انجمن میلیاردرهای نیكوكار!


یكی از نتایج درگیری‌های خونین سال 2012 در كشورهای مختلف، افزوده شدن به انسان‌های نیازمند كمك بود.«فوربس» فهرست 50 نفره‌ای منتشر كرده است كه در آن نام خیرینی به‌چشم می‌خورد كه بیشترین مبالغ را به موسسات خیریه اهدا كرده‌اند.

تهران امروز: سال پرهیاهویی بود. جنگ، درگیری و قتل و غارت همچنان در این سال هم ادامه داشت. جنجال‌ پایان دنیا و پیشگویی تقویم «مایاها» نیز روزهای آخر این سال را به شدت تحت‌تاثیر قرار داده بود.

یكی از نتایج درگیری‌های خونین سال 2012 در كشورهای مختلف، افزوده شدن به انسان‌های نیازمند كمك بود. با این همه در سال 2012 میلادی باز هم بودند كسانی كه به موسسه‌های خیریه كمك‌های هنگفتی اهدا كردند.

دوهفته‌نامه «فوربس» فهرست 50 نفره‌ای منتشر كرده است كه در آن نام خیرینی به‌چشم می‌خورد كه بیشترین مبالغ را به موسسات خیریه اهدا كرده‌اند. نویسنده این مطلب می‌گوید مجموع كمك‌هایی كه سال گذشته این افراد به موسسات خیریه پرداخت كرده‌اند بالغ بر 7.4 میلیارد دلار می‌شود. در مطلب زیر با 10 نفر نخست این فهرست آشنا می‌شوید.

وارن بافت


انجمن میلیاردرهای نیكوكار!

میزان كمك:3/084 میلیارد دلار: كمتر كسی است كه این میلیاردر آمریكایی را نشناسد. یكی از مشهورترین نقل قول‌های «بافت» این است كه: «همیشه می‌دانستم كه ثروتمند می‌شوم.» او كه با چنین اعتماد به نفسی چندین بار درصدر فهرست ثروتمندترین مردان جهان نیز قرار گرفته است، سال 2012 این مبلغ كلان را به چندین موسسه اهدا كرده و به این ترتیب به عنوان خیرترین مرد جهان در سال گذشته میلادی دست یافته است.



مارك زوكربرگ و پریسیلا چان

میزان كمك: 499 میلیون دلار: خالق فیس‌بوك نیاز به معرفی دارد؟ او و همسر شرقی‌اش با مبلغی كه در سال 2012 به موسسات خیریه اهدا كردند در رده دوم خیرین قرار دارند. با این همه نكته‌ جالب‌توجه میزان اختلاف فاحش بین مبلغی است كه نفر اول و دوم این فهرست اهدا كرده‌اند. به هرحال باید گفت از كسی كه مدیریت سایتی را برعهده دارد كه ارزش سهام آن بیشترین مقدار یك شركت اینترنتی است انتظارها بیش از اینها بود!



جان و لورا آرنولد


میزان كمك: 423 میلیون دلار: «جان داگلاس آرنولد» میلیاردر آمریكایی و مدیر صندوق تامین سرمایه‌گذاری «مشاوران سنتائوروس» است كه در تجارت محصولات مربوط به صنعت انرژی تخصص دارد. جان آرنولد در فهرست جوان‌ترین میلیاردرهای خودساخته در جهان در جایگاه دوم، پس از مارك زوكربرگ موسس فیس‌بوك، قرار دارد.همسر او «لورا آرنولد» در حال حاضر رئیس بنیاد خانوادگی آرنولد است. جان و لورا آرنولد در حال حاضر دو فرزند دارند.



پل آلن

انجمن میلیاردرهای نیكوكار!

میزان كمك: 309 میلیون دلار: «پل گاردنر آلن»، متولد ۲۱ ژانویه ۱۹۵۳ در «سیاتل» ایالت واشنگتن، یكی از بنیان‌گذاران شركت مایكروسافت است كه به كمك «بیل گیتس»، مایكروسافت را در سال ۱۹۷۵ در شهر«آلبوكركی» در ایالت «نیومكزیكو» تاسیس كردند. «پل آلن» كه هم‌اكنون یكی از مدیران شركت مایكروسافت است، در شهر «مرسرایلند» ایالت واشنگتن زندگی می‌كند. دارایی او در سال ۲۰۱۲ میلادی 14.2 میلیارد دلار برآورد شده‌است.



سرگئی برین و همسرش


میزان كمك: 223 میلیون دلار: «سرگئی میخایلوویچ برین كارآفرین آمریكایی متولد روسیه است كه با كمك «لری پیج» شركت گوگل را پایه‌گذاری كرده است. او خود وقتی دانشجو بود كمك هزینه تحصیلی از موسسه خیریه «نشنال ساینس» دریافت كرد كه به او اجازه ادامه تحصیل در رشته علوم كامپیوتر در دانشگاه استنفورد را داد. او و همسرش این روزها از ثروتمندان خیر آمریكا هستند.



مورتیمر زاكرمن

انجمن میلیاردرهای نیكوكار!

میزان كمك: 200 میلیون دلار: «مورتیمر زاكرمن» را به عنوان رقیب «مرداك» و رسانه‌هایش می‌شناسند. این میلیاردر آمریكایی صاحب «نیویورك دیلی نیوز» است. «زاكرمن» در «مونترال» كانادا و در «كبك» متولد شده است. پدر او «آبراهام زاكرمن» مغازه‌ای داشته كه در آن سیگار و شكلات می‌فروخته است. «مورتیمر زاكرمن» هنوز هم خاطرات كار كردن در این مغازه كوچك را از یاد نبرده است.



كارل سلیان ایكان

میزان كمك: 150 میلیون دلار: كارآفرین و میلیاردر آمریكایی در سال 1936 به دنیا آمده و مجموع ثروت خالص او بالغ بر هشت میلیارد دلار برآورد شده است. مادر او آموزگار بوده و پدرش هم خواننده. «كارل ایكان» تحصیلات خود را در دو دانشگاه «پرینستون» و «نیویورك» گذرانده است. او مدتی را نیز در كادر مدیریت یاهو مشغول به‌كار بوده است.او این مبلغ را به Mount Sinai School of Medicine كمك كرده است.



شلدون و میریم آدلسون

میزان كمك: 143 میلیون دلار:
«شلدون آدلسون»، مالك بزرگ سرمایه‌ها و املاك و مستغلات و هتل‌ها در ایالت «نوادا» ایالات متحده است. او مدیر اجرایی شركت «لاس‌وگاس سندز كورپوریشن» و از جمله مهم‌ترین حامیان مالی گروه‌های راستگرای طرفدار رژیم صهیونیستی در ایالات متحده و سایر نقاط جهان و نیز از حامیان سرشناس چهره‌های حزب صهیونیستی «لیكود» محسوب می‌شود. آدلسون در حال حاضر ساكن لاس وگاس است.



دیوید كخ


انجمن میلیاردرهای نیكوكار!

میزان كمك: 137 میلیون دلار: «دیوید كخ» با ثروتی معادل 31 میلیارد دلاری در فهرست 10 نفره ثروتمندان جهان كه «فوربس» آن را منتشر كرد در رده پنجم قرار گرفته است. برادر بزرگ‌تر او «چارلز كخ» در این فهرست در رده چهارم قرار گرفته است. آنها با شراكت یكدیگر «صنایع كخ» را مدیریت می‌كنند. «دیوید همیلتون كخ» را همه به عنوان میلیاردری خیر می‌شناسند. او در سال 2010 به عنوان دومین فرد ثروتمند نیویورك انتخاب شده بود.



فیلیپ و پنه‌لوپه نایت

میزان كمك: 125 میلیون دلار:
یكی از موسسان شركت معروف نایكی، «فیلیپ‌هامپسون نایت» است. وی در سال 2004 از مقام مدیریت ارشد اجرایی شركت استعفا داد؛ اما در پست ریاست شركت باقی ماند. «فیل نایت»، متولد 24 فوریه سال 1938 در پورتلند اورگان فرزند یك حقوقدان و ناشر روزنامه است. نایت به دبیرستان كلولند در پورتلند رفت و سپس برای تحصیل به دانشگاه اورگان در یوجن رفت و در سال 1959 یك درجه روزنامه‌نگاری دریافت كرد.


ویدیو مرتبط :
ثروتمندان و میلیاردرهای تهرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رييس انجمن سرمايه گذاري اتاق ايران گفت...



رييس انجمن سرمايه گذاري مشترک ايراني و خارجي اتاق ايران معتقد است: هر گونه تحريم تجاري عليه ايران علاوه بر تاثير منفي بر اقتصاد داخلي، کشور تحريم کننده را نيز دچار ضرر و زيان و به مثابه تيغي دو دم عمل مي کند. "حسين سليمي"روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايران، گفت: مناسبات کنوني امروز ايران و حجم بالاي واردات از کشورهاي مختلف بويژه اروپا، باعث مي شود آنها هم براي جبران ضررهاي ناشي از تحريم بدنبال کشور خريدار بگردند.


وي با ابراز اميدواري نسبت به اينکه کشورها از مداخله دادن مسائل سياسي با امور تجاري خودداري کنند، افزود: اگر قرار باشد مناسبات اقتصادي تحت تاثير روابط سياسي قرار گيرد بهتر است ابتدا مناسبات سياسي شکل گيرد و سپس به ساير مناسبات فکر شود.

 

سليمي مي گويد: نبود آرامش در مناسبات سياسي حوزه تجارت را نيز از رونق مي اندازد.

 

به گفته وي، در زمان حاضر روابط سياسي در راس مناسبات اقتصادي قرار دارد که بطور قطع هرگونه ايجاد چالش در آن حوزه، کشورها را نيز با مشکل مواجه مي کند.

 

سليمي تاکيد کرد: از آنجا که بيش از 80 درصد اقتصاد ايران دولتي است، طبيعي است که بخش خصوصي در صورت هرگونه تحريمي مشکلات بسياري را متحمل شود.

 

به اعتقاد اين فعال بخش خصوصي، نخستين عامل موثر در تحريم تجاري براي هر کشوري از جمله ايران آن است که بايد بناچار بدنبال تامين نيازهاي خود از کشور يا افراد ثالث بود که چنين شيوه اي حوزه اقتصاد را باهزينه هاي بالايي مواجه مي کند.

 

سليمي گفت: افزايش هزينه هايي حتي بالاتر از قيمت تمام شده براي يافتن بازار و اضافه شدن به نرخ تورم از جمله تبعات تحريم کشور محسوب مي شود.

 

وي در ادامه توضيح داد: هرگونه تحريم در حوزه تجاري منجر به تحريم بانکي، عدم گشايش LC و صرف هزينه هاي بيشتر براي يافتن بازارهاي جديد مي شود که بطور قطع اين امر به نفع کشور تحريم شده نيست.

 

سليمي با بيان اينکه آلمان در گذشته يکي از عمده ترين کشورهاي طرف تجاري ايران محسوب مي شد، گفت: مسائل سياسي موجب شد تا طي سال هاي اخير اين کشور رتبه نخست خود در مبادلات تجاري با ايران را از دست بدهد و به رتبه هاي سوم و چهارم تنزل يابد.

 

وي تاکيد کرد: بطور حتم مسائل ناشي از چنين اتفاقاتي آلمان را نيز در بازارهاي تجاري با مشکل مواجه کرده است.