آرین روبن، چپ پای طلایی تولدت مبارک!


آرین روبن در تاریخ 23 ژانویه 1984 در شهر بدوم، هلند بدنیا آمد . روبن فوتبال خود را از سنین کودکی آعاز کرد و توانایی های وی در کنترل توپ و تکنیک بالا، او را به یک بازیکن ارزشمند تبدیل کرد.

وب‌سایت ورزش11: آرین روبن در تاریخ 23 ژانویه 1984 در شهر بدوم، هلند بدنیا آمد . روبن فوتبال خود را از سنین کودکی آعاز کرد و توانایی های وی در کنترل توپ و تکنیک بالا، او را به یک بازیکن ارزشمند تبدیل کرد، و همین زمینه ای بود تا روبن مورد توجه بسیاری از تیم های باشگاهی قرار بگیرد و در سال 1989 به باشگاه فوتبال شهر خود ، بدوم پیوست و بعد از گذشت 7 سال در سال 1996 به باشگاه گرونینگن که در شمالی شرقی هلند قرار داشت پیوست و توانایی خود را با پای چپ در سمت راست زمین نشان داد.

- باشگاه گرونینگن 1996-2002

آرین روبن با به ثمر رساندن 3 گل در فصل 1999-2000 در باشگاه گرونینگن و بازی های چشمگیر توانست به تیم اول این باشگاه راه پیدا کند، و در فصل 2000-2001 به عنوان بازیکن سال لیگ هلند را بدست آورد.

آرین روبن در 50 بازی 8 گل برای باشگاه گرونینگن هلند به ثمر رساند و با تبدیل شدن به یک ستاره در این باشگاه برای فصل 2002-2003 با قراردادی به ارزش 3.9 میلیون یورو راهی باشگاه فوتبال پی اس وی آیندهوون شد.

- باشگاه پی اس وی آیندهوون 2002-2004

آرین روبن در فصل 2002-2003 در 33 بازی 12 گل به ثمر رساند و به همراه هم تیمی خود، ماتیا کژمان به عنوان بازیکن سال لیگ هلند انتخاب شد. این انتخاب باعث شد تا هواداران آیندهوون به این دو بازیکن لقب بتمن و رابین راه بدهند. (لقب کژمان بتمن بوده و تلفظ روبن هم مانند رابین می باشد). همچنین روبن در این فصل هفدمین جایزه بازیکن با استعداد هلند را بدست آورد.

آرین روبن، چپ پای طلایی

با شروع خوب آرین روبن در باشگاه آیندهوون، توجه سران بسیاری از باشگاه های بزرگ اروپایی را به خود جلب کرد ، اولین باشگاهی که به وی پیشنهاد داد باشگاه فوتبال منچستر یونایند انگلیس بود. سرالکس فرگوسن این بازیکن را به انگلیس برد تا با ارائه پیشنهادی به مبلغ 7 میلیون یورو این بازیکن ریز نقش را به خدمات بگیرد، ولی رئیس باشگاه آیندهوون این مبلغ را بسیار پایین دانست و این پیشنهاد را رد کرد و همین امر باعث شد تا رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی با ارائه پیشنهاد مبلغ 18 میلیون یورو ( 12 میلیون پوند ) به باشگاه پی اس وی آیندهوون این بازیکن را در سال 2004 به لندن بیاورد. روبن که چند ماهی از قرار داد خود در آیندهوون باقی مانده بود در لیگ هلند بسیار ناامید کننده ظاهر شد و از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و ادامه مسابقات را از دست داد. روبن در باشگاه فوتبال آیندهوون بعد از گذشت 2 سال در 56 بازی 17 گل به ثمر رساند.

روبن در آیندهوون درگیری هایی هم داشت . او پس از ابتلا به سرطان و پشت سر گذاشتن آن با موفقیت ، درگیری های شدیدی با گاس هیدینک داشت. هیدینک که رفتار های بچه گانه ی او در هنگام بازی ، تمارض ها و درخواست هایش از داور به ستوه آمده بود، این موضوع را با مدیران باشگاه در میان گذاشت.

