کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

چه میوه هایی برای نوزاد 6 ماهه خوبه؟


حال که کودک شما 6 ماه دارد، می‌توانید غذاهایی چون بروکلی، توت، موز و... را به او بدهید. ما در اینجا فهرستی از غذاهای سالم را به شما معرفی می‌کنیم.

نی نی بان - پردیس بختیاری: حال که کودک شما 6 ماه دارد، می‌توانید غذاهایی چون بروکلی، توت، موز و... را به او بدهید. ما در اینجا فهرستی از غذاهای سالم را به شما معرفی می‌کنیم.

میوه برای کودک شش ماهه

موز

موز یکی از اولین غذاهای کودک است که برای مادران پر مشغله بسیار مناسب است. می‌توانید آن را به تنهایی یا با شیر مادر مخلوط کنید و به کودک خود دهید. موز سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. این میوه از مواد سمی نیز به دور است، زیرا پوست بسیار کلفتی دارد.

هویج

شما می‌توانید هویج را با کمی دارچین و کره بپزید و آن را به صورت پوره به کودک خود دهید.

آواکادو

آواکادو میوه‌ای پر چرب و سالم است. شما می‌توانید یک آواکادو را له کنید یا آن را با موز له شده مخلوط کنید که بسیار خوشمزه است.

توت

توت برای سیستم ایمنی و سلامت بدن بسیار مناسب است. کودک شما از طعم طبیعی شیرین آن لذت خواهد برد.

گلابی

گلابی منبع خوبی از فیبر و ویتامین سی است. شما می‌توانید آن را با دیگر میوه‌ها به همراه سبزیجات مخلوط کنید. به عنوان مثال سیب زمینی شیرین گزینه خوبی است.

چغندر

چغندر سرشار از فیبر است و سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. می‌توانید آن را با تمشک مخلوط کنید تا سالادی خوشمزه برای کودکتان شود.

سبزیجات سبز رنگ

سبزیجات سبز رنگی مانند کلم بروکلی و کاهو، سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برند و بدن را در برابر آلرژی و آسم مقاوم می‌کنند. اما برای دادن آنها به کودکان عجله نکنید. از دادن این مواد قبل از 8 ماهگی خودداری کنید، زیرا موجب نفخ معده در کودک می‌شود.


ویدیو مرتبط :
پیانو برای همه - نوزاد 4 ماهه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهل انگاری یک مداح / برخورد سر نوزاد دو ماهه با پنکه سقفی



 

سهل انگاری یک مداح / برخورد سر نوزاد دو ماهه با پنکه سقفی

 

سهل انکاری یک مداح در تصویر سازی روز عاشورا و بلند کردن نوزاد 2 ماهه، منجر به برخورد سر نوزاد با پنکه سقفی  مسجد شد که با 5 روز بستری شدن در بخش مغز و اعصاب بیمارستان شهید محمدی بندر عباس و اندکی خونریزی داخلی خاتمه یافت....

این حادثه درحالی اتفاق افتاد که در روز 11 آذر ماه سال جاری در مراسم سوگواری محرم و شیرخوارگان حسینی در مسجد امام حسین بندر عباس، یک مداح، محمد ایمان 2 ماهه را برای بیان و تصویر سازی شهادت علی اصغر در روز عاشورا به بالای سر خود می برد که این حرکت باعث برخورد سر نوزاد با پنکه سقفی می شود.

به گفته پرستاران بخش مغز و اعصاب بیمارستان شهید محمدی به خبرنگار آتی‌نیوز، بعد از انجام معاینات، سی تی اسکن و اقدامات اولیه مشخص شد که محمد ایمان از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی و خونریزی مختصری شده است. این پرستار همچنین گفت: در مدت 5 روزی که نوزاد در بیمارستان بستری بود سطح هشیاری او اندازه گیری می شد و در آخر با جذب خونریزی در بدنش مرخص شد. ولی بعد از گذشت یک هفته باید دوباره برای انجام دیگر معاینات به بیمارستان مراجعه کند.

با وجود اینکه این حادثه منجر به مرگ محمد ایمان نشد ولی بسیاری از سایت ها فیلم این حادثه را با عنوان مرگ  دلخراش نوزاد دو ماهه درمراسم عاشورا انتشار دادند.

همچنین پدر محمد ایمان درباره شب حادثه گفت: یازدهم آذرماه و درحالی که همسر و کودکم در مسجد امام حسین (ع ) بندرعباس در مراسم شیرخوارگان حسینی به سر می بردند ناگهان صدای فریاد حاضرین در مجلس بلند شد و همسرم با تلفن به من اطلاع داد که محمد ایمان با پنکه سقفی مسجد برخورد کرده و مجروح شده است. بعد از اینکه پسرم را به بیمارستان بردم پزشکان با درمان دارویی چند روزه و بدون آنکه حتی نیاز به عمل جراحی نیز پیدا کند او را مرخص کرده و اکنون نیز بدون کوچکترین مشکلی و در سلامت کامل در منزل و کنار خانواده است.

دکتر فاطمه نوروزیان اضافه کرد: پزشک متخصص وجود خالی بسیار کوچک و ناچیز از خون در ناحیه سر این نوزاد را تشخیص داد و از همان ابتدا عدم نیاز به جراحی را اعلام کرد.

خوشبختانه پس از تجویز دارو این مشکل برطرف شد و کودک یاد شده شانزدهم آذرماه از بیمارستان مرخص شده و وضعیت جسمی او کاملا رضایت بخش است.... / atynews.com