کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

یک ماساژ عالی برای خپلوی شما


درباره فواید ماساژ برای بچه‌ها چیزهای زیادی شنیده‌اید. ماساژ علاوه ‌بر این‌که بچه‌ها را آرام می‌کند، آن‌ها را قوی‌تر نیز می‌کند و باعث می‌شود با رشد و تقویت ماهیچه‌ها، سریع‌تر حرکات‌شان را افزایش دهند.





صبح بخیر: درباره فواید ماساژ برای بچه‌ها چیزهای زیادی شنیده‌اید. ماساژ علاوه ‌بر این‌که بچه‌ها را آرام می‌کند، آن‌ها را قوی‌تر نیز می‌کند و باعث می‌شود با رشد و تقویت ماهیچه‌ها، سریع‌تر حرکات‌شان را افزایش دهند. این ماساژ خاص برای بچه‌هایی مناسب است که تازه شروع به خزیدن کرده‌اند. توجه کنید که این ماساژ را نباید درست قبل و بعد از غذا یا وقتی کودک می‌خواهد بخوابد انجام دهید. هر وقت که حس کردید بچه تمیز و سرحال است و دارد دست و پا می‌زند و بازی می‌کند می‌توانید کارتان را شروع کنید. یک حوله روی یک سطل صاف پهن کنید، کودک را روی آن بخوابانید و یک کاسه روغن بچه یا روغن زیتون کنار دست‌تان بگذارید.





ران‌ها

پاها برای شروع جای خوبی محسوب می‌شوند چون از بقیه جاهای بدن کودک کمتر حساسند. کمی روغن کف دست‌تان بمالید، دست‌های‌تان را دور یکی از ران‌های کودک بگذارید و دست‌تان را یکی در میان آرام به پایین بکشید. بعد از چند بار کشیدن پا را عوض کنید و پای دیگر را امتحان کنید. فقط کمی فشار را بیشتر کنید و یک بار دیگر 2 پا را ماساژ دهید.





ساق‌ها

یکی از ساق‌ها را بگیرید و چند بار از هر جهت به آرامی بچرخانید. سپس پای کودک را در دست بگیرید و به آرامی انگشت‌های‌تان را از مچ پا تا انگشتان کودک بکشید. پاها را عوض کنید و ماساژ را تکرار کنید.





کف پا

کف پای کودک را در دست بگیرید و انگشت‌های شست‌تان را به آرامی و به شکل دایره‌ای کف پای کودک حرکت دهید.





 انگشت‌های پا

در آخرین مرحله ماساژ پا، هر انگشت پای کودک را بین انگشت شست و اشاره‌تان بگیرید و به آرامی در طول انگشت حرکت دهید. این کار را برای 10 انگشت پای کودک انجام دهید.





بازو و ساعدها

یکی از بازوهای او را در دست بگیرید و درست شبیه وقتی كه می‌خواهید شیر بدوشید، دست‌تان را دور بازو حلقه کنید و از زیر بغل تا آرنج بکشید. سپس آرنج را در دست بگیرید و با دست دیگر ساعد‌ها را آرام در یک جهت و بعد از چند بار در جهت دیگر بچرخانید. دست را عوض کنید و همین حرکت را تکرار کنید.





 انگشت‌های دست

انگشت‌های دست کودک را یکی‌یکی بین انگشت شست و اشاره‌تان بگیرید و به آرامی از ابتدا تا انتهای انگشت حرکت دهید. این کار را برای 10 انگشت دست انجام دهید.





کف دست‌ها

کف دست کودک را در دست بگیرید و انگشت‌های شست‌تان را به آرامی و به شکل دایره‌ای کف دست او حرکت دهید.





سینه

دو کف دست را مثل شکل روی سینه کودک قرار دهید و به آرامی به سمت بیرون بدن کودک از هم دور کنید. باز دست‌ها را برگردانید و روی سینه کودک بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید.





ادامه سینه

کف یکی از دست‌های‌تان را بالای سینه بگذارید و دست دیگر را به آرامی از سینه تا پایین ناف بکشید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.





پشت

کودک را برگردانید و به شکم بخوابانید. انگشت‌های‌تان را مطابق شکل روی کمر کودک بگذارید و با حرکات دایره‌ای به سمت بیرون حرکت کنید. چند بار این حرکت را تکرار کنید تا کل کمر کودک را پوشش داده باشید. برای سمت دیگر کمر هم همین کار را تکرار کنید.





پایان

انگشت‌های‌تان را به آرامی از شانه تا پاهای کودک بکشید. سپس لباسش را بپوشانید و او را در آغوش بگیرید. کودک شما آنقدر آرام شده که به احتمال زیاد می‌خوابد.


ویدیو مرتبط :
‫ماساژ پا ، ماساژ پاها ، ماساژ صورت ، ماساژ ، آموزش ماساژ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عالی قاپو، رفيع ترين بناي عهد صفوي



کاخ عالی قاپو عمارتی است که در غرب میدان نقش جهان اصفهان و روبروی مسجد شیخ لطف اله سر بر افراشته و به عنوان یکی ازمهمترین شاهکاره ی معماری اوائل قرن یازدهم هجری از شهرتی عالم‌گیر برخوردار است .

تاریخ ساخت بنا به 1054 هـ.ق باز می گردد و بانی آن بانی : شاه عباس اول می باشد.

عالی قاپو

این قصر دروازه مرکزی و مدخل کلیه قصرهایی بود که در دوران صفویه در محدوده میدان نقش جهان بنا شده بودند .

عالی قاپو مرکب از دوکلمه عالی و قاپو است که با هم به معنای « سر در بلند » یا « درگاه بلند» هستند. اسامی دیگر آن علی قاپو ، دولتخانه مبارکه نقش جهان و قصر دولتخانه می باشند.

عالی قاپو

از زیر سر در بلند کاخ که تمامأ با سنگ ساخته شده به قصر وارد می شویم و به وسیله پلکانی که در دو طرف تعبییه شده اند به طبقات فوقانی می‌رسیم .

عالی قاپو دارای پنج طبقه است که هر طبقه آن تزئینات ویژه‌ای دارد در طبقه همکف دو تالار وجود دارد که در آن روزگار به امور اداری و دیوانی اختصاص داشت ، در طبقه سوم ایوان بزرگی است که بر هجده ستون بلند و رفیع ،استوار است و در وسط این ایوان حوض زیبایی از مرمر وجود دارد .

آنچه عالی قاپو را در عداد آثار با شکوه و بسیار نفیس قرار داده است اثر هنرمند معروف عصر صفوی رضا عباسی یعنی گچبریهای آخرین طبقه است که تالار آن به اتاق موسیقی یا اتاق صوت نیز معروف است .

عالی قاپو

در این قسمت از کاخ شکل انواع جام و صراحی در دیوار تعبییه شده است که این اشکال علاوه بر نمایش زیبایی و خلاقیت و ابتکار هنرمندان گچکار برای این بوده است که انعکاس حاصل از نغمه‌ها ی نوازندگان به وسیله این اشکال گرفته شود و صداها طبیعی و بدون انعکاس صوت به گوش برسند .

به طورکلی بنای عالی قاپو به عنوا ن یک بنای تشریفاتی خوش ساخت و زیبا دستاورد دیگری از هنر معماری دوران صفویه است .