- باشگاه چلسی 2004-2007

آرین روبن با پیوستن به باشگاه چلسی در نوامبر 2004 در یک بازی دوستانه پیش فصل مقابل آ اس رم ایتالیا مصدوم شد و هفته های ابتدایی لیگ برتر انگلیس را از دست داد. آرین روبن در این مصدومیت استخوان متاتارس پای راستش شکست و همین امر این بازیکن را به یک چالش بزرگ کشید. این مصدومیت به ناحیه بیضه ها آسیب وارد کرده بود و پزشکان باشگاه چلسی به سرعت تست سرطان بیضه را از آرین روبن گرفتن تا وضعیت این بازیکن مشخص شود و پس از نتایج این تست ها و منفی بودن جواب ها پای راست روبن مورد مداوا قرار گرفت تا برای ادامه بازی های چلسی در لیگ جزیره مشکلی نداشته باشد.

روبن پس از مصدومیت چند روز به ترکیب چلسی بازگشت و در همان ماه نوامبر سال 2004 به عنوان بازیکن ماه لیگ برترانگلیس انتخاب شد تا ثابت کند بازیکن بزرگی است و برای چلسی بسیار مهم است. روبن فصل 2004-2005 را با به ثمر رساندن 7 گل به پایان رساند و خود را به عنوان یکی از نامزد های دریافت جایزه بهترین بازیکن جوان لیگ برتر انگلیس معرفی کرد، اما وین رونی مهاجم منچستر یونایتد این افتخار را کسب کرد.

آرین روبن در فصل 2005-2006 در بازی مقابل بلکبرن بار دیگر دچار مصدومیت شد و بازی های چلسی در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد. روبن با بهبود یافت مصدومیتش برای قهرمانی چلسی در لیگ برتر نقش به سزایی را ایفا کرد و در 26 بازی 6 گل به ثمر رساند.

آرین روبن، چپ پای طلایی

پپ رینا دروازبان لیورپول در بازی مقابل چلسی در ورزشگاه استمفورد بریج در دقایق پایانی در یک درگیری با آرین روبن پس از کلمات تحریک کننده با دست خود را به طرف صورت آرین روبن برد و روبن با حرکات نمایش روی چمن افتاد و داور را فریب داد و موجب اخراج رینا از زمین شد. رینا در پایان بازی خطاب به آرین روبن گفت : روبن باید به خاطر این حرکتش که داور را فریب داد جایزه اسکار دریافت کند.
 
همچنین رافائل بنیتز سرمربی پیشین لیورپول در مصاحبه ای به شوخی اعلام کرد: می خواهم به بیمارستان برم و از وضعیت وخیم آرین روین مطلع شوم.

روین با پشت سر گذاشتن فصلی درخشان در سال 2007 مورد توجه سرمربی سابق رئال مادرید برند شوستر قرار گرفت. شوستر که در سال 2007 هدایت رئال مادرید را به عهده گرفته بود خواستار به خدمت گرفتن میشائیل بالاک و آرین روین از چلسی شد. رامون کالدرون رئیس سابق باشگاه رئال مادرید با این دو بازیکن وارد مذاکرات شد تا بتواند دو مهره ارزشمند را به مادرید بیاورد. پس از مذاکرات سران باشگاه رئال مادرید با این دو بازیکن با آرین روبن به توافق رسیدند و شرایط را برای حضور روبن در سنتیاگو برنابئو فراهم کردند.

روبن در پیامی به هواداران رئال مادرید به خبرنگار روزنامه آ اس اسپانیا گفت: نمی دانم این انتقال چه زمانی رخ می دهد ولی این را می دانم که بازی در رئال مادرید برای من یک آرزو بوده و امیدوارم این انتقال هر چه زود تر انجام بگیرد.

رئال مادرید در آگوست سال 2007 میلادی با قراردادی به مبلغ 35 میلیون یورو آرین روبن هلندی را رسما به خدمت گرفت. آرین روبن در مصاحبه ای با وب سایت باشگاه چلسی بیان کرد : برای من ترک لندن بسیار دشوار است زیرا من 3 سال در اینجا به افتخارات بزرگی دست پیدا کردم و با هواداران و بازیکنان رابطه خوبی دارم و برای چلسی و بازیکنانش آروزی موفقیت می کنم.

- باشگاه رئال مادرید 2007-2009

آرین روبن در 22 آگوست 2007 میلادی با عقد قراردادی 5 ساله به مبلغ 35 میلیون یورو (24 میلیون پوند) به رئال مادرید پیوست. آرین روین اولین بازی خود را برای رئال مادرید در تاریخ 18 سپتامبر در چارچوب رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا مقابل وردربرمن انجام داد، روبن در این دیدار در ابتدا از روی نیمکت بازی را دنبال می کرد و در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی به جای رائول به بازی آمد. همچنین روبن اولین گل خود را در 10 فوریه 2008 در بازی مقابل وایادولید به ثمر رساند، رئال مادرید در این بازی با پیروزی 7-0 وایادولید را شکست داد.

