اشکان خطیبی از ناگفته‌ های "گپ" می گوید


برخلاف آنچه كه برخی‌ها از این برنامه برداشت كرده‌اند، این برنامه اصلا قصد توهین به مردم را ندارد؛ متاسفم كه به ما اجازه‌ی آزمون و خطا ندادند.

خبرگزاری ایسنا:  اشكان خطیبی كه این روزها به همراه رامبد جوان اجرای برنامه‌ی «گپ» را در آی‌فیلم عهده‌دار است، درباره‌ی بازخوردهایی كه این برنامه تاكنون داشته است، گفت:‌ برخلاف آنچه كه برخی‌ها از این برنامه برداشت كرده‌اند، این برنامه اصلا قصد توهین به مردم را ندارد؛ متاسفم كه به ما اجازه‌ی آزمون و خطا ندادند.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: یكسری وبلاگ‌نویسان هستند كه در وبلاگ‌هایشان از برنامه «گپ» بد می‌گویند و سعی دارند به مردم حقنه کنند که این برنامه قصد توهین به مردم را دارد در حالی كه قصد این برنامه فقط این است كه مردم بیشتر با مشکلات بازیگران آشنا شوند و در واقع بگوییم كه بازیگران با وجود مشهور بودنشان هیچ فرقی با مردم عادی ندارند؛ آنها هم مثل همه دل درد می‌گیرند، ‌عصبانی می‌شوند، عزادار می‌شوند، تصادف می‌كنند و ... . ‌متاسفم كه حداقل اجازه ندادند که چند قسمت از برنامه پخش شود و سپس قضاوت كنند.



وی خاطرنشان كرد: برنامه «گپ» سعی ندارد بازیگران را از مردم عادی جدا كند؛ به عقیده‌ی من بین من بازیگر با یك رفتگر شهرداری هیچ تفاوتی نیست شاید من به سهم بیشتری از آسایش دست یافته باشم ولی هر دوی ما آدم هستیم و زندگی می‌كنیم.به شدت معتقدم كه بازیگران مثل تمامی افراد جامعه هستند شاید شرایط زندگی‌شان به خاطر شغلی كه دارند تفاوت داشته باشد ولی همه‌‌ی ما انسان هستیم و از لحاظ انسانی هیچ فرقی با هم نداریم.

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش با ایسنا درباره‌ی ادامه‌دار بودن برنامه‌ی «گپ» یادآور شد: از همان ابتدا كه طرح این برنامه توسط رامبد جوان تهیه شد قرار بود ادامه داشته باشد در حال حاضر این برنامه در 15 قسمت به صورت تولیدی ضبط شده است و نمی‌دانم با این شرایطی كه پیش آمده ادامه پیدا می‌كند یا خیر.



خطیبی در پاسخ به اینكه حضور بازیگران به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی چقدر می‌تواند به جذابیت این برنامه‌ها كمك كند؟ گفت: صد در صد می‌تواند به جذابیت برنامه كمك كند؛ چرا كه مردم دوست دارند بازیگران را در قالب یك نقش ببینند و برایشان جذاب است به شرطی كه از آنها درست استفاده شود،‌ اگر بازیگر باهوش باشد می‌تواند به جذابیت برنامه كمك كند نباید در اینگونه برنامه‌ها مبنا را بر حضور یك بازیگر قرار دهیم چرا كه فقط با حضور یك بازیگر جذابیت برنامه تامین نخواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: به نظرم هیچ برنامه‌ی مفرحی نمی‌تواند فقط با حضور یك فرد مشهور موفق باشد، در شرایطی می‌تواند جذاب و موفق باشد كه یك بستر مناسب در آن برنامه حاكم باشد تا حضور یك بازیگر بتواند به مقبولیت آن برنامه كمك كند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه آیا یك برنامه‌ی خوب حتی اگر از شبكه‌های دیجیتال هم پخش شود می‌تواند موفق باشد و مخاطبان خود را جذب كند؟ گفت: قطعا یك برنامه خوب زمانی كه از شبكه‌های تلویزیونی خودمان به روی آنتن برود، مخاطبان بیشتری دارد ولی در كل اگر یك برنامه خیلی خوب و هماهنگ تولید شود در هر صورت می‌تواند موفق باشد چرا كه در حال حاضر هر شبكه‌ای مخاطبان خودش را دارد.



خطیبی در ادامه در پاسخ به اینكه آیا محدودیت‌ها و خط قرمزها در شبكه «آی فیلم» نسبت به شبكه‌های تلویزیونی سراسری كمتر است؟ توضیح داد: اصلا چنین چیزی درست نیست؛ ما دیگر عادت كرده‌ایم كه مقابل دوربین باید چطور برخورد كنیم و فرقی نمی‌كند مقابل دوربین شبكه‌های تلویزیونی سراسری باشیم یا شبكه‌های دیگر؛ بنابراین لزومی ندارد كه این محدودیت‌ها كمتر و بیشتر باشد چرا كه در هر صورت ما مقابل دوربین هستیم و رعایت می‌كنیم‌؛ خط قرمزها هم به همین صورت است اصلا تفاوتی با تلویزیون ندارد حتی شاید گاهی اوقات بیشتر هم باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره‌ی تفكیك جنسیتی مجریان زن و مرد در برنامه‌های تلویزیونی خاطرنشان كرد: این طرح كه مجری خانم با بازیگران خانم و برعكس مجری آقا با بازیگران آقا وارد گفت‌وگو شوند از همان ابتدا كه رامبد طرح را شروع كرد وجود داشت و قرار شد خانم سحر دولتشاهی با بازیگران خانم و من و رامبد با بازیگران آقا صحبت كنیم چرا كه اگر این طور باشد بهتر است؛ با توجه به مسایل عرفی جامعه وقتی دو نفر هم‌جنس هم باشند راحت‌تر با یكدیگر حرف می‌زنند و صمیمی‌تر وارد بحث و گفت‌وگو می‌شوند.

