیلی عاشقانه و رومانتیک نگاه کند و شاید همین امر باعث شد "آنجلینا جولی" به "برد پیت" نزدیک شود.
بعد از بازی در "آقا و خانم اسمیت" این دو قلب "جنیفر انیستون" را شکستند و شروع کردن به گرفتن فرزند خوانده از کشورهای مختلف اما اعلام میشود که در همان زمان هم "آنجلینا جولی" همچنان عاشق "کالین فارل" بوده است. حتی گفته میشود او نام این هنرپیشه را در داخل لبهایش خالکوبی کرده است.
علیرغم رسانه ای شدن این شایعه نه چندان خوشایند "آنجلینا جولی" همچنان سکوت کرده و هیچ عکس العملی در رابطه با آن از خود نشان نداده است..../pardad.ir