روبن به سرعت در ترکیب رئال جا گرفت و در پست بال راست به خدمت گرفته شد و با سرعت خیره کننده خود تبدیل به یک مهره کلیدی برای رئال تبدیل شد. آرین روبن در بازی الکلاسیکو سال 2008 در جایی که رئال مادرید موفق به پیروزی 4 بر 1 در ورزشگاه سنتیاگو برنابئو مقابل بارسلونا شد نقش مهی را ایفا کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

آرین روبن، چپ پای طلایی

آرین روین در فصل 2008-2009 با انجام 35 بازی 8 گل برای رئال مادرید به ثمر رساند. با برکناری رامون کالدرون از رئیاست باشگاه رئال مادرید و به کار آمد فلورنتینو پرز، و پیشنهاد هایی برای جذب کاکا و کریستیانو رونالدو توسط پرز، آرین روبن موقعیت خود را در خطر دید و با پیشنهاد هایی از باشگاه های بزرگی روبرو شد در این میان باشگاه بایرن مونیخ با ارائه مبلغ 25 میلیون یورو خواهان به خدمت گرفت آرین روبن شد، و پس از انجام مذاکرات با این بازیکن روبن راهی مونیخ شد.

روبن در مصاحبه ای ادعا کرد: من مجبور به ترک رئال شدم، می خواستم در اینجا بمانم ولی باشگاه قصد فروش مرا داشت.

- باشگاه بایرن مونیخ 2009-؟

آرین روبن در 28 آگوست 2009 میلادی با مبلغ 25 میلیون یورو به باشگاه بایرن مونیخ پیوست و شماره 10 روی ماکای هم وطن خودش را بر تن کرد. روبن اولین بازی خودش در این باشگاه به عنوان بازیکن جایگزین در مقابل ولفسبورگ انجام داد و با ورودش در نیمه دوم بازی، دو گل برای تیمش به ثمر رساند.

آرین روبن، چپ پای طلایی

در 7 آوریل 2010 میلادی آرین روبن در پیروزی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستر یونایتد نقش مهمی را ایفا کرد و با به ثمر رساندن گل زیبا در ورزشگاه اولترافورد موجب حذف منچستر یونایند از این جام شد.

روبن در 17 آرویل به اولیل هتریک خود در ورزشگاه آلیانز آرنا برابر هانوفر در رقابتهای بوندسلیگا آلمان رسید، و 8 می 2010 با به ثمر رساند دو گل برای تیمش مقابل هرتابرلین موجب قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا آلمان شد و در پایان فصلی درخشان به عنوان بهترین گلزن بایرن مونیخ شناخته شد.

یک هفته بعد بایرن مونیخ در فینال جام حذفی آلمان مقابل وردربرمن به میدان رفت و با نتیجه 4 بر صفر این تیم را شکست داد و قهرمان جام حذفی شد، آرین روبن در این بازی از روی نقطه پنالتی اولین گل بایرن را به ثمر رساند.
روبن در سال 2010 با کسب 72.1 % آرا به عنوان مرد سال فوتبال آلمان معرفی شد و نام خود را به عنوان اولین بازیکن هلندی  که این جایزه را در آلمان بدست آورده ثبت کرد.

آرین روبن در تمرینات تیم ملی هلند از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و به مدت 2 ماه از میادین دور ماند، این مصدومیت عصبانیت مسئولان باشگاه بایرن مونیخ را به همراه داشت و رئیس باشگاه بایرن مونیخ کارل هاینز رومنینگه از اتحادیه فوتبال هلند شکایت کرد و خواستار گرفتن خسارت شد.

روبن در سال 2010 به همراه هم وطن خود وسلی اشنایدر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن اروپا شد ، اما نتوانست این جایزه را بدست بیاورد. آرین همچنین در این سال یکی از نامزد های دریافت توپ طلای جهان ، نامزد دریافت جایزه پوشکاش توسط فیفا ، نامزد جایزه بهترین گل سال و ... شد. آرین روبن تمام این افتخارات را مدوین بازی فوق العاده خود ترکیب بایرن مونیخ است.

آرین روبن در 3 می سال 2012 میلادی قرارداد خود را تا سال 2015 با باشگاه بایرن مونیخ تمدید کرد.

