برد پیت و آنجلینا جولی هم ساندویچ می خورند!


همان طور که فلینی خود نیز اشاره کرد این اسم حس صدای حشره، هدف گیری و نیش زدن آن را در ذهن تداعی می کند. درست مثل پاپاراتزی ها که مدام بیخ گوش افراد سرشناس حرکت می کنند و دنبال فرصت هستند تا صحنه ای ناب را ثبت کنند.

ماهنامه دیار: همان طور که فلینی خود نیز اشاره کرد این اسم حس صدای حشره، هدف گیری و نیش زدن آن را در ذهن تداعی می کند. درست مثل پاپاراتزی ها که مدام بیخ گوش افراد سرشناس حرکت می کنند و دنبال فرصت هستند تا صحنه ای ناب را ثبت کنند. ثبت این لحظه های ناب بارها موجب رسوایی های بزرگ برای افراد مشهور شده و آن ها بارها پاپاراتیزی ها را به پای میز محاکمه کشانده اند.

 در برخی موارد نیز حتی درگیری های فیزیکی میان پاپاراتزی ها و چهره های سرشناس رخ داده است. در حقیقت از همان ابتدای فعالیت پاپاراتزی ها، تلاش هایی برای محدود کردن آن ها انجام شد چرا که بسیاری رفتار آن ها را تعقیب مخفیانه، ورود به حریم خصوصی افراد و به طور کلی نوعی آزار و اذیت می دانستند. اما مرگ پرنسس دایانا، همسر سابق پرنس ویلیام، دامنه این محدودیت ها را در آمریکا و انگلیس گسترده تر کرد.

پاپاراتزی ها از کی و کجا وارد عرصه خبرنگاری شدند؟

دایانا در سال 1997 میلادی، در حالی که برای فرار از دست دوربین ها با نامزدش از در پشتی هتلی در پاریس خارج شده و سوار اتومبیل خود شده بودند، به دلیل تعقیب یک پاپاراتزی دچار حادثه شدند که به مرگ هردوی آن ها انجامید. از قوانین تصویب شده جهت محدود کردن پاپاراتزی ها، می توان به عدم مجوز آن ها برای گرفتن عکس از فرزندان افراد مشهور اشاره کرد.

 آن ها دیگر اجازه دنبال کردن اشخاص معروف با اتومبیل را ندارند و از دوربین های با قدرت زوم بالا نیز نمی توانند استفاده کنند. هم چنین محدودیت هایی برای حضور آن ها در برخی مراسم درنظر گرفته شده است. در ادامه به چند مورد از گرفتاری های ستارگان با پاپاراتزی های سمج و مزاحم اشاره می کنیم.

برد پیت و آنجلینا جولی هم ساندویچ می خورند

همیشه عادت داریم افراد مشهور و ثروتمند را در مکان های لوکس و گران ببینیم، اما برخی اوقات دیدن ستاره ها در مکان های معمولی سوژه مناسبی برای عکاسان می شود چندی پیش این دو بازیگر سرشناس سیما به کاخ باکینگهام رفته و مهمان شاهزاده بریتانیا بودند.اما هیچ عکسی از این مراسم منتشر نشد و تنها اخبار این دیدار در رسانه ها منعکس شد.

پاپاراتزی ها از کی و کجا وارد عرصه خبرنگاری شدند؟

اکنون برد پیت و آنجلینا جولی در موقعیتی کاملا در تضاد با یک مهمانی سلطنتی، همانند باقی افراد جامعه با حضور در مترو و خرید ساندویچ از مغازه ای در آن نزدیکی موقعیت مناسبی برای پاپاراتزی شدند. در حالی که بسیاری از حضور این زوج مشهور در مترو تعجب کرده بودند. یک عکاس از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرد و با عکاسی از این صحنه سوژه بسیار مناسبتی برای رسانه ها فراهم کرد تا هر یک از دیدگاه خود این خبر را انعکاس دهند.

هیو جکمن، مدیون پاپاراتزی ها

اما پاپاراتزی ها همیشه هم مخل آسایش، مزاحم ستارگان نیستند و گاه می توانند به آن ها کمک کنند. به همین دلیل است که هیو جکمن از پاپاراتزی هایی که به او کمک کردند پسر گمشده اش را پیدا کند، تشکر کرد. چندی پیش هنگامی که هیو جکمن همراه خانوده اش برای گردش به ساحل رفته بود، پسرش گم شده اما با کمک پاپاراتزی ها موفق شد او را پیدا کند. این بازیگر استرالیایی که همراه خانواده اش برای تفریح به ساحل برونته در سیدنی رفته بود وقتی متوجه شد که پسرش گم شده، واقعا وحشت زده شد.

