کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

کیف هایی برای پوشک و لوازم بچه


آیا به دنبال کیف پوشک مناسب برای سیسمونی فرزندتان می گردید؟ انتخاب های زیادی در بازار وجود دارد، ولی چطور باید بفهمیم که کیف مناسب برای خودمان و فرزندمان کدام است؟ برای خریدن کیف بچه باید به چند نکته توجه کرد.





صبح بخیر: آیا به دنبال کیف پوشک مناسب برای سیسمونی فرزندتان می گردید؟ انتخاب های زیادی در بازار وجود دارد، ولی چطور باید بفهمیم که کیف مناسب برای خودمان و فرزندمان کدام است؟ برای خریدن کیف بچه باید به چند نکته توجه کرد:

1. آیا کاربردی است؟

کیف بچه باید کاملاً کاربردی و بدرد بخور باشد، در غیر این صورت آن را فراموش کنید. یکی از ویژگی های مهم و محبوب در این نوع کیف ها این است که کیف کوچکی در کنارشان هست که بند مچی دارد و می توانید کارت اعتباری، پول، لوازم آرایش و آیتم های ریز دیگر را در آنها جا دهید و با خودتان جابجا کنید. این کیف ها را می توانید مانند کیف کلاچ با خودتان جابجا کنید و نگران استایل آن نباشید.



2. آیا چیزهایی که لازم دارید در آن جا می شوند؟

بهترین کیف های بچه آنهایی هستند که اکسسوارهای مفیدی درونشان دارند که زندگی را برایتان راحت تر می کنند. دنبال کیف هایی باشید که اکسسوارهایی مانند بند کالسکه، ساک لباس کثیف (برای آنکه لباس ها و پوشک های کثیف با لباس های تمیز قاطی نشوند)، کیف شیشه شیر عایق، و بند قابل تنظیم جداشدنی همراهشان داشته باشند تا بتوانید کیف را از دوشتان آویزان کنید و دست هایتان آزاد شوند و همچنین یک پد برای انداختن زیر بچه هنگام تعویض پوشک داشته باشند. بعضی از آنها یک جیب توری هم دارند که پوشک ها و دستمال های مرطوب را می توان در آن قرار داد.



3. آیا به اندازه کافی جیب دارد؟

بله، این نکته بسیار مهم است. کیف بچه باید جیب کافی داخلش داشته باشد تا وسایل بچه قاطی نشوند و بتوانید هر کدام را راحت و بدون جستجوی فراوان از جیب مخصوصش درآورید و معطل نشوید. در عین حال در وسط کیف برای وسایل بزرگتر جای کافی بماند.



4. آیا می توان هنگام از پوشک گرفتن بچه هم از آن استفاده کرد؟

بهترین کیف آن است که شما مجبور نشوید بعد از بزرگ شدن بچه خودتان را از آن خلاص کنید. کیف هایی را انتخاب کنید که جای لپتاپ یا آیپد داشته باشند و به اندازه کافی زیبا و بدون سن باشند که بعداً بتوانید به عنوان کیف دستی، کیف کار یا کیف مسافرتی از آن استفاده کنید. چنین کیفی ارزش پول خرج کردن را دارد و چیزی نیست که فقط یکی دو سال از آن استفاده کنید.



البته هنگام انتخاب مدل کیف باید موارد زیر را نیز در نظر داشت:

1- کدامیک از والدین قرار است از این کیف استفاده کند؟

شما یا همسرتان شاید دوست نداشته باشید با یک کیف صورتی در خیابان راه بروید. اگر قرار است هر دوی شما از آن استفاده کنید، بهتر است کیفی انتخاب کنید که برای هر دوی شما مناسب باشد.



2- آیا کودکتان را به مهد کودک می سپارید؟

اگر اینطور است، باید کیفی بخرید که جای کافی برای همه چیز از جمله چند عدد پوشک، دستمال مرطوب، شیشه شیر، شیر خشک، آب، یکی دو دست لباس و چند تا از عروسک های بچه داشته باشد.



3- شیر خودتان را به کودکتان می دهید یا شیر خشک؟

اگر شیر خشک می دهید، باید این کیف جای کافی برای شیر خشک و آب داشته باشد. بهتر است این کیف جای مخصوص شیشه شیر داشته باشد و این جا در دو طرف کیف باشد.



4- قیمت را در نظر داشته باشید.

لازم نیست پول زیادی برای خریدن این کیف خرج کنید. همیشه یادتان باشد که پرداختن پول بیشتر به معنای دریافت کیفیت بالاتر نیست. بررسی کنید و ببینید که کدام کیف مناسب شماست، و کیف مناسب برای نیازهای شما لزوماً گرانترین کیف نیست.























ویدیو مرتبط :
لوازم اصلی کیف تعویض پوشک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطر پوشک در سلامت پوست بچه



 

 

خطر پوشک در سلامت پوست بچه

 

 

پرسش های زیادی در مورد نحوه مراقبت از پوست بچه ها وجود دارد، به خصوص اینکه درماتیت پای بچه ناشی از پوشک،مشکل شایعی است و تقریبا تمام کودکان به نوعی دچار درماتیت در ناحیه پوشک می شوند. درماتیت پوشک ممکن است در اثر رطوبت، ادرار یا مواد تحریک آمیز موجود در پوشک یا در اثر حساسیت ایجاد شود. در تمام بچه ها در صورتی که استفاده از پوشک قطع شود،

 

بهبود سریع تری ایجاد می شود. علایم شایع این بیماری عبارتند از بثورات ساده قرمزرنگ، خشن و پوسته پوسته. این بثورات معمولا روی نواحی پوشک شده پوست کودک ظاهر می شود. پوست می تواند به وسیله موادشیمیایی که در ترکیبات پودر لباس شویی، صابون، مواد نرم کننده و سفیدکننده هاست، تحریک شود.

 

شورت های پلاستیکی و لاستیکی روی پوست تاثیر می گذارند. پوست ممکن است به موادشیمیایی که در ساخت پوشک های یک بار مصرف به کار رفته نیز حساسیت پیدا کند. نوعی دیگر از این مشکل با بثورات آمونیاکی ناشی از ادرار تظاهر می کند که به وسیله باکتری های پوست هنگام تجزیه ادرار ایجاد می شود. بعضی غذاها نیز احتمال ایجاد حساسیت در کودک را بالا برده و می توانند باعث بروز بثورات شوند.

 


● توصیه هایی برای حل این مشکل

 

- هر شب قبل از خواب، پوشک بچه را عوض کنید.

 

- در هر بار تعویض پوشک، بدن کودک را با آب گرم بشویید.

 

- ابتدا از یک صابون مایع و سپس به مقدار کافی از پماد محافظ (ژلاتینی، پماد ویتامینAD ، وازلین یا لانولین) استفاده کنید.

 

- پوست خشک بچه را در هر بار تعویض پوشک مرطوب کنید و اگر باز هم احساس کردید که پوست خشک است، یک مرطوب کننده غیرمحرک در ناحیه مبتلا استفاده کنید.

 

- کرم را مطابق دستورالعمل دارو استفاده کنید. ممکن است استفاده از یک کرم استرویید یا کرم ضدقارچ نیز لازم باشد که باید طبق نظر پزشک استفاده شود و مصرف یک یا دو بار در روز مفید است. این کرم ها روی پوست نرمال نباید مالیده شود. ترکیبات ضدقارچ باید حداقل یک هفته بیشتر از بهبودی کامل دانه ها استفاده شود. - کرم های استرویید قوی نباید در ناحیه پوست پوشک مالیده شود.

 

- اگر بثورات در اثر حساسیت غذایی ایجاد شده باشد، باید از مصرف غذاهای جدید و نوشابه هایی که در ماه گذشته خورده اید و ممکن است روی شیرتان اثر گذاشته باشد، خودداری کنید و غذاهایی را که به کودک می دهید، یکی یکی (هر هفته یک نوع غذا) به رژیم غذایی کودک اضافه کنید تا باعث بروز بثورات نشود.