یکی از روزهای تلخ آرین روبن در دوران فوتبالیش به فینال لیگ قهرمانان اروپا بر می گردد، جایی که بایرن مونیخ در فصل 2011-2012 باید مقابل چلسی انگلیس قرار گرفت. بازی این دو تیم در پایان 90 دقیقه تلاش با نتیجه 1-1 به تساوی رسید و کار به وقت های اضافه کشیده شد. در دقیقه 95 بازی بایرن مونیخ صاحب یک ضربه پنالتی در جریان بازی شد و آرین روبن این پنالتی را از دست داد تا اینکه بایرن نتواند در وقت های اضافه بازی پیروز شود و کار به ضربات پنالتی کشیده شد، تا بایرن مونیخ با نتیجه 4-3 در ضربات پنالتی مغلوب چلسی شود و قهرمانی را از دست بدهد.

آرین روبن، چپ پای طلایی

آرین روبن فردای این بازی اعلام کرد که تا صبح در هتل محل اقامت باشگاه بایرن نتوانسته پلک بر روی هم بگذارد.

روبن به دلیل از دست دادن این پنالتی محبوبیت خود را در میان هواداران بایرن مونیخ از دست داد و در مواقعی که روبن پا به توپ می شد از سوی تماشاگران ورزشگاه آلیانز آرنا هو می شد.

در فصل 2012-2013 بایرن مونیخ بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان اروپا با درخشش آرین روبن حاضر شد و این با در مقابل بورسیا دورتموند آلمان به پیروزی 2-1 رسید و پنجمین قهرمانی خود را جشن گرفت . در نیمه اول بازی آرین روبن با از دست دادن چندین موقعیت گل شرایطی روحیی خود را از دست داد و از سوی تماشاگران تحت فشار قرار گرفت، اما در دقیقه 89 بازی آرین روبن با حرکتی زیبا دفاع بورسیا دورتموند را جا گذاشت و با وایدنفلر تک به تک شد و توپ را به آرامی وارد دروازه دورتموند کرد تا کابوس ناکامی در فینال لیگ قهرمانان اروپا را از بین ببرد. روبن با این گل بار دیگر محبوبیت خود را میان هواداران کسب کرد.

آرین روبن، چپ پای طلایی

در پایان این بازی آرین روبن بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد.

آرین روبن، چپ پای طلایی

بازی های ملی

- یورو 2004 پرتغال

اولین تجربه بین الملی روبن در یورو 2004 رقم خورد. دیک ادووکات سرمربی پیشین تیم ملی هلند بازیکنان جوانی را مانند وسلی اشنایدر، آرین روبن و جان هیتینگا را به تیم ملی برای رقابتهای یورو 2004 دعوت کرد اما با تساوی در اولین بازی مقابل آلمان و شکست در دومین دیدار خود مقابل جمهوری چک با انتقادات فراوانی روبرو شد. در مرحله یک چهارم نهایی هلند به مصاف تیم ملی سوئد رفت و پس از پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم بازی به تساوی 0-0 رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد، روبن آخرین پنالتی هلند را به گل تبدیل کرد و تیمش را به مرحله نیمه نهایی راهی کرد.

اما در مرحله نیمه نهایی هلند بازی را با نتیجه 2-1 مقابل نایب قهرمان یورو 2004 و نیز میزبان این دوره از مسابقت، پرتعال واگذار کرد تا اولین تجربه بین الملی روبن در تیم ملی با ناکامی به پایان برسد.

- جام جهانی 2006 آلمان

روبن در مرحله مقدماتی جام حهانی 2006 آلمان در شش بازی 2 گل به ثمر رساند و با بازی های چمشگیر نقشی در صعود هلند به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی ایفا کرد.
 
آرین روبن اولین تجربه خود را در جام جهانی در آلمان کسب کرد، روبن در اولین بازی تیمش مقابل صربستان و مونته نگرو گل پیروزی تیمش را در دقیقه 18 بازی به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد. روبن در بازی مقابل ساحل عاج نیز این عنوان را کسب کرد. روبن در این دوره از جام جهانی با دریافت دو عنوان بهترین بازیکن زمین، جزء 8 بازیکنی شد که قبلا این عنوان را بیش از دوبار کسب کردند.

هلند در این مسابقات بار دیگر در مقابل پرتغال شکست خورد و از راه یابی به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند.

