اعترافات صمیمانه عارف لرستانی


مجله ایده آل: با عارف لرستانی است خیلی‌ها بعد از سریال «قهوه‌تلخ» آشنا شدند. او با خلوص نیت به سؤالات ما جواب داد و اعتراف كرد كه دروغگویی را معادل كلاهبرداری می‌‌داند و اگر جایی پایش به دعوا كشیده شود از كتك زدن و خوردن باكی ندارد

مجله ایده آل: با عارف لرستانی است خیلی‌ها بعد از سریال «قهوه‌تلخ» آشنا شدند. او با خلوص نیت به سؤالات ما جواب داد و اعتراف كرد كه دروغگویی را معادل كلاهبرداری می‌‌داند و اگر جایی پایش به دعوا كشیده شود از كتك زدن و خوردن باكی ندارد. هرچه جلوتر رفتیم تصویر واقعی او را همان‌طور دیدیم كه خودش می‌گفت. گفت‌وگوی ما با عارف لرستانی را بخوانید و بعد خودتان قضاوت كنید.

درسی که از دزدیدن یک کرگدن گرفتم

 اگر بخواهی به صورت كلی از خصوصیات اخلاقی‌ات بگویی چه می‌گویی؟

طبیعتا هیچ‌كس راجع به خودش بد نمی‌گوید. (می‌خندد) من آدم خوشبینی هستم. سعی می‌كنم قوانین زندگی را رعایت كنم؛ از راهنمایی و رانندگی گرفته تا قوانین آپارتمان‌نشینی. تلاش می‌كنم به مردم احترام بگذارم البته شاید یكجایی عصبانی هم شوم و نتوانم آنطور كه دلم می‌خواهد عكس‌العمل نشان دهم اما تمام سعی‌ام را می‌كنم كه این اتفاق نیفتد. منظورم این نیست بگویم كسی هستم كه همه چیز برایم خط‌كشی شده است، نه در یك جاهایی با اینكه دلم می‌خواهد با اصول رفتار كنم ناخواسته اصولم را زیر پا می‌گذارم من هم مثل هر انسانی اشتباه می‌كنم اما می‌دانم كه مرتكب اشتباه شده‌ام و به خودم در این موارد حق نمی‌دهم.

آدم‌ها  قانونمند می‌شوند

مهم‌ترین خصیصه‌ای كه در جامعه رنجت می‌دهد، چیست؟

بی‌قانونی. مردم ما متاسفانه قوانین را رعایت نمی‌كنند البته این موضوع هم برمی‌گردد به فشاری كه در زندگی متحمل می‌شوند. آدم‌هایی كه آرامش ندارند حرف منطقی را هم سخت قبول می‌كنند. به نظر من منشا این بی‌قانونی‌ها برمی‌گردد به فشارهایی كه روی مردم هست. نمی‌توان گفت این مردم آدم‌های بدی هستند همین آدم‌ها را اگر در جایی مثل كیش كه قوانین درست اعمال می‌شود ببینیم متوجه می‌شویم كه چقدر قانونمند و منطقی هستند.

 حكم صادر نمی‌كنم

 آخرین دروغی كه گفته‌‌ای را یادت هست.


بله. چهارشنبه گذشته دروغ گفتم اما نمی‌توانم بگویم چرا و به چه كسی دروغ گفته‌ام.

اهل قضاوت كردن هستی؟

قضاوت به معنای تحلیل بله. در كل كسی هستم كه آدم‌ها را تحلیل می‌كنم اما چیزی كه روی آن تاكید دارم این است كه بگویم «به نظر من» این شخص اشتباه كرده یا درست می‌گوید. راجع به آدم‌ها هیچ‌وقت حكم نمی‌دهم. می‌گویم به نظر من این آدم، آدم درستی هست یا نادرست و این واژه «به نظر من» را هیچ‌وقت در اول صحبت‌هایم فراموش نمی‌كنم. بله. من هم مثل بقیه راجع به آدم‌های دیگر حرف می‌زنم، قضاوت می‌كنم و اجازه می‌دهم دیگران هم مرا قضاوت كنند و درباره من بگویند ولی نمی‌گذارم راجع به من حكم بدهند و بگویند عارف آدم خوبی است یا عارف آدم بدی است. می‌گویم بگو به نظر من اینطور است.

برای عیددیدنی به خانه یكی از اقوام رفته بودیم. بچه آنها یك كرگدن پلاستیكی داشت. من خیلی آن كرگدن را دوست داشتم. هر كاری كردم نتوانستم آن را در جیبم نگذارم.