همچنین او در ادامه توضیح بیشتری درباره‌ی كلیت برنامه «گپ» كه در حال حاضر روی آنتن شبكه آی‌فیلم است، ارائه داد و خاطرنشان كرد: پذیرفتن چنین برنامه‌هایی كه وارد حریم خصوصی و زندگی افراد مشهور می‌شود، نیاز به صبر و تحمل دارد چرا كه برای اولین بار است كه ما به سراغ سوژه‌های حاد می‌رویم و ممكن است خیلی‌ها خوششان نیاید به همین دلیل به خاطر حاد بودن سوژه من فكر می‌كنم این بازخوردها طبیعی باشد و نیاز به كمی صبر دارد.



وی گفت: در این برنامه این اجازه به ما داده شد تا كمی پایمان را فراتر بگذاریم، ولی من و رامبد و خانم دولتشاهی یك جاهایی مجبور بودیم خودمان را هدف حملات قرار دهیم تا طرف مقابلمان راحت‌تر بتواند ازمشکلات و دغدغه‌های اجتماعیش حرف بزند؛ به طور مثال آن اتفاق نمایشی تصادف و پیرمرد کنجکاو فقط و فقط به این خاطر بود که بازیگرانی که قصد مصاحبه با آن‌ها را داشتیم با خیال راحت‌تر از مسایل و توقع‌هایی که از مخاطبینشان دارند حرف بزنند؛ چرا که می دیدند ما باب طرح این مسایل را باز کرده‌ایم و این باعث می‌شد دیگر سراغ حرف‌های کلیشه‌یی و مرسوم در برنامه های تلویزیونی‌ نروند.

 من فكر می‌كنم این عمل انتحاری در این برنامه لازم بود ولی امیدواریم این گونه تعبیر نشود که ما دچار خود بزرگ‌بینی شده‌ایم.حداقل راجع به خودم و رامبد می‌دانم که درگیر این گونه مسایل نیستیم و خوب همیشه برای انجام دادن کارهایی که برای اولین بار اتفاق می‌افتد قربانی لازم است ... در واقع ما مثل یک جاده صاف کن عمل کردیم و تمام نقدها را هم با جان و دل می پذیریم.


خطیبی در پایان گفت: به عنوان صحبت آخر فقط می‌خواهم بگویم میان افراد جامعه هیچ تفاوتی نیست ولی گاهی به خاطر فرسایشی بودن كارها شرایط افراد با یكدیگر تفاوت می‌كند اما در هر صورت همه‌ی ما انسان هستیم این طبیعی است كه تا فردی جای دیگری قرار نگیرد نمی‌تواند آن را درك كند.      


ویدیو مرتبط :
اشکان خطیبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشکان خطیبی در میدان اعدام!



 

 

به بهانه اکران عمومی

 

تصویربرداری سریال طنز «سهمی برای دوست» ساخته مسعود اطیابی با حضور رضا فیض نوروزی و اشکان خطیبی در میدان اعدام ادامه دارد.

مجموعه تلویزیونی «سهمی برای دوست» به کارگردانی مسعود اطیابی اواسط مهرماه امسال در لوکیشنی در شمال تهران حوالی میدان تجریش کلید خورد و تاکنون حدود ۴۰ درصد آن تصویربرداری شده است.

تصویربرداری این سریال این روزها در لوکیشنی داخلی در حوالی میدان اعدام تهران ادامه دارد و گروه تولید طی روزهای آینده با حضور در یکی از خیابان های تهران ضبط تصاویر را پی می گیرند. رضا فیض نوروزی و اشکان خطیبی از جمله بازیگران اصلی حاضر در این لوکیشن هستند.

سریال طنز «سهمی برای دوست» با عنوان قبلی «یک تکه کاغذ، یک شمش طلا» یکی از گزینه های شبکه دو سیما برای پخش در ایام نوروز است. بهروز مفید که سال گذشته سریال «گمشده» به تهیه کنندگی او از آنتن شبکه یک سیما پخش شد،این سریال را در ۱۳ الی ۱۵ قسمت تهیه می کند.

فیلمنامه این سریال با مضمون طنز موقعیت به قلم طلا معتضدی به نگارش درآمده و در خلاصه داستان آن آمده است:و قصه ما از اون روزی شروع می شه که اسماعیل و بهرام (دو برادر) در بدترین شرایط مالی که تو عمرشون تجربه کردن به سر می برن، اونا برای فرار از این وضعیت یک راه بیشتر ندارند و اونم اینه که اسماعیل باید بشه کامیار ترابیان که این خودش می شه شروع ماجراهای این دو برادر...

علی سرابی، مهتاج نجومی، مهشاد مخبری، جمشید شاهمحمدی، فرزین محدث، مسعود میرطاهری، نوید محمدزاده و عباس امیری دیگر بازیگران این سریال هستند.

سایر عواملی که در ساخت این مجموعه همکاری دارند: مدیر تولید: علی خلیلی، مدیر تصویربرداری: حسین ملکی، طراح صحنه: سعید اسدی، صدابردار: وحید سلطانی، آهنگساز: میلاد موحدی، تدوین: بهزاد مصلح، دستیار یک برنامه ریز: حمیدرضا علی پور، طراح گریم: ایمان امیدواری، مدیر تدارکات: سعید مسعود مهدوی، عکس: پویان بحق.... / شبکه ایران