- یورو 2008 اتریش و سوئیس

با آمدن مارکو فن باستن به عنوان سرمربی در تیم ملی هلند برای بازی های یورو 2008 تغییراتی در ترکیب تیم ملی هلند انجام شد. فن باستن با تغییر سیستم بازی به سیستم 4-2-3-1 و استقاده از 3 هافبک به نام های رافائل ون در وارت ، وسلی اشنایدر و درک کوویت ،آرین روبن و رابین ون پرسی بازی ها از روی نیمکت دنبال می کردند و برای جا گرفتن در ترکیب اصلی تلاش می کردند. روبن در بازی با فرانسه که به عنوان بازیکن جایگزین به بازی گرفته شد در دقیقه 72 گل سوم هلند را وارد دروازه فرانسه کرد و هلند موفق شد فرانسه را با نتیجه 4-1 شکست دهد.

اما در مرحله یک چهارم نهایی هلند با نتیجه 3-1 از تیم ملی روسیه شکست خورد و از گردونه رقابتها کنار رفت تا آرین روبن نتواند افتخاری را با تیم ملی کشورش بدست بیاورد.

- جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی

این بار آرین روبن با هدایت برت فان مارویک پا به مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی گذاشت.

روین که در آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی هلند برابر مجارستان از ناحیه همسترینگ مصدوم شده بود، نگرانی های کادر فنی تیم ملی هلند را در پی داشت و همین امر باعث شد تا برت فان مارویک سرمربی هلند بازیکنی جایگزین را به جای روبن به جام جهانی ببرد. اما با اسرار آرین روبن برای حضور در جام جهانی وی پس از درمانی کوتاه به اردو تیمش در آفریقای جنوبی اضافه شد.

روبن در مرحله گروهی فقط در یک بازی آن هم به عنوان بازیکن تعویضی در بازی با کامرون در دقیقه 73 به میدان رفت و بازی های دیگر را به دلیل بهبود نیافتن مصدومیتش از دست داد. اما در مرحله پلی آف از ابتدا در ترکیب تیم ملی هلند قرار گرفت و در دقیقه 18 گل اول تیمش را به ثمر رساند و هلند موفق شد این بازی را 2 بر 1 به سود خود به پایان برسناند. تیم ملی هلند با پیروزی 2 بر 1 مقابل برزیل در نیمه نهای به مصاف اروگوئه رفت و روبن در دقیقه 73 گل سوم تیمش را به ثمر رساند و هلند این بازی را با نتیجه 3-2 به سود خود به پایان رساند و در فینال جام جهانی به مصاف اسپانیا رفت. این اولین حضور آرین روبن در فینال مهم ترین رویداد ورزشی جهان بود .

تلاش دو تیم در طول 90 دقیقه بدون گل به پایان رسید و کار به وقت های اضافه کشیده شد. روبن در طول 90 دقیقه بازی موقعیت های گل بسیاری را از دست داد و در مهم ترین صحنه بازی در وقت های اضافه صحنه تک به تک با ایکر کاسیاس بود که به شکل عجیبی تو را به بدن کاسیاس زد و این موقعیت عالی را برای تیمش از دست داد، در دقیقه 116 بازی آندرس اینیستا با پاس گل سس فابرگاس گل زیبای را در درون دروازه هلند قرار داد تا کابوس ناکامی در فینال برای آرین روبن بار دیگر تکرار شود.

آرین روبن، چپ پای طلایی

- یورو 2012 اوکراین و لهستان

آرین روبن به همراه تیم ملی کشورش در این رقابتها شرکت کرد و تیمش با 3 شکست در مقابل دانمارک، آلمان و پرتغال خیلی زود از گردونه رقابتها حذف شد

- سبک بازی

آرین روبن با سرعت بالا خود به هنگام در اختیار داشتن توپ او را به یک بازیکن کلاس جهانی تبدیل کرده. آرین روبن در بازی با پای چپ خود بسیار مشهور است و به راحتی مدافعان را جا می گذارد. روبن در بازی هوایی نیز مهارت خاصی دارد و با استقاده از شوت های فنی و دقیق می تواند دروازه هر تیمی را باز کند.

روبن در پست راست زمین به عنوان یک هافبک مهاجم شناخته می شود، با تکنیک و سرعت خود در گوشه های زمین آرایش دفاعی حریف را برهم می زند و موقعیت گلزنی برای خود و مهاجمان فراهم می کند. البته روبن به عنوان یک بازیکن خود خواه در میان هم تیمی هایش نیز شناخته می شود. شاید با آمدن پپ گواردیولا به بایرن مونیخ این عادت نیز از بین برود.