درسی که از دزدیدن یک کرگدن گرفتم

 تا به حال كلاهبرداری كرده‌ای؟

واقعا سعی كرده‌ام این كار را انجام ندهم. اگر از دوستانم سؤال كنید به شما می‌گویند همیشه به آنها گفته‌ام كه بچه‌ها دروغ همان كلاهبرداری است. معتقدم دروغ بركت را از زندگی می‌برد. به همه می‌گویم تو رو خدا بیایید دروغ نگوییم. زمانی بود كه با یكی از دوستانم در كاری شركت داشتیم. او همیشه برای توجیه كار دروغ می‌گفت. من مطمئن بودم آن پروژه به خاطر دروغ‌هایی كه شریك من می‌گفت، زمین می‌خورد به این دلیل كه موج منفی وارد پروژه می‌شد و دیگران متوجه می‌‌شدند كه او دروغ می‌گوید. خب، آدم تا یك‌جایی می‌تواند دروغ بگوید .

خیلی‌ها می‌گویند لذتی كه در  بخشش هست در انتقام نیست. نظر تو چیست؟

تا دلتان بخواهد آدم‌ها را آسان می‌بخشم حتی اگر كسی قصد داشته باشد سرم را ببرد وقتی می‌آید و می‌گوید آقا ببخشید اشتباه كردم می‌گویم دمت گرم. من بخشیدن را خیلی لذتبخش‌تر از انتقام می‌دانم وقتی در جایگاه بخشش قرار می‌گیری یعنی بزرگواری.

اگر بخواهی یكی از خصوصیات خودت را پاك كنی كدام خصیصه را پاك می‌كنی؟

دلم نمی‌خواهد هیچ‌كدام از خصوصیاتم را پاك كنم. فقط دلم می‌خواهد بتوانم از خود گذشته‌تر از اینكه هستم باشم، خودخواهی نداشته باشم و بتوانم در بعضی مواقع پا روی دلم بگذارم. گاهی اوقات آدم‌ها دچار عارضه منیت می‌شوند و من همیشه از این منیت بدم می‌آمده چه برای خودم و چه برای دیگران. دلم می‌خواهد یك‌ذره هم خودخواهی نداشته باشم. وقتی زندگینامه آدم‌های بزرگ را می‌خوانم و می‌بینم اولین قدمی كه برداشته‌اند و باعث بزرگی‌شان شده است از خودگذشتگی‌شان بوده حس می‌كنم خیلی مواقع خودخواهی مانع پیشروی در كارهایم می‌شود.

حسادت خصیصه‌ای است كه در همه ما به نسبت كم و زیاد وجود دارد. آیا برایت پیش آمده كه نسبت به بازیگر خاصی یا نقش خاصی حسادت كنی؟


بله. خیلی پیش آمده است اما من اسم آن را رقابت می‌گذارم نه حسادت. همیشه تا حدودی از جایگاهی كه در آن قرار گرفته‌ام راضی هستم به اندازه تلاشی كه كرده‌ام جایگاه‌ام به دست آورده‌ام. اما دلم می‌خواست در كارهای كارگردانان بزرگی مثل مسعود كیمیایی بازی كنم. خب، البته طبیعی است كه هر بازیگری دلش بخواهد یك‌بار جلوی دوربین مسعود كیمیایی قرار بگیرد.

بهترین آدمی كه از نظر اخلاقی می‌شناسی و دوست داری شبیه او باشی چه كسی است؟

پدرم. پدر من خیلی مهربان است. همه زندگی او در خدمت خانواده است و آن از خودگذشتگی كه گفتم را دارد. او بسیار رئوف است. دلم می‌خواهد مثل او باشم. از نظر من پدرم ته دنیاست.

آدم خسیسی هستی؟

به هیچ‌وجه. تا آنجایی كه توانستم نه برای خودم و نه برای دیگران خساست به خرج نداده‌ام. یادم می‌آید در مدرسه هر كدام از بچه‌ها كه از وسایل من خوش‌شان می‌آمد به آنها می‌دادم. الان هم همین‌طورم اگر كسی چیزی لازم داشته باشد بدون تردید دریغ نمی‌كنم.