پاپاراتزی ها از کی و کجا وارد عرصه خبرنگاری شدند؟

هیو جکمن وقتی به دنبال پسرش می گشت مثل همیشه در محاصره عکاسان سمج و پاپاراتزی ها بود. اما این بار حضور آن ها در اطراف او برای بازیگر خیلی مفید بود. زیرا او را در جست و جوی پسرش همراهی کردند و بالاخره یکی از آن ها موفق شد پسر جکمن را پیدا کند.

ستاره مجموعه فیلم های مردان ایکس در مصاحبه با اسوشیتدپرس گفت: در نهایت یکی از پاپاراتزی ها او را پیدا کرد و فریاد زد، او اینجاست داخل درخت است! و من برای اولین بار خوشحال شدم که پاپاراتزی ها ما را دنبال کرده اند و به آن ها گفتم: هرچه بخواهید به شما می گویم.

ستارگان چگونه هتل رزرو می کنند

ستارگان سینما برای فرار از دست پاپاراتزی ها، رسانه ها، علاقمندان سمج و حتی هتل داران با نام مستعار در هتل های مشهور اتاق رزرو می کنند اما خبرنگاران توانسته اند نام های مستعار تام کروز برای رزرو هتل، کیج هانت است. او با این نام در هتل ها اتاق می گیرد. احتمالا او این نام را در ادای دین به همکار دیگرش نیکلاس کیج و شخصیت ایتن هانت در ماموریت غیرممکن برگزیده است.

پاپاراتزی ها از کی و کجا وارد عرصه خبرنگاری شدند؟

بازیگر بریتانیایی کیت بکینسیل نیز برای فرار از عکاسان و خبرنگاران از نام مستعار سیگورنی بیور استفاده می کند و با این نام در هتل ها اتاق می گیرد. بد نیست بدانید که او از طرفداران دوآتشه بازیگر آمریکایی سیگورنی ویور است. بازیگر فیلم های بورن، مت دیمن از دو نام جعلی متیو پیج و متیو کارلسن پیج استفاده می کند تا هویت واقعی خود را در هتل ها مخفی کند.

مورد عجیب مارلون براندو

در امریکا نام پاپاراتزی با نام رونه گاللا عجین شده است؛ عکاس مشهور آمریکایی که مانند پشه پا به پای سوژه های خود می رود تا در جایی و مکانی عکاسی از سوژه مورد نظر خود بگیرد که تا به حال کسی مثل آن را نگرفته و بتواند آن را هزاران و شاید میلیون ها دلار بفروشد. احتمالا از قانون کپی رایت که خبر دارید.

در آنجا هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی امکان کپی گرفتن از عکسی را از اینترنت برای استفاده مجدد ندارد و درست به همین دلیل است که عکاس عکس می تواند برای استفاده مطبوعات، عکس خود را بفروشد و بسته به اینکه خبر مربوط به سوژه چقدر داغ باشد تعداد بیشتری برای استفاده از عکس او مشتری داشته باشد.

پاپاراتزی ها از کی و کجا وارد عرصه خبرنگاری شدند؟

داستان آقای رونه گاللا با مارلون براندو ستاره فقید سینما از آنجا شروع شد که او این ستاره بداخلاق را قدم به قدم تعقیب می کرد. مزاحمت های او تا جایی ادامه یافت که براندو از دست گاللا شکایت کرد. دادگاه ایالتی، گاللا را به رعایت فاصله دومتری از مارلون براندو محکوم کرد.

 گاللا ولی دست بردار نبود؛ تعقیب ها همچنان ادامه داشت. عاقبت آقای پدرخوانده آنقدر عصبانی شد که با مشت به جان عکاس افتاد. این ضرب و شتم آنقدر شدید بود که فک و پنج دندان گاللا خرد شد و کار به دادگاه و غرامت کشید ولی این پایان کار نبود. رونه گاللا با کلاه راگبی و با فاصله دو متری مشغول تعقیب سوژه خود شد تا ثابت کند که از دست عکاسان پاپاراتزی، هیچ راه فراری وجود ندارد.

هالی بری پیروز در جدال با پاپاراتزی ها

با تلاش ها و مبارزات قانونی هالی بری بازیگر نامدار سیاه پوست و برنده جایزه اسکار، از دو سال پیش لایحه ای برای محدودیت عکاسی پاپاراتزی ها از کودکان چهره های سرشناس در ایالت کالیفرنیا به قانون تبدیل شد. هالی بری، ستاره هالیوود در حمایت از این لایحه در مجلس ایالتی شهادت داد که باید از انتشار تصاویر کودکان چهره های سرشناس در انظار عمومی جلوگیری شود براساس این قانون عکس گرفتن از کودکی بدون اجازه والدین او جریمه در پی خواهدداشت.