آرین روبن، چپ پای طلایی

روبن در بایرن مونیخ با فیلیپ لام مدافع این تیم نیز همکاری خوبی دارد در هنگام حمله از گوشه های زمین فلیپ لام به کمک این بازیکن می آید و بازی این بازیکن را تکمیل می کند.

- زندگی شخصی

آرین روبن در تاریخ 9 ژوئن 2007 با برنادین ایلرت در شهر گرونینگن ازدواج کرد. روبن دارای 2 فرزند پسر به نام های لوکا و کای و یک دختر به نام لین می باشد و پدر روبن ،هانس روبن به عنوان مدیر برنامه وی فعالیت می کند.

آرین روبن، چپ پای طلایی

روبن با دختر سرمربی تیم فوتبال گرونینگن بارند بلتمن، که زمانی در این تبم بازی می کرد ازدواج کرد.

آرین روبن مسلط به زبان های هلندی ، انگلیسی ، آلمانی و اسپانیایی می باشد.

آرین را می توان یک قهرمان شطرنج نامید که در تنیس و والیبال نیز فوق العاده بوده و کلا مستعد در ورزش های گوناگون است.

آرین روبن، چپ پای طلایی

- افتخارات آرین روبن

پی اس وی آیندهوون

قهرمانی در لیگ هلند در فصل 2002-2003
قهرمانی در سوپر جام فوتبال هلند یا جام یوهان کرایوف در سال 2003

چلسی

قهرمانی در لیگ برتر انگلیس در فصل های 2004-2005 و 2005-2006
قهرمانی در اف ای کاپ انگلیس در فصل 2006-2007
قهرمانی در جام خیریه انگلیس در سال 2007
قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس در فصل های 2004-2005 و 2006-2007

رئال مادرید

قهرمانی در لالیگا اسپانیا در فصل 2007-2008
قهرمانی سوپر جام اسپانیا در سال 2008

بایرن مونیخ

قهرمانی در بوندسلیگا آلمان در فصل های 2009-2010 و 2012- 2013 و 2013-2014
قهرمانی در جام حذفی آلمان در فصل های 2009-2010 و 2012-2013
قهرمانی در سوپر جام آلمان در سال های 2010 و 2012
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2012-2013

تیم ملی هلند

نایب قهرمانی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی

افتخارات فردی

جایزه بهترین بازیکن جوان فوتبال هلند در سال 2003
جایزه بهترین بازیکن ماه نوامبر سال 2004 لیگ برتر انگلیس
جایزه بهترین گل ماه دسامبر سال 2005 لیگ برتر انگلیس
جایزه بهترین گل ماه بوندسلیگا آلمان در ماه های آوریل 2010 ، مارس 2010 و ژانویه 2010
جایزه براوو در سال 2005
جایزه بهترین بازیکن سال از نظر مجله کیکر آلمان در سال 2010
مرد فوتبال سال آلمان در سال 2010
حضور در تیم سال اروپا در سال 2011
حضور در تیم منتخب سال در فصل های 2004-2005 و 2009-2010 از نظر رسانه ورزش‌های اروپا


ویدیو مرتبط :
پای چپ طلایی آرین روبن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرین روبن، خرید طلایی منچسترسیتی


احتمال دارد ستاره ملی‌پوش و هلندی بایرن مونیخ فصل آینده خرید طلایی منچسترسیتی انگلیس شود.

خبرگزاری فارس: آبی‌های آسمانی منچستر بعد از عقب افتادن از گردونه رقابت در فصل جاری، دنبال اوج‌گیری در رقابت‌های لیگ برتر فصل آینده و همچنین حضوری جدی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا هستند.

برهمین اساس تیم تحت امر مانوئل پیگرینی خرید چند بازیکن مطرح را در دستور کار خود در تابستان قرارخواهد داد.

مطابق گزارش سه‌شنبه (امروز) روزنامه گاردین، منچسترسیتی می‌کوشد تا چندی دیگر «آرین روبن» را به خدمت‌گیرد.

با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در کادر بازیکنان بایرن پیش‌بینی می شود، تیم دوم شهر منچستر امیدوار است بال تکنیکی و قدرتمند باواریایی‌ها را برای فصل بعد شکار کند.

این اتفاق در حالی ممکن است رخ دهد که روبن با بایرن تا سال 2017 قرارداد دارد.

وی در فصل اخیر در 21 بازی بوندس‌لیگایی موفق به زدن 17 گل شد و 7 پاس گل صادر کرد.