درسی که از دزدیدن یک کرگدن گرفتم

اهل دعوا و كتك‌كاری هستی؟

بله. بچه كه بودم خیلی. یادم می‌آید دبیرستانی بودم یك روز ظهر در كوچه خانه‌مان در كرمانشاه به خاطر موضوعی 4 نفر سر من ریختند و تا توانستند مرا زدند. خب، ساعت 2 ظهر بود و كسی آن وقت روز در كوچه نبود كه ما را از هم جدا كند. ما 5 نفر نزدیك 10 دقیقه همدیگر را كتك زدیم. در این دعوا گوشه‌دندان من شكست اما چون آدم دعوایی بودم كم نیاوردم و من هم حسابی آنها را کتک زدم. یك دعوای خیلی معروف هم در محوطه تئاتر شهر داشتم. بعد از اجرای تئاتر چند نفر از اوباش و اراذل آن منطقه برای ما مزاحمت ایجاد كردند كه منجر به یك دعوای مفصل شد. در واقع آن كتك‌كاری آخرین دعوای من تا به امروز است. چشم‌تان روز بد نبیند 12-10 نفر بی‌دلیل آمدند و ریختند سر ما و درگیری بدی پیش آمد.

هم كتك می‌‌‌زنم و هم می‌خورم

واقعیت دارد كه در دعواها هم كتك می‌زنی و هم كتك می‌خوری؟

نكته این است كه از دعوا نمی‌ترسم البته سعی می‌كنم هیچ‌وقت شروع‌كننده مشاجرات نباشم اما از آنجایی كه به فیزیكم اعتماد دارم هیچ‌وقت از دعوا نترسیدم ولی همیشه از دعوا بدم می‌آید مگر اینكه گریبانم را بگیرد. البته وقتی دعوا شروع شود دیگر نمی‌ترسم و تا ته كتك‌‌كاری پیش می‌روم.

كردها مردمان بسیار صادق و رفیق‌های خوبی هستند

تو اصالتا كرد هستی. از خصایص اخلاقی مردم كرمانشاه برایمان بگو.

كردها مردمان بسیار صادق و رفیق‌های خوبی هستند اما می‌توانند در عین حال دشمنان خطرناكی هم باشند به همان اندازه كه با تو رفاقت می‌كنند اگر به آنها خیابت كنی به همان اندازه كه با تو خوب هستند می‌توانند خطرناك هم باشند. برای اینكه حق آدم‌ها را رعایت می‌كنند و وقتی كه تو حق آنها را رعایت نمی‌كنی عصبانی می‌شوند و عصبانیت‌شان می‌تواند خطرناك باشد برای اینكه حق تو را داده‌اند. در كل كردها صفر و صدند، یعنی حد وسط ندارند؛ یا خیلی مهربانند یا خیلی خشن.


ویدیو مرتبط :
Aref Lorestani - درگذشت عارف لرستانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعترافات صمیمانه علیرضا جعفری



اخبار فرهنگی - اعترافات صمیمانه علیرضا جعفری

دو عامل وجود دارد که باعث می‌شود بازیگری به اسم «علیرضا جعفری» نیازی به معرفی نداشته باشد؛ اول اینکه او از کودکی در سینما و سریال‌های تلویزیونی دیده شده و دوم هم همین سریال پرطرفدار شبکه خانگی «شاهگوش» که حالا که بزرگ شده در آن بازی می‌کند.

دو عامل وجود دارد که باعث می‌شود بازیگری به اسم «علیرضا جعفری» نیازی به معرفی نداشته باشد؛ اول اینکه او از کودکی در سینما و سریال‌های تلویزیونی دیده شده و دوم هم همین سریال پرطرفدار شبکه خانگی «شاهگوش» که حالا که بزرگ شده در آن بازی می‌کند. پس در رابطه با او فقط همین کافی است که بنویسیم علیرضا جعفری، مهمان این شماره از صفحه بدترین‌های ماست.

توصیه دیگر هم اینکه این گفت و گو خیلی خوب پیش رفت چون علیرضا جعفری هیچ سؤالی – حتی دشوار – را هم بی پاسخ نگذاشت و نتیجه اینکه نکته‌هایی غافلگیرکننده از زندگی او را می‌توانید در این مطلب بخوانید. پاسخ‌های جالبی مانند اعتراف به ترس از پرواز، اعتراف شجاعانه درباره اینکه دروغ زیاد گفته است و... شاید باورتان نشود اما علیرضا فرق بین برنج هندی و ایرانی را نمی‌داند! بیش از این وقت‌تان را نمی‌گیریم و اعترافات علیرضا جعفری را می‌سپاریم به شما. بخوانید، حتما.

