اصلاحیه و پوزش


در تاریخ ششم تیر ماه سال 1394، گزارشی با عنوان «فعالیت های بحث برانگیز الیاس قالیباف» در سایت صبح بخیر منتشر شد، محتوای این گزارش پیرامون شایعات مطرح شده درباره برخی فعالیت های آقای الیاس قالیباف بود که البته در بخش های مختلف آن به کذب بودن اتهامات مطرح شده اشاره شده بود.





 صبح بخیر: در تاریخ ششم تیر ماه سال 1394، گزارشی با عنوان «فعالیت های بحث برانگیز الیاس قالیباف» در سایت صبح بخیر منتشر شد، محتوای این گزارش پیرامون شایعات مطرح شده درباره برخی فعالیت های آقای الیاس قالیباف بود که البته در بخش های مختلف آن به کذب بودن اتهامات مطرح شده اشاره شده بود ولی متاسفانه نحوه نگارش مطلب به گونه ای بود که در بسیاری موارد، فاقد مستندات و ادله برای ادعاهای مطرح شده بود و انتشار آن موجب دامن زدن به برخی شایعات در مورد فعالیت های اقتصادی آقای الیاس قالیباف در سایت ها و شبکه های اجتماعی گردید.

 اصلاحیه و پوزش

اصلاحیه و پوزش

منبع این گزارش یکی از هفته نامه های چاپی کشور بود و سایت صبح بخیر نیز صرفا این مطلب را بازنشر داد، اما قطعا انتخاب این گزارش که در آن اتهامات بی پایه و اساسی مطرح شده بود، خطای تیم صبح بخیر بوده و عوارضی چون شکل گیری هجمه خبری کذب علیه آقای الیاس قالیباف را دربر داشته است.

در روزگاری که شایعات متواتر در شبکه های اجتماعی ملاک قضاوت بسیاری از مردم قرار گرفته اند و چه بسا افرادی که قربانی این موج های خبری کذب شده اند، مسئولیت رسانه های رسمی در پوشش اخبار صحیح و مستند بسیار سنگین تر شده و در همین راستا سایت صبح بخیر نیز همواره تلاش نموده است اخبار و گزارش های خبری را از منابع معتبر و موثق و در راستای افزایش آگاهی مخاطبان منتشر کند، لکن درج گزارش خبری مذکور به هیچ وجه نمی تواند با رویکرد فوق همخوان باشد؛ لذا وظیفه خود می دانیم مراتب عذرخواهی خود را به آقای الیاس قالیباف اعلام نماییم و امیدواریم درج این مطلب کمکی کوچک در جبران خسارات معنوی ناشی از بازنشر گزارش فوق باشد.

مسعود باقری
صاحب امتیاز و مدیر مسئول سایت صبح بخیر



ویدیو مرتبط :
پوزش پوکید بدبخت......خخخخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ان شاالله شورای نگهبان این اصلاحیه را رد کند



 

 

ان شاالله شورای نگهبان این اصلاحیه را رد کند

 

خبر مادام العمر شدن حقوق برای کسانی که حداقل 2 سال پست سیاسی داشتند موجب ناراحتی افکار عمومی شده است هرچند مجلسی ها می گویند لفظ مادام العمر اشتباه است اما از متن قانون منتشر شده چیزی جز این استنباط نمی شود .

حمیدرضا کاتوزیان رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شفاف در این خصوص گفت: البته بنده در جلسه روز 2 شنبه مجلس که این اصلاحیه به تصویب رسید حضور نداشتم و کم و کیف ماجرا را بطور دقیق نمی دانم.

وی تصریح کرد: بر اساس این قانون،  برای مثال در مورد نمایندگان مجلس که هرکدام قبل از نمایندگی شغل و پستی داشتند ، پس از اتمام دوره نمایندگی به آن شغل بازمیگردند  با این تفاوت که بر اساس این قانون پایه حقوقشان به پست بالاتر تغییر می کند. فرض کنید که یک فردی که استاد دانشگاه است حقوقش مشخص است و به فرض 2 میلیون تومان حقوق می گیرد، این فرد نماینده مجلس می شود و زمانی که از مجلس بیرون برود و بر سر کار قبلی خود یعنی همان استاد دانشگاهی برگردد، بالاترین حقوق رتبه و پایه اش را می گیرد و مثلا ممکن است 200-300تومان به حقوقش اضافه شود.

رییس کمیسیون انرژی اظهارداشت: اما اینکه مطبوعات و رسانه ها به شکلی واکنش نشان دادند و به نحوی مطلب را منعکس کردند که انگار یک حقوق مادام العمری برای مقامات سیاسی کشور در نظر گرفته شده من فکر نمی کنم که اینچنین باشد .

کاتوزیان تاکید کرد: البته بنده آن روز در مجلس حضور نداشتم و اگر در مجلس بودم با این موضوع مخالف بودم چراکه مقامات سیاسی هیچ ارجهیتی ندارند و هیچ دلیلی وجود ندارد که افزایش حقوق به این شکل برایشان  تصویب شود و نظرم این است که ان شاالله  شورای نگهبان این موضوع را رد کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این موضوع قبلا هم در قانون بود؟ گفت:این موضوع قبلا به شکل خیلی متفاوتی و برای نمایندگان مجلس بود که بعد از اتمام دوره نمایندگی که سرکار میآیند -یعنی کار اصلیشان چرا که بلاخره اکثراسمتی داشتند - حقوقی که دریافت می کنند بالاترین حقوق پایه شان است. ممکن است حقوق بعضی ها بالاتر برود و برخی تغییر نکند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته نمایندگانی را داشتیم که شغلی نداشتند و شغلشان مربوط به بخش خصوصی بود و وقتی وارد مجلس شدن کارشان را در بخش خصوصی از دست دادند و بعد از اتمام دوره نمایندگیشان که بر میگردند دیگر جایی برایشان نیست.نمایندگانی داشتیم که خودشان به بنده مراجعه کردند برای گرفتن کار!فکر می کنم مطبوعات یک مقدار در انعکاس موضوع دقیق عمل نمی کنند و یک مقدار فضا سازی علیه مجلس شده است.../شفاف