پاپاراتزی ها از کی و کجا وارد عرصه خبرنگاری شدند؟

هالی بری درباره این قانون گفته است که این شروعی برای پایان پاپاراتزی های متجاوز خواهد بود. هالی بری گفت: من این مبارزه را با امیدواری و کمی هم تردید آغاز کردم و الان نمی توانم احساسات خودم را برای قدردانی بی اندازه ام از فرماندار براون ابراز کنم. در ماه آوریل 2013 عکس هایی از هالی بری منتشر شد که او را در حال اعتراض و فریاد کشیدن بر سر عکاسان نشان می داد. این عکس ها هنگامی گرفته شد که او همراه با نامزد و دخترش وارد فرودگاه لس آنجلس شده بود.

این برنده اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم مهمانی هیولاها، از جنیفر گارنر، بازیگر و ادل خواننده برای همراهی او در این کارزار تشکر کرد. براساس این قانون که از ماه ژانویه 2014 اجرایی شد، متخلفان می توانند به 19 روز تا یک سال حبس و پرداخت جریمه تا 10 هزار دلار محکوم شوند. این قانون همچنین به والدین اجازه می دهد که علیه متخلفان ادعای غرامت کنند. اما وضع این قوانین محدود کننده، مخالفت هایی هم در پی داشته و بسیاری آن ها را منافی آزادی بیان می دانند. آن ها معتقدند مردم حق دارند از زندگی شخصی بازیگران، خوانندگان و سیاستمداران مطلع باشند. بیکار شدن پاپاراتزی ها هم از جمله مواردی است که مخالفان به آن پرداخته اند.


ویدیو مرتبط :
آنجلینا جولی و برد پیت در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از هشت سال رابطه داشتن و به دنیا آوردن سه بچه؛ آنجلینا جولی و برد پیت بالاخره ازدواج می کنند



   آنجلینا جولی,برد پیت,ازدواج برد پیت ,اخبار هنرمندان

 

پس از هشت سال رابطه داشتن و به دنیا آوردن سه بچه؛

آنجلینا جولی و برد پیت بالاخره ازدواج می کنند

تصمیم نهایی برد پیت و آنجلینا جولی برای آغاز یک زندگی رسمی آن هم بعد از هشت سال داشتن رابطه و به دنیا آوردن سه بچه! مانند یک بمب خبری در رسانه ها جنجال ساز شد.

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز؛ خبر آغاز زندگی رسمی از سوی آنجلینا جولی و برد پیت، آن هم پس از هشت سال زندگی مشترک! کافی بود تا به یک بمب خبری در رسانه های غربی مبدل شده و طفلکی ها را به وجد آورد، اما تاسف بار اینکه چنین روشی در زندگی به اصطلاح ستارگان سینمایی به یک عرف متداول تبدیل شده است.

 

بی بی سی فارسی که از شنیدن این خبر حسابی شارژ شده، با اشاره به این تصمیم تاریخی و سرنوشت ساز! و بالاخره خروج این دو از وادی حیرت! نوشت: «آنجلینا جولی، 36 ساله، و برد پیت، 48 ساله، بازیگران سرشناس هالیوودی، پس از حدود هشت سال زندگی مشترک، به نامزدی هم درآمدند!»

 

این سایت خبری با اشاره به مشخص نبودن تاریخ دقیق این اتفاق میمون! ادامه داد: «سخنگوی آنها با تایید این خبر گفت که این نامزدی "قولی است برای آینده" ولی هنوز تاریخ ازدواج آنها مشخص نشده است.این زوج که از مشهورترین ستاره های هالیوودی اند، از سال 2005 با هم بوده اند.»

 

بی بی سی با اشاره به شاهکار هنری آنها پیش از ازدواج رسمی افزود: «آنها شش فرزند دارند که سه تای آنها را به فرزندخواندگی پذیرفته اند.» و البته این همان اشاره غیر مستقیمی است که بی بی سی به مطلب دارد یعنی، سه تای دیگر نیز در همین هشت سالی به دنیا آمده اند که بین آنها هیچ گونه رابطه زناشوئی رسمی نبوده است.

 

این رسانه انگلیسی در ادامه با اشاره به زندگی پر از تلاطم این دو بازیگر اضافه کرد: «جولی در فیلم های پرفروشی چون "آقا و خانم اسمیت" بازی کرده، همان فیلمی که بر سر فیلمبرداری آن با برد پیت آشنا شد، او پیش از این همسر جانی لی میلر و بیلی باب تورنتون، هر دو از بازیگران سینما، بود، برد پیت نیز پیش از این، با گوینت پالترو و جنیفر انیستون، رابطه های پرماجرایی داشت. او مدتی همسر جنیفر انیستون بود و جدایی آنها تا مدت‌ها سوژه داغ نشریات عامه پسند بود.»

 

این خبر علاوه بر بی بی سی در کانون توجه دیگر رسانه های غربی نظیر دیلی میل، ایندیپندنت و یورو نیوز نیز قرار گرفت./جام نیوز