بدترین فیلمی که تا به‌حال دیده‌ای؟
فیلم ایرانی طعمه و فیلم‌های خارجی فیلم‌های اکشن هالیوود

بدترین کتابی که تابه‌حال خوانده‌ای؟
کتاب بد نخوانده‌ام

  اخبار,اخبار فرهنگی,علیرضا جعفری,عکس علیرضا جعفری,تصاویر علیرضا جعفری

 بدترین تئاتری که دیده‌ای؟
یک تاتر در جشنواره فجر از کانادا بود که خیلی بد بود

بدترین موسیقی که گوش دادی؟
بعضی از موسیقی‌های پاپ

بدترین تجربه کار که تا به حال داشتید؟
دست بالای دست

بدترین بازیگری که دیدی؟
بازیگران سریال‌های کره‌ای

بدترین مرخصی که تا به حال رفتی؟
پارسال سفری به کیش داشتم به همراه مادربزرگم، من کنکور داشتم و مادربزرگم هم حالش خوب نبود و تفریحی در کار نبود فقط درس خواندم

بدترین همکاری که تا به حال داشتی؟
دست بالای دست

بدترین کاری که تا به حال قبول کردی؟
دست بالای دست

بدترین حرفی که یک نفر در مورد شما زده است؟
اینكه اگر امیر جعفری عمویت نبود می‌خواستی چه کار کنی؟

بدترین دوستی که تا به حال داشتی؟
هیچ‌وقت دوست بد نداشتم

بدترین خاطره‌ای که از کودکی به یادت مانده؟
تجربه دو کار همزمان با هم و شب ادراری

بدترین عشقی که تا به حال داشتی؟
چیزها یا کسانی که دوست دارم بد نیستند

بدترین هدیه‌ای که گرفتی و دادی؟
بدترین هدیه‌ای که گرفتم پکیج تمام کارهایم بود که خودم داشتم اما من معمولا هدیه بد به کسی نمی‌دهم

بدترین ترس بچگی؟
ترسی که همیشه همراه من است پرواز و هواپیماست

بدترین ترسی که حالا داری؟
هواپیما

بدترین بازی و سرگرمی که انجام دادی؟
یکی از بازی‌ها در شهر بازی

بدترین حادثه زندگی‌تان؟
اتفاق تلخی تا به حال نداشته‌ام

بدترین حرفی که تا به حال به کسی زده‌ای؟
یک‌بار یکی از دوستانم که لکنت زبان داشت و سینش می‌زد را مسخره کردم

بدترین موقعیتی که تا به حال در آن قرار گرفته‌ای؟
وقتی تقلب می‌کردم و معلم بالای سرم می‌ایستاد

بدترین ماجرایی که درگیر آن بودی و مجبور بودی تا آخر حضور داشته باشی؟
تعهدی که برای فیلم دست بالای دست داشتم

بدترین سورپرایزی که تا به حال شده‌ای؟
اصلا سورپرایز نمی‌شوم

بدترین زمان زندگی‌تان کی بوده؟
سن بلوغ


بدترین غذایی که تا به حال خوردی؟
آلبالو پلو

  اخبار,اخبار فرهنگی,علیرضا جعفری,عکس علیرضا جعفری,تصاویر علیرضا جعفری

 بدترین غذایی که تا به حال درست کرده‌ای؟
تا به حال آشپزی نکرده‌ام

بدترین سفری که رفتی؟
9 سالم بود برای یک کار دو ماه در زیبا کنار بودم

بدترین دروغی که تا به حال گفتی؟
دروغ زیاد گفته ام

بدترین دعوایی که تا به حال کردی؟
چهارم دبستان

بدترین پشیمانی که تا به حال داشتی؟
اینكه چرا فیلم دست بالای دست را قبول کردم

بدترین فصل کدام است؟
پاییز

بدترین حیوان، جانور یا پرنده که تا به حال با آن روبه‌رو شده‌ای؟
مارمولک

بدترین تصویری که تا به همین لحظه در ذهنت حک شده؟
سقوط هواپیما

بدترین وسیله‌ای که همیشه مورد نیاز است؟
هواپیما

بدترین تکه کلامی که تا به حال شنیدی؟
کسی که آدم بی‌مزه‌ای باشد و تلاش کند برای بامزه بودن، قطعا بدترین تکیه کلام‌ها را خواهد داشت

بدترین لباسی که خریدی و از خریدن آن پشیمان شده‌ای؟
یک شلوار که پس دادم

بدترین رنگ زندگی‌تان چه رنگی است؟
همه رنگ‌ها را دوست دارم

بدترین عدد زندگی‌تان؟
سیزده

بدترین خوراک زندگی‌تان چیست؟
آلبالو پلو

بدترین رستوران یا کافه‌ای که تا به حال رفته‌ای؟
من خیلی شکمو هستم و هنوز فرق بین برنج هندی و ایرانی را تشخیص نمی‌دهم به همین دلیل همه رستوران‌ها از نظر من خوب هستند.

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل/برترین ها