کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

چگونه به یک کودک بیمار غذا بدهیم؟



  کودک بیمار,تغذیه کودک بیمار

 یکی از دردسرهای مادرانه این است که بخواهند به بچه‌ی بیمار خود غذا بدهند...
 
زمانی که کودکی بیمار است معمولاً از خوردن غذا امتناع می‌کند و برای همین گرسنه‌اش می‌شود. چون غذا نمی‌خورد احساس ضعف کرده و حالش بدتر می‌شود.
 برای این که ناخوشی خیلی زود از بین برود لازم است که کودک بیمار غذا بخورد و مایعات لازم را بنوشد. حتماً شما هم در این مواقع ترفندهایی دارید.
 برای این که فرزند دلبندتان خیلی زود از بیماری خلاص شود و بدنش پویایی و سلامت خود را بازیابد لازم است کارهای خاصی انجام دهید. می‌توانید در این جور مواقع با گوشت، پنیر، نان و میوه یک غذای ساده و سرشار از ویتامین و کلسیم تهیه کنید که به بهبودی او کمک می‌کند.
 برای این کار مقدار کمی گوشت بپزید یا کباب کنید. گوشت را به صورت مربع مربع خرد کنید. سپس پنیر و نان تست را به همین شکل و اندازه خرد کنید. مقداری میوه به دلخواه خودتان یا میوه‌های مورد علاقه فرزندتان را نیز نگینی کرده و به مواد قبلی اضافه کنید.
مواد را با هم مخلوط کنید و داخل یک بشقاب رنگی و زیبا بریزید. غذا را به همراه یک لیوان آب میوه‌ی طبیعی داخل سینی گذاشته و پیش فرزندتان بروید.
برای این که ناخوشی خیلی زود از بین برود لازم است که کودک بیمار غذا بخورد و مایعات لازم را بنوشد
سخت گیری‌ها و مقررات هر روزه را فراموش کنید. او را مقابل تلویزیون و کارتون یا برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌اش بنشانید. بشقاب غذا را در اختیارش بگذارید و بگویید همان طور که تماشا می‌کند از غذایش بخورد.
می‌توانید خودتان به او غذا دهید. حواستان باشد تا تمام شدن کارتون غذا و آب میوه‌اش را تمام کرده باشد.

منبع : Salamatnews.com

 


ویدیو مرتبط :
چگونه به تمساح غذا بدهیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه به کودک بد غذا، غذا بدهیم؟


غذای كودك را باید به روش‌های مختلف همچون دادن غذای جدید، تغییر در تركیب غذاها، مزه، بافت، نحوه طبخ، تزیین غذاها به شكل حیوانات، گل و عروسك و استفاده از بشقاب‌های رنگین متنوع كرد.

مینا مینایی کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیاری از والدین از بی میلی و کم اشتهایی کودکان رنج می برند توصیه هایی را درگفتگو با سلامتیران برای غذا دادن به کودک بد غذا بیان کرد:
- كودك برای خوردن باید احساس گرسنگی كند، فعالیت پیش از غذا، مصرف نكردن شیرینی، شربت و مایعات شیرین بین وعده‌های غذایی و خواب‌آلوده نبودن به این امر كمك می‌كند.
- از غذاهای موردعلاقه آنها استفاده شود.
- در دادن غذا به كودك باید صبور بود.
- باید هنگام غذا دادن به كودك با او صحبت كرد و او را به خوردن غذا تشویق كرد.
- زمان خوردن غذا را می‌توان با ابراز محبت برای كودك لذت‌بخش كرد.
- در زمانی كه كودك با علاقه غذا می‌خورد می‌توان از او تعریف و تمجید كرد.
- غذای كودك را باید به روش‌های مختلف همچون دادن غذای جدید، تغییر در تركیب غذاها، مزه، بافت، نحوه طبخ، تزیین غذاها به شكل حیوانات، گل و عروسك و استفاده از بشقاب‌های رنگین متنوع كرد.
- در صورت امتناع از غذا، می‌توان آن را با غذای مورد علاقه‌اش مخلوط كرد یا آن را در فرصتی دیگر امتحان كرد.
- سفره غذای كودك در محیطی تمیز، آرام، دوستانه، راحت، مطمئن و همراه با دیگران باشد.
- ساعات برنامه غذایی كودك متغیر نباشد. باید فاصله زمانی بین مصرف میان‌وعده را با وعده اصلی رعایت كرد.
- در زمان غذا خوردن كودك نباید خیلی گرسنه یا خیلی خسته باشد.
- باید اجازه داد كودك، خود در مورد سیر شدنش تصمیم بگیرد. اگر در یك وعده مقدار كمتری غذا بخورد مسلما در وعده دیگر جبران خواهد كرد.
- غذاها را نباید خیلی زود و بر اساس تمایل كودك عوض كرد.
- برای خوردن غذا جایزه در نظر گرفته نشود.
- نباید انتظار داشت كودك خیلی تمیز و مرتب مطابق با خواسته شما غذا بخورد. ریخت و پاش غذا و پرت كردن غذا را می‌توان با ملایمت و به تدریج محدود كرد.

منبع : Salamatiran.com