کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

چکار کنیم کودک‌ مان زود‌تر زبان باز کند؟!


تحقیقی که به تازگی در کشور نروژ انجام شده نشان می‌دهد مصرف کافی اسید فولیک در هفته‌های اول بارداری احتمال بروز مشکل تاخیر در زبان باز کردن کودکان را کاهش می‌دهد.



تحقیقی که به تازگی در کشور نروژ انجام شده نشان می‌دهد مصرف کافی اسید فولیک در هفته‌های اول بارداری احتمال بروز مشکل تاخیر در زبان باز کردن کودکان را کاهش می‌دهد.



ویدیو مرتبط :
تنها آرزوی این کودک باز شدن زبان حقیقت است...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش زبان، قبل از زبان باز کردن کودک


کودکان در نخستین ماه های زندگی، هنگامی که درحال تشخیص صداهای گوناگون در زبان های مختلف هستند، می توانند به طرز موثرتری این اصوات را فراگیرند. این موضوع می تواند توان مغز کودک را برای یادگیری مسائل مختلف در آینده افزایش دهد.

 
 
 

صبح بخیر: کودکان در نخستین ماه های زندگی، هنگامی که درحال تشخیص صداهای گوناگون در زبان های مختلف هستند، می توانند به طرز موثرتری این اصوات را فراگیرند. این موضوع می تواند توان مغز کودک را برای یادگیری مسائل مختلف در آینده افزایش دهد.

تحقیقاتی که توسط خانم «اپریل بناسیش» و همکارانش از دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی آمریکا انجام شد نشان داد که اطفال 4 ماهه در این سن به همه چیز که در اطرافشان می گذرد توجه می کنند. آنها می توانند مدل صداهای دشوار غیر زبانی را تشخیص دهند و هنگامی که صدای محیط تغییر پیدا می کند، با تغییر حرکت چشم هایشان واکنش نشان دهند.

کودکان می توانند زبان را پیش از حرف زدن یاد بگیرند

اسکن مغز کودکان 7 ماهه ای که صداهای زبانی را بیشتر گوش داده اند، نشان داد که آنها در تشخیص صداها نسبتا به دیگر کودکان بهتر و سریع تر واکنش نشان می دهند.

خانم بناسیش در این رابطه می گوید: «نوزادان و کودکان چند ماهه به شدت صداهای محیط اطرافشان را اسکن می کنند. آنها با این کار می خواهند صداهایی که زبان را تشکیل می دهد را شناسایی کنند. بین 4 تا 7 ماهگی، کودک در مغز خود یک مدل زبانی از صداهایی که تا کنون شنیده است می سازد. ما تحقیقات و توجه خود را به سنسورهای ورودی مغز جلب کرده ایم که وظیفه بسیار مهمی در تشکیل این مدل زبانی در کودکان ایفا می کنند.»

نقشه ی مدل صداها نشان دهنده چگونگی تعامل و تقابل سلول های مغز و شکل گیری تشخیص خودکار زبانی در کودکان است. مغز کودکانی که مدل تفکیک اصوات آنها کامل تر باشد، در آینده بهتر و سریعتر خواهند توانست زبان های مختلف را فرا بگیرند. این موضوع می تواند تاثیر بسزایی بر توانایی های شناختی کودک داشته باشد.

خانم بیاسیش در این باره می گوید که دوران خاصی از نوزادی کودک، زمان بسیار مناسبی برای این نوع یادگیری ها می باشد. این روش یادگیری باعث می شود تا حس شنوایی کودک بهتر و تارهای شنوایی نیز ارتباط بهتری با مغز ایجاد کنند.

واکنش کودک در رابطه با شنیدن صداهای مختلف را می توان به رانندگی یک فرد بالغ تشبیه کرد. بدین ترتیب که راننده خودرو در هنگام گاز دادن یا راهنما زدن به این موضع فکر نمی کند. دستور انجام اعمال لازم به صورت خودکار در مغز وی صادر می گردد.

الکتروانسفالوگرافی یا همان نوار مغزی کودک نشان داد که تمریناتی که در طول مدت 6 هفته و هر هفته یک جلسه بر روی نوزاد 7 ماهه انجام گرفته است، تاثیر بالایی بر توانایی درک و پردازش زبانی او گذاشته است. اعضای تیم پزشکی که این آزمایش را انجام داده است قرار است تا پس از گذشت 18 ماه بار دیگر به سراغ این کودکان بیایند. پس از گذشت این مدت پزشکان متوجه خواهند شد که آیا توانایی های توسعه یافته کودکان تاثیری بر روند یادگیری آنها داشته است یا خیر.

به عقیده خانم بناسیش، سیستم شنوایی نوزاد در سنین 4 الی 7 ماهگی شکل می گیرد و این بدان معناست که این دوران، بهترین و مفیدترین زمان برای انجام تمرینات شنوایی است.

لازم به ذکر است که انجام تمرینات شنوایی به غیر از نوزادان سالم، می تواند تاثیر مفیدی بر روند یادگیری زبانی کودکانی داشته باشد که احتمال ریسک دشواری در زبان داشته و یا دیر زبان باز می کنند. این تمرینات نمی تواند نوزاد را به یک نابغه تبدیل کند ولی بدون شک در آینده او را کمک خواهد کرد.

در حال حاضر دانشمندان در حال اختراع یک نوع بازی هوشی و فکری هستند که در آن والدین در محیط خانه نیز بتواند مهارت های زبانی را با فرزندان خود تمرین کنند.

همچنین احتمال دارد که انجام چنین تمرین هایی در آینده به انسانها در یادگیری بدون لهجه زبان های خارجی کمک کند.