امینم، سلطان رپ جهان


مارشال بروس مدرز سوم (به انگلیسی: Marshall Bruce Mathers III؛ زادهٔ ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲) که بیشتر با نام هنری امینم (به انگلیسی: Eminem) به شیوهٔ نوشتاری EMINƎM یا اسلیم شِیدی (به انگلیسی: Slim Shady) شناخته می‌شود، آهنگساز، تهیه‌کننده، هنرپیشه و خوانندهٔ رپ آمریکایی است.


ویدیو مرتبط :
کنسرت سلطان رپ جهان در لندن (هیــxـچکس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سلطان خون جهان در 85 سالگی: هنوز هم خون اهدا می‌كنم



 

سلطان خون جهان

 

حجم خون اهدا شده توسط سلطان خون جهان را اگر در یك محاسبه ساده ریاضی، ضرب و تقسیم كنیم، متوجه می‌شویم كه این پیرمرد 85 ساله در طول زندگی به اندازه 20 انسان بالغ، خون اهدا كرده است.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا از شیراز، با توجه به اینكه حجم خون یك انسان بالغ 5 لیتر است، سلطان خون جهان با 191 بار اهدای خون كه هر بار متوسط 500 سی سی خون اهدا می‌شود، قریب به 100 لیتر خون اهدا كرده و این با حجم خون موجود در رگ‌های 20 انسان بالغ برابری می‌كند.

 

محمدحسن شیخ‌الاسلامی، سلطان خون جهان، امروز 24 خرداد مصادف با روز جهانی انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاكید بر اینكه هیچ‌گاه اولین روزی كه خون اهدا كرده و زمینه‌ساز نجات مادر و نوزدادی شده را فراموش نمی‌كند، خاطرنشان كرد: اگرچه بسیار می‌ترسیدم چون هنوز نه انتقال خونی بود و نه این موضوع رواج داشت اما بعد از آنكه فهمیدم خون اهدایی من آن مادر و كودك را نجات داد با خداوند عهدی بستم كه تا آخرین روز حیاتم خونم را اهدا كنم و تاكنون خداوند این توفیق را از من نگرفته و همچنان به‌عنوان اهدا كننده مستمر، خون اهدا می‌كنم.

 

شیخ‌الاسلامی كه با اهدای خونش در طول 50 سال گذشته حداقل جان بیش از 500 بیمار نیازمند به خون را نجات داده است، گفت: اهدای خون برای من پیامدهای مثبتی داشته كه یكی از آنها ادامه تحصیل در رشته تخصصی آسیب‌شناسی بود.

 

وی كه در زمان اولین اهدا دانشجوی سال آخر پزشكی بود، افزود: اولین پژوهش در زمینه خون‌شناسی و اینكه یك فرد به‌طور متوسط چه میزان خون در سال قادر است اهدا كند را روی خودم انجام دادم.

 

سلطان خون جهان افزود: در سال‌هایی كه به‌عنوان مسوول در سازمان انتقال خون خدمت كردم در دوره‌ای 16 ماه به‌صورت مداوم هر ماه 500 سی سی خون اهدا كردم و بدون آنكه مكمل غذایی خاصی استفاده كرده یا مشكلی داشته باشم به زندگی روزمره‌ام مانند هر انسان دیگری ادامه دادم.

 

وی با تاكید بر اینكه اهدا خون به منزله نجات جان انسان و از نظر اسلام و قرآن، كاری بسیار ارزشمند و متعالی است، ضمن سپاسگزاری از خداوند برای عطای این توفیق، تصریح كرد: از نظر قرآن هركس بتواند با عملی زمینه نجات جان یك انسان را فراهم كند به منزله آنست كه جامعه‌ای را نجات داده و خدا را شاكرم كه این توفیق نصیب من شده است.

 

شیخ‌الاسلامی كه در روز تولد (24 خرداد) و در رشته تحصیلی با پدر انتقال خون جهان، لند اشتاینر، شباهت‌هایی دارد، گفت: خون دادن دو رو دارد، نخست اینكه طبق استانداردها با اهدای یك كیسه خون و به دلیل تهیه فرآورده‌های مختلف از این خون، جان سه نفر را از مرگ نجات می‌دهیم، دیگر اینكه به‌ صورت مداوم خون تازه در رگ‌های انسان جاری می‌شود، لذا تمام زندگی سرشار از انرژی بوده و شاداب و سرزنده به كار و تلاش ادامه می‌دهیم.

 

سلطان اهدا خون جهان در خصوص احساسش نسبت به این لقب، گفت: هیچ‌وقت به این موضوع فكر هم نكرده بودم همانگونه كه تا 17 سال قبل كسی نمی‌دانست كه شیخ‌الاسلامی نامی در ایران این میزان خون اهدا كرده، من با خدا معامله‌ای كرده و عهدی بسته‌ام كه تا پایان بر سر آن خواهم ماند.

 

وی گفت: اولین بار مسوولان انتقال خون فارس مرا توجیه كردند كه انعكاس موضوع در رسانه‌ها زمینه ترغیب افراد دیگر به خون‌دهی را فراهم خواهد كرد و من به عینه متوجه شدم كه بیان خاطرات، مسایل و انجام مصاحبه‌ با رسانه‌ها تا چه حد در ترغیب دیگران برای ورود به این كار خدایی موثر است.

 

شیخ‌الاسلامی گفت: اهدا خون یك كار خدایی است و خداوند این توفیق را نصیب همه انسان‌ها نكرده، اما هر انسانی كه توانایی آن را دارد، باید به تعهدش نسبت به سایر انسان‌ها را عمل كند.

 

وی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار زیاد علمی، افزود: با تمام پیبشرفت‌ها اما هنوز در موضوع خون، محتاج خون انسان‌ها هستیم، بنابراین یادمان باشد كه شاید یك بیمار، یك مادر، یك پدر، یك فرزند، یك چشم‌به‌راه زندگی، برای ادامه حیاط نیازمند خون من، تو و دیگران باشد پس همین امروز تصمیم بگیریم و قبل از آن با خداوند عهد ببندیم كه اگر توانایی داریم، برای اهدا مستمر خون توفیق داشته باشیم.

 

به گزارش ایسنا، 14 ژوئن مصادف با 24 خردادماه و سالروز تولد پدر خون جهان لیند اشتاینر، كسی كه گروه‌های خونی را برای اولین‌بار كشف كرد و روز انتقال خون در جهان